Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 28-04-10, 11:05   #1926
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg veier meg hver dag, men mest for moro. Jeg lar meg ikke påvirke så veldig mye av de normale variablene. Jeg har lært en del av det, og ser hva som påvirker hva, det eneste som betyr noe i lengden for meg er at jeg ser at det går nedover i det lange løp . Dersom man fortviler over at vekta svinger fra dag til dag, så lønner det seg nok å veie seg sjeldnere, ja!

Det er det eg har kome fram til no siste tida også, Photo. Synes det er lettare å få litt heilheitsinntrykk når eg veg meg kvar dag. Trudde før at eg skulle bli FOR opphengt i det, men synes eigentleg ikkje det. Veit med meg sjølv at går eg for lenge utan å gå på vekta, så får eg vegevegring!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-04-10, 11:06   #1927
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Jeg veier meg hver dag, men mest for moro. Jeg lar meg ikke påvirke så veldig mye av de normale variablene. Jeg har lært en del av det, og ser hva som påvirker hva, det eneste som betyr noe i lengden for meg er at jeg ser at det går nedover i det lange løp . Dersom man fortviler over at vekta svinger fra dag til dag, så lønner det seg nok å veie seg sjeldnere, ja!

Jeg har også tenkt litt som deg, å se hva som påvirker kroppen min, og hvor mye, jeg fortviler ikke så mye over at vekta går opp og ned Men, synes det er fascinerende hvor store påvirkninger små ting kan ha!

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 28-04-10, 11:09   #1928
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Kor lenge kan ein open kartong kokosmelk halde seg bra i kjøleskap? (Ja eg veit, det er jo berre å lukte på det og kjenne, men eg sit på jobb no, og berre tenker...)

Gammel 28-04-10, 13:10   #1929
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Kan man tilsette litt lime eller sitron i vannet?
Jeg kan ikke fordra vann, men tenker at det kanskje blir lettere å få i seg, om man kan klemme ut litt lime eller sitron i det..... blir jo ikke mengder uansett.....

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 28-04-10, 13:12   #1930
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Kan man tilsette litt lime eller sitron i vannet?
Jeg kan ikke fordra vann, men tenker at det kanskje blir lettere å få i seg, om man kan klemme ut litt lime eller sitron i det..... blir jo ikke mengder uansett.....

ja, det kan du gjøre

Agurkskiver, limegress, frosne bær er godt og gir variert "piff" i vannet

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 28-04-10, 13:33   #1931
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Jeg skjønner ikke hvorfor bildet av boken plutselig er borte fra signaturen min. Noen som har en forklaring på hva som kan ha skjedd ???

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-04-10, 13:43   #1932
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor bildet av boken plutselig er borte fra signaturen min. Noen som har en forklaring på hva som kan ha skjedd ???

Problemet er tydeligvis på siden jeg har hentet animasjoner.

Gammel 28-04-10, 14:24   #1933
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jada, det kan du.
Men du må huske at rømme, creme fraiche, cottage cheese og fløte har ganske forskjellige egenskaper.
Jeg husker selvfølgelig ikke hvilken det var, men rømme og CF tåler varme ulikt.

CF tåler høyere varme før den skiller seg, og så smaker den ikke fullt så mye som rømme. Jeg bruker så god som alltid CF i stedet for rømme.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 28-04-10, 21:57   #1934
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Jeg søker en klarsynt som kan fortelle meg akkurat når jeg skal bli kvitt influensa. Syns den drøya litt nå!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 28-04-10, 22:03   #1935
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Er det virkelig mulig å generere over en kilo vann på et døgn?

Så absolutt! Jeg kan fort dra det dobbelte...

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg søker en klarsynt som kan fortelle meg akkurat når jeg skal bli kvitt influensa.

Eller en akupunktør/homeopat som hjelper kroppen å kurere det?

Gammel 29-04-10, 02:07   #1936
Sweet Pink Kitty
Medlem

Sweet Pink Kitty er ny på veien

Jada, det kan du.
Men du må huske at rømme, creme fraiche, cottage cheese og fløte har ganske forskjellige egenskaper.
Jeg husker selvfølgelig ikke hvilken det var, men rømme og CF tåler varme ulikt.
Kesam og CC er oster og er derfor annerledes enn syrnet melk (rømme/CF) og fløte.

CC kan moses med stavmikser hvis det er konsistensen du ikke liker.
Rømme/CF i saus eller i gryterkan erstattes med kesam (naturell)

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

CF tåler høyere varme før den skiller seg, og så smaker den ikke fullt så mye som rømme. Jeg bruker så god som alltid CF i stedet for rømme.

Vel, jeg liker verken smak eller konsistens, og det gjelder generelt for rømme, creme fraiche og cottage cheese, så de er produkter jeg holder meg mer eller mindre unna (med mindre jeg absolutt må spise disse produktene). Så for meg er det mer interessant om det faktisk fungerer å bytte ut f.eks rømme med fløte.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 29-04-10, 08:37   #1937
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty, her.

Vel, jeg liker verken smak eller konsistens, og det gjelder generelt for rømme, creme fraiche og cottage cheese, så de er produkter jeg holder meg mer eller mindre unna (med mindre jeg absolutt må spise disse produktene). Så for meg er det mer interessant om det faktisk fungerer å bytte ut f.eks rømme med fløte.

Som sagt, du MÅ ikkje bruke nokon av desse produkta.

Rømme/creme fraiche gir jo ein litt friskare touch til maten, fløte er tyngre. Det er jo berre å prøve seg fram

For å få sambu til å ete lavkarbobrød i byrjinga (han nektar å ete cc) så bytta eg ut cc med fløte ja, men konsistensen på brødet vart betre med cc synes eg. Etterkvart fekk eg snikinnført cc, og han visste ingenting før kanskje 4 månader seinare

Gammel 29-04-10, 08:53   #1938
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Etterkvart fekk eg snikinnført cc, og han visste ingenting før kanskje 4 månader seinare

Gammel 29-04-10, 08:58   #1939
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg synes cf egner seg bedre enn cc i brød .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-04-10, 09:00   #1940
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hehe, eg var jo nesten litt redd for å seie noko etterkvart, men han vart ikkje så sint som eg trudde han ville bli Jau, han var enig at konsistensen var blitt betre! Hah!

Gammel 29-04-10, 09:03   #1941
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Jeg synes cf egner seg bedre enn cc i brød .

Eg mosar det med stavmiksar ilag med egga, så er det heilt smooothe, fungerer fint! Creme fraiche kan eg berre G L Ø Y M E å ha i brøda, for DET vil han heilt klart merke, pga at det er surare på smak. Han luktar det LAAAANG veg! CC går forresten under namnet "puke in a box" i vårt hus
Siste tida har eg vel og merke heldt meg til å lage knekkebrød, litt mindre hassle med det, og så treng dei ikkje kjøleskap for å halde seg.

Gammel 29-04-10, 09:04   #1942
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Det var forresten Karins beste brød eg laga, og der er cc i oppskrifta

Gammel 29-04-10, 14:19   #1943
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

For å få sambu til å ete lavkarbobrød i byrjinga (han nektar å ete cc) så bytta eg ut cc med fløte ja, men konsistensen på brødet vart betre med cc synes eg. Etterkvart fekk eg snikinnført cc, og han visste ingenting før kanskje 4 månader seinare

Haha...minner meg om mamma og pappa...pappa HATER appelsinsyltetøy, men elsker appelsinmarmelade. En dag hadde hun kjøpt feil og fikk kaffen i vrangstrupen. Hun helte syltetøyet over på ett appelsinmarmeladeglass og pappa syns det var den beste marmeladen han hadde smakt. Han vet enda ingenting om hva det egentlig var

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 29-04-10, 16:37   #1944
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Haha...minner meg om mamma og pappa...pappa HATER appelsinsyltetøy, men elsker appelsinmarmelade. En dag hadde hun kjøpt feil og fikk kaffen i vrangstrupen. Hun helte syltetøyet over på ett appelsinmarmeladeglass og pappa syns det var den beste marmeladen han hadde smakt. Han vet enda ingenting om hva det egentlig var

Herlig

Gammel 30-04-10, 09:49   #1945
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Når jeg er innlogget og blir borte fra sidene her en stund så må jeg igjen logge meg inn hvis jeg skal inn på sidene som er forbeholdt medlemmer. Må jeg endre noen instillinger for at dette ikke skal skje eller er det slik for alle ?????????????????????

Kanskje litt dårlig forklart ? Noen som skjønner hva jeg mener ???????

Gammel 30-04-10, 10:38   #1946
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Når jeg er innlogget og blir borte fra sidene her en stund så må jeg igjen logge meg inn hvis jeg skal inn på sidene som er forbeholdt medlemmer. Må jeg endre noen instillinger for at dette ikke skal skje eller er det slik for alle ?????????????????????

Kanskje litt dårlig forklart ? Noen som skjønner hva jeg mener ???????

Når du logger deg på, spør nettleseren din deg om du vil at den skal huske passordet for dette nettstedet?
Da kan du jo svare "Ja" dersom det er din PC/laptop

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 30-04-10, 10:47   #1947
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Du må huke av "husk meg" når du logger inn. men vær obs på at andre da kommer automatisk inn hvis du ikke logger ut etter hver gang. (om du deler pc med noen)

Gammel 30-04-10, 11:04   #1948
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Når du logger deg på, spør nettleseren din deg om du vil at den skal huske passordet for dette nettstedet?
Da kan du jo svare "Ja" dersom det er din PC/laptop

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Du må huke av "husk meg" når du logger inn. men vær obs på at andre da kommer automatisk inn hvis du ikke logger ut etter hver gang. (om du deler pc med noen)

Det har jeg gjort men jeg må likevel skrive inn brukernavn og passord når jeg logger meg på igjen

Gammel 30-04-10, 14:55   #1949
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Slik er det med meg og, den timer ut om eg er inaktiv for lenge. Er ikkje det berre normalt, da?

Gammel 30-04-10, 15:01   #1950
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Slik er det med meg og, den timer ut om eg er inaktiv for lenge. Er ikkje det berre normalt, da?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg har gjort slik Areola sa og det har funka fint. Har vært borte fra maskinen i over 1 time uten at den timet ut

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.