Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-12, 17:43   #15526
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Hvem i all verden kan tenke seg at mye vann er farlig hvis det inntas på kort tid???

Nå vet vel de fleste av oss her det da, men dette var tragisk.....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 05-07-12, 21:40   #15527
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Danke! Jeg har lest litt på amerikanske sider nå og det ser ut som det kan være årsaken ja, fordi østrogenlignende stoffer hemmer opptaket av østrogen og fjerner dårlig østrogen i kroppen. Lite østrogen betyr da fort ikke eggløsning. Har noen linker:
http://www.livestrong.com/article/10...nstrual-cycle/
http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdo...dometriose.htm
http://kerryg.hubpages.com/hub/menstrual-cramps-and-soy
Fint at det er oppklart. Er ikke interessert i mens og eggløsning så dropper ikke melka men om jeg får lyst på barn er det jo greit å vite at jeg skal kutte det ut.Mulig det hadde virka på humøret, men det finnes ikke noen god erstatning for soyamelk.

Jeg brukte soyamelk daglig en lang periode og fikk etterhvert en forbedret syklus og opplevde ingen av de problemene som mange beskriver. Det gikk lang tid kanskje så mye som halvannet år før jeg begynte å få skikkelige problemer og fikk da nesten symptomer på overgangsalder (m.m.). Jeg hadde rett og slett en ubalanse i østrogen/progesteron balansen og det ble skikkelig ubehagelig. Nå har jeg kuttet absolutt alle produkter som har soya av den grunn at det er ikke mat for oss mennesker siden vi ikke får det i sin reneste form og det meste av soyaen genmanipulert og dårlig kvalitet. Japanerene kaller soya for "anti-mat" (omtrent som en lavkarber ser på korn) og nyter det av den grunn i ytterst begrensede mengder. Du ser kanskje på det som en fordel å ikke ha mensen, men den er lik det eller ei en viktig del av vår syklus og balanse og det er noe vi skal ha så lenge vi er sunne og friske. Og hva vet vi egentlig om hva langvarig bruk av soya kan medføre? Søk på nettet gir mange advarsler mot soya i forhold til div. helseplager, fertilitet, graviditet m.m. Det er nok ikke bare tull....

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Men er det bra for kroppen å være ute av balanse? Joda, det hadde vært greit å slippe mensen, men jeg vil heller ha hormonene i balanse. Så da tar jeg til takke med mensen.

Men hva bruker du soyamelken til? Jeg lager av og til eggemelk og lager kakao av dette. Men hvis du bruker soyamelk til tørstedrikk, så kan du jo prøve å lage mandelmelk for eksempel?

Jeg brukte soyamelk til frokostblanding og kaffe/latte og syntes det var det eneste som duger. Nå bruker jeg kun kokosnøttmelk (bruker den magre for jeg synes den feite blir for voldsom) og noe mandelmelk/mandelfløte. Gidder ikke å lage selv så jeg kjøper på helsekosten Eggemelk klarer jeg ikke, men det var ikke noe problem å erstatte soya da jeg gikk inn for det...

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 05-07-12, 22:01   #15528
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Godt skrevet, Lillemy!

Jeg har vært skeptisk til soya i årevis, helt siden jeg fikk vite at det hadde negativ påvirkning på hypotyreose, men bruker det i begrensede mengder - en soyalatte i ny og ne. Jeg bruker progesteronkrem og har enda ikke fått hormonene i balanse (har dog merket bedring og positiv endring i lengden på syklusen), men jeg har oppdaget at akkurat rundt menstider kan det være bra med litt soya - det lindrer menssmertene! Grunnen er, tror jeg, at rett før mensen går både progesteron og østrogen ned, og det er det som fører til plagene. Så lenge man tenker balanse går det bra tenker jeg. Jeg har hørt om soya at det er et "tveegget sverd" - altså at det kan ha både positive og negative virkninger. Så alt med måte! Soyamelk hver dag ville jeg ikke tatt sjansen på. Det eneste soyaproduktet jeg ikke nøler med å bruke er soyasaus, den er jo fermentert og er visst trygg i forhold til hormonpåvirkning.


(For de som bruker melkeprodukter har jo det også hormonelle virkninger, for øvrig ...)

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 05-07-12, 23:12   #15529
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg hadde rett og slett en ubalanse i østrogen/progesteron balansen og det ble skikkelig ubehagelig. Nå har jeg kuttet absolutt alle produkter som har soya

Takk for svar. Men hjalp det å slutte med soya? Er ikke kokosmelk mye tynnere/utvanna sånn at man må bruke mye? Mandelmelk er dyrt. Jeg bruker for mye til å kunne bruke mandelmelk. Jeg bruker soya i te og kaffe som jeg drikker mye av.Hva slags symptomer hadde du?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-07-12, 23:16   #15530
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

(For de som bruker melkeprodukter har jo det også hormonelle virkninger, for øvrig ...)

å? hvor står det om det? vet du noe? ble veldig nysgjerrig her nå. Men det gjelder vel da også ost vel?

Ja, spørsmålet er om tilskudd av planteøstrogen gir for mye eller for lite østrogen. planteøstrogenene virker ikke på samme måte som vanlig østrogen og hemmer østrogenopptaket, så en skulle tro at du manglet østrogen og ikke progesteron. Det er dette som er vanskelig å skjønne.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-07-12, 23:21   #15531
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg er et svart/hvitt menneske, så jeg har inni hodet mitt tolket lavkarbo slik at man aldri bør spise hvetemel... My bad! Men takk for svaret Kitt

Det er ikke noe bad, det er lurt å ha noen sånne "vil ikke ha" ting. Hva skal man med korn, pepsi max og høy-Gi ting som sukker bl.a når det ikke er bra? Jeg utelukker visse ting og synes det er veldig ryddig og greit å forholde seg til.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 06-07-12, 00:10   #15532
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det er ikke noe bad, det er lurt å ha noen sånne "vil ikke ha" ting. Hva skal man med korn, pepsi max og høy-Gi ting som sukker bl.a når det ikke er bra? Jeg utelukker visse ting og synes det er veldig ryddig og greit å forholde seg til.

Ja det er lissom sånn jeg har tenkte også da... men cola Zero "må" jeg ha, selv om jeg vet det ikke er bra for meg...


Sist redigert av Marella77 : 06-07-12 kl 15:56.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 06-07-12, 07:31   #15533
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja det er lissom sånn jeg har trengt også da... men cola Zero "må" jeg ha, selv om jeg vet det ikke er bra for meg...


Jeg og, noen gode avvenningsråd?

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
Gammel 06-07-12, 08:06   #15534
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

å? hvor står det om det? vet du noe? ble veldig nysgjerrig her nå. Men det gjelder vel da også ost vel?

Vel, mye av melka kommer faktisk fra drektige kyr. Er du ute etter detaljkunnskap kan jeg dessverre ikke hjelpe deg, men det er sikkert andre på forumet som vet mer om dette enn jeg - ellers finnes det sikkert mye på google hvis man leser med litt skeptiske briller ... Poenget mitt er egentlig at melk i likhet med soya heller ikke er noen "uskyldig" matvare slik vi er vant til å se på det. Det er mat som påvirker kroppen i stor grad.

Sitat:

Ja, spørsmålet er om tilskudd av planteøstrogen gir for mye eller for lite østrogen. planteøstrogenene virker ikke på samme måte som vanlig østrogen og hemmer østrogenopptaket, så en skulle tro at du manglet østrogen og ikke progesteron. Det er dette som er vanskelig å skjønne.

Hm, er redd jeg bare bidro til forvirring . Jeg har ikke hørt at planteøstrogen hemmer østrogenopptaket, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Det stemmer ikke med min erfaring i alle fall, jfr at soya hjelper mot mensplager (har ikke prøvd det lenge eller systematisk altså). Men det er jo nettopp fordi rett før mensen er det mangel på BEGGE hormonene, jeg tar da som sagt progesteron også. Det er ingen tvil om at det er progesteron jeg har for lite av og det er vel det som er mest vanlig. Leste du på linken til Lillemy?

Jeg vil i alle fall si meg enig med Lillemy, Supera og andre i at overdreven bruk av soya ikke er bra, og at når man mister mensen er det et faresignal, uansett hva det kommer av ...


Sist redigert av Huldr : 06-07-12 kl 08:36.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 06-07-12, 09:25   #15535
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Takk for svar. Men hjalp det å slutte med soya? Er ikke kokosmelk mye tynnere/utvanna sånn at man må bruke mye? Mandelmelk er dyrt. Jeg bruker for mye til å kunne bruke mandelmelk. Jeg bruker soya i te og kaffe som jeg drikker mye av.Hva slags symptomer hadde du?

Det hjalp 100% å slutte med soya. Jeg og ikke minst magen min har det mye bedre. Mensen kommer etter klokka nesten, den er sterk men varer bare to dager og det kan jeg leve med. Har heldigvis ikke særlig smerter lengre slik som jeg hadde før i tiden ihvertfall ikke mer enn et par paracet fikser. Som jeg skreiv i innlegget mitt fikk jeg symptomer på overgangsalder, det vil si totalt uregelmessig og uteblivende mens, spotting, leddsmerter, svettetokter, ømme bryster, søvnproblemer, hodepine m.m. Se også artikkelen jeg har linket til.

http://www.foodrenegade.com/dangers-of-soy/

Jeg bruker samme mengde kokosmel som jeg brukte soyamelk, synes ikke den er noe tynnere enn soya. Det handler kun om tilvenning. Jeg syntes soya også var tynt/skvipete da jeg begynte med det. Jeg syntes det var forferdelig å kutte fløte og nesten all ost, men det går. Handler kun om vilje og tilvenning, og jeg skal love deg at da jeg lærte om alle bakdelene til soya ble det fort slutt på det. Var verre med osten..... Det går også ann å venne seg til å bruke mindre mengder melk i te/kaffe om man vil eller rett og slett drikke mindre av dette og drikke mer vann/iste...... alt går hvis man vil.

Mandelmelk kan du lage selv vet det finnes både oppskrifter her på forumet og på nettet, det skulle jo gjøre det billigere regner jeg med. Har ikke prøvd selv.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 06-07-12 kl 09:33.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 06-07-12, 11:23   #15536
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk Lillemy!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 06-07-12, 11:26   #15537
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Vel, mye av melka kommer faktisk fra drektige kyr. Er du ute etter detaljkunnskap kan jeg dessverre ikke hjelpe deg, men det er sikkert andre på forumet som vet mer om dette enn jeg - ellers finnes det sikkert mye på google hvis man leser med litt skeptiske briller ... Poenget mitt er egentlig at melk i likhet med soya heller ikke er noen "uskyldig" matvare slik vi er vant til å se på det. Det er mat som påvirker kroppen i stor grad.

Hm, er redd jeg bare bidro til forvirring . Jeg har ikke hørt at planteøstrogen hemmer østrogenopptaket, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Det stemmer ikke med min erfaring i alle fall, jfr at soya hjelper mot mensplager (har ikke prøvd det lenge eller systematisk altså). Men det er jo nettopp fordi rett før mensen er det mangel på BEGGE hormonene, jeg tar da som sagt progesteron også. Det er ingen tvil om at det er progesteron jeg har for lite av og det er vel det som er mest vanlig. Leste du på linken til Lillemy?

Jeg vil i alle fall si meg enig med Lillemy, Supera og andre i at overdreven bruk av soya ikke er bra, og at når man mister mensen er det et faresignal, uansett hva det kommer av ...

du mener det er østrogen i melka?
Ja, det er mest vanlig å ha for mye østrogen i forhold til progesteron, men om det gjelder når man inntar mye soya er jeg usikker på. Jeg har ikke symptomer som er typisk østrogendominans. Ikke ømme bryster osv. Og jeg har sett flere steder at det står at planteøstrogen hemmer opptaket av østrogen. Spennende med hormoner, veldig vanskelig

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 06-07-12, 11:28   #15538
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg og, noen gode avvenningsråd?

jeg var verst tenkelig hekta. finn en motivasjon. Min var at jeg skjønte at magevondten kom av pepsi max. Så fyller du en eller to store flasker med kaldt vann og har iskaldt vann tilgjengelig til enhver tid. Funker som gull. Og tenk på brusen lunka og uten kullsyre da velger du iskaldt vann.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 07-07-12, 19:09   #15539
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg og, noen gode avvenningsråd?

Være beinhard og bestemt! Det første man uansett må gjøre er å bestemme seg for at man faktisk ønsker å slutte. Sitter du med tanken om at du EGENTLIG ikke har lyst, vent til du sitter med rett motivasjon. Ta en sjekk hver morgen, lunsj og til middag

Har du nemlig først bestemt deg for å slutte, vil du klare å være bevisst nok til å velge det vekk også, og heller drikke andre ting.

Jeg slutter stadig vekk jeg hehehe - og bør nok jobbe kraftig for å slutte HELT med sortbrus! Drikker nå vann, med en og annen lett-gulbrus innimellom, føler ikke det gir samme suget som sortbrus.

Mitt nye motto er JUST.DO.IT (goddamnit!!!). Jeg er ekspert på å utsette og "ignorere" - helt til jeg MÅ ta tak... alt må heller ikke planlegges til detalj, er du av typen som utsetter ting fordi de må "planlegges" før du kan gjøre endring, prøv å bare slutt med det du er hekta på. NÅ! Fjern alt fra kjøla, kjør det vekk, tøm det ut, gi det til naboen! Drikk så et stort glass vann og kjenn hvor letta du føler deg

(Jeg snakker like mye til meg selv her altså *ler*)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 07-07-12, 19:40   #15540
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Drikker nå vann, med en og annen lett-gulbrus innimellom, føler ikke det gir samme suget som sortbrus.

Kan skrive under på det. Ikke at jeg drikker mye vann og en og annen lett-gulbrus da, men at cola gir meg sug. Herregud for en ulvehunger jeg får etter å ha drukket cola. Godt jeg ikke synes det smaker så godt da. Men 7up free sliter jeg med å kutte ut... Og fun light... Men nå i sommer har coop tilbud på 7,90 kr per flaske farris bris, og det erstatter lett både brus og fun light for meg, så i sommer går det fint.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 07-07-12, 22:16   #15541
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan får man kroppen til å glemme ting som har skjedd?
Det skjedde endel psykiske ting for endel år tilbake som fikk kroppen min til å knyte seg fullstendig. Tingene er oppgjort, og mentalt er det ute av verden, men hvorfor vil ikke kroppen gi slipp? Jeg kjenner kroppen knyter seg hver gang noe lignende skjer, men som sagt så vet psyken at det ikke skjer.

Det plager meg for jeg vil at kroppen også skal innse at det er ingen grunn til fare!

Kan yoga eller quigong hjelpe? Jeg har ikke vært borti noe liknende, men jeg bruker pusteteknikken fra quigong for å slappe av kroppen hos tannlegen... ?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 08-07-12, 09:59   #15542
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tannlege er kosebesøk i forhold til det kroppen er om dagen. Den er forknytt hele tiden og jeg KAN ikke slappe av fordi musklene har hengt seg opp.. Sa putta.

To tanker: Du tar magnesium? Jeg fikk spenninger da jeg samtidig gikk over til å ta kalsium, drikke melk og kutte magnesium. Jeg trodde jeg enten hadde hodepine eller tannpine eller ørepine... helt til jeg fant ut at jeg presset det lille av magnesium jeg hadde ut av kroppen. Smertene forsvant rasskt da jeg stoppet kalsiumtilskuddet, reduserte melk og gikk tilbake til magnesiumtilskudd.

Den andre: Kan akupunktur fungere? Jeg har som sagt ingen liknende erfaring i samme klasse, så jeg kaster bare fram forslag her...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 08-07-12, 11:17   #15543
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan får man kroppen til å glemme ting som har skjedd?
Det skjedde endel psykiske ting for endel år tilbake som fikk kroppen min til å knyte seg fullstendig. Tingene er oppgjort, og mentalt er det ute av verden, men hvorfor vil ikke kroppen gi slipp? Jeg kjenner kroppen knyter seg hver gang noe lignende skjer, men som sagt så vet psyken at det ikke skjer.

Det plager meg for jeg vil at kroppen også skal innse at det er ingen grunn til fare!

Utifra min egen erfaring (som vanlig ) - har du fått avdekket noen ubalanser når det gjelder vitaminer/mineraler i kroppen?

Jeg har gjentatte ganger snakket høyt og vakkert om mine resultater etter å ha fått en blandet kosttilskuddspakke etter hårmineralanalyse, og i mitt tilfelle var det som om kroppen "fant igjen seg selv". Jeg sliter også mye med forknytte muskler, det låser seg lett om jeg er i samme stilling over litt tid, og jeg må brekke meg opp om morgenen. Det eneste som gjør det LITT bedre er jevnlig bevegelse. Trening gjør godt der og da, og løsner det meste, men når jeg da kommer hjem og slapper av i sofaen en time må jeg igjen brekke meg opp.

Mine resultat ga svært lave verdier på bla magnesium, natrium, kobber og en hel haug andre ubalanser (noen var for høye, fordi andre var for lave osv.). En måned etter at jeg begynte med den tilpassede kosttilskuddspakken, var absolutt alle vondter vekke! Jeg testet det ut med en aromaterapitime der jeg for første gang i mitt liv ikke syntes NOE var vondt, ikke engang brystmuskulaturen som ofte er litt stramme på de fleste. Behandler var helt overrasket, siden hun for få år siden gjorde samme behandling - og da måtte være så forsiktig fordi vondtene satt absolutt overalt.

Nå har jeg vært uten i 6 uker i påvente av nye prøvesvar, og mye har kommet tilbake... korsryggsmertene, hoftesmertene er verst...

Jeg sier ikke at dette nødvendigvis kan utgjøre en forskjell for deg - men siden jeg har så gode erfaringer selv - kan det være noe å tenke på?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 08-07-12, 12:24   #15544
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan får man kroppen til å glemme ting som har skjedd?
Det skjedde endel psykiske ting for endel år tilbake som fikk kroppen min til å knyte seg fullstendig. Tingene er oppgjort, og mentalt er det ute av verden, men hvorfor vil ikke kroppen gi slipp? Jeg kjenner kroppen knyter seg hver gang noe lignende skjer, men som sagt så vet psyken at det ikke skjer.

Det plager meg for jeg vil at kroppen også skal innse at det er ingen grunn til fare!

Min erfaring er at Hode og Kropp ikke alltid vet hvor en "har" en annen. Og kroppen kan derfor tro det er noe på "gang" å må legge seg i forsvarposisjon. Å uansett hvor mye du prøver å få de til å samarbeide så er ikke det lett. Det snakkes om arr på både kropp og skjel, å det tror jeg det er noe i.

Samtaleterapi har vært til meget goe nytte for meg.


Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 08-07-12, 19:50   #15545
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Grrrrrrr !

Hvorfor er det komplett UMULIG å overføre bilder og sanger fra min bærbare PC til min nye IPHONE??

Har alltid med andre mobiltelefoner kunnet dra bildene eller sangene over fra lagret mappe på pc, og over til telefonen. Er iphone helt annerledes eller??

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 08-07-12, 19:59   #15546
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

iphone krever itunes. uten itunes, ingen pc tilgang

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 08-07-12, 20:38   #15547
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

iphone krever itunes. uten itunes, ingen pc tilgang

hehe, vet ikke helt hva det er. Tenker på looonietunes, eller hva det het, noen tegneserier på tv.

Er itunes et slags overføringsprogram da?

Merkelig at det må være så tungvindt, at man ikke bare kan overføre slik som på mine gamle mobiler.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 08-07-12, 20:45   #15548
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

apple er apple. itunes er vel en av de største grunnene til at det aldri kommer iphones i hus. itunes er et overføringsprogram, og brukes også til apple's musikkkjøp.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 08-07-12, 21:04   #15549
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

takk for link.

Jeg var ikke klar over at det var så komplisert med apple. Jeg har iallefall ingen planer om å drive å kjøpe musikk. Jeg vil høre musikk på tlf fra WIMP jeg, for jeg har canal digital, og dermed wimp.

Kan man legge til musikk fra wimp som ringetone? Jeg savner ringetoner, ikke bare disse lydene som følger telefonen.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 08-07-12, 21:08   #15550
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hvordan wimp og iphone vil snakke sammen vet jeg ikke. stor sansynlighet for at den ikke vil like noe som ikke er itunes.
jeg har ikke iphone, men alle mp3 filer jeg overfører til min tlf kan settes som ringetone. de fleste telefoner har den funksjonen, noen er bare litt mer knotete å finne ut av. de jeg kjenner med iphone har også sanger som ringetone, så det går nok der og.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no