Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 26-04-10, 08:16   #1901
Orkide
Seniormedlem

Orkide sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg holder på å planlegge konfirmasjonen vi har om 2 uker. Jeg takler ikke rosa/lyseblått, får spader av det... Sååå kunne DENNE fargen og pyntinga på side 6 og 7 være noe?? Eller blir det helt feil?? Jeg har kjøpt inn mye dill og dall i denne fargen allerede, så svaret sier vel egentlig seg selv, men er det ok?? Eplegrønt ER jo fargen for ungdommelighet og fremtid... Mener nå jeg da..

Den grønn fargen er kjempe fin.

Vi brukte lime og turkis til eldstemann og orange til minstemann.

Jeg er også litt ikke rosa og lyseblå

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 26-04-10, 09:24   #1902
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Jeg er veeeeldig råååååsa men så lyseblå er jeg ikke

Så det blir nok grønn den dagen min sønn står konfirmant å

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-04-10, 10:45   #1903
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Gubben min var veldig plaga med bihulene - faktisk så ille at han var satt opp til operasjon......Men, så fikk han tips om nesehorn, og det funka som tusan med en gang - dette er over ett år siden, og noen operasjon har han ikke hatt bruk for Han skyller så fort han merker tendensen, og vips så er alt bra igjen

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 26-04-10, 10:58   #1904
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Jeg har fått resept på rinexin og doxylin for å lindre på bihulene mine. EN av dem fikk jeg beskjed på apoteket om å ikke drikke kaffe når jeg inntok den, jeg husker ikke hvilken og det spiller forsåvidt liten rolle. Jeg drikker ikke kaffe

På doxylinen står det forøvrig "innta 2 tabeletter i fem dager, deretter 1 tabelett daglig i tilsammen to uker". Og jeg glemte å spørre om det egentlig betydde alle tabelettene i 2 uker, eller først 5 dager så to uker.

Jøie meg, dette skal gå bra, særlig når halvhypokonderen meg er ferdig å lese pakningsvedleggene og bivirkninger

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 26-04-10, 11:07   #1905
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg har fått resept på rinexin og doxylin for å lindre på bihulene mine. EN av dem fikk jeg beskjed på apoteket om å ikke drikke kaffe når jeg inntok den, jeg husker ikke hvilken og det spiller forsåvidt liten rolle. Jeg drikker ikke kaffe

På doxylinen står det forøvrig "innta 2 tabeletter i fem dager, deretter 1 tabelett daglig i tilsammen to uker". Og jeg glemte å spørre om det egentlig betydde alle tabelettene i 2 uker, eller først 5 dager så to uker.

Jøie meg, dette skal gå bra, særlig når halvhypokonderen meg er ferdig å lese pakningsvedleggene og bivirkninger

Doxylin er anitibiotika, og du skal de første fem dagene ta to tabletter daglig, deretter fortsetter du med en tablett daglig til to uker er gått - dvs i 9 dager

Antagelig er det Doxylin som ikke skal inntas sammen med kaffe - samtidig er det veldig viktig å svelge de meg nok vann (dersom man ikke er nøye på det, kan de etse hull i spiserøret), ikke ta dem sammen med melkeprodukter og være forsiktig med sola......man kan få alvorlige forbrenninger i sola opptil to uker etter avsluttet kur

Ellers vær klar over at om man bruker Rhinexin, så gjør det bare når bihulene virkelig tuller, og ikke bruk for mye - mannen min brukte litt for mye Rhinexin og fikk enorme hodesmerter/bihulesmerter.......og kom inn i en ond sirkel, for han trodde jo at bihulene var tette - i virkeligheten var de altfor tørre og hovne.....

God bedring

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 26-04-10, 13:17   #1906
bærrgen
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Hvordan setter jeg inn ticker? Jeg har prøvd å sette inn som bilde med begge kodene, men får bare rødt kryss

bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 26-04-10, 13:23   #1907
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Hvordan setter jeg inn ticker? Jeg har prøvd å sette inn som bilde med begge kodene, men får bare rødt kryss

Her har du en flott oppskrift!

Gammel 26-04-10, 13:26   #1908
bærrgen
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Her har du en flott oppskrift!

Tusen takk Jeg har jo gjort det før, og visste at det var enkelt, men at det skulle være SÅ enkelt husket jeg ikke *fnis*

bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-04-10, 04:51   #1909
Sweet Pink Kitty
Medlem

Sweet Pink Kitty er ny på veien

Jeg lurer på en ting. Kanskje et dumt spørsmål, men som nybegynner må jeg jo spørre et sted.

Det har seg nemlig slik at jeg ikke kan fordra rømme eller cottage cheese. Hvorfor vet jeg ikke, det bare er sånn, og jeg har store problemer med å bruke dette i matlagingen. Er det mulig å erstatte dette med noe, f.eks fløte eller lignende?

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 28-04-10, 08:21   #1910
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Jada, det kan du.
Men du må huske at rømme, creme fraiche, cottage cheese og fløte har ganske forskjellige egenskaper.
Jeg husker selvfølgelig ikke hvilken det var, men rømme og CF tåler varme ulikt.
Kesam og CC er oster og er derfor annerledes enn syrnet melk (rømme/CF) og fløte.

CC kan moses med stavmikser hvis det er konsistensen du ikke liker.
Rømme/CF i saus eller i gryterkan erstattes med kesam (naturell)

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 28-04-10, 08:46   #1911
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Eg hata cc med heile mitt hjerte før, men som ofte nevnt her inne, smaksløkane endrar seg. Har nettopp ete blant anna cc til frukost i dag. No smakar det aldeles greit! Men eg mosar den med stavmiksar dersom eg lagar Karins beste brød etc.
Ein MÅ jo ikkje bruke cc eller rømme i maten, det fins jo andre måtar å feite opp ting på.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-04-10, 08:54   #1912
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Er det virkelig mulig å generere over en kilo vann på et døgn? Regner med at det ikke er fett liksom, når jeg veide 1,4 kg mindre i går morres enn i dag...... Spiste karbonader til middag i går, nemlig, og litt hjemmelaget is til dessert - og nå er jeg oppblåst som noe annet rart

Gammel 28-04-10, 08:54   #1913
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Som det sies over her, så MÅ du ikke bruke det i maten. Fløte og vanlig ost egner seg jo til mye f.eks . Jeg for min del tåler ikke meieriprodukter, så her går det en fel kokosmelk f.eks.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-04-10, 08:56   #1914
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Er det virkelig mulig å generere over en kilo vann på et døgn? Regner med at det ikke er fett liksom, når jeg veide 1,4 kg mindre i går morres enn i dag...... Spiste karbonader til middag i går, nemlig, og litt hjemmelaget is til dessert - og nå er jeg oppblåst som noe annet rart

Selv på strikt ketogent kosthold i det daglige kan vekta mi variere med opp til en kg om dagen . Det er så mye som spiller inn; hvor sent på kvelden jeg spiste, om jeg fikk i meg nok vann, om jeg har spist litt for mye salt mat etc etc ... Du må nok se det i et større perspektiv enn fra dag til dag .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 28-04-10, 09:26   #1915
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

(Unngå og bli lurt av sukkerstoffer) Innlegg 117 av plastbox:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=sukker&page=5

sitat: "Står det på varedeklarasjonen at et produkt inneholder 50g karbohydrater så inneholder det faktisk 50g karbohydrater og hvorvidt de finnes i form av rørsukker, druesukker, fruktose, stivelse eller sukkeralkoholer er fullstendig irrelevant når alt kommer til alt."

Hva er riktig?? Skal de hersens sukkeralkoholene regnes med eller ei??? Om de regnes med så kan jo ingen søtning brukes, ei sjokolade uten sukker eller light brus, etc. For da vil jo antallet KH per dag stige kraftig, bare man tar noen ruter med sjokolade eller litt brus.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
Gammel 28-04-10, 09:30   #1916
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Plastbox har en tendens til å ta alt ut i fra egen kropp!
Jeg er også diabetiker og måler blodsukker og jeg får ingen stigning av feks aspartam!

Jeg velger å høre på de som faktisk har forsket på dette og tror at en moderat bruk av søtningsstoffer ikke er den store synderen til noe som helst!

Hvordan kan et stoff som kan ikke tas opp av kroppen, gi blodsukkerstigning?
Du kan jo spørre mannen din om det er mulig!

Gammel 28-04-10, 09:31   #1917
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Mitt blodsukker reagerer heller ikke på sukkeralkoholer. Jeg bruker også blodsukkermåler. Så jeg tror det er den evinnelige folk-er-forskjellige-regla som gjelder her også. Men at det er bra eller greit å putte i seg masse kunstig søta greier er jo ikke mye å lure på. Mye av partystopper-greia med kunstig søtning er jo også at det kan øke apetitten på grunn av søtsuget som oppstår.
Men maltitolmage får jeg, ja ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 28-04-10, 09:32   #1918
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Og malitol- magen er jo nok et bevis på at dette er et stoff som suser gjennom systemet for fort til å tas opp og gjøre noen som helst skade!
Mener nå jeg!

Gammel 28-04-10, 09:48   #1919
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

*puster lettet ut og nyter de få bitene med sjokolade i helgen!*

Nei om det tas opp i kroppen, aaner ikke. Skal spørre gubben, men om han vet er jeg usikker på. (vi er temmelig uenige angående lavkarbo, hehe! så det diskuteres fritt her.) Jeg leser bare her inne, orker ikke surfe etter informasjon selv, så stoler blind på dere!!

Kan jo være plastbox har testa sukkeralkoholder sammen med annen mat? Feks at skololade består av BÅDE sukkeralkoholer og annen sukkertart. Den kombinasjonen er vanlig her i Tyskland, diabetikersjokolade med 50gram KG, hvorav 25 er sukkeralkohol og 25 er fruktose...

Over til noe annet:

jeg har seks eggehviter fra tartaren igår, Tips???

Gammel 28-04-10, 09:51   #1920
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Kokosbollar?

Gammel 28-04-10, 10:06   #1921
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

..men..kokosboller på en alminnelig onsdag....????

Hmm, ble lysten på det ja.

Gammel 28-04-10, 10:23   #1922
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Du kan lage smoothie .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 28-04-10, 10:36   #1923
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Tja, det er jo lillelaurdag! Eller lage fromasj av noko slag?

Gammel 28-04-10, 10:50   #1924
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Selv på strikt ketogent kosthold i det daglige kan vekta mi variere med opp til en kg om dagen . Det er så mye som spiller inn; hvor sent på kvelden jeg spiste, om jeg fikk i meg nok vann, om jeg har spist litt for mye salt mat etc etc ... Du må nok se det i et større perspektiv enn fra dag til dag .

Takk, ja, jeg har nok blitt litt overivrig på vekta nå i starten - er jo så moro at det endelig går nedover etter flere år Har 'offisiell' veiedag på fredager, så skal bli flinkere til ikke å veie meg så ofte

Gammel 28-04-10, 11:02   #1925
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg veier meg hver dag, men mest for moro. Jeg lar meg ikke påvirke så veldig mye av de normale variablene. Jeg har lært en del av det, og ser hva som påvirker hva, det eneste som betyr noe i lengden for meg er at jeg ser at det går nedover i det lange løp . Dersom man fortviler over at vekta svinger fra dag til dag, så lønner det seg nok å veie seg sjeldnere, ja!

Siste rest, nytt forsøk:

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.