Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Du blir glemsk av lavkarbo

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-10, 18:04   #176
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Selv om noen hevder at "man kan få de resultatene man vil" gjennom forskning, så er ikke dette riktig. Hvis man følger god forskningspraksis er det faktisk ikke mulig å bevise noe som ikke stemmer.
-

Jeg tok for mange år siden statistikk og metode på høgskolen. Det vi lærte der var blant annet at statistikk i en viss grad kan styres. Det som er med på å avgjøre hvordan resultatet skal bli er blant annet tiden på døgnet, tiden på året, hvor geografisk, kjønn, alder, etc etc. Vi sjekket selv ut flere områder og fikk forskjellige svar avhengig av HVOR vi gjorde undersøkelsene. Slik er det nok med endel forskning også; HVOR skal tyngden legges??

Det ER jo blant annet bevist at røyking er sunt!! I allefall for dem som ligger på sykehus hvor det IKKE er røykerom. Røykere kommer seg fortere opp av sykesenga enn ikkerøykende! Ergo, røyking gjør at rekonvalesenstiden blir kortere.. Det blir flere ledige senger og flere får hjelp.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 18:11   #177
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Bombus, her.

Jeg søkte på smileys tror jeg (husker ikke helt). Jeg måtte installere et program SweetIM. Jeg vil ikke anbefale det. Har avinstallert det i dag fordi maskina ble så usannsynlig treg. Jeg tror den ble bedre etter at jeg ble kvitt programmet (ble ikke helt kvitt det, henger igjen noe som jeg ikke får slettet). Kanskje det har fylt maskina med virus, for alt jeg vet. Men ikonene er fine og fins i utallige varianter, noe for enhver anledning. Ser ut som du kan kopiere selve ikonet (høyreklikk). Jeg har lagt ut en annen i samme stil i et annet innlegg som du kan kopiere.

Enig med du - ikke installer SweetIM du får så mye dritt med på "kjøpet" !

Det finnes et lite program som er ekspert på å fjerne rester av andre program som du har avinstallert - har brukt det selv Heter Revo uninstaller pro. Betalte ikke for det - mulig det er prøvetid? Husker ikke - veldig greit å bruke ihvertfall

I tillegg kan du prøve å kjøre Adaware og Spybot - disse rensker godt opp - jeg kjører de ihvertfall en gang i mnd. Søk etter free og så navnet på programmet. Si fra om du ikke finner nedlastningene - de pleier å "gjemme" de blant betalversjonene...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 18:41   #178
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Gikk og la meg for tidlig - IGJEN!!

Jeg vil si en ting: Man kan TRO og MENE hva man vil - så lenge man ikke påstår at dette er sannheter. Påstår man at noe er en sannhet - følger det en plikt med å legge ved bevis eller dokumentasjon som bekrefter dette - spesielt når dette blir etterspurt. Forumet ønsker nemlig å lære mer - og det gjør de om du kan legge fram bevis

Kari Marita: Du står fritt til å følge det kostholdet du selv ønsker og som du ser fungerer for deg. Som jeg har forstått det er du ny på lavkarbo-kosthold, og har dermed en del ting å sette deg inn i.

Det er her all kunnskapen blant forummedlemmene kommer inn - og er til nytte for deg og alle andre som er ferske på lavkarbo.

Du må gjerne spise Ingers rugbrød i et ELLERS lavkarbokosthold. Problemet ditt blir da at om du spiser dine 100 gram karbo pr dag i Ingers rugbrød, blir det så lite karbo igjen å spise at resten av maten din risikerer å bli veldig ensformig. Blant annet går du da glipp av grønnsaker.

Spiser du 4-5 skiver Ingers rugbrød hver dag - er du allerede med disse skivene så høyt oppe i karbo - at du MÅ redusere fettinntaket - hvis ikke risikerer du å legge på deg. Ca grensen for karboinntak uten at du må tenke på fettmengden ligger på rundt 72 gram karbo pr dag (jfr Lutz).

Hvis du må være obs på hvor mye fett du har i deg hver dag - spiser du ikke lengre lavkarbo - du har et kosthold med redusert karbohydratinntak.

Hvordan du spiser er ditt eget valg - lavkarbo-begrepet går fra 0 til ca 150 gram karbo hver dag, og du velger selv det som er best for deg.

Påstander derimot om at Ingers rugbrød er SUNT - kan du godt komme med - så lenge det følges av en "sunt for MEG". Ingen kan påstå at noe er sunt for noen andre, jeg feks kan ikke spise rugbrød eller andre slike brød fordi jeg blir TJUKK av det og jeg blir dårlig i magen (pga Chrons).

Hvordan ting fungerer i kroppen er det gjort mye forskning på - hvis du har påstander som du mener er sanne - synes jeg det er vanlig høflighet å fortelle hvor du har hentet informasjonen. Medlemmene på forumet har i mange år diskutert alt fra kolesterol til partystoppere, en del har utdanning og kunnskap innen forskjellige tema og har kunnet bidratt med kilder til forskningsresultater feks. På denne måten har den bekreftede felles kunnskapen på forumet vokst seg stor og sterk Legg merke til at medlemmene på forumet er ganske flinke til å si ".. for MIN del" - eller "MIN erfaring er" når de kommer med tips og råd som ikke nødvendigvis er basert på dokumentert vitenskap.

Du må også huske på at det du skriver leses av mange. Forumet som enhet er opptatt av å ikke desinformere, og dermed blir dine påstander satt på prøve slik at andre ikke skal gå rundt å tro at feks Ingers rugbrød er sunt - for ALLE! Det kommer stadig vekk nye inn her - og det viktigste er å veilede - ikke å villede. Det betyr fremdeles at du kan tro og mene hva du vil - om DIN erfaring og DIN kropp i forhold til kosthold - men generaliseringer basert på dine egne erfaringer kan være farlig informasjon for noen nybegynnere.
Tenk om noen begynner på lavkarbo - ønsker å spise generelt, spiser så mye fett de vil - og 4 ingers rugbrødskiver pr dag - fordi du har sagt det er sunt. Vi har flere historier som hvor vanskelig det av og til kan være å orientere seg på forumet, når informasjonen i tillegg er feil - for de fleste andre enn den som KOM med den... Vel, så går de opp i vekt da - sakte men sikkert - og lurer på hva i helv... er det som skjer?

Dette er ikke en personlig greie Kari Marita, dette skjer med alle som kommer til forumet med påstander de ikke kan begrunne, eller som reagerer med sinne og irritasjon når de blir bedt om det. Svarer du på samme måte om de som har svart deg i denne tråden hadde vært i samme rom som deg?
Dette er ikke et ekspertforum, dermed har vi alle som er her et ansvar for at informasjonen som ligger her er så korrekt som mulig - og jeg for min del synes det er godt å se hvor mange som engasjerer seg i slike situasjoner.

Mitt råd til deg etter 15 mnd på lavkarbo? Ta det med ro, lytt til erfarne lavkarboister, prøv deg fram selv, post i journalen din dine erfaringer feks med Ingers rugbrød og redusert karbokosthold.

Ønsker deg fortsatt lykke til med vektnedgang - minus 40 kg står det enormt stor respekt av!

Spiser jo selvsagt ikke 4-5 brødskiver ingers rugbrød sammen med lavkarbokosthold da,jeg sa en gang iblandt.Jeg har heller ikke annbefalt noen til å spise Ingers Rugbrød,men ønsker di å spise det er det jo ingen skade skjedd en gang iblandt.Normale voksne nybegynnere på lavkarbo skjønner jo at di ikke skal spise mye brød!Jeg sa at på generell lavkarbo kan man unne seg en skive iblandt,ikke 4-5 skiver om dag.Det skjønner vel alle!Ingers Rugbrød er ikke et hvetebrød,det er blandt det groveste brødet i Norge,det kjennes på vekten på brødet også.Den innformasjonen jeg har gitt om Ingers Rugbrød er fakta .Ingers superrug høres jo helt supert ut,lite karber også!Men å diskutere brød med lavkarbo entusiaster er jo umulig uansett hva man sier.Jeg vet jo at jeg ikke har gitt noen feil innformasjon om brødet.Så må vel folk ha vett nok til å skjønne at jeg mente at på et lavkarbokosthold må en spise lite/brød med måte!Det var jo det jeg sa å.Men slanker du deg på Ingers Rugbrød kurs spiser man 4-5 skiver pr dag for da er det ikke et lavkarbokosthold.Dermed Basta Bom!! (Men tar vel ikke lang tid før dette jeg skrev nå også blir missforstått!!)

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 18:43   #179
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ah, så kursholderen hos Fedon var faktisk for SNILL mot brødet da hun snakket om det

Tror nok alle som promoterere noe er litt "snille" med produktet

Hadde sikkert jeg også vært hadde jeg laget ett brød på 90% sukker og var hellig overbevisst om at det var det beste og sunneste i hele verden

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 19:22   #180
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Brød eller ikke brød, jeg er veldig tilhenger av det Skaldeman sier:

Sitat:

Det finnes ingen forbud i min kostmodell, men resultatet påvirkes av valgene man tar

La oss da si at noen ikke klarer å beholde vekt og helse, selv med Ingers Rugbrød, ja da blir det brødet feil for den personen, selv om noen sier at brødet er sunt.
På den annen side er det ganske sikkert flere som fint kan inkludere Ingers Rugbrød eller Ingers Superug i kosten, uten å få problemer av noe slag....for den personen er sikkert brødet sunt.

Alt er relativt, og det spiller også en rolle om man er syk/overvektig i utgangspunktet.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 19:36   #181
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Brød eller ikke brød, jeg er veldig tilhenger av det Skaldeman sier:



La oss da si at noen ikke klarer å beholde vekt og helse, selv med Ingers Rugbrød, ja da blir det brødet feil for den personen, selv om noen sier at brødet er sunt.
På den annen side er det ganske sikkert flere som fint kan inkludere Ingers Rugbrød eller Ingers Superug i kosten, uten å få problemer av noe slag....for den personen er sikkert brødet sunt
Alt er relativt, og det spiller også en rolle om man er syk/overvektig i utgangspunktet.

Ja det har du rett i.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 19:54   #182
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Gikk og la meg for tidlig - IGJEN!!

Jeg vil si en ting: Man kan TRO og MENE hva man vil - så lenge man ikke påstår at dette er sannheter. Påstår man at noe er en sannhet - følger det en plikt med å legge ved bevis eller dokumentasjon som bekrefter dette - spesielt når dette blir etterspurt. Forumet ønsker nemlig å lære mer - og det gjør de om du kan legge fram bevis

Kari Marita: Du står fritt til å følge det kostholdet du selv ønsker og som du ser fungerer for deg. Som jeg har forstått det er du ny på lavkarbo-kosthold, og har dermed en del ting å sette deg inn i.

Det er her all kunnskapen blant forummedlemmene kommer inn - og er til nytte for deg og alle andre som er ferske på lavkarbo.

Du må gjerne spise Ingers rugbrød i et ELLERS lavkarbokosthold. Problemet ditt blir da at om du spiser dine 100 gram karbo pr dag i Ingers rugbrød, blir det så lite karbo igjen å spise at resten av maten din risikerer å bli veldig ensformig. Blant annet går du da glipp av grønnsaker.

Spiser du 4-5 skiver Ingers rugbrød hver dag - er du allerede med disse skivene så høyt oppe i karbo - at du MÅ redusere fettinntaket - hvis ikke risikerer du å legge på deg. Ca grensen for karboinntak uten at du må tenke på fettmengden ligger på rundt 72 gram karbo pr dag (jfr Lutz).

Hvis du må være obs på hvor mye fett du har i deg hver dag - spiser du ikke lengre lavkarbo - du har et kosthold med redusert karbohydratinntak.

Hvordan du spiser er ditt eget valg - lavkarbo-begrepet går fra 0 til ca 150 gram karbo hver dag, og du velger selv det som er best for deg.

Påstander derimot om at Ingers rugbrød er SUNT - kan du godt komme med - så lenge det følges av en "sunt for MEG". Ingen kan påstå at noe er sunt for noen andre, jeg feks kan ikke spise rugbrød eller andre slike brød fordi jeg blir TJUKK av det og jeg blir dårlig i magen (pga Chrons).

Hvordan ting fungerer i kroppen er det gjort mye forskning på - hvis du har påstander som du mener er sanne - synes jeg det er vanlig høflighet å fortelle hvor du har hentet informasjonen. Medlemmene på forumet har i mange år diskutert alt fra kolesterol til partystoppere, en del har utdanning og kunnskap innen forskjellige tema og har kunnet bidratt med kilder til forskningsresultater feks. På denne måten har den bekreftede felles kunnskapen på forumet vokst seg stor og sterk Legg merke til at medlemmene på forumet er ganske flinke til å si ".. for MIN del" - eller "MIN erfaring er" når de kommer med tips og råd som ikke nødvendigvis er basert på dokumentert vitenskap.

Du må også huske på at det du skriver leses av mange. Forumet som enhet er opptatt av å ikke desinformere, og dermed blir dine påstander satt på prøve slik at andre ikke skal gå rundt å tro at feks Ingers rugbrød er sunt - for ALLE! Det kommer stadig vekk nye inn her - og det viktigste er å veilede - ikke å villede. Det betyr fremdeles at du kan tro og mene hva du vil - om DIN erfaring og DIN kropp i forhold til kosthold - men generaliseringer basert på dine egne erfaringer kan være farlig informasjon for noen nybegynnere.
Tenk om noen begynner på lavkarbo - ønsker å spise generelt, spiser så mye fett de vil - og 4 ingers rugbrødskiver pr dag - fordi du har sagt det er sunt. Vi har flere historier som hvor vanskelig det av og til kan være å orientere seg på forumet, når informasjonen i tillegg er feil - for de fleste andre enn den som KOM med den... Vel, så går de opp i vekt da - sakte men sikkert - og lurer på hva i helv... er det som skjer?

Dette er ikke en personlig greie Kari Marita, dette skjer med alle som kommer til forumet med påstander de ikke kan begrunne, eller som reagerer med sinne og irritasjon når de blir bedt om det. Svarer du på samme måte om de som har svart deg i denne tråden hadde vært i samme rom som deg?
Dette er ikke et ekspertforum, dermed har vi alle som er her et ansvar for at informasjonen som ligger her er så korrekt som mulig - og jeg for min del synes det er godt å se hvor mange som engasjerer seg i slike situasjoner.

Mitt råd til deg etter 15 mnd på lavkarbo? Ta det med ro, lytt til erfarne lavkarboister, prøv deg fram selv, post i journalen din dine erfaringer feks med Ingers rugbrød og redusert karbokosthold.

Ønsker deg fortsatt lykke til med vektnedgang - minus 40 kg står det enormt stor respekt av!

Når du sier at lavkarbo er fra0-150 gr karb pr dag,og sammtidlig sier at du må følge med på fett inntaket på over 72 karb.Må jo lavkarbo være fra 0 til 72 da.Men det er jo 0 til 150 det vet jeg.Jeg har heller ikke påstått at ingers rugbrød er sunt for alle,men for mange er det det..For meg har det vært det ,og det sa jeg også.Har også sagt at jeg hentet innformasjonen min fra kursene jeg gikk på,av kurslederen,så uhøflig har jeg ikke vært.Jeg har heller ikke svart med sinne,men di som svarer meg,svarer som regel spydig fordi jeg har en annen mening en dem.Akkurat nå går jeg på psmf og etter det generell lavkarbo,da spiser jeg kanskje en skive rugbrød en skjelden gang,så kan ikke skrive i journalen min om hvordan det går,for skal jo ikke spise brødet hver dag.Jeg baker sikkert lavkarbobrød jeg å.Redusere på fettet skal jeg og også følge med kaloriene.Dette er min måte å gjøre det på.Vil vel ligge på 50-100 karb pr dag tenker jeg.Dessuten skal jeg ikke ned mere i vekt heller.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 20:00   #183
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Gikk og la meg for tidlig - IGJEN!!

Jeg vil si en ting: Man kan TRO og MENE hva man vil - så lenge man ikke påstår at dette er sannheter. Påstår man at noe er en sannhet - følger det en plikt med å legge ved bevis eller dokumentasjon som bekrefter dette - spesielt når dette blir etterspurt. Forumet ønsker nemlig å lære mer - og det gjør de om du kan legge fram bevis

Kari Marita: Du står fritt til å følge det kostholdet du selv ønsker og som du ser fungerer for deg. Som jeg har forstått det er du ny på lavkarbo-kosthold, og har dermed en del ting å sette deg inn i.

Det er her all kunnskapen blant forummedlemmene kommer inn - og er til nytte for deg og alle andre som er ferske på lavkarbo.

Du må gjerne spise Ingers rugbrød i et ELLERS lavkarbokosthold. Problemet ditt blir da at om du spiser dine 100 gram karbo pr dag i Ingers rugbrød, blir det så lite karbo igjen å spise at resten av maten din risikerer å bli veldig ensformig. Blant annet går du da glipp av grønnsaker.

Spiser du 4-5 skiver Ingers rugbrød hver dag - er du allerede med disse skivene så høyt oppe i karbo - at du MÅ redusere fettinntaket - hvis ikke risikerer du å legge på deg. Ca grensen for karboinntak uten at du må tenke på fettmengden ligger på rundt 72 gram karbo pr dag (jfr Lutz).

Hvis du må være obs på hvor mye fett du har i deg hver dag - spiser du ikke lengre lavkarbo - du har et kosthold med redusert karbohydratinntak.

Hvordan du spiser er ditt eget valg - lavkarbo-begrepet går fra 0 til ca 150 gram karbo hver dag, og du velger selv det som er best for deg.

Påstander derimot om at Ingers rugbrød er SUNT - kan du godt komme med - så lenge det følges av en "sunt for MEG". Ingen kan påstå at noe er sunt for noen andre, jeg feks kan ikke spise rugbrød eller andre slike brød fordi jeg blir TJUKK av det og jeg blir dårlig i magen (pga Chrons).

Hvordan ting fungerer i kroppen er det gjort mye forskning på - hvis du har påstander som du mener er sanne - synes jeg det er vanlig høflighet å fortelle hvor du har hentet informasjonen. Medlemmene på forumet har i mange år diskutert alt fra kolesterol til partystoppere, en del har utdanning og kunnskap innen forskjellige tema og har kunnet bidratt med kilder til forskningsresultater feks. På denne måten har den bekreftede felles kunnskapen på forumet vokst seg stor og sterk Legg merke til at medlemmene på forumet er ganske flinke til å si ".. for MIN del" - eller "MIN erfaring er" når de kommer med tips og råd som ikke nødvendigvis er basert på dokumentert vitenskap.

Du må også huske på at det du skriver leses av mange. Forumet som enhet er opptatt av å ikke desinformere, og dermed blir dine påstander satt på prøve slik at andre ikke skal gå rundt å tro at feks Ingers rugbrød er sunt - for ALLE! Det kommer stadig vekk nye inn her - og det viktigste er å veilede - ikke å villede. Det betyr fremdeles at du kan tro og mene hva du vil - om DIN erfaring og DIN kropp i forhold til kosthold - men generaliseringer basert på dine egne erfaringer kan være farlig informasjon for noen nybegynnere.
Tenk om noen begynner på lavkarbo - ønsker å spise generelt, spiser så mye fett de vil - og 4 ingers rugbrødskiver pr dag - fordi du har sagt det er sunt. Vi har flere historier som hvor vanskelig det av og til kan være å orientere seg på forumet, når informasjonen i tillegg er feil - for de fleste andre enn den som KOM med den... Vel, så går de opp i vekt da - sakte men sikkert - og lurer på hva i helv... er det som skjer?

Dette er ikke en personlig greie Kari Marita, dette skjer med alle som kommer til forumet med påstander de ikke kan begrunne, eller som reagerer med sinne og irritasjon når de blir bedt om det. Svarer du på samme måte om de som har svart deg i denne tråden hadde vært i samme rom som deg?
Dette er ikke et ekspertforum, dermed har vi alle som er her et ansvar for at informasjonen som ligger her er så korrekt som mulig - og jeg for min del synes det er godt å se hvor mange som engasjerer seg i slike situasjoner.

Mitt råd til deg etter 15 mnd på lavkarbo? Ta det med ro, lytt til erfarne lavkarboister, prøv deg fram selv, post i journalen din dine erfaringer feks med Ingers rugbrød og redusert karbokosthold.

Ønsker deg fortsatt lykke til med vektnedgang - minus 40 kg står det enormt stor respekt av!

Foresten når du skriver et innlegg på hva jeg skriver, bør du lese skikkelig så det du skriver blir riktig sitert å da!

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 04:12   #184
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Tror nok alle som promoterere noe er litt "snille" med produktet

Det var rugbrødet hun snakket om, som de absolutt ikke promoterer! Hun sankket om hvorfor det ikke var bra. Det viser seg at hun likevel var for snill mot det, hun kunne tatt i enda mer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 04:33   #185
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det var rugbrødet hun snakket om, som de absolutt ikke promoterer! Hun sankket om hvorfor det ikke var bra. Det viser seg at hun likevel var for snill mot det, hun kunne tatt i enda mer.

Åja. Trodde det var fedonbrødet. Trenger nye briller, og ny hjerne

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 11:23   #186
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det finnes et lite program som er ekspert på å fjerne rester av andre program som du har avinstallert - har brukt det selv Heter Revo uninstaller pro. Betalte ikke for det - mulig det er prøvetid? Husker ikke - veldig greit å bruke ihvertfall

I tillegg kan du prøve å kjøre Adaware og Spybot - disse rensker godt opp - jeg kjører de ihvertfall en gang i mnd. Søk etter free og så navnet på programmet. Si fra om du ikke finner nedlastningene - de pleier å "gjemme" de blant betalversjonene...

Har nå installert Revo uninstaller pro (30 dager gratis prøve), men det hjalp ikke. Revo ser nyttig ut - gir god oversikt over alt unødvendig dill som kan fjernes. Men den finner ikke disse irriterende reklamegreiene som svirrer på skjermen når jeg åpner explorer og ikonet for SweetIM (apefjeset). Men det får være, jeg tar med maskina på jobben og får hjelp av IT-folka. Det må jeg gjøre med jevne mellomrom når Vista har gått full.

Hva var det denne tråden handlet om nå igjen...

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 11:45   #187
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Bombus, her.

Har nå installert Revo uninstaller pro (30 dager gratis prøve), men det hjalp ikke. Revo ser nyttig ut - gir god oversikt over alt unødvendig dill som kan fjernes. Men den finner ikke disse irriterende reklamegreiene som svirrer på skjermen når jeg åpner explorer og ikonet for SweetIM (apefjeset). Men det får være, jeg tar med maskina på jobben og får hjelp av IT-folka. Det må jeg gjøre med jevne mellomrom når Vista har gått full.

Hva var det denne tråden handlet om nå igjen...

Glemsomhet hehe...det ble helt borte. synd

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 11:52   #188
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Bombus, her.

Har nå installert Revo uninstaller pro (30 dager gratis prøve), men det hjalp ikke. Revo ser nyttig ut - gir god oversikt over alt unødvendig dill som kan fjernes. Men den finner ikke disse irriterende reklamegreiene som svirrer på skjermen når jeg åpner explorer og ikonet for SweetIM (apefjeset). Men det får være, jeg tar med maskina på jobben og får hjelp av IT-folka. Det må jeg gjøre med jevne mellomrom når Vista har gått full.

Hva var det denne tråden handlet om nå igjen...

Høres smart ut SweetIM er ikke bra - jeg tror faktisk jeg reinstallerte windows en gang for lenge siden etter at jeg hadde lastet det ned og forsøkt å bli kvitt det etterpå... Bra du får hjelp på jobb da!
Her blir det ubuntu når jeg får tid - er så lei vista... (som en liten avsporing - IGJEN! Tråden her begynner snart å bekrefte tittelen sin )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 13:19   #189
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det lurer jeg også på... siden jeg har spist akkurat det ofte mindre i 15 mnd nå...

Og jeg har spist stort sett på den måten i over fire år, helt suberbt!
Og jeg er langt mindre glemsom. Hypothyerid hjerne tenderer også til tåkeleggelse, noe som er LANGT bedre nå! Jeg klarer til og med vanlig matte, jeg som alt på barneskolen ble satt i dyskalkuli-båsen .
Sånne artikler har jeg slutta å bry meg om for lengst. Jeg ser at det går den riktige veien på sikt, så at Dagbladet skriker i krigstyper over dette, fordi de har blitt en tannløs tabloidblekke uten en utfordrende tanke i hodet, gjør til at jeg bare skummer overskriften, himler med øynene og går videre. JEG vet hva som funker på meg!

EDIT! Litt tåkete er jeg riktignok, for jeg postet dette etter å ha lest første siden. Haha! Nå har jeg lest alle åtte sidene, og synes det har vært både interessant og underholdende på en ellers døll søndag .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 06:05   #190
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Skriver under på den, Photo - underholdningsverdien i opphetede diskusjoner er sørgelig undervurdert

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:08   #191
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sånne artikler har jeg slutta å bry meg om for lengst. Jeg ser at det går den riktige veien på sikt, så at Dagbladet skriker i krigstyper over dette, fordi de har blitt en tannløs tabloidblekke uten en utfordrende tanke i hodet, gjør til at jeg bare skummer overskriften, himler med øynene og går videre. JEG vet hva som funker på meg!

HAHA, "tannløs tabloidblekke", jeg kunne ikke vært mer enig! Husker en gang i tida da jeg syntes Dagbladet var en mye mer seriøs avis enn VG...Den epoken er over, gitt!

Er det flere enn meg som synes at debattene her inne på lavkarbo.no blir stadig mer aggressive? En frisk meningsutveksling er vel og bra, men jeg synes det er i overkant ampert her for tiden.

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:27   #192
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nyfrelst, her.

HAHA, "tannløs tabloidblekke", jeg kunne ikke vært mer enig! Husker en gang i tida da jeg syntes Dagbladet var en mye mer seriøs avis enn VG...Den epoken er over, gitt!

Er det flere enn meg som synes at debattene her inne på lavkarbo.no blir stadig mer aggressive? En frisk meningsutveksling er vel og bra, men jeg synes det er i overkant ampert her for tiden.

Jeg kjøper aldri aviser mer, hender jeg kjekser med meg et Dagsavisen eller Aftenposten om noen deler ut gratis. Men, ja, jeg foretreakk også Dagbladet, men alle er jo så redde, kanskje fordi salget hele tiden går ned? Jaja. Alltid evig agurksommer

Jeg er vel egentlig ikke enig i at debattene har blitt mer aggressive, men nå har jeg jo vært medlem i noen år, og sånne perioder kommer og går. Det har også veldig mye å si hvem som til en hver tid er medlem på forumet, og det har veldig lett for å bli litt hett dersom noen får utfordret sine etablerte sannheter. Ikke alltid like lett å skillle mellom hva man tror og mener, og hva som faktisk er ren fysiologi/vitenskap etc, og da kan en debatt fort utvikle seg fra faglig til følelsesmessig nivå, hvilket gjerne gjør at det blir personlig, hvilket jo ikke er nødvendig, men fullt menneskelig så klart. Jeg har i grunn slutta å slenge meg inn i den slags, da jeg ser at det er andre som gjør en god nok jobb med å holde debatten varm (og interessant). Men sånn skjer til og med her på kosemoseforumet nummer en med jevne mellomrom .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 18:53   #193
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

men alle er jo så redde, kanskje fordi salget hele tiden går ned? Jaja. Alltid evig agurksommer

Jeg er litt imponert over at ingen klarer å se linken der jeg. Dårlige nyheter - dårlig salg - enda flere dårlige nyheter....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 18:57   #194
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er litt imponert over at ingen klarer å se linken der jeg. Dårlige nyheter - dårlig salg - enda flere dårlige nyheter....

Hva slags link??? Jeg har ikke kjøpt aviser på mange år jeg....Hvis det var snakk om en avislink..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 18:57   #195
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva slags link??? Jeg har ikke kjøpt aviser på mange år jeg....Hvis det var snakk om en avislink..

Eller var det linken i form av connection det var snakk om??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 18:58   #196
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Eller var det linken i form av connection det var snakk om??

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 19:10   #197
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nyfrelst, her.

Er det flere enn meg som synes at debattene her inne på lavkarbo.no blir stadig mer aggressive? En frisk meningsutveksling er vel og bra, men jeg synes det er i overkant ampert her for tiden.

Jeg har vel inntrykk av at det er to kategorier. Den ene er de som er litt nye og ikke har satt seg ordentlig inn i det, men møter her med noen etablerte sannheter fra konvensjonell kostfilosofi. De blir etterhvert slepet til diamanter, med mindre de forlater forumet umiddelbart. Den andre kategorien er noen få "veteraner" som flyr i strupen på hverandre uansett hvilket tema som diskuteres.

Det er den første kategorien som er underholdende.

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 19:16   #198
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men sånn skjer til og med her på kosemoseforumet nummer en med jevne mellomrom .

Takke meg til en frisk (saklig) debatt fremfor kyss, klapp og klemz-trådene any time!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 19:21   #199
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Bombus, her.

JDen andre kategorien er noen få "veteraner" som flyr i strupen på hverandre uansett hvilket tema som diskuteres.

Det er den første kategorien som er underholdende.

Næææææhh!

Det er jo gode diskusjoner som er underholdende!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 20:00   #200
shallow
Juniormedlem
 
shallow sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 56
Innlegg: 48
shallow er ny på veien
Unhappy

Sv: du blir glemsk av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Uffameg,syns faktisk jeg er blitt veldig glemsom de siste årene! Kan det altså være kostholdet som gjør det? Skremmende syns jeg, lurer på om det blir verre og verre?

Creepy. - Jeg har faktisk opplevd flere perioder at jeg har opplevd meg selv som ekstremt distre og glemsk når jeg har kjørt hardere lavkarbo enn ellers (men gjerne også i tilknytning til stress). Har googlet lavkarbo og hukommelsesproblemer fordi jeg har hatt en ekkel anelse uten å ha funnet de kritiske artiklene. - Liker ikke påstandene jeg nå hører, men frykter litt at det er noe i det

__________________
Shallow goes deeper




shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo.no blir utilgjengelig fra i kveld kl 22:15 til i morgen kl 07:30 HP Informasjon 9 11-05-10 08:34
Lavkarbo blir en belastning ... anonymen Spørsmål og svar 3 05-02-10 20:29
Blodsukker - blir det påvirket av lavkarbo? kamp Spørsmål og svar 5 14-03-09 21:46
Indre uro av lavkarbo? Blir redd Marsjenta Spørsmål og svar 2 19-12-08 17:04
Blir man mer fruktbar av lavkarbo? Fjonken Fysisk og mental helse 19 21-06-06 10:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no