Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

THEs dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-05-07, 19:14   #151
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: THEs dagbok

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Vi har alle slike dager!

Hvis det er noe trøst, så er jeg ikke noe husmoremne jeg heller

Samme her.

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:38   #152
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 50
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Kanskje jeg begynner på coashing kurs til høsten.. er på kveldstid hver mandag så det passer fint.

Det kan jeg anbefale. Har det som del av en mastergrad som jeg har i organisasjon og ledelse. Kjempe spennende!

Jeg går og hjemme for tiden. Er jo sykemeldt ut juni. Skal i møte med jobben, skal prøve å få meg inn i en mindre stilling.
Har lyst å komme meg ut litt, men ikke jobbe fullt.
Håper du finner en løsning som passer deg og familen bra!

Masse nattaklemmer!
God 17.mai

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:43   #153
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

Ja, ikke sant, det er ikke greit å bare være hjemme, og heller ikke greit å slite seg helt ut!

Ha en fin 17.mai, du også!!

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:56   #154
Ani
Gjest

Husarbeid er alltid dritt!!! Når man går hjemme blir man mere fokusert på huset og hvordan ting er hjemme, man føler at folk forventer at man alltid skal ha et ryddig hus fordi man er så mye hjemme... Jeg er ikke noe flink til å ta huset, har jo så god tid, så det meste kan jo vente til i morgen ... sånn tenker jeg, og man blir jo litt sløv av det da. Så venter jeg alt for lenge til det blir helt uoverkommelig og jeg blir skikkelig sur og grinete å være i hus med Vet at jeg er heldig som er sykepleier og dermed lettere kan få reduserte stillinger,- tjener nesten det samme nå i 50% på natt som om jeg hadde hatt en 100% stilling på dag... så har jeg masse fritid, og synes jeg dagene blir alt for lange og kjedelige kan jeg ta meg en ekstravakt. Men dette var vel å strø salt i såret ditt sorry sorry sorry

Ha en riktig fin 17 mai i morgen. Klem

Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 23:09   #155
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Ha en fin 17.mai, THE!

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 08:27   #156
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Ani, her.

Husarbeid er alltid dritt!!! Når man går hjemme blir man mere fokusert på huset og hvordan ting er hjemme, man føler at folk forventer at man alltid skal ha et ryddig hus fordi man er så mye hjemme... Jeg er ikke noe flink til å ta huset, har jo så god tid, så det meste kan jo vente til i morgen ... sånn tenker jeg, og man blir jo litt sløv av det da. Så venter jeg alt for lenge til det blir helt uoverkommelig og jeg blir skikkelig sur og grinete å være i hus med Vet at jeg er heldig som er sykepleier og dermed lettere kan få reduserte stillinger,- tjener nesten det samme nå i 50% på natt som om jeg hadde hatt en 100% stilling på dag... så har jeg masse fritid, og synes jeg dagene blir alt for lange og kjedelige kan jeg ta meg en ekstravakt. Men dette var vel å strø salt i såret ditt sorry sorry sorry

Ha en riktig fin 17 mai i morgen. Klem

Nei for all del, jeg blir ikke snurt , problemet er vel et individuelt samfunnsproblem, for å si det sånn, menn er fremdeles ikke forventet å ta like stort ansvar fra arbeidsgivers side, selv om (i allefall min) tar halvparten (eller bortimot) av ansvaret. Han jobber i det private, og det er fremdeles umulig for ham å foreslå redusert arbeidstid, og å være hjemme med sykt barn er også temmelig ugreit. Jeg har jobbet i det offentlige, og der har det i større grad blitt tatt ut ulønnet perm blant de yngre fedrene, og full aksept for dette.

Håper dette endrer seg frem mot neste generasjon, tror en islandsk permisjonsmodell kunne helpe på.

Uansett, i dag er det 17.mai, prøver å legge en mat-strategi for dagen, det slo meg at det blir mye godt å spise rundt meg i dag... SÅ jeg får lov til å spise salater, kjøtt og litt ost, har jeg bestemt. Har gått ned (veide meg i dag) 600 g. Tror det går litt treigere nå fordi jeg ikke er flink nok til å holde meg til dietten.

Gammel 17-05-07, 09:14   #157
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Men ellers har jeg minsket 10,5 cm siste uke, og 36,5 siden midten av april!!!!!!!!!! Blant annet 8cm. rundt midjen. Hurra!!!!

Gammel 17-05-07, 14:17   #158
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Idag: Ferskendessert, 3-4 kaffe, shake, to barer, 4-5 skiver gravet laks, 2ts. sennepssaus (sikkert full av sukker). 1-2ss hoummus pga frykt for migrene, tre-fire skinkeskiver. Et par cherrytomater. Gud som man spiser på stående buffet....

Salat, 4 ruter 70% sjokolade. En pudding.

Sist redigert av THE : 17-05-07 kl 20:06.
Gammel 17-05-07, 21:04   #159
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Synes ikke du spiste så mye jeg da

Håper du har hatt en flott 17. mai!

Gammel 17-05-07, 22:46   #160
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

Men ellers har jeg minsket 10,5 cm siste uke, og 36,5 siden midten av april!!!!!!!!!! Blant annet 8cm. rundt midjen. Hurra!!!!

WOW!

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:30   #161
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Grattis med vekttap og cm!

Gammel 18-05-07, 11:54   #162
Ani
Gjest

Jøss så mange cm du har "forsvunnet" da. Kjempegøy. Jeg har det første magemålet legen tok under første konsultasjon, men har ikke målt meg etter det. Venter med å måle til jeg trenger en glad nyhet

Så du har gått på helsecoash? Høres veldig spennende ut. Kan du fortelle litt hva du gjorde der, og komme med litt tips??

Ha en super fredag

Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 15:14   #163
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Har ikke målt meg enda jeg heller, tenker som deg Ani, jeg må spare det litt

Gammel 18-05-07, 15:47   #164
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Helsecoach

Helsecoach kostet om lag 5000 for et år, og innebar vel omtrent 10 oppfølginger. Gikk til lege i begynnelsen, så til ernæringsfysiolog noen ganger i forbindelse med oppstart av fase 3, tror jeg det var, og så tilslutt til en ernæringscoach to ganger, den siste gangen betalte jeg selv. Der ble jobbet vi litt med hva man tenker/føler når man overspiser, lære seg å kjenne etter hva kroppen sier, og særlig det å slutte med å være så overfokusert på vekt, bl.a å veie seg MAX en gang i uka. (Det var en begynnelse, men tror godt jeg kunne ha gått videre og tatt mye grums med en psykolog).

Jeg var på mange måter desperat etter bl.a å ha gått 4-5 Grethe Roede kurs og bare gått ned 5 kilo første måneden. Følte at dette måtte være min siste sjanse til å kunne gå ned i vekt. Det var veldig ok å følge dette opplegget, ikke for tett, og ikke for slapt, fikk masse gode råd og siden det var gjentatte ganger, også spurt om alt det man glemmer å spørre om når man ellers er hos legen. I tillegg hadde de ringetid hver uke, men det benyttet jeg meg ikke av.

Det som var en strek i regninga, var at vi bestemte oss for å få et barn til omtrent 3 måneder etterat jeg hadde begynt, og vips, var jeg gravid, så det meste av tiden var jeg gravid, og veeeldig kvalm, så de gode vanene forsvant gradvis, uten at det kanskje tok helt av, likevel, ti kilo til overs etterpå (+de gamle, selvfølgelig) ift til da jeg ble gravid. Så derfor er jeg i gang igjen!

Gammel 18-05-07, 15:54   #165
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Å ja, tips, spurte du om... La meg tenke.. Nei, tror det går på mye av det som sies i dette forumet, spise lav-karbo, mye forklaringer på hva som skjer i kroppen når man spiser feil, at fett er fint, osv.

At man tenker gjennom når og hvor og hvorfor man spiser feil, og prøver å utsette sprekker ved å "tenke" dem gjennom, hva er det de skal tilfredstille? Når går jo på at jeg f.eks vet at om jeg er veldig stressa og ikke får planlagt, sitter jeg plutselig med en sjokkis i hånda. Og at kveldene er min spisetid, så hva kan jeg gjøre for å ha noe sunt godteri på lur? Sjokopudding nå, senere f.eks yoghurt naturell med litt jordbær og søtstoff/fruktose som kveldkos.

Det handler vel om å ha en strategi for de lite ideelle situasjonene som vi vet kommer til å oppstå, der vi vet av erfaring det kan gå galt, eks bursdager for min del.. Der har jeg jo akkurat gjennomgått et par, og sprakk litt i etterkant.

Du får spørre om noe var uklart.

Gammel 18-05-07, 16:57   #166
Ani
Gjest

Takk for svar Synes det går helt greit med bursdager o.l for da vet jeg det vil bli servert noe når jeg kommer og jeg kan planlegge ut ifra det. Det værste er uforusette hendelser, plutselige kaffebesøk gjester eller når jeg "plutselig" blir overmannet av et så stort mathunger at jeg føler min siste time er kommet hvis jeg ikke spiser masse godteri og mat..

Har ikke hatt slike "anfall" etter at jeg beg. på ED men det er kanskje fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å spise noe uansett, tror det ligger mye psykologisk her. Tror nok jeg har brukt mat som trøst. Men jeg har alltid elsket mat også, nyter virkelig å spise lange gode måltider... smaken på god mat er jo fantastisk . Nå som jeg går på ED er faktisk mye av matfokuset borte, og det er utrolig deilig. Før kunne jeg åpne og lukke alle skap på kjøkkenet for å se om jeg kunne finne noe fristene,- trengte ikke være sulten engang. Håper virkelig jeg klarer å endre vaner under denne prossessen,- ønsker ikke å gå tilbake til der mye(alt) dreide seg om mat.

Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 17:23   #167
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Jeg vet ikke om du har hatt det slik, men jeg har hatt utrolig ustabilt blodsukker, slik at jeg er blitt fysisk dårlig om jeg har gått "over tiden", skjelvende hender, og utrolig amper, kvalm, og alt dette gjorde at jeg fikk nesten litt hamster-tendenser. Best å spise litt ekstra nå, vet ikke når det blir mat neste gang, liksom. Så det synes jeg er veldig bra med denne dietten, å kunne drøye en time med middag, ikke "måtte" ha mat om en handletur ble lengre enn planlagt. Det er sikkert slik andre mennesker har det hele tiden, men for meg har det vært nødvendig å spise en yoghurt før jeg går i middagsselskap "i tilfelle" det drøyer med maten...

Og det med å kope med hodet inn i kjøleskapet kjenner jeg selvsagt godt igjen...

Gammel 18-05-07, 18:27   #168
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Ja, vi har vel alle stått og stirret inn i kjøleskapet fordi vi er sugne på noe

Merker at jeg også er litt likegyldig til mat liksom. Før hadde jeg mye større fokus på mat og hva jeg skulle kose meg med og alltid livredd for å bli sulten. Jeg blir også veldig irritabel og hissig hvis jeg ikke får mat når jeg er sulten.

Gammel 18-05-07, 18:39   #169
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

.. og den irritabiliteten har vel å gjøre med dårlig blodsukkerregulering, tror jeg. I allefall, i det siste har det faktisk hendt at jeg har glemt (!) å spise, og det er nytt for meg. Bare plutselig være litt svimmel, og kommet på at jeg ikke har spist på maaange timer..

Idag: Ferskenfrokost, tre kaffe, 1/5 rute sjokkis 70% (prøver å skjerpe meg litt) to barer, en pannekakevaffel med smør på. Middag: Kjøttdeig, bønner, løk, bønnespirer, blomkålris. Prvøvde slutte spise før jeg var mett, men resultatet var at jeg ble så sulten at jeg spiste den ekstra baren i sted. En pudding til kvelden. Halvannen times tur. Må skjerpe trimmingen også. Og plusset fint på med vispet fløte til sjokoladepuddingen... Men fredag, da...

Sist redigert av THE : 18-05-07 kl 21:26.
Gammel 18-05-07, 22:58   #170
Ani
Gjest

Jo det stemmer nok det at jeg alltid har blitt fryktelig irritert og sinna hvis jeg ikke har spist på lenge!
Husker fra jeg var liten hvor desperat jeg enkelte ganger var etter mat. Det var nok helt sikkert fordi blodsukkeret mitt var ustabilt ( ofte lavt) og jeg har sikkert fra jeg har vært liten ubevisst spist ofte og mye for å dempe irritasjonen... lært meg selv at mat skaper ro og harmoni.. har aldri tenkt på at det kan skyldes ustabilt blodsukker.
Nå fikk jeg litt å tenke på THE,- takk skal du ha,.

Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 10:10   #171
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Jeg har nesten hatt "føling" av og til, nesten svimt av, og jeg har ikke hatt såå dårlige insulinverdier. Tenker at jeg senere forhåpentligvis kan ha et stabilt blodsukker, men at det også kan være lurt å ha med seg en pose nøtter eller en bar i vesken - alltid. Da kan jeg kanskje frigjøre meg fra tanken om å spise litt ekstra, eller ikke gå bare halvmett fra bordet. Det med å spise seg mett er vel også noe som henger igjen hjemmefra og også fra mannen min til en viss grad, men jeg har nå tenkt det er bedre å ta seg en yoghurt en time - halvannen etter middag hvis man har spist "for lite", enn å måtte spise seg (for) mett.

Gammel 19-05-07, 17:03   #172
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Idag:
Ferskendessert, en bar, en omelett med ett egg og en løk, to ruter 70% sjokolade, litt baconcrisp. To kaffe.

Kjøttdeig, løk, bønner og litt erter til middag. Pudding til kvelds. Mer baconcrisp. Veldig godt, 2,5 karber per 100 gram. Har aldri vært noe potetgullmenneske, men godt av og til. 5 paranøtter. ca. 5 skiver ridderost glemte jeg. +noen skinkeskiver. OG ikke minst masse vispet krem, altfor mye, ble litt kvalm.

Tror jeg kunne gått fortere ned i vekt hvis jeg kutter alt som ikke står på listen, samt melk, men jeg føler jeg må leve litt også, det er tross alt lenge igjen før vekten er der den skal. Så lenge jeg går ned rundt en halv kilo i uken er det greit. Og om jeg klarer å la være å skli ut, tror jeg det skal funke. Føler liksom at jeg ikke er like mye på diett når jeg spiser litt "ulovlige ting" som fløte, nøtter, sjokkis, det er jo mer eller mindre lavkarbo, men likevel føles det som noe deilig ekstra jeg unner meg.

Sist redigert av THE : 20-05-07 kl 15:25.
Gammel 20-05-07, 02:09   #173
Ani
Gjest

Ingenting er jo bedre hvis du klarer å begrense deg når du spiser nøtter o.l Jeg har hatt store problemer med å kun spise 5 nøtter... da har som regel en hel pose gått med. Det er derfor det er så mye lettere for meg nå å gå på ED for da vet jeg akkurat hva jeg skal spise, og lurer ikke meg selv med å ta litt til av alt mulig Du er kjempeflink!! Jeg må øve meg opp til kun å ta 2 ruter sjokolade... jeg klarer bare ikke å stoppe, hele sjokoladen ryker med. Men får nok vente leeenge med den øvelsen he he
Håper du får en fin søndag.

Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 09:26   #174
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Ha en fin søndag, THE!
Du er flink til å begrense deg. Og det viktigste er at man finner sin vei.

Gammel 20-05-07, 15:23   #175
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Jo, har tro på at alle må finne sin vei. Og jeg trenger nok mer øvelse før jeg er mester på det å begrense seg... Men tenke så deilig om jeg kunne ta to ruter sjokolade å være fornøyd, virkelig fornøyd med det?

Det er mål for meg, som nesten er like stort som det å gå ned i vekt. Ikke bare holde opp å spise ved to ruter, men faktisk være tilfredstilt også!

I dag:
Ferskendessert, en suppe, 3 paranøtter, kvart rute sjokkis+to ruter, salat med to ss olje og 3 ss fetaost. Et par skiver ridderost, noen skiver kalkun. En bar. To kaffe latte. Et kyllinglår, asparges, saus med cognac. En shake. En pudding, fremdeles litt sulten. Skal prøve å drikke litt vann.

Sist redigert av THE : 20-05-07 kl 20:18.
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagbok? mabe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 17-08-11 14:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.