Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Et litt anderledes syn på lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-11, 23:08   #176
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

haha jeg gir opp. kos dere i denne religionen, trodde noen var klare for å åpne seg litt. Drikk fløten fettet å kjøttet så ses vi om 10 år.

det tviler jeg på om du forstsetter med det kostholdet ditt og dine 40 bananer daglig
Er redd det er noen andre jeg må sitte her og svare da

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost
Gammel 22-05-11, 23:10   #177
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Når lavkarbo guruene kan si at karbo er problemet for folk med diabetes for eks pga insulin og blodsukker. Hvordan kan FLER folk ha blitt kurert på høykarbo som jeg snakker om? da snakker jeg om KURERT fra diabetes 2 og 1. Det kan jo ikke henge på grep når karbo skal være roten til problemet?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 22-05-11, 23:12   #178
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Hallo? Jeg lurer på hvor lenge du har spist slik du gjør nå?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-05-11, 23:12   #179
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

det tviler jeg på om du forstsetter med det kostholdet ditt og dine 40 bananer daglig
Er redd det er noen andre jeg må sitte her og svare da

Det er også herlig at du ikke klarer å tenke mer enn ordene jeg skriver eller lese mellom linjene. Jeg spiser ikke 40 bananer hver jævla dag, jeg spiser FRUKT. En dag 40 bananer om jeg føler for det, en dag UTEN banan, wow hvordan kunne det ha seg når han bare kastet ut et eks på en dag hva han spiste.
FRUKT OG GRØNNSAKER og da mener jeg ALT av frukt og grønnsaker

Jeg kan gjerne lime inn poster av folk som har spist kun bananer i 1uke til 1 måned og kurert ting, men IGJEN DET ER IKKE POENGET

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 22-05-11, 23:14   #180
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Haha omg så tragisk. Vil du virkelig at jeg skal poste bilder av folk som har levd på 90% frukt og resten grønnsaker i 5-35 år å se hvor feite de er? ALLE er slanke, kanon mye energi, har det helt supert. Jeg gir deg penger om du beviser meg noe annet. At en feit lege sitter å sier noe bryr meg midt i rævva.

Siden proteiner inneholder 8 essensielle aminosyrer som er livsviktige for kroppens funksjoner (facts, google it) - lurer jeg på hvor du får disse fra når du bare spiser frukt og grønnsaker?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 22-05-11, 23:16   #181
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Så siste ord kan være. Om dere vil ha mye bedre grunnlag for å diskutere lav karbo og høykarbo og hva og HVORFOR ting fungerer så les noe fra dem jeg har nevnt. Hvis du føler at hmm det der er vas så ingen problem. Men utdann deg litt før du snakker om det, ikke les hva noen bloggere som kommer høyt på google`s søkemotor mener.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 22-05-11, 23:17   #182
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Begynner sannelig å tro at du ikke vil fortelle hvor lenge du har levd på denne dietten jeg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-05-11, 23:19   #183
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Siden proteiner inneholder 8 essensielle aminosyrer som er livsviktige for kroppens funksjoner (facts, google it) - lurer jeg på hvor du får disse fra når du bare spiser frukt og grønnsaker?

Som sagt, les noen av bøkene så får du alle svar du vil ha. Jeg vil ikke sitte her å diskutere å lime inn svar i hytt å pine å mate deg. Les selv og lær selv

Proteins
When it comes to fruit and vegetables people tend to say: "But what about my proteins? I need them." We all know that we need proteins, because proteins are an important building material for our cells. We also know that meat, dairy and eggs contain many proteins, so we say that we have to eat meat, dairy and eggs to stay healthy. We have three arguments that prove that the human body doesn't need that much proteins:

The fruitarians;
Babies;
Amino acids.
- The fruitarians
The vegetarians (no meat), vegans (no animal products) and fruitarians (only fruit) do not consume food that contain many proteins. They live a healthy life without big doses of proteins and look younger too! Proteins are important though and the best source of protein is from the same raw fruits and vegetables that provide all the other nutrients: vitamins, minerals, enzymes and carbohydrates. Although fruit and vegetables contain less proteins than other nutrition, about 15 to 20 times less than for instance meat, the best way to get all these nutrients, including protein, is to eat a well-balanced variety of fresh, raw fruits and vegetables.
For the exact amount of proteins in fruit see: contents of fruit.
- Babies
When a baby is lucky enough to receive the most natural food it can get babies will be breast fed for the first three to twelve months of their lives. Mother milk contains not only the necessary nutritional elements but also protects the child against allergies and infections. It consists only of about 1% of proteins though proteins are the most important material for building cells! Babies grow lots of cells so obviously it's not necessary to obtain much of proteins for the cell-building process. Fruit also only consists of 1% of proteins and that is obviously enough proteins for a human to obtain the amino acids required for building the cells. Fruit doesn't contain much proteins but has everything in it to make fully grown humans and babies grow.
- Amino-acids
Proteins consist of amino acids and our body uses 20 different amino-acids. There are 8 amino-acids that our body cannot produce itself. They are called the essential amino-acids and our bodies have to obtain them through nutrition. There are many fruits and vegetables that contain all of the eight essential amino acids in the single fruit or veg. This means that it's not necessary to consume animal products to obtain the proteins that contain the essential amino acids our body needs. The following fruits and vegetables contain all 8 essential amino acids:
-Fruits: Bananas, tomatoes, cucumbers.
-Vegetables: Potatoes, sweet potatoes, carrots (also good for the memory), corn, cabbage, cauliflower, brussels sprouts, okra, peas, summer squash and kale.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 22-05-11, 23:22   #184
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Begynner sannelig å tro at du ikke vil fortelle hvor lenge du har levd på denne dietten jeg

Livsstil liker jeg å kalle det. Beklager at jeg ikke så det.
Jeg har kun levd slik i 6 måneder. De siste 6 årene har jeg lest alt som finnes av bøker og kosthold pga jeg ville bli kvitt asthma og allergi samtidig som jeg ville bli slank og yte best mulig i idrett. Så kun 6 måneder og det tok kortere enn 6 måneder og bli kvitt asthma og allerigen min, nå vekta mi som jeg ikke har hatt på maaange år. Ha mer energi enn jeg noengang har hatt. Lavkarbo klarte ingen av disse delene på 4 år.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 22-05-11, 23:25   #185
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Som sagt, les noen av bøkene så får du alle svar du vil ha. Jeg vil ikke sitte her å diskutere å lime inn svar i hytt å pine å mate deg. Les selv og lær selv

Du er så usaklig i dine kommentarer at jeg klarer ikke ta dine argument, innliming av sitater eller henvisninger til linker eller bøker alvorlig i det hele tatt. Trolling på høyeste plan - tror kostholdet ditt har gått deg til hodet jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 22-05-11, 23:25   #186
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Kan du være så snill å lese postene mine da?
Les The China Study, Les bøker fra Rip Esselstyn, Dr McDougall, Dr Doug Graham, Dr Neal Bernard, Jeffrey Novick for å nevne noen.
Gå på sider som www.foodnsport.com altså jeg kan nevne til neste dag, men ingen gidder jo å se dem uansett siden jeg har nevnt dem 2-3 ganger før.

Du kan jo lese hva jeg faktisk skriver, for du misforstår jo. Jeg spør ikke hvilke kilder du har å henvise til, for det har du jo skrevet noen ganger.

Jeg spurte hva DIN faglige bakgrunn var, altså hva har du studert?

(Rip Esselstyn er brannmann og idrettsutøver, ernæringsrådene til Ronnie Coleman er like troverdige. Dette er ikke kilden du helst vil referere til i en slik diskusjon.)

The China Study er en observasjonsstudie, og dermed ikke egnet til å bevise noe som helst. Dette hadde du visst om du visste noe om vitenskapelig metode. Det beste du kan få ut av en slik studie er en hypotese basert på assosiasjoner, som deretter må utforskes i egne studier (CRT-studier).

Jeg kan også liste opp noen bøker, men jeg tviler på at du kommer til å lese noe som helst av de:
*Modern Nutrition: in health and disease - Den største boken innen internasjonal ernæringsundervisning.
*Nutritional Neuroscience
*Food Chemistry
Dette er tunge fagbøker innen ernæring.
*Good Calories, Bad Calories - Gary Taubes. Denne bør du lese om du er interessert i faget.
*Bedre uten brød - Wolfgang Lutz. Lege fra Østerrike som har behandlet titusenvis av pasienter med kostholdsintervensjon.

Hvis du også leser noe av Loren Cordain, evt ser det foredraget jeg postet tidligere i tråden, så ser du at det ikke eksisterer urbefolkninger som spiser noe i nærheten av det kostholdet du snakker om.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat...
Gammel 22-05-11, 23:27   #187
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Siden proteiner inneholder 8 essensielle aminosyrer som er livsviktige for kroppens funksjoner (facts, google it) - lurer jeg på hvor du får disse fra når du bare spiser frukt og grønnsaker?

Man kan få fullverdig protein fra vegetabilske kilder, ved å kombinere ulike matvarer. Men dette fordrer at man har kunnskap om hvilke aminosyrer ulike matvarer inneholder.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat...
Gammel 22-05-11, 23:33   #188
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du er så usaklig i dine kommentarer at jeg klarer ikke ta dine argument, innliming av sitater eller henvisninger til linker eller bøker alvorlig i det hele tatt. Trolling på høyeste plan - tror kostholdet ditt har gått deg til hodet jeg

Nope er bare så latterlig villig til å hjelpe folk pga har hatt erfaring med lavkarbo og idrett i 4 år

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 22-05-11, 23:34   #189
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Men ja tror jeg avslutter der siden folk ikke vil høre noe annet enn lavkarbo. Får ta å slette tråden siden den ikke hjalp noen

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 22-05-11, 23:34   #190
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Vilhjalmur Stefansson og en kollega gjorde et eksperiment med en slik kjøtt-diett. De levde på utelukkende kjøtt i ett år, og tok gjevnlige prøver som beviste at de ikke kunne ha spist noe annet. (De var blant annet innlagt på sykehus store deler av perioden, der kostholdet ble overvåket).
Målet med denne studien var å avdekke hvilke mangeltilstander som ville oppstå, og de hadde store forventninger om at hvertfall skjørbuk ville oppstå.

Resultatet: Ingen mangeltilstander, begge hadde forbedrede prøveverdier i forhold til pre-studietestene.
Disse resultatene ble publisert i JAMA i 1926 under tittelen "The Effects of an Exclusive Long-Continued Meat Diet"

Igjen en undersøkelse som tar for seg en tidsbegrenset periode, her et år.
Men hva skjer etter flere år, arv til neste generasjon, alderdom, etc.
Som jeg skrev; jeg kjenner ingen som har kjørt ekstremdietter over lang tid. De fleste forsvinner fra slike dietter etter en tid. Hvorfor gjør de det, hvis det er det optimale og noe de trivst med?

Og når det gjelder argumenten om at diabetes 1 kan kureres ved hjelp av en høykarbo-diett, så er det ganske fantastisk. Ved diabetes 1 DØR bukspyttkjertelen altså det organet som produserer insulin. Hvordan i huleste kan en diett vekke et dødt organ til live igjen
Blir litt vel usannsynlig for meg å tro på iallefall.......
Med lavkarbo begrenser jeg behovet for insulin siden jeg unngår det som får blodsukkeret til å stige, nemlig karbohydrater. Men jeg har ingen illusjon om at det finnes dietter som vekker en død kjertel til live igjen

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 22-05-11, 23:37   #191
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Igjen en undersøkelse som tar for seg en tidsbegrenset periode, her et år.
Men hva skjer etter flere år, arv til neste generasjon, alderdom, etc.
Som jeg skrev; jeg kjenner ingen som har kjørt ekstremdietter over lang tid. De fleste forsvinner fra slike dietter etter en tid. Hvorfor gjør de det, hvis det er det optimale og noe de trivst med?

Og når det gjelder argumenten om at diabetes 1 kan kureres ved hjelp av en høykarbo-diett, så er det ganske fantastisk. Ved diabetes 1 DØR bukspyttkjertelen altså det organet som produserer insulin. Hvordan i huleste kan en diett vekke et dødt organ til live igjen
Blir litt vel usannsynlig for meg å tro på iallefall.......
Med lavkarbo begrenser jeg behovet for insulin siden jeg unngår det som får blodsukkeret til å stige, nemlig karbohydrater. Men jeg har ingen illusjon om at det finnes dietter som vekker en død kjertel til live igjen

Les og finn ut, hadde jeg hatt diabetes hadde jeg ialefall gjort det.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 22-05-11, 23:38   #192
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Man kan få fullverdig protein fra vegetabilske kilder, ved å kombinere ulike matvarer. Men dette fordrer at man har kunnskap om hvilke aminosyrer ulike matvarer inneholder.

Så det fra innlimingen - og sjekket litt proteininnhold. Men spiser man 95% frukt hver dag - og den frukten som har mest protein har 2 gram pr 100 gram - så blir det mye frukt og pakke i seg Banan har feks 1.2 gram pr 100 gram, en banan er 100 gram - og avhengig av hvilket proteinbehov man har (noe som varierer fra 0.5-2 gram protein pr kilo kroppsvekt avhengig av kilde) - blir det noen bananer man må ha i seg hver dag

Her er utdrag fra listen han siterte, disse nevnt under skal inneholde alle de 8 essensielle aminosyrene.

Leste jeg ikke i VOF at proteiner fra vegetabilske kilder ikke har samme kvalitet som de fra animalske?

-Fruits: Bananas, tomatoes, cucumbers.
-Vegetables: Potatoes, sweet potatoes, carrots (also good for the memory), corn, cabbage, cauliflower, brussels sprouts, okra, peas, summer squash and kale.


Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 22-05-11, 23:38   #193
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

The following fruits and vegetables contain all 8 essential amino acids:
-Fruits: Bananas, tomatoes, cucumbers.
-Vegetables: Potatoes, sweet potatoes, carrots (also good for the memory), corn, cabbage, cauliflower, brussels sprouts, okra, peas, summer squash and kale.

Om du tar dette for god fisk, så beklager jeg, men da er du virkelig ute å kjøre.

Det finnes 5 kilder til fullverdig protein (inneholder tilstrekkelig av de essensielle aminosyrene): Kjøtt, fisk, egg, meieriprodukter og soya.

Soya er den ENESTE vegetabilske kilden som inneholder fullverdig protein. Kilde: Modern Nutrition, kapittel 2.

At noe inneholder alle de essensielle aminosyrene betyr ikke at det er tilstrekkelige mengder av dem. Alle proteiner har spor av alle aminosyrene, men det gjør det ikke til en kilde da mengdene er alt for små.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat...
Gammel 22-05-11, 23:38   #194
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 48
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Livsstil liker jeg å kalle det. Beklager at jeg ikke så det.
Jeg har kun levd slik i 6 måneder. De siste 6 årene har jeg lest alt som finnes av bøker og kosthold pga jeg ville bli kvitt asthma og allergi samtidig som jeg ville bli slank og yte best mulig i idrett. Så kun 6 måneder og det tok kortere enn 6 måneder og bli kvitt asthma og allerigen min, nå vekta mi som jeg ikke har hatt på maaange år. Ha mer energi enn jeg noengang har hatt. Lavkarbo klarte ingen av disse delene på 4 år.

Jeg blir litt forvirret av tallene dine, jeg. I følge historien din her på lavkarbo begynte du for første gang å titte på lavkarbo i mars 2008....og du rotet veldig frem og tilbake med ulike tilnærminger til lavkarbo.

Nå sier du at du har spist høykarbo i 6 måneder.

Hvordan har du oppi alt dette klart å leve lavkarbo i 4 år?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse
Gammel 22-05-11, 23:40   #195
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Nope er bare så latterlig villig til å hjelpe folk pga har hatt erfaring med lavkarbo og idrett i 4 år

Helt ærlig og et godt råd: Hvis du er så villig til å hjelpe andre, bør du ta et kurs i formidlingsteknikk. Det er ingen som vil høre på noen som stadig vekk er ufin i tonen og fornærmer en

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 22-05-11, 23:45   #196
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg blir litt forvirret av tallene dine, jeg. I følge historien din her på lavkarbo begynte du for første gang å titte på lavkarbo i mars 2008....og du rotet veldig frem og tilbake med ulike tilnærminger til lavkarbo.

Nå sier du at du har spist høykarbo i 6 måneder.

Hvordan har du oppi alt dette klart å leve lavkarbo i 4 år?

Tror ikke dydde er så veldig seriøs så egentlig så er vel det beste å la være å svare mer så det blir slutt på alle de idiotiske påstandene som jo ikke henger på greip

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost
Gammel 22-05-11, 23:52   #197
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Nope er bare så latterlig villig til å hjelpe folk pga har hatt erfaring med lavkarbo og idrett i 4 år

Jeg vil i såfall anbefale deg å sette deg litt inn i menneskets fysiologi og basale behov, samt vitenskapelig metode.

Da kan du velge kilder som egner seg bedre til å overbevise folk.

Nå baserer du deg på kilder som går imot det vi vet om menneskets fysiologiske behov på cellenivå. Vi kan si mye om de nasjonale ernæringsrådene, men en grunn til at de er som de er er at de tar hensyn til at alle skal få dekket kroppens behov for næringsstoffer, og det får man ikke på en vegan-diett. Man kan nærme seg dersom man har kjempepeiling på hva man driver med (enkelte næringsstoffer er fullt og helt umulig), men utifra det du skriver så har du ikke store kunnskaper om næringsstoffer og behov.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat...
Gammel 22-05-11, 23:55   #198
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Håper jeg skapte nok blest til at noen våger seg ut på den andre siden for å lese litt

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 23-05-11, 00:00   #199
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Jeg vil i såfall anbefale deg å sette deg litt inn i menneskets fysiologi og basale behov, samt vitenskapelig metode.

Da kan du velge kilder som egner seg bedre til å overbevise folk.

Nå baserer du deg på kilder som går imot det vi vet om menneskets fysiologiske behov på cellenivå. Vi kan si mye om de nasjonale ernæringsrådene, men en grunn til at de er som de er er at de tar hensyn til at alle skal få dekket kroppens behov for næringsstoffer, og det får man ikke på en vegan-diett. Man kan nærme seg dersom man har kjempepeiling på hva man driver med (enkelte næringsstoffer er fullt og helt umulig), men utifra det du skriver så har du ikke store kunnskaper om næringsstoffer og behov.

Lykke til med den holdningen, sikkert derfor alle er så friske, slanke og full av energi.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 23-05-11, 00:01   #200
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

http://www.youtube.com/watch?v=4XVf36nwraw

Der har du mange sivilisasjoner de har dokumentert hva de spiste da snakker vi 10 000 år osv.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo litt som kristendom?? Jorkla Generell diskusjon 15 31-10-10 01:33
Litt lavkarbo? Tussi80 Generell diskusjon 2 25-09-10 16:22
Litt opphengt i lavkarbo? Søster Lavkarbo generelt 13 22-07-08 10:06
South beach , og litt spm om lavkarbo Lisekir Spørsmål og svar 3 06-04-08 21:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no