Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-12, 14:19   #15076
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som har noen formening om hvilket strømselskap som er lurt å velge? Jeg har brent meg på det tidligere å velge det som er billigst akkurat der og da, da det har tendert til å plutselig rase ned på lista, så kanskje noen som er mer sånn stabilt billige. Akkurat nå har jeg Hafslund (latskap ), og jeg føler jeg betaler for en leilighet som er dobbelt så stor som jeg faktisk har ...

Sist jeg valgte strømselskap hadde jeg SKS/Salten Kraftselskap og var utrolig fornøyd med de! Vi (jentene som delte leilighet) ble faktisk anbefalt SKS av en dame som jobber i et annet kraftselskap Vi hadde variabel pris. Billigste strømregningene jeg noen gang har fått i forhold til andre selskaper (bortsett fra her jeg bor nå, hvor det er fjernvarme)

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 05-06-12, 14:39   #15077
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Sist jeg valgte strømselskap hadde jeg SKS/Salten Kraftselskap og var utrolig fornøyd med de! Vi (jentene som delte leilighet) ble faktisk anbefalt SKS av en dame som jobber i et annet kraftselskap Vi hadde variabel pris. Billigste strømregningene jeg noen gang har fått i forhold til andre selskaper (bortsett fra her jeg bor nå, hvor det er fjernvarme)

Haha, en overløper altså!
Er det lenge siden, og bodde dere der lenge?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-06-12, 15:03   #15078
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som har noen formening om hvilket strømselskap som er lurt å velge? Jeg har brent meg på det tidligere å velge det som er billigst akkurat der og da, da det har tendert til å plutselig rase ned på lista, så kanskje noen som er mer sånn stabilt billige. Akkurat nå har jeg Hafslund (latskap ), og jeg føler jeg betaler for en leilighet som er dobbelt så stor som jeg faktisk har ...

Det finnes jo flere ulike strømkalkulatorer du kan bruke for å finne den billigste. Så kan det svare seg å google litt på de ulike og se om det finnes "anmeldelser". Som du sier noen er billigst i kun korte perioder mens andre selskap ligger på billigtoppen alltid. Det er ikke nødvendigvis lurest å velge det som er aller billigst i nuet, men finne et selskap som alltid ligger blant de billigste. Selv har jeg Norges Energi, det er sjelden det aller aller billigste men ligger som oftest blant topp 5 og har en garanti om å alltid være blant topp 10.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 05-06-12, 15:10   #15079
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Haha, en overløper altså!
Er det lenge siden, og bodde dere der lenge?

Jeg flytta ut i fjor sommer, og hadde da bodd der i 2,5 år. Med andre ord under de verste sprengkuldeperiodene i Trondheim på lenge. Vi hadde vinduer det trakk fra, generelt elendig isolasjon og en iskald kjeller under oss (bodde i første etasje). Selve strømregningene var ganske billige med tanke på at vi bare hadde elektrisk fyring (og jeg er en frossenpinn), men det tok jo Trønderenergi igjen på nettleia da DE er dyre de!!! Men om sommeren tror jeg vi betalte ca 70 kr per snute i mnd for bare strømmen. Vi hadde forresten en leilighet på ca 70 m2.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 05-06-12, 15:21   #15080
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Gode tips, folkens! Takker og bukker! (Og nettleie er generelt dyrt, Hafslund er ikke bedre, kan jeg fortelle ... )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-06-12, 17:32   #15081
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Gode tips, folkens! Takker og bukker! (Og nettleie er generelt dyrt, Hafslund er ikke bedre, kan jeg fortelle ... )


Klipp kabelen til Hafslund, og kjøp et aggregat

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 05-06-12, 17:35   #15082
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Klipp kabelen til Hafslund, og kjøp et aggregat

Takk for tipset, men jeg har planer om å gjøre det både lovlydig og uten for mye støy.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-06-12, 17:40   #15083
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Takk for tipset, men jeg har planer om å gjøre det både lovlydig og uten for mye støy.

Å få vekk kabelen for strøm er en grei affære.
Om naboene dine vil like et agregat som surrer og går er vel heller tvilsomt.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 05-06-12, 17:43   #15084
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

For å få litt mer oversikt over økonomien, så har jeg laget meg et skjema hvor jeg fører opp regninger, altså utgifter.
Jeg har til nå ført opp måned for måned. Men på denne måten så ser jeg jo ikke hvilken lønning det trekkes av. F.eks Alt som er betalt i April. Jeg ser ikke om dette er betalt av lønnen fra 20 mai til 20 april. Eller av lønnen fra 20 april til 20 mai.
har vurdert å skrive på forfallsdato, og plassere regningene etter dette. Eller bør jeg skrive de inn når de faktisk er betalt?

Hvis jeg f.eks har en regning som forfaller 23 mars, men betaler denne 19 mars. Da betaler jeg den med februer - mars lønnen. Mens den i følge forfallsdato skulle blitt betalt av mars - april lønnen.

Hva tror dere er mest hensiktsmessig, hvordan få frem av hvilken lønn den er betalt?


Er ikke hensiktet den at regningen blir betalt uansett hva slags måned den trekkes av??
Jeg har autogiro med trekk på det meste av regninger. Jeg får lønna den 20. hver måned, men får også penger hver 14. dag, og sist i hver måned. Så jeg har ikke den fulle oversikt over hvor og når ting trekkes, om det er penger på kontoen eller ikke, men jeg vet jo at det kommer penger og at trekke blir prøvd trukket i ca en uke. Regningene blir alltid betalte, men kanskje av og til ikke til rett dato. Har aldri hatt trøbbel med det.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 05-06-12, 18:49   #15085
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og så lurer jeg på en annen ting. Er det virkelig tilfelle at en som går på aap havner på sosialstønad dersom søknaden avslås? Vedkommendes aap går ut august 2013. Jeg mener å ha hørt at dersom søknadsbehandlinga tar lenger tid enn dét, så vil aap-en antageligvis midlertidig utvides, og i ytterste fall kan den bli forlenget med ett år, og kanskje også dersom et eventuelt avslag påklages og fram til klagen er behandlet ... Men etter det? Vi snakker om et meget reellt tilfelle av noen som absolutt burde få uføretrygd her, altså ... Men man vet aldri med systemet ... Og dette var mer eller mindre hva vedkommende fikk beskjed om på Nav akkurat nå og er livredd for å havne på sosialpenger "for alltid". Alle vet jo at det ikke er mulig å leve på over tid ...

Jeg har søkt uføre etter at nav ba meg om det og fikk beskjed fra nav- damen min at dersom den ikke ble innvilget, ville jeg få 3 nye år på AAP hvor tiltaket skulle være å bli frisk! Men det er nok ikke vanlig over alt!
Behandlingstiden for uføre er ca 8 måneder og det er også den tiden man får AAP mens søknaden behandles.
Er borte i MANGE i den situasjonen og har ALDRI hørt om noen som må på sosialen fordi nav er så ulidelig trege til å behandle uføresøknader. (Som jeg går ut i fra at du mener, selv om du bare skrev søknad)
Får man avslag på uføresøknaden, skaffer man seg advokat med fri rettshjelp og KLAGER så fort som bare f.... og da går det som regel gjennom ASAP!
MAsse lykke til til vedkommende! Grusom tortur å la folk gå så lenge å vente på noe sånt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 05-06-12, 18:53   #15086
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg har søkt uføre etter at nav ba meg om det og fikk beskjed fra nav- damen min at dersom den ikke ble innvilget, ville jeg få 3 nye år på AAP hvor tiltaket skulle være å bli frisk! Men det er nok ikke vanlig over alt!
Behandlingstiden for uføre er ca 8 måneder og det er også den tiden man får AAP mens søknaden behandles.
Er borte i MANGE i den situasjonen og har ALDRI hørt om noen som må på sosialen fordi nav er så ulidelig trege til å behandle uføresøknader. (Som jeg går ut i fra at du mener, selv om du bare skrev søknad)
Får man avslag på uføresøknaden, skaffer man seg advokat med fri rettshjelp og KLAGER så fort som bare f.... og da går det som regel gjennom ASAP!
MAsse lykke til til vedkommende! Grusom tortur å la folk gå så lenge å vente på noe sånt!

Tusen takk for svar, Kitt! Det setter jeg enorm pris på! Har sendt svaret ditt videre til den det gjelder.
på deg!

Ja, jeg mente så klart uføresøknad, var veldig sinna og engasjert her, så det gikk litt fort i svingene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-06-12, 18:59   #15087
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Må bare si, jeg skjønner hvorfor Nav på Løkka har det ryktet det har, det eneste vedkommende fikk beskjed om var at, nei, da faller du i tilfelle mellom alle stoler, da! Hvilket senere ble forklart som at vedkommende ville havne på sosialstønad dersom det ble et avslag ... Hyggelig, gitt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-06-12, 19:04   #15088
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Må bare si, jeg skjønner hvorfor Nav på Løkka har det ryktet det har, det eneste vedkommende fikk beskjed om var at, nei, da faller du i tilfelle mellom alle stoler, da! Hvilket senere ble forklart som at vedkommende ville havne på sosialstønad dersom det ble et avslag ... Hyggelig, gitt!

Sist jeg var der møtte jeg noe så sjeldent som en tilsynelatende kompetent saksbehandler som hjalp meg med skjemautfylling og deretter skrev en svært omfattende arbeidsevnevurdering av meg - jeg er redd han var en hallusinasjon! - men det gjenstår jo å se hvordan det går. (Min søknad ble levert i januar - så det blir kanskje økonomisk drama i august, sukk...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 05-06-12, 19:11   #15089
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Sist jeg var der møtte jeg noe så sjeldent som en tilsynelatende kompetent saksbehandler som hjalp meg med skjemautfylling og deretter skrev en svært omfattende arbeidsevnevurdering av meg - jeg er redd han var en hallusinasjon! - men det gjenstår jo å se hvordan det går. (Min søknad ble levert i januar - så det blir kanskje økonomisk drama i august, sukk...)

It is known to happen ... Da jeg søkte på AAP hadde jeg den mest vidunderlige saksbehandleren, og alt gikk som varm kniv i smør! Og gjett hva? Sju måneder etter var hun ikke der lenger ... Curses!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-06-12, 19:25   #15090
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er ikke hensiktet den at regningen blir betalt uansett hva slags måned den trekkes av??
Jeg har autogiro med trekk på det meste av regninger. Jeg får lønna den 20. hver måned, men får også penger hver 14. dag, og sist i hver måned. Så jeg har ikke den fulle oversikt over hvor og når ting trekkes, om det er penger på kontoen eller ikke, men jeg vet jo at det kommer penger og at trekke blir prøvd trukket i ca en uke. Regningene blir alltid betalte, men kanskje av og til ikke til rett dato. Har aldri hatt trøbbel med det.

Joda hensikten er jo at regningen betales :-)

Men jeg har behov for å få oversikt over forbruket mitt, dvs hvor mye jeg bruker hver lønn.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 05-06-12, 19:27   #15091
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Originally Posted by Photobscura, her.
Og så lurer jeg på en annen ting. Er det virkelig tilfelle at en som går på aap havner på sosialstønad dersom søknaden avslås? Vedkommendes aap går ut august 2013. Jeg mener å ha hørt at dersom søknadsbehandlinga tar lenger tid enn dét, så vil aap-en antageligvis midlertidig utvides, og i ytterste fall kan den bli forlenget med ett år, og kanskje også dersom et eventuelt avslag påklages og fram til klagen er behandlet ... Men etter det? Vi snakker om et meget reellt tilfelle av noen som absolutt burde få uføretrygd her, altså ... Men man vet aldri med systemet ... Og dette var mer eller mindre hva vedkommende fikk beskjed om på Nav akkurat nå og er livredd for å havne på sosialpenger "for alltid". Alle vet jo at det ikke er mulig å leve på over tid ...



Jeg mener å huske at jeg hadde et opphold da arbeidsavklaringspenger var gått ut på tid, og det ble søkt uføretrygd. Man var for sein med sende inn papirer og søknad. Så en periode på omtrent 6 mnd fikk jeg livsopphold fra sosialkontoret, og måtte klare meg på dette. Dette måtte jeg deretter betale tilbake da uføretrygden ble innvilget.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 05-06-12, 19:37   #15092
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg mener å huske at jeg hadde et opphold da arbeidsavklaringspenger var gått ut på tid, og det ble søkt uføretrygd. Man var for sein med sende inn papirer og søknad. Så en periode på omtrent 6 mnd fikk jeg livsopphold fra sosialkontoret, og måtte klare meg på dette. Dette måtte jeg deretter betale tilbake da uføretrygden ble innvilget.

Det er joggu meg hårreisende at du måtte betale det tilbake!

Akkurat dette blir nok ikke et problem, vedkommende har litt apparat rundt seg i forbindelse med søknadsprosessen, og den blir sendt senest i juli, altså tretten måneder før AAP går ut.

Rådet om Fri Rettshjelp ble mottatt med stor takk, forresten!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-06-12, 20:34   #15093
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bare hyggelig om kunnskap jeg plukker opp på de forumene jeg titter innom jevnlig, kan være til hjelp for noen!
Det som er så utrolig sykt, er at for noen sklir sakene gjennom på svært kort tid etter en svært kort "karriere" på AAP(eller det osm var før i tiden), mens andre må søke og klage og søke og klage og klare seg med ikke noe i flere år selv om de har gjort alt nav har bedt dem om og enda masse mer!
Jadajada, jeg vet ikke alle detaljer om alle sakene, men føler at jeg har mitt på det knusktørre når jeg sier at hvor du bor og hvilke(n) saksbehandler(e) har alt for mye å si for utfallet av en uføresøknad!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 05-06-12, 20:42   #15094
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg søkte uføretrygd, og fikk kjapt et svar der det stod at NAV skulle behandle søknaden min innen fire måneder (ikke åtte som Kitt har fått beskjed om). Etter ca fem måneder purret jeg på den og to uker etter kom svaret.
Jeg er nok en av dem som sklir gjennom systemet etter bare tre og et halvt år ute av arbeidslivet, men i mitt tilfelle nektet NAV og forlenge AAP siden jeg var for syk til at jeg kan ha håp om og bli arbeidsfør igjen.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 05-06-12, 21:10   #15095
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som har erfaring med å ta MR? Jeg skal å ta MR av hodet i morgen, og lurer litt på hvor lang tid det pleier å ta? Kjenner at jeg har lite lyst til å "kaste" bort masse av arbeidsdagen på dette...

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
Gammel 05-06-12, 21:11   #15096
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

alt fra 10 minutter til en time. inni bråket altså. er jo litt forberedelser og sånt. men sist jeg tok mr av hodet så var jeg ute etter 20-30 minutter.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 05-06-12, 21:12   #15097
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men døvt å betale over en tredjedel av en lønn på noen få tusen lell.

Sånn er det jo for alle, også de som betaler vanlig skatt i tillegg. 36% er jo ganske lavt, ofte må man betale 40% av alt ekstra (overtid f.eks). Og leverer du ikke må du ut med 50%....

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Spis ivei! Jeg har spist koteletter som har ligget i fryseren ett år etter datostempling, de luktet fint og så helt fine ut - og de smakte utmerket.

ett år? Jeg er ikke redd for de som har ligget både tre og fem heller jeg.

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Sukk, prøver å se noe på NRK nett tv klipp, men det stopper jo hELE tiden ! buffering står det, men det skjer jo lite da. Og nå står det helt i stampe. Tror jeg bruker 4 ganger så lang tid å se enn jeg hadde behøvd

Hva slags linje har du? Deler du mer mange andre? Det er også visse tider på døgnet som er mer belastet på nett generellt.

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

jeg hadde fryst ned kyllingfilet kjøpt på salg. tok opp noen fileer et par måneder senere og de stinket...

Det er som regel de som er fulle av salt og vann....

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Sist jeg var der møtte jeg noe så sjeldent som en tilsynelatende kompetent saksbehandler som hjalp meg med skjemautfylling og deretter skrev en svært omfattende arbeidsevnevurdering av meg - jeg er redd han var en hallusinasjon! - men det gjenstår jo å se hvordan det går. (Min søknad ble levert i januar - så det blir kanskje økonomisk drama i august, sukk...)

Sikkert en vikar

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-06-12, 21:13   #15098
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.

Er det noen som har erfaring med å ta MR? Jeg skal å ta MR av hodet i morgen, og lurer litt på hvor lang tid det pleier å ta? Kjenner at jeg har lite lyst til å "kaste" bort masse av arbeidsdagen på dette...

Da de tok av lungene mine tok det akkuraten time. Det husker jeg veldig godt, siden jeg ikke rakk å gå på do først....det var en veeeeeldig lang time!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-06-12, 21:14   #15099
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

var ikke billigkylling jeg hadde kjøpt da.. . var vanlig dyr kyllingfilet kjøpt på tilbud.. at den ikke er god lenger når den har liggi et år og fått freezerburn kan jeg skjønne, men etter bare to måneder syns jeg er for dårlig.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 05-06-12, 21:15   #15100
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.

Er det noen som har erfaring med å ta MR? Jeg skal å ta MR av hodet i morgen, og lurer litt på hvor lang tid det pleier å ta? Kjenner at jeg har lite lyst til å "kaste" bort masse av arbeidsdagen på dette...

Det burde stå i papirene du har fått tilsendt med informasjon? Hvis ikke kan du ringe de i morgen tidlig og høre så det er lettere å planlegge

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 6 (0 medlemmer 6 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no