Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 06-05-10, 21:06   #2001
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hvis du har to x-kromosomer, så har du også en syklus og i perioder lagrer kroppen vann. Men mulig at kroppen lagrer før den blir syk også, det vet jeg ingenting om.
"Vannstanden" varierer med saltinntak, hvor mye væske du fikk i deg dagen før, karbeinntak (høykarbo gjør at kroppen lagrer mer vann), syklus. Drikker du mye vann, så skjønner kroppen at den ikke trenger å lagre vannet, fordi den har god tilgang.

Denne måten å referere til kjønnet på har jeg aldri sett før!

Gammel 06-05-10, 23:03   #2002
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Beste måten å rengjøre en stoffsofa? Sofaen er svart og grovvevd, trekket er ei avtagbart, og er nå full av nedtråkket støv og skit etter litt hurt sturt oppussing (og bruk, forsåvidt) ...!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-05-10, 06:46   #2003
Orkide
Seniormedlem

Orkide sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Beste måten å rengjøre en stoffsofa? Sofaen er svart og grovvevd, trekket er ei avtagbart, og er nå full av nedtråkket støv og skit etter litt hurt sturt oppussing (og bruk, forsåvidt) ...!

Vi bruker Turtle nano-tec tekstil rens for bil. Har veldig gode resultateter av dette.
Den kan også brukes på tepper.

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 07-05-10, 08:02   #2004
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

De leier ut slike støvsugere til å rense tepper med på fargehandler osv, der får en og med et munnstykke som er til møbelrens. Har bare prøvd det på tepper jeg, men det funker som bare juling hvertfall!

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 07-05-10, 08:52   #2005
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Vi bruker Turtle nano-tec tekstil rens for bil. Har veldig gode resultateter av dette.
Den kan også brukes på tepper.

Oi, takk! Hvor får man kjøpt sånt noe? Biltema, kanskje? Eller Claes Ohlson?

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

De leier ut slike støvsugere til å rense tepper med på fargehandler osv, der får en og med et munnstykke som er til møbelrens. Har bare prøvd det på tepper jeg, men det funker som bare juling hvertfall!

Oi, kult. Er det dyrt?

Jeg fikk bort en del ved å gå hardt til verks med en mikrofiberklut, men får jo ikke bort det som sitter dypt.
Det er ikke minst snakk om en skikkelig desingersofa som opprinnelig kosta 19 000 (men jeg fikk den nesten ny for fire på grunn av en revne som var lett å fikse !!!), så den er jo verdt det!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 07-05-10, 09:14   #2006
Ferskenbeinet
Seniormedlem

her koster det 150kr i døgnet, + såpe så absolutt overkommelig! Det renser jo litt dypere en bare på overflaten også...

Gammel 07-05-10, 09:25   #2007
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

her koster det 150kr i døgnet, + såpe så absolutt overkommelig! Det renser jo litt dypere en bare på overflaten også...

Oi, ja. Det er jo mer enn overkommelig! Det skal jeg jammen meg gjøre når jeg har litt ekstra kronasjer til overs.

Hvor leier du? Er det bare en fargehandel, eller er det en kjede? Har en to tre fargehandler her på Løkka, så det er jo fort gjort å finne ut av, forsåvidt.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 07-05-10, 10:08   #2008
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Jeg tror flere malebutikker leier ut sånne maskiner, jeg leier hos en butikk i Fargerike kjeden. Ellers er det jo flere slike byråer som leier ut alskens maskiner og utstyr, de har det nok og!

Gammel 07-05-10, 11:28   #2009
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hvis du har to x-kromosomer, så har du også en syklus og i perioder lagrer kroppen vann. Men mulig at kroppen lagrer før den blir syk også, det vet jeg ingenting om.
"Vannstanden" varierer med saltinntak, hvor mye væske du fikk i deg dagen før, karbeinntak (høykarbo gjør at kroppen lagrer mer vann), syklus. Drikker du mye vann, så skjønner kroppen at den ikke trenger å lagre vannet, fordi den har god tilgang.

Hehe, ja, jeg har to x-kromosomer Skulle hatt eggløsning denne uka, men har ikke merka no - og de siste 8 årene har det vært store smerter involvert ved eggløsning.....kan jo være at den har skjedd uten smerter da...... Ellers har jeg spist og drukket stort sett det samme hver dag nå i tre uker - med unntak av at jeg har kutta ut Nannahs knekkebrød siden mandag..... Gikk ned 500g i går og 500g i dag

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 07-05-10, 12:44   #2010
Orkide
Seniormedlem

Orkide sin avatar

Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Oi, takk! Hvor får man kjøpt sånt noe? Biltema, kanskje? Eller Claes Ohlson?

Det er jo egentlig et bilpleie produkt så jeg tipper Biltema eller bensinstasjon. Det er gubben så gjør sånne innkjøp hos oss

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Gammel 07-05-10, 12:58   #2011
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Æsj - hva kan man gjøre når man egentlig er drittlei av jobben sin?

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-05-10, 14:13   #2012
Orkide
Seniormedlem

Orkide sin avatar

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Æsj - hva kan man gjøre når man egentlig er drittlei av jobben sin?

Skriv en liste over negative og positive ting ved den jobben du har.
Og det er jo lov å se litt på andre muligheter, man må jo ikke skifte jobb for det.

Jeg har skiftet yrke helt for 5 år siden, angrer ikke en dag.
Men det er jo ikke alle dette passer for.
Jeg tenkte meg om i hvert fall i 2-3 år, så det var ingen impuls handling.

Gammel 08-05-10, 00:14   #2013
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hvor leier du? Er det bare en fargehandel, eller er det en kjede? Har en to tre fargehandler her på Løkka, så det er jo fort gjort å finne ut av, forsåvidt.

Fargehandelen på Torshov som ligger i samme bygg som Rema leier ut alt mellom himmel og jord, så de har det helt sikkert.

Gammel 11-05-10, 07:35   #2014
hanne42
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
hanne42 er ny på veien

Balkongen var har lysegule murvegger og helt lyse gulvfliser. Markisene er ogsa gule. Hva slags farger bor jeg ha pa duker og puter for at dette skal bli en god match? Hvitt er lekkert, men litt upraktisk. Bygget er i funksjonalistisk stil, sa jeg tenkte a kjope inn gronne planter, gressplanter og kanskje noen fine steiner... Jeg er haplos pa innredning og vil gjerne ha tips fra noen som har litt fargesans

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-05-10, 08:12   #2015
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Balkongen var har lysegule murvegger og helt lyse gulvfliser. Markisene er ogsa gule. Hva slags farger bor jeg ha pa duker og puter for at dette skal bli en god match? Hvitt er lekkert, men litt upraktisk. Bygget er i funksjonalistisk stil, sa jeg tenkte a kjope inn gronne planter, gressplanter og kanskje noen fine steiner... Jeg er haplos pa innredning og vil gjerne ha tips fra noen som har litt fargesans

Hanne

Komplementærfargen til gul er jo lilla. Du vil fort se at de står godt sammen og utfyller hverandre perfekt!
Ellers, om du er litt into søttitallsfarger, ville jeg gått for varme rød- og orangefarger .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 11-05-10, 08:21   #2016
hanne42
Medlem

hanne42 er ny på veien

Hei Photo

jeg tenkte ogsa pa rodt og oransje, men gulfargen er ganske kjolig. Bor jeg da velge noen kjolige rodfarger? Jeg bor i Hellas, sa lyset er sterkt her.

Ellers lurte jeg pa en slags lavendel eller kjolig lys bla?
Eventuelt en gressgronn.

Som du ser er jeg veldig usikker pa dette. Lilla hores sprekt ut!

Hanne

Gammel 11-05-10, 08:26   #2017
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Hei Photo

jeg tenkte ogsa pa rodt og oransje, men gulfargen er ganske kjolig. Bor jeg da velge noen kjolige rodfarger? Jeg bor i Hellas, sa lyset er sterkt her.

Ellers lurte jeg pa en slags lavendel eller kjolig lys bla?
Eventuelt en gressgronn.

Som du ser er jeg veldig usikker pa dette. Lilla hores sprekt ut!

Hanne

Hmmm ... Ja, nå er det ikke så lett å finne kjølige f.eks orangefarger. Men det vil alltid være noe varme i gult, så det kan hende at orange og rødt vil hente fram litt varme i fargen. Du kan jo velge røde og orange farger med litt hvitt i?! Grønt tror jeg ikke kommer til å bli så veldig fint, og du kommer muligens til å bli fort lei.
Hva med å gå på en fargehandel og plukke med deg noen fargekart og holde opp mot innredningen som er der alt?
Lilla og gul is never wrong!

Hehe, gøy å kunne bruke flere år med fargelære til noe .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 11-05-10, 08:49   #2018
hanne42
Medlem

hanne42 er ny på veien

Hei igjen

jeg skal se etter noen fargekart. Det var en god ide.

Og det noe varmt i de gule veggene, ja.

Takk igjen! Godt a ha litt ekspertise a vende seg til

Hanne

Gammel 11-05-10, 08:51   #2019
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Hei igjen

jeg skal se etter noen fargekart. Det var en god ide.

Og det noe varmt i de gule veggene, ja.

Takk igjen! Godt a ha litt ekspertise a vende seg til

Hanne

Hehe, ekspertise og ekspertise . Men jeg så veldig for meg det med å dra inn rødt og gult. Om du har sett sånne snøkulelykter, eller terasselykter som det også kalles, som ''alle'' kafeer i hvert fall i Oslo har på uteserveringene sine, f.eks, de finnes i både gult, orange og rødt! Sånne er veldig koselige å ha på verandaen! Det er jo veldig ålreit ha det lunt på verandaen med innbydende farger!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 11-05-10, 10:42   #2020
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Hva er forskjellen på vanlig utendørs maling og den som heter dør/vindu?

Om jeg skal male en dør som nå er lakket, holder det å pusse den lett med sandpapir for å få den matt, dermed bruke heftgrunn og så maling? Eller må jeg pusse lakken HELT bort? Lakken er ikke slitt eller avflasset.

Gammel 11-05-10, 11:53   #2021
Lill-B
Medlem

Lill-B sin avatar

Medlem siden: May 2010
Lill-B er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Kan man tilsette litt lime eller sitron i vannet?
Jeg kan ikke fordra vann, men tenker at det kanskje blir lettere å få i seg, om man kan klemme ut litt lime eller sitron i det..... blir jo ikke mengder uansett.....

Et lite tips til de som syns det er vanskelig å "pøse" store mengder vann ila. en dag. Det er lettere å drikke vannet romtemperert enn iskaldt fra springen, i allefall når det er en kjølig årstid. Jeg setter et litermål med vann på kjøkkenbenken. Har god kontroll på hvor mye jeg har fått i meg og det er mye lettere å få i seg. (Lime el. agurk dråper kan også gjøre det lettere.)
Det at det er romtemperert virker i allefall for meg og jeg klarer å drikke det jeg skal.

September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-05-10, 11:55   #2022
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Lill-B, her.

Et lite tips til de som syns det er vanskelig å "pøse" store mengder vann ila. en dag. Det er lettere å drikke vannet romtemperert enn iskaldt fra springen, i allefall når det er en kjølig årstid. Jeg setter et litermål med vann på kjøkkenbenken. Har god kontroll på hvor mye jeg har fått i meg og det er mye lettere å få i seg. Lime el. agurk dråper kan også gjøre det lettere.
Dette virker i allefall for meg og jeg klarer å drikke det jeg skal.

Vi har dårlig vann i brønnen, så jeg må kjøpe flaskevann.....synes det smaker enda værre temperert, og med kullsyre er det jo helt grusomt

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 11-05-10, 17:17   #2023
LineJM
Seniormedlem

LineJM sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
LineJM er på en erverdig vei

Er det noen som vet hva sånn streng som man setter på rundt omkring rundt vinduer og sånt så ikke duene skal kunne sette seg og gjøre fra seg heter?

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 11-05-10, 20:31   #2024
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Lilla og gul is never wrong!

*kremt* Jeg kan ikke fordra den kombinasjonen jeg da... Hvertfall hvis det er kalde lillafarger.
Men med gult ville jeg definitivt også skygget unna hvitt, rødt og blått!
www.jotun.no kan du laste ned en fargevelger og prøve farger mot hverandre.
Selv er jeg svak for jordfarger og metaller. Fra 70-tallsgrønt til mørk oransje, men pass på så de ikke blir for knalle for da blir det påske hele året sammen med det gule

Gammel 11-05-10, 20:53   #2025
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg ville aldri funnet på å brukt gult og lilla sammen i f.eks klær, men det er fordi jeg ikke ville blitt funnet død i gult ... . Men jeg mener fortsatt at de går utrolig bra sammen. Og gult og rødt går også veldig godt sammen i den settingen som beskrives, særlig om det er med orange for å dempe ned inntrykket.

Siste rest, nytt forsøk:

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.