Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-06-11, 22:26   #151
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Det skjønner jeg veldig godt at man kan synes er ubehagelig. På de fleste blogger jeg kommenterer, av alle typer script, så må jeg legge igjen epostadresse. Ikke tenkt over det før nå

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 22:41   #152
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Ohh... den menyen din høres lekker ut!

Usikker på innholdet i kremosten, men ellers ser det ganske lekker ut altså

Blir du pass mett på dette?
Drikker du nok vann?
Få gjerne inn litt Farris også, man mister gjerne en del salter i begynnelsen.

Hodepinen er desverre normalt, i omleggingsperioden.
Kroppen får rett og slett litt karbo-abstinenser! Er heller ikke umulig at du er på vei inn i ketose

Har du lest denne fabelaktige samlingen med linker? Her vil du finne masse masse tips, råd, oppskrifter og annet du ikke engang visse at du lurte på

Stå på! Er gjerne med å heier på deg

Kremosten hadde 3g pr 100g med karbo... Jeg fikk den anbefalt av noen lavkarbodamer på jobben, så da tok jeg sjangsen.. Var det kanskje ulurt?

Blir på en måte mett - men fort sulten igjen etterpå.. Ikke sulten kanskje, men fysen.. Da blir det en tur i kjøleskapet, mumser en osteskive eller noe pålegg.

Antakelig ikke nok vann....(men mye mere enn jeg pleier.) Er generellt ikke særlig flink til å drikke, men de siste dagene så har jeg drukket mye. Det oppleves som en god ide, akkurat som om kroppen vil ha vann.

Bra du sier det ang hodepine, kjenner det murrer i dag også. Ikke sånn helt forferdelig, men en liten og håndterlig hodepine.

Kan du gi meg noen flere ketose symptomer? Jeg er ikke kjent med "fenomenet" - dvs har jo lest meg til hva det er, - men vet lite om hvordan det oppleves, hvor lenge man bør være "der" osv..

Takk for link - trenger all nyttig info og tips jeg kan få tak i. Og takk for svar på spørsmål, kjempefint!! Trenger veiledning, - og godt at der er flere "der ute" - gjør det så innmari mye lettere å følge stien da!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 22:48   #153
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Ser absolutt bra ut!! Deilig meny. Men ser ut som lite frokost. Hva med å tilføre bacon med egget? Eller reker i majones?

Høres både godt og lurt ut. Jeg er vel litt lite sulten om morningen, samtidig som jeg er så "fersk" i lavkarboverden at jeg tenker mere på de få tingene jeg ikke kan spise, enn alle de deilige tingene jeg faktisk bør spise.

Takk for tipset!!
(Ser fram til frokosten i morgen - planene er klare)

Gammel 02-06-11, 22:57   #154
taane
Juniormedlem

Hvor: Tromsø
taane er på en erverdig vei

Jeg vil være med...jeg startet strengt tatt for en ukes tid siden. Men det har vel ikke noe å si

taane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 22:57   #155
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Velkommen til oss

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:07   #156
taane
Juniormedlem

Takk! Det blir spennende å se hva vi klarer å få til

Gammel 02-06-11, 23:15   #157
Nysgjerrig nok
Medlem

Er det noen som har enkle "matpakke" forslag?
Opplever at det er noget umulig å få kjøpt seg kjapp mat ute (Ala gatekjøkken / kioskmat), så da blir det vel mere matpakker som er alternativet når man er på farten vil jeg tro.

Ikke for det - jeg var på kafe, sulten som en ulv, og det de hadde var kjøttkaker, poteter og erterstuing. Jeg spurte om jeg kunne få to hardkokte egg, i steden for poteter - og det gikk fint!

Gammel 02-06-11, 23:17   #158
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Salat med masse godt i Jeg bruker å spise salte peanøtter som jeg ruller i osteskiver Metter faktisk ganske bra, og mye bra fett gjennom ost og nøtter Ellers har jeg ikke behov for mat foruten frokost og middag/kvelds

Gammel 02-06-11, 23:20   #159
taane
Juniormedlem

Hm. Jeg er egentlig ikke så krativ, jeg bruker å ta med meg salat og rømme på jobb. Hvis ikke så er jo varmdisken på butikken kjekk å ha

Gammel 02-06-11, 23:31   #160
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jeg bruker å spise salte peanøtter som jeg ruller i osteskiver

Den var ny - må testes!
Det tar tid å endre vaner og se nye muligheter.... Men hindringer er til for å bli klokere.

Har lagt igjen en hilsen på bloggen din - knallbra!

Gammel 02-06-11, 23:37   #161
Nuppelura
Nytt Medlem

Medlem siden: Dec 2010
Nuppelura er på en erverdig vei

Jeg er gjerne med! Er kjent med Atkins, men litt usikker på forskjellen mellom atkins og ketolysekuren. Må nok kjøpe boken. Jeg veier 80 kilo og er 168 høy. Jeg vil gå ned 15 kilo, men har delmål med premie for hvert 5. kilo. Har ikke bestemt meg for premiene enda. Jeg har laget en del lavkarbomat i det siste, men spist for mye karbo i tillegg. Nå begynner jeg på ordentlig. Gleder meg

Nuppelura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:45   #162
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Kjempekoselig med kommentar

Her er en tråd som tar for seg forskjellene på Atkins og Ketolysekuren.

Gammel 02-06-11, 23:53   #163
Nuppelura
Nytt Medlem

Medlem siden: Dec 2010
Nuppelura er på en erverdig vei

Tusen takk, da har jeg full kontroll

Nuppelura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 07:07   #164
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Jeg tar også med meg salat på jobb. Bruker litt til et par kvelder i uka på å stå å kutte opp ingredienser, men det er verdt det, og kjekt å bare slenge det oppi en matboks kvelden før. Ellers veldig greit med ost- og kjøttpåleggruller ja. Gjerne med squash innimellom. Jeg tar også med meg hardkokte egg på jobb, og spiser det med reker i majones.

Gammel 03-06-11, 08:27   #165
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

I dag dro jeg på butikken før jobb og kjøpte en Skyr med jordbærsmak. 6 karb totalt. Dog lite fett. Så da måtte jeg kjøpe dansk kryddersalami (1 karb og 38 gram fett), en fløte for å ha i kaffen og litt tyggegummi

Ned halvt kilo fra i går. Yey me!

Gammel 03-06-11, 08:43   #166
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Ned halvt kilo fra i går. Yey me!

Kjempebra!!

Her blir det en litt vrien dag matmessig... Er tom for egg!! Har alle tre barna hjemme så jeg lar butikkturen vente til i kveld. Trenger derfor tips til noe jeg kan raske sammen i en fei, UTEN at det inneholder egg (som jeg forøvrig er superavhengig av). Prøvde meg på smørgrøt/fløtegrøt til frokost, men det ble tidenes mest slimete mat... Brukte FiberHusk isteden for JBK, kan kanskje det være grunnen? Smakte godt, men konsistensen gjorde meg kvalm..

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 08:47   #167
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

I dag skal jeg på fest! Er ikke det typisk... når man liksom ganske nylig har startet sitt nye og bedre kosthold. Alle de helgene jeg har sittet hjemme i vår/vinter... (drakk sist i julen). Menmen, man vet jo at det kommer slike ting i løpet av et år, så det er bare å lære seg det.
Skal feste sammen med bestevenninnen min, som jeg ser sjeldent og skal flytte enda lengre unna nå snart. Så vi skal virkelig "ta i" litt i kveld.

Den gode nyheten er at jeg ikke liker vin/øl Så jeg drikker aldri alkohol utenom fest (det er ikke noe kos for meg). Så jeg drikker da 1) sjeldent 2) kun brennevin o.l. Sistnevnte er jo veldig greit på lavkarbo da. Så blander jeg med sukkerfri brus, og bruker litt bær og sånt.

Ulempen er jo at kroppen bruker tid på å forbrenne alkoholen... men det får bare gå. Den ultimate prøvelsen er faktisk alt det rundt en fest. Snacks og godteri... jeg kan godt sitte her og tenke at jeg skal holde meg unna det meste av sånt. Men er ikke alltid det fungerer i praksis. Jeg er *svak* sånnsett, og kanskje spesielt når jeg ikke har holdt på med riktig kosthold så lenge, og når jeg blir full Men skal altså prøve å begrense meg veldig altså. Og skal IKKE spise junkfood på byen! *blæh* Det har tidligere vært standard på natten, men det fører altså ikke noe godt med seg.

Gammel 03-06-11, 08:50   #168
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Er tom for egg!!

Det er litt krise ja. Da jeg sto opp i går så hadde vi bare 2 egg igjen. Rimelig krise her det også, så det ble søndagsåpen butikk i går og kjøpte en 18pk. På slutten av dagen i går var det 6 egg igjen. Så det går litt ja
Hva med noe salat? Kan du sette sammen det? Eller kutte opp grønnsaker og steke på pannen med noen kyllingbiter. Både god lunch og middag det.

Gammel 03-06-11, 08:54   #169
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Prøvde meg på smørgrøt/fløtegrøt til frokost, men det ble tidenes mest slimete mat... Brukte FiberHusk isteden for JBK, kan kanskje det være grunnen? Smakte godt, men konsistensen gjorde meg kvalm..

Definitivt grunnen! Hehe, kan bli en ganske festlig konsistens med Fiberhusk..
Bare å finne frem spretterten og lade den med "fiberhusk-grøt"! "Boooing"

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 09:08   #170
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Definitivt grunnen! Hehe, kan bli en ganske festlig konsistens med Fiberhusk..
Bare å finne frem spretterten og lade den med "fiberhusk-grøt"! "Boooing"

Konsistensen ga assosiasjoner til et fargesterkt lekeslim vi brukte som barn... formet som hender og føtter. Kunne klaske det rundt overalt og det hang sammen.. Sikker på jeg har funnet oppskriften

Gammel 03-06-11, 09:09   #171
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Kjempebra!!
Prøvde meg på smørgrøt/fløtegrøt til frokost, men det ble tidenes mest slimete mat... Brukte FiberHusk isteden for JBK, kan kanskje det være grunnen? Smakte godt, men konsistensen gjorde meg kvalm..

Hihi. Noen bommerter vil man komme på når det gjelder oppskrifter her inne. Aner ikke hvor mange pizzabunner jeg har prøvd meg på...

Gammel 03-06-11, 09:10   #172
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Konsistensen ga assosiasjoner til et fargesterkt lekeslim vi brukte som barn... formet som hender og føtter. Kunne klaske det rundt overalt og det hang sammen.. Sikker på jeg har funnet oppskriften

Da har du kokt den for lenge
Men bruk ikke fiberhusk - det blir heslig.
Nå vet jeg ikke hvilken oppskrift du følger, men ikke ha vann i - da blir den slimete :P

Gammel 03-06-11, 09:13   #173
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Bare å klaske oppi litt konditorfarge så har du`n!
Om ikke grøten ble så hyggelig å spise, høres det jo ut som om den ble ganske festlig

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 09:31   #174
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Da har du kokt den for lenge
Men bruk ikke fiberhusk - det blir heslig.
Nå vet jeg ikke hvilken oppskrift du følger, men ikke ha vann i - da blir den slimete :P

Jeg gjør alltid ting på slump Og brukte både fiberhusk og masse vann, gitt... Prøver meg stort sett alltid med fiberhusk fordi helsekosten ALLTID er tom for JBK...

Gammel 03-06-11, 09:58   #175
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Morn morn!

Ville bare tipse om gerds lavkarbo lapper som niste! De er geniale å ha som niste, og kan dessuten fryses

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.