Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Augustskravletråd for 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-08-10, 03:54   #126
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jeg er helt ærlig litt brisen nå. Har nettopp spist egg og bacon, og det var nydelig. Desverre har jeg drukket noe øl i kveld. Men har ikke spist middag da. Så det var mindre karber i dag enn vanligsvis. Ølen er mer eller mindre unnskyldt da.
Merker derimot et sterkt røyksug i dag. Men har holdt meg unna!

I morgen/idag (onsdag) skal jeg på Iron Maiden konsert og det blir stas! Blir ihvertfall ikke noe øl da!

Oh Store KarboGud, gi blaffen i dagens øl. Takk.

Setter utrolig stor pris på denne tråden! God natt alle sammen!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 11:20   #127
Catalina79
Medlem

Hvor: Sunnmøre.
Alder: 45
Catalina79 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Sukrin er ikke søterstatning Det er et sukkeralkohol som finnes naturlig i frukt, men som ikke gir blodsukkerhopp etc. Du kan lese mer om det her. Men du gjør nok lurt i å holde deg unna søtning, da slipper du at søthungeren blir trigget

Aha, kjekt med folk som vet mer enn meg. Tusen takk for link. Jeg trodde det var en av disse søtningene jeg.

Anarko: Kos deg på Iron Maiden ikveld! Blir sikkert max bra. Du er flink som holder deg unna røyken!

Har dere en fin dag? Her er det grått og trist idag, noe som er like greit.. Jeg svetter så masse om dagene, så det er bedre å gå tur i gråvær enn i sol. Ha en finfin dag folkens.

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 13:08   #128
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Er veldig glad i dag for at jeg ikke røykte i går
I kveld er det Maiden og i morgen er det intervju for et kurs jeg skal gå. Så må holde meg edru i kveld, noe som sikkert er like greit, siden de beste konsertopplevelsene er i edru tilstand Ønsker dere alle en strålende onsdag!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:45   #129
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

de beste konsertopplevelsene er i edru tilstand

Helt enig! Skjønner ikke greia med å skulle tylle i seg haugevis av alkohol på konserter, for å ende opp med å bruke halvkonserten i dokø (og resten i kø for mer alkohol)!
De få konsertene jeg har drikki alkohol på har jeg hatt veldig lite igjen for sammenligna med de hvor jeg har vært edru

Gammel 12-08-10, 01:44   #130
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Kan fortelle at Iron Maiden var fantastisk. Bruce Dickinson nærmer seg vel 60 er i bedre form enn 15 åringer flest... Helt utrolig bra!

Gammel 12-08-10, 10:47   #131
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Kan fortelle at Iron Maiden var fantastisk. Bruce Dickinson nærmer seg vel 60 er i bedre form enn 15 åringer flest... Helt utrolig bra!

åhallo! heldig du er jeg har selv sett maiden to ganger, helt fantastisk! håper du sa hei til eddie for meg!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:29   #132
Dollsine
Gjest

Konserter er herlig åkkesåmm! Har fått med meg at også enkelte leger i Bergen liker det og prioriterer å dra på konsert framfor å være på jobb. Håper inderlig det får konsekvenser på en eller annen måte. Det ville det hatt om en annen skulket og!

Vi koser oss i Trøndelagen nå; godt over 20 grader hver dag. I går var det 26!! Herlig. Måtte fram med shortsen jeg kjøpte for noen uker siden; den smatt smidig på plass gitt Me like! Vekta viser liten nedgang men heldigvis gjør klærne det. I kveld skal jeg bort på tapas; så ettermiddagsmaten (les: middagen) bestod av bringebær og fløte. Får ikke det fortgang på fettforbrenningen vet ikke jeg.... Er snart ferdig med Skaldemans første bok nå, og merker at jeg gjentar mantraet hans om å trykke på fettforbrenningsknappen. Dessverre har ikke bibilioteket de andre bøkene hans, og jeg vet ikke om jeg har lyst til å kjøpe alle.

Har dere tips til hvilken jeg bør velge? Torkil Andersens Slank med ketolysekur, en av Skaldemans bøker eller andre? jeg har allerede Hexebergs bok; frisk med lavkarbo. Kokebøker føler jeg at jeg ikke trenger; det er så mye gode forslag her inne at det holder. Tips anyone??

Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:53   #133
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Har dere tips til hvilken jeg bør velge? Torkil Andersens Slank med ketolysekur, en av Skaldemans bøker eller andre? jeg har allerede Hexebergs bok; frisk med lavkarbo. Kokebøker føler jeg at jeg ikke trenger; det er så mye gode forslag her inne at det holder. Tips anyone??

Les litt om de forskjellige retningene her inne på forumet f.eks og bestem deg for hvilken retning du tror kan passe deg best. Jeg synes Skaldeman er best, andre igjen Ketolyse, Lindberg etc. Vi andre kan ikke si hvilken du skal velge, det er noe du må kjenne på selv mtp grønnsaker, fett og kjøtt og hvilken mengde av hva du ønsker.

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 20:13   #134
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Jeg kjenner ikke så mye til de forskjellige bøkene rundt om, men kjenner til kurene da. Jeg leser Skaldemann sin GI-NULL! og liker den veldig godt. Som han sier, vi blir noen fettforbrenningsmaskiner!

Gammel 12-08-10, 20:28   #135
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Hilste til Eddie fra deg vaskeklut. Han hilste tilbake

Gammel 12-08-10, 21:57   #136
Dollsine
Gjest

Takker. Spørs om jeg må lese GI-null og da
Har hatt et fint besøk på tapasrestaurant. Bestilte stekt sopp i olje; vanvittig godt. Aoli og mojo gikk ned sammen med soppen. Tok med en omelett i samme slengen. Droppet brødet selvfølgelig, men spiste omeletten. Den var god den og ja....helt til jeg spurte hva de gjør med den for å få den så stiv Jepp; potet og hvetemel. Ble plutselig veldig mett... Jeg tror ikke det ble så mye kh ut av det, men lell.... Skulle ønske de la ut menyen på nettet sånn at en kan forberede seg. Men nok sutring nå. Ny dag i morgen med nye sjanser. Kos dere alle sammen; nå kommer helga for fullt.

Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 00:05   #137
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Har hatt et fint besøk på tapasrestaurant. Bestilte stekt sopp i olje; vanvittig godt. Aoli og mojo gikk ned sammen med soppen. Tok med en omelett i samme slengen. Droppet brødet selvfølgelig, men spiste omeletten. Den var god den og ja....helt til jeg spurte hva de gjør med den for å få den så stiv Jepp; potet og hvetemel. Ble plutselig veldig mett... Jeg tror ikke det ble så mye kh ut av det, men lell.... Skulle ønske de la ut menyen på nettet sånn at en kan forberede seg. Men nok sutring nå. Ny dag i morgen med nye sjanser. Kos dere alle sammen; nå kommer helga for fullt.

Spist er spist! Ikke fokuser så mye på det du har gjort, fokuser videre

Jeg selv lever på epler og pepsi max, selv om det er heeelt i mot det skaldeman sier jeg skal leve. Men, har en en mage som ikke vil ha noe annet for tiden så får en spise det en klarer å holde på. Som jeg gleder meg til å dra til legen og finne ut hva som er galt! Jeg vil bli bra, jeg vil nemlig ha MAT

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 13-08-10, 08:17   #138
Dollsine
Gjest

Vaskeklut da! Vil ikke magen ha annet enn epler og Pepsi max?!? Det er ikke bra. Flott at du går til legen! Ikke alle ville gjort det...Skaldeman sier også at du skal gi kroppen det kroppen vil ha - akkurat som du gjør. Fortsett med det og lykke til hos legen!

Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 08:19   #139
Dollsine
Gjest

PS! Er forresten sånn ekkelt "stinn i magen" i dag, sånn som jeg alltid var før - tross minimalt med kcal osv. Altså konkluderer jeg med: dette har noe for seg!

Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:39   #140
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Vaskeklut da! Vil ikke magen ha annet enn epler og Pepsi max?!? Det er ikke bra. Flott at du går til legen! Ikke alle ville gjort det...Skaldeman sier også at du skal gi kroppen det kroppen vil ha - akkurat som du gjør. Fortsett med det og lykke til hos legen!

Nei, den er forferdelig teit den der magen min for tida! Jeg er jo så utrolig sulten og har så lyst på skikkelig mat (ikkeno i veien med matlysta altså!), men den vil bare ikke ..ha det i magen.. Og helt ærlig, jeg er ikke så sikker på om jeg vil leve på pepsi max og epler resten av livet SÅ godt er det nemlig ikke Jo, takk! Skal dit på tirsdag, så får vi satse p åat det ordner seg.

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 13-08-10, 15:18   #141
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Prøv å få i deg noe salt, det binder magen i alle fall. Jeg liker sprite zero når jeg er sånn i magen... Pepsimax/cola zero osv. er så surt og gjør magen bare mer opprørsk for min del i alle fall.
Kjøp deg bacongull!

Gammel 13-08-10, 17:43   #142
Dollsine
Gjest

Lurt med salt ja. Farris er også ok å drikke for saltets del. Bra du skal til legen så fort Merkelig at det er det eneste mage vil ha; det er mye annen mat som er snillere med magen.

Jeg er vanvittig glad i Pepsi max og skulle ønske jeg kunne drikke det hver dag Måtte slutte pga jeg kjente jeg fikk skikkelig ubehag i kroppen når jeg drakk det. Nå tar jeg en skvett innimellom og bare nyter.

Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 19:02   #143
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Pepsi Max og cola generellt er jo veldig surt for magen. Jeg merker i alle fall mye til halsbrann og urolig mage om jeg drikker for mye. Men sprite zero tåler jeg veldig godt så går det i fun light ellers.

Nå har jeg krydret og styrt på med fisk her. Og satt den i ovnen. Ikke satt på varmen enda dog, ikke sulten etter frokosten enda. Noe jeg har merket mye til etter at jeg begynte på lavkarbo (at det går lang tid mellom hver gang jeg er sulten)...

SÅÅÅÅ har jeg bestilt meg mobil i dag.... HTC HD2. Som jeg fant til gunstig pris med godt abonnement. Jeg er supersvak for duppeditter og duppedatter. Sukk. Men heldigvis bedre enn mobilen jeg har nå som har vært på reperasjon 8 ganger på 1 år.

Gammel 13-08-10, 21:09   #144
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Jeg vet, det er jo helt sykt. Drikker ikke spesielt mye pepsi max da, det går mest i vann. Men salt mat har jeg forsøkt, det funker heller ikke. Farris med eplejuice i funker heller ikke. Jeg VET det ikke er omgangssjuka, siden jeg har holdt på i snart en mnd og føler meg frisk ellers Jaja, det går nok over!

Åååh, ny fooon. Jeg har så lyst på ny fon jeg også! *sjalu*

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 13-08-10, 22:26   #145
Dollsine
Gjest

SÅÅÅÅ har jeg bestilt meg mobil i dag.... HTC HD2. Som jeg fant til gunstig pris med godt abonnement. Jeg er supersvak for duppeditter og duppedatter. Sukk. Men heldigvis bedre enn mobilen jeg har nå som har vært på reperasjon 8 ganger på 1 år.

GLED DEG!!! Jeg har hatt HD2 i mange måneder og stortrives! Den er dessverre på en liten servicebehandling nå; hatt litt prakk med den men har ikke greid å levere den inn før nå. Savner den virkelig!! På butikken sa de at de ikke har hatt prakk/problemer med denne type tlf men jeg vet ikke om jeg tror på dem da...Uansett bør den fungere igjen, hvis ikke leverer jeg inn den igjen. 8 ganger på ett år er vel mye; regner med det er mange forskjellige feil på den gamle da? Se rettigheter her ved reklamasjon på mobil.

Jeg og elsker duppeditter og dingser og alt en kan gjøre med dem Familien flirer av meg og sier jeg har abstinenser når når HD2'en er på butikken - og ja - jeg kjenner på savnet... Følger med om den er snart tilbake, og gleder meg. Vi kan gjerne dele erfaringer og tips!!

Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 22:28   #146
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

GLED DEG!!! Jeg har hatt HD2 i mange måneder og stortrives! Den er dessverre på en liten servicebehandling nå; hatt litt prakk med den men har ikke greid å levere den inn før nå. Savner den virkelig!! På butikken sa de at de ikke har hatt prakk/problemer med denne type tlf men jeg vet ikke om jeg tror på dem da...Uansett bør den fungere igjen, hvis ikke leverer jeg inn den igjen. 8 ganger på ett år er vel mye; regner med det er mange forskjellige feil på den gamle da? Se rettigheter her ved reklamasjon på mobil.

Jeg og elsker duppeditter og dingser og alt en kan gjøre med dem Familien flirer av meg og sier jeg har abstinenser når når HD2'en er på butikken - og ja - jeg kjenner på savnet... Følger med om den er snart tilbake, og gleder meg. Vi kan gjerne dele erfaringer og tips!!

Tuller du, har du levert den inn ÅTTE GANGER?!?! for samme feil? Om du leverer den inn tre ganger for samme feil har du krav på ny..

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 14-08-10, 01:36   #147
ragnhildanita
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
ragnhildanita er på en erverdig vei

bare en tanke som slo meg,bor du i orkdal? det gjør jeg

ragnhildanita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 03:38   #148
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

8 ganger ja. Det har stortsett vært forskjellige ting, bortsett fra 2 ganger, da var det det samme. Jeg har sagt at det burde kvalifisere til ny telefon. Men Sony Ericsson sa nei. Jeg hadde egentlig forelsket meg litt i X10, men har gitt opp SE for ganske så lenge nå når det er så dårlig service. Gleder meg mye til HTC'en kommer! Det blir min første! Og jeg som deg er utrolig svak for sånt... Deler gjerne erfaringer, og kommer sikkert med et par spørsmål etterhvert også
I kveld har jeg vært ute og spilt biljard, og vunnet over halvparten av gangene. Så jeg er jo kjempefornøyd Har dere planer for helga? Her blir det avslapping, avslapping, og atter avslapping.

Gammel 14-08-10, 09:45   #149
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Vaskeklut: Har du forsøkt med idoform-tabletter? De for akutt mageproblemer? De var de eneste som fikk stabilisert min mage etter en særdeles hardnakket matforgifting...

Jeg sikler også på android-telefon: http://www.amobil.no/artikler/samsun...0_wave/76650/1

Men, venter til etter ferien. Litt kjedelig om det skjer noe med den når den er helt ny...

Gammel 14-08-10, 10:54   #150
Dollsine
Gjest

God morgen! En nydelig dag i trøndelag; det var 20 grader kl 06 i morges! Att det går an! Det er faktisk bare 18 gr nå, så det er vel noe i at en ikke skal sove bort sumarnatta... Frokosten er inntatt; omelett med røkt ørret, smør og rømme + div vitaminer/mineraler. Nå skal jeg angripe et av husets rom og rydde! Er hjemme alene og da kan jeg rydde (les: sende til gjenvinning/kaste) i fred og ro. Ellers er mann og barn tilnærmet hysteriske for att alt som de ikke visste de hadde og ikke savnet kan forsvinne

Ragnhildanita: jeg er ikke fra orkdalen nei; mer nordover

Jeg har hatt SonyE i mange år og vært strålende fornøyd. Da jeg i vinter tenkte å være veldig ufornuftig og kjøpe meg en ny mobil helt uten grunn (er ikke helt meg det nei...) så spekulerte jeg lenge på Iphone eller HD2 Leo. Etter å ha lest masse tester, lånt/prøvd/eksperimentert med venners Iphone fant jeg ut at dette ikke ga meg nok utfordringer og dupperter. Uten at jeg har hatt Iphone og virkelig fått prøvd den velger jeg å tro at HD2 gir meg mer utfordringer og gleder mm enn en epletelefon da. Digger å bruke den som modem... Bruker nettet fritt.... Det er datamaskina mi det der og jeg tar aldri med meg laptopen når jeg skal reise bort mer. Savner Leo'n min

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.