Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Augustskravletråd for 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-08-10, 14:08   #151
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Augustskravletråd for 30+

Med fare for å virke "n00b" så må jeg spørre; HTC HD2 og HD2 Leo er det samme?

Jeg har alltid vært fornøyd med SE også, helt til jeg fikk denne mobilen.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 14:44   #152
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg har alltid vært fornøyd med SE også, helt til jeg fikk denne mobilen.

Jeg har hatt 3-4 SE og de har alle fått samme problem etterhvert. De slutter å gi beskjed når det kommer nye meldinger i innboksen, plutselig bare ligger det melding der (Ikke lyd eller melding på skjerm). Spurte hos en forhandler om det var tilfeldig at det hadde skjed med alle mine telefoner og han sa det var velksjent og at det skjedde med "alle" SE før eller seinere....

Gammel 14-08-10, 21:29   #153
Kikkin
Medlem

Kikkin sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 44
Kikkin er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vaskeklut: Har du forsøkt med idoform-tabletter? De for akutt mageproblemer? De var de eneste som fikk stabilisert min mage etter en særdeles hardnakket matforgifting...

Jeg sikler også på android-telefon: http://www.amobil.no/artikler/samsun...0_wave/76650/1

Men, venter til etter ferien. Litt kjedelig om det skjer noe med den når den er helt ny...

Det der er da ikke android.... Samsung har ikke android-telefoner såvidt jeg vet...

Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 22:32   #154
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

HTC HD2 og HD2 Leo er det samme?

Du står ikke i fare for å virke "n00b" nei; ND2 og Leo er den samme. Telefonen er mindre kjent som Leo; mest som HD2.

Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 00:56   #155
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Ok, jeg begynte å søke rundt for å finne forskjellen Jeg gleder meg i alle fall til å få ny telefon!

Hva har dere gjort denne lørdagen da? I dag var jeg faktisk en tur med fløibanen, og bestemte meg for at neste gang så skal jeg gå! (I alle fall ene veien) Så har jeg vært hos en venninne av meg, hun kjøpte seg chips og sjokolade, jeg slo til meg bacongull! Herlig kveld!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 23:38   #156
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kikkin, her.

Det der er da ikke android.... Samsung har ikke android-telefoner såvidt jeg vet...

Hmm, jeg har lest flere steder at det er den beste android-telefonen på markedet. Den har ikke android operativsystem, men jeg regner med de bruker android som et videre begrep på denne typen telefoner....

Forøvrig kom dette opp da jeg googlet android samsung: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=582533. Så de har i det minste en....

Gammel 16-08-10, 08:08   #157
Dollsine
Gjest

God morgen! Veiedag for min del; selv om jeg har tjuvkikka de siste 5-6 dagene og... en liten oppgang igjen; den som jeg manglet sist mandag. Forstår ikke dette helt; ligger under 5% / 15 g kh om dag; 1,3 :1 eller mer på Skaldemans forholdstall. Ser at omregnet i kcal så spiser jeg fra 2000 kcal og oppover pr dag. Mener at siden jeg er så i startfasen så burde jeg ikke ha stoppet opp sånn. Noen tips anyone??

Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 08:10   #158
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Alder: 49
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Skal til legen i dag og få undersøkt armen som jeg tror jeg har senebetennelse i. Veldig spent på hva han sier at jeg kan og ikke kan gjøre med den fremover.

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 08:18   #159
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

God morgen! Veiedag for min del; selv om jeg har tjuvkikka de siste 5-6 dagene og... en liten oppgang igjen; den som jeg manglet sist mandag. Forstår ikke dette helt; ligger under 5% / 15 g kh om dag; 1,3 :1 eller mer på Skaldemans forholdstall. Ser at omregnet i kcal så spiser jeg fra 2000 kcal og oppover pr dag. Mener at siden jeg er så i startfasen så burde jeg ikke ha stoppet opp sånn. Noen tips anyone??

Hei Dollsine (herlig navn forresten - skikkelig trøndersk med trykk på dobbel l...)
Har du sjekka forholdet mellom proteiner og fett?
Kan jo være at du får i deg litt mer proteiner enn det som er optimalt for deg, og da merker i alle fall jeg at vekta stagnerer eller går litt opp.

Selv har jeg en liten nedgang på 200g
Dette er litt av den vannvekta som kom på i forrige uke, og jeg håper de resterende 1,3kg med vann er borte i løpet av noen dager.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 08:31   #160
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Har du sjekka forholdet mellom proteiner og fett?

Forholdet mellom fett og proteiner?? Trodde det var forholdet mellom kh+prot og fett jeg.... Venter spent på oppdatering!

Jeg har snust litt rundt etter info om såkalte partystoppere nå, og selv om det sies at en ikke skal prøve noe før etter 4 uker så prøver jeg litt eksperimentering nå etter 3.uke. Av det jeg spiser er tomat, ost, fløte og rømme gode kandidater. 1 cherrytomat pr dag er greit å kutte ut. Fløte det samme. Jeg spiser mye ost, både i salat, i omelett, som lett kveldsmat (sammen med rømme og spekeskinke) og tenker at det kan jeg også elegant kutte ut. Må rømmen gå samme vei, ja da sliter jeg. Kan bli hardt å få i seg nok fett da. Nå er det tid for å dra på jobben; ha en god dag.

Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:11   #161
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Det med partystoppere er det jeg har minst peiling på av alt. Når det gjelder proteiner, fett og kh så har Skaldemann en fettkvote. Alt over 1 er veldig bra der. Det går ut på at fettet skal veie minst like mye som proteinet (med lav kh-andel), og fettet kan gjerne veie dobbelt så mye som proteinet, eller mer. Skaldemann elsker sånt Du rekner det ut slik: protein+kh= x. Fett/x= fettkvoten. F.eks. 100 gr fett, 80 gr protein, 20 gr kh. 80+2+=100. 100/100=1, altså en fettkvote på 1. Var det noelunde forståelig?

Gammel 16-08-10, 10:12   #162
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Forholdet mellom fett og proteiner?? Trodde det var forholdet mellom kh+prot og fett jeg.... Venter spent på oppdatering!

Jeg må spise ca dobbelt så mye fett som proteiner for å få vektnedgang, så en vanlig dag for meg er ca 70g proteiner, 150-200g fett og max 15g karbohydrater.
Har prøvd ut mange kombinasjoner før jeg kom fram til dette, så her er det nok veldig individuelt vil jeg tro.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:39   #163
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Da har jeg vært hos legen. Han slengte rundt seg med uttrykk som musearm og tennisalbue før han fortalte meg at jeg kunne forvente at det går minst tre måneder før jeg blir helt bra. Derifra gikk det litt bedre da, jeg har fått øvelser jeg skal gjøre, betennelsesdempende medisiner, 50% sykemelding i 3 uker og en del gode råd om hva jeg kan og ikke kan gjøre. Så bør det bli en god del bedre i løpet av de tre ukene. Hvis ikke skal jeg komme tilbake og vi skal se på mer drastiske behandlingsformer.

christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 11:55   #164
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Da har jeg vært hos legen. Han slengte rundt seg med uttrykk som musearm og tennisalbue før han fortalte meg at jeg kunne forvente at det går minst tre måneder før jeg blir helt bra. Derifra gikk det litt bedre da, jeg har fått øvelser jeg skal gjøre, betennelsesdempende medisiner, 50% sykemelding i 3 uker og en del gode råd om hva jeg kan og ikke kan gjøre. Så bør det bli en god del bedre i løpet av de tre ukene. Hvis ikke skal jeg komme tilbake og vi skal se på mer drastiske behandlingsformer.

Godt å høre at du har fått litt hjelp, selv gikk det vel en uke før min var borte. Men da brukte jeg ikke armen i det hele tatt, prøvde å holde den mest mulig i ro.

Jeg har gått ned 1,2 kg denne uken. Begynner veldig å nærme meg 6-tallet. HJELP! Har ikke vært der på 20 år. Igår begynte poppmannen plutselig å snakke om at jeg må få en bonuspremie når jeg jeg er ferdig "Du som har vært så standhaftig og flink". Lurer på hva han finner på denne gangen.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:40   #165
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

OI så flink du er da jeg ser jeg har gått ned selv. Men har ikke vekt, så tar det bare på øyemål.

På fredag skal jeg og venninnene mine ha jentekveld, og hun som står for den har funnet lavkarbooppskrifter. Det setter jeg kjempestor pris på! Jeg skal stå for alkoholen, så jeg velger jo noe uten sukker i. Gleder meg veldig!

Gammel 16-08-10, 23:00   #166
Dollsine
Gjest

musearm og tennisalbue før han fortalte meg at jeg kunne forvente at det går minst tre måneder før jeg blir helt bra.

GJØR SOM LEGEN DIN SIER!! Jeg har slitt med tennisalbue i over ett år og det går kanskje ikke overHadde jeg hørt på lege og fysioterapeut ville jeg kanskje vært bra i dag? Så derfor er min sterkeste oppfordring at du gjør som de sier, gjør øvelser mv. Ikke la legen utsette å henvise deg til fysioterapeut; det er oftest ventetid der og skulle du bli bra kan du avbestille.

Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:39   #167
sarasirene
Juniormedlem

sarasirene sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
sarasirene er på en erverdig vei

HURRA

jeg har jo som sagt tatt et valg om å ikke veie meg, men måler meg isteden

Har egentlig ikke måledag før neste uke... men klarte ikke holde meg så måtte bare måle rundt magen og den har skrumpet enda 4 cm siden forrige uke
Da kan jeg legge meg og være GLAD OG FORNØYD (selv om jeg pleier det da, men kan være litt ekstra nå)

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:15   #168
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Gratulerer! kanskje jeg må skaffe meg målebånd? Gjør jo nytten det også.

Gammel 17-08-10, 01:42   #169
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

GJØR SOM LEGEN DIN SIER!! Jeg har slitt med tennisalbue i over ett år og det går kanskje ikke overHadde jeg hørt på lege og fysioterapeut ville jeg kanskje vært bra i dag? Så derfor er min sterkeste oppfordring at du gjør som de sier, gjør øvelser mv. Ikke la legen utsette å henvise deg til fysioterapeut; det er oftest ventetid der og skulle du bli bra kan du avbestille.

Denne signerer jeg! HØR PÅ LEGEN! Tennisalbue er noe dr*t!!! Manuellterapeuten min sier og at jo lengre man går med de uten å gjøre noe, jo vanskeligere er de å kurere. Såh. Gjør noe asap! Jeg har vært uten jobb i et halvt år nå på grunn av albuen. IKKE kødd med tennisalbue, det er noe svineri som du ikke vil ha lengre enn nødvendig.

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:32   #170
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Skal helt klart gjøre som legen sier ja. Selv om jeg ble møtt med en god del motvilje på jobb når jeg presenterte at jeg har blitt sykemeldt.

Gammel 17-08-10, 10:35   #171
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Skal helt klart gjøre som legen sier ja. Selv om jeg ble møtt med en god del motvilje på jobb når jeg presenterte at jeg har blitt sykemeldt.

Det skal du så absolutt ikke bry deg noen ting om! De kan bli så sure de bare orker. Det viktigste er faktisk at du blir bra og kan fortsette å gjøre jobben din skikkelig når du blir bra.

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 14:55   #172
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Opprinnelig lagt inn av sarasirene, her.

HURRA

jeg har jo som sagt tatt et valg om å ikke veie meg, men måler meg isteden

Har egentlig ikke måledag før neste uke... men klarte ikke holde meg så måtte bare måle rundt magen og den har skrumpet enda 4 cm siden forrige uke
Da kan jeg legge meg og være GLAD OG FORNØYD (selv om jeg pleier det da, men kan være litt ekstra nå)

Bra jobbet!

Minner meg om at jeg skal måle meg selv før siste gruppemøte på torsdag.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:34   #173
Dollsine
Gjest

Henger meg på vaskeklut jeg og; ikke bry deg om dem. Det er din helse, og det er du som skal leve med den - og handa - i mange mange år ennå. Det er ingen som kommer til å takke deg for godt arbeid den dagen du sitter der med kronisk betennelse og alltid må ta hensyn. Forklar dem at det er viktig ved slike betennelser å ikke overbelaste. De skal være glade du er på jobb i 50% tenker jeg! Det irriterer meg at det skal være sånn!!! Da jeg var på det verste med to tennisalbuer ble jeg helt sykmeldt noen uker. Selvfølgelig måtte noen kommentere at jeg kunne nå være på møter osv. Selvfølgelig; men hvem skulle kneppe buksa når jeg var på toalettet? Hvem skulle bære maten og kaffekoppen min? Eller åpen døra som en måtte bruke to hender på for å få opp? Skulle likt å se han mest kritiske gjøre det gitt! Som du skjønner ventet jeg altfor lenge før jeg gikk til legen.... noe som har konsekvenser i dag Så derfor tenk på deg selv og at ingen andre gjør det!!!

Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:09   #174
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Henger meg på vaskeklut jeg og; ikke bry deg om dem. Det er din helse, og det er du som skal leve med den - og handa - i mange mange år ennå. Det er ingen som kommer til å takke deg for godt arbeid den dagen du sitter der med kronisk betennelse og alltid må ta hensyn. Forklar dem at det er viktig ved slike betennelser å ikke overbelaste. De skal være glade du er på jobb i 50% tenker jeg! Det irriterer meg at det skal være sånn!!! Da jeg var på det verste med to tennisalbuer ble jeg helt sykmeldt noen uker. Selvfølgelig måtte noen kommentere at jeg kunne nå være på møter osv. Selvfølgelig; men hvem skulle kneppe buksa når jeg var på toalettet? Hvem skulle bære maten og kaffekoppen min? Eller åpen døra som en måtte bruke to hender på for å få opp? Skulle likt å se han mest kritiske gjøre det gitt! Som du skjønner ventet jeg altfor lenge før jeg gikk til legen.... noe som har konsekvenser i dag Så derfor tenk på deg selv og at ingen andre gjør det!!!

Eller skjære opp maten din om dere fikk lunsj! Da jeg var på mitt verste klarte jeg hverken løfte vannglasset eller dele maten min Kneppe buksa-problemet løste jeg ved å bare bruke joggebukse.. Heldigvis bor jeg sammen to venninner, de gjorde nesten alt for meg som jeg ikke klarte å gjøre med venstrehånda. Det var like før de hjalp meg å pusse tenner og vaske håret også..

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 17-08-10, 20:18   #175
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

ble møtt med en god del motvilje på jobb når jeg presenterte at jeg har blitt sykemeldt.

De syns heller du burde bli sykmeldt 100% ja? :

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

de gjorde nesten alt for meg som jeg ikke klarte å gjøre med venstrehånda. Det var like før de hjalp meg å pusse tenner og vaske håret også..

Ouch, nå kom jeg på han som studerte på samme plas som meg som presterte å brekke begge armene! Han måtte ha hjelp til ALT for å si det sånn! De han boddepå hyblhus med var sjeleglad han hadde kjæreste som hjalp han

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.