Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-07-11, 16:52   #2276
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Har du prøvd å røre den skikkelig godt inn i kaffen? For jeg synes det er litt ekkelt i te og ekkelt når den ligger "på toppen" av kaffen, men rørt inn synes jeg det er nydelig Jeg har uten smak da

Jeg er motsatt - syns det er veldig godt i te, men ikke i kaffe - kaffen min vil jeg ikke ha noe som helst i, den skal være svart! -Så en må nok bare prøve seg fram og finne det en liker best selv

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 17:18   #2277
Dollsine
Gjest

Må bare innom en tur igjen. Rikkem0r (eller dere andre) hva er dette Udogreiene? Smak? Kjøpes hvor? Anbefales? Hvorfor bør jeg ta det?

Og....dere som handler på Iherb - hva kjøper dere? Har snust innom sidene men ble ikke klokere. Så tips tas i mot med stort bukk!

Stevia? Hva er det? Hvorfor har dere det? ja og så videre. NÅ skal jeg handle!

Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 17:20   #2278
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Jeg har lyst til å fortelle dere en ting:

Har mange ganger sett at folk drikke liter på liter med vann, og har følt
at jeg synder mye der. Jeg har aldri vært særlig flink til å drikke vann.
I dag sendte jeg et spørsmål til Anna Hallén og hun svarte at 1-1,5 l vann er mer enn nok og at man behøver absolutt ikke drikke 3-4 liter.
Selvfølgelig skal en drikke mere ved tørste, ekstrem trening eller ved høy varme (i syden).
Jeg var foressten veldig tørst i begynnelsen, men det har gitt seg.
Så nå er jeg fornøyd med meg selv, for 1-1,5 liter er vel omtrent det jeg får i meg.

Sist redigert av Sanna 1 : 29-07-11 kl 17:41.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 17:49   #2279
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Jeg støtter meg til det Sanna sier her, for jeg har kjempevansker med å drikke mer enn 3 flasker á 7,5 dl. Dog, jeg tenker at med såpss stort inntak av proteiner, så blir det nødvendigvis nedbryting av den også. Overflod av aminosyre i kroppen (som ikke skylles ut i urinen) omdannes over tid til amoniakk. Og da er hundreogett ute. Så, jeg presser meg mer og mer for å drikke godt over 2 liter rett og slett fordi jeg føler kroppen trenger det. Vann inn = vann ut, vann ut = skyllet system.

Nå er salve innkjøpt, samt en sjokolade fra cavalier. Jeg må også si med en gang at jeg har syndet, for på godterbutikken (sweet heart, ja hallo!) måtte jeg ha noen karamellfudge. Rett og slett fordi jeg var slapp etter minimalt med søvn, vondt og føler meg generelt som en idiot. Godt var det, mindre godt i samvittigheten nå. Nå har jeg også skaffet til veie konfektformer, så etter nyhetene skal jeg lage sjokoladekonfekt med 150 gram cocosa. Til ære for stumpen....

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 18:36   #2280
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Og....dere som handler på Iherb - hva kjøper dere? Har snust innom sidene men ble ikke klokere. Så tips tas i mot med stort bukk!

Stevia? Hva er det? Hvorfor har dere det? ja og så videre. NÅ skal jeg handle!

Jeg har bare handlet Stevia. Dråper med Stevia vanilje, bruker mest av den og dråper med Stevia hasselnøtt, god til nøttemuffins og nøttesjokolade, og sikkert til andre ting med nøtter i. Har hørt at de også har små posjonsposer med Stevia, så det skal jeg bestille neste gang.
Stevia er et naturlig søtningsmiddel uten karber og uten kalorier- egentlig en urt. Har vært brukt i lang tid i mange land. I Japan er det nesten like vanlig å bruke Stevia som å bruke sukker og har vært vanlig i bruk der i 40-50 år. Japan har veldig strenge regler for kunstige tilseningsstoffer, så der er aspartam forbudt. Cola light og Pepsi Max er i Japan søtet med Stevia. I tillegg smaker det mye bedre enn noen andre søtningsstoffer. Må bare være veldig forsiktig med mengden, da det har veldig sterk søtsmak. Jeg sverger til dette som det beste søtningsmiddelet som fins der en ikke trenger noe som gir "fyllmasse", som fyllmasse er sukrin bedre, men smaker jo ikke så godt.

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg har lyst til å fortelle dere en ting:

Har mange ganger sett at folk drikke liter på liter med vann, og har følt
at jeg synder mye der. Jeg har aldri vært særlig flink til å drikke vann.
I dag sendte jeg et spørsmål til Anna Hallén og hun svarte at 1-1,5 l vann er mer enn nok og at man behøver absolutt ikke drikke 3-4 liter.
Selvfølgelig skal en drikke mere ved tørste, ekstrem trening eller ved høy varme (i syden).
Jeg var foressten veldig tørst i begynnelsen, men det har gitt seg.
Så nå er jeg fornøyd med meg selv, for 1-1,5 liter er vel omtrent det jeg får i meg.

Dersom man er forsiktig med proteinene, tror jeg du har rett, men jeg signerer det Pruttilutt sier om proteiner. -Spiser man mye av det, bør man også få i seg rikelig med vann, det er mye uklarheter rundt hvordan høyt proteininntak påvirker nyrene.

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Nå er salve innkjøpt, samt en sjokolade fra cavalier. Jeg må også si med en gang at jeg har syndet, for på godterbutikken (sweet heart, ja hallo!) måtte jeg ha noen karamellfudge. Rett og slett fordi jeg var slapp etter minimalt med søvn, vondt og føler meg generelt som en idiot. Godt var det, mindre godt i samvittigheten nå. Nå har jeg også skaffet til veie konfektformer, så etter nyhetene skal jeg lage sjokoladekonfekt med 150 gram cocosa. Til ære for stumpen....

Bare glem det du har spist vennen, ingen grunn til dårlig samvittighet. -Og konfekt med masse cocosa høres ut som en god ide. Litt løsere mage og salve gjør forhåpentligvis underverker for stumpen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 18:44   #2281
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

Jeg håper også at Foksy, Appelsinpiken, Nysgjerrig nok, Elanessë, Labaline, Manne, etaeb, Edlih, TurboCat, Budeia, Lillevenn og alle andre som har vært innom på tråden på visitt eller mer permanent basis - HÅPER DET STÅR BRA TIL MED DERE ALLE OG AT DERE IKKE ER PERSONLIG RAMMET PÅ NOE VIS!!

Hei alle!
Jeg har det fint! Sitter fremdeles i Tyrkia, og har sittet klistret til TVen i flere dager. Mine foreldre var i en sidegate til regjeringskvartalet da det smalt, og en av mine nærmeste venninner var på Utøya. Heldigvis gikk det bra med alle - men herregud som jeg var stressa for venninna mi når det holdt på. Det var mamma som ringte og fortalte meg om eksplosjonen i Oslo, så visste jo at det gikk bra med dem. Heldigvis!

I morgen er min siste dag i Tyrkia. På søndag reiser jeg hjem. Har vært i kontakt med SIO og funnet ut at siden jeg ikke er førsteårsstudent, så har jeg ikke prioritet i hybelsøking. Så på tross av at jeg søkte hybel i MARS(!!) så får jeg neppe hybel før semesterstart, og hybel på privatmarkedet har jeg ikke råd til ( og siden jeg ikke vil bo med folk jeg ikke kjenner og som garantert kommer til å stjele maten min - spesielt når det stadig vekk er egg, bacon og annen nammemat i kjøleskapet, og som okkuperer badet i timesvis). Så da blir det fortsatt pendling fra hjembyen og inn til Oslo. F#3%!

Når det gjelder mat her i Tyrkia... Etter at kjæresten kom ned, så sklei jeg fullstendig ut (minus frokosten da. Egg og (selvimportert) bacon duger!), og det hjalp ikke lenger å se på karbohydrater som gugge i tarmene, som Prutti har tipset om før. Selv om jeg ikke klart å dy meg på restaurant lenger, så hadde jeg skikkelig dårlig samvittighet etterpå. Så da sa likegreit kjæresten min at jeg skulle ignorere lavkarbogreiene fullstendig den siste uka, og heller stå sterkere igjen når jeg kom tilbake til Norge.
Etter at han sa det, så har det gått lettere å ikke ha dårlig samvittighet (men velger fremdeles sukkerfri drikke, og spiser faktisk mindre feil mat nå enn før han sa det, selv om det fortsatt er for mye av det!), og jeg har blitt veldig motivert til å starte på ny frisk når jeg kommer hjem.
Har forøvrig kutta ut å se på vekta her nede også, tør ikke å sjekke siden jeg har spist for mye brød. Brødet man får som forrett er jo himmelsk. Egentlig ikke så mye brødet som dippen... Men dippen trenger liksom brød...
Når jeg kommer hjem, så skla jeg lage både hvitløksdippen (ala tzaziki) og ezme salatasi (den røde chili-tomat-dippen) man får.... og så skal jeg DEFINITIVT eksperimentere meg frem til en lavkarbovariant av lavash. Lavash er navnet på det brødet man får til forretten (det avlage, oppblåste brødet).

--
Herlighet.. Jeg har kanskje ikke så mange innlegg her, men når jeg først skriver et innlegg, så har jeg mye på hjertet...

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 18:56   #2282
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Appelsinpiken: Så GODT å se deg her igjen! Og kjæresten har selvfølgelig helt rett; ta det med ny frisk når du kommer hjem<3 Godt at du ikke mistet noen i tragedien.

Nå er konfekten i kjøleskapet, bare hespa sammen ingredienser jeg så for meg kom til å funke:

130 gram cocosa
100 gram mørk sjokolade (4 karb)
1 eggeplomme
1 ss kokosmel
1 ts JBKM
75 gram smør
0,5 dl fløte
Dette ble 22 konfektformer

Tilsatte så 70 gram kokos (6 gram per hundre) i 25 nye former.
*rusle inn i diett-verdenen.no*

Resultat per bit (regnet som om kokosen var i hele porsjonen)
Energi 64.1 kCal Protein 0.382 g (1 % ADI) Karbohydrat 0.253 g (0 % ADI) Fett 6.56 g Natrium 10.6 mg (1 % ADI)

Sist redigert av Pruttilutt : 29-07-11 kl 19:04. Årsak: Flørtefløte
Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 19:05   #2283
bente1
Seniormedlem

Godt å se deg her igjen Appelsinpiken. Godt det gikk bra med alle dine nærmeste. Forstår godt at du var forferdelig redd og urolig
Det må være greit å skjeie ut av og til - ikke ha dårlig samvittighet for det. -Poenget er å komme inn i gode vaner igjen etter en utskeielse. Kos deg til du kommer hjem og start opp igjen da, du for komme masse inn her for hjelp og støtte når det røyner på - vi er her for hverandre vet du

Gammel 29-07-11, 19:06   #2284
Dollsine
Gjest

Åh så bra du stakk innom AppelsinpikenSatt nettopp og skrev noen ord til deg for å høre hvordan det gikk med deg. velkommen tilbake til gamlelandet! Så bra det gikk bra med foreldrene dine og venninna di!!! Alle har sikkert tøffe tider nå på bakgrunn av det de har opplevd. Jeg savner Foksy, Manne og alle de andre og gjentar at jeg håper de ikke er rammet på ett eller annet vis!

Takk for god info Bente. Må vel legge inn en bestilling etterhvert

Appelsinpiken: jeg tenker den siste uka på mer kh gjør deg godt jeg. Du kommer tilbake solbrun og topp motivert til å fortsette. Ingen grunn til å deppe av den grunn. Stå på! Men så synd du ikke fikk hybel da! Jeg håper du deler oppskriftene på det du nevner; det er høres godt ut....

Og hvorfor brukes ikke gjær på denne maten her? Det burde ikke ha noe å si når vi bruker fiberhusk? Kanskje det er min greie å finne ut det? Noen som vet noe om det?

Veldig bra å få høre det med vannet Sanna! Greit å få bekreftet at det er nok med 1-1,5 liter pr dag. Hvis/da jeg spiser/spiste mye proteiner så kjente jeg det godt i nyrene om jeg ikke drakk nok vann. Vann er også godt som forebyggende mot hodepine så det er bare å fylle på her i gården. Greier å drikke to liter vann på dagen nå, og en liter med funlight på kvelden. Og går ikke så mye på toalettet som en kan forvente egentlig. Annet enn når jeg er ute på tur; må stikke bak buskene flere ganger da, men drikker vann mens jeg går og da.... Og du... hvem er Anna Hallèn ?

Pruttis tanke om vann inn = vann ut, vann ut = skyllet system er godt tenkt, og den tar jeg med meg videre. Er den god den sjokoladen du snakker om? Og ok? Glem karamellene; de vipper deg ikke av pinnen kan du skjønne. Cocosakonfekten får deg på plass igjen ganske raskt tenker jeg.

Vi må slutte å ha dårlig samvittighet for at vi spiser eller smaker på noe. Spist er spist og sånn er det med den saken. Å la det henge med videre slik at vi spiser enda mer er selvdestruktivt. Så send nå den samvittigheten bort på ferie eller noe sånt. Og som Appelsinpiken sier; det blir mindre "feil mat" lell. Var det klart nok??

Nå er det tid for å lage fredagsmat her; gleder meg! Er ganske sulten nå gitt... Vi snakkes!

Sist redigert av Dollsine : 29-07-11 kl 19:13.
  Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 19:13   #2285
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Nå har endelig kjæresten fått den søte stumpen sin inn i dusjen. Har venta på han i snart to timer. Skulle bedt han la laptopen hans ligge igjen hjemme...
Hvem sier at det er jenter som er treige på å gjøre seg klare!?

I dag har jeg bestemt meg! Siden jeg først spiser søplemat, så skal jeg skeie ut helt. I kveld blir det italiensk!

Gammel 29-07-11, 19:13   #2286
bente1
Seniormedlem

Og hvorfor brukes ikke gjær på denne maten her? Det burde ikke ha noe å si når vi bruker fiberhusk? Kanskje det er min greie å finne ut det? Noen som vet noe om det?

Slik jeg har forstått det har det ingen hensikt å bruke gjær uten å bruke hvetemel eller glutenmel, det har ingen virkning da. Har sett enkelte oppskrifter som ser gode ut som har litt glutenmel i seg, men blir flere karber da, så jeg har tenkt som så at det heller får være til jeg en gang skal over på vedlikehold og kanskje kan øke litt på karbene. Tror ikke det funker i ketose....

Gammel 29-07-11, 19:18   #2287
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Slik jeg har forstått det har det ingen hensikt å bruke gjær uten å bruke hvetemel eller glutenmel, det har ingen virkning da.

Hm....takk..... Jeg spekulerer litt videre på denne jeg Må bake litt en av de nærmeste dagene og ....ja vi får se

Appelsinpiken: jeg får deilige bilder i hodet jeg nå.... I dusjen med deg jente!

Prutti: du er så god på å lage snadder!! Vannet løper i munnen min og jeg iler til kjøkkenet for begynner på pizzaen min

Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 19:21   #2288
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Sjokoladen er faktisk veldig god. Dog, endring i oppskriften: Pga. cocosa legger fettet seg som et lokk på sjokoladen og det var ikke suksess. Kan være greit å bruke 150 gram sjokolade og 100 gram cocosa.

Jeg vet at det anbefales -for et norsk kosthold - 1 - 1,5 liter vann. Vi spiser ikke vanlig norsk, der vi øker på aminosyrer og proteiner. Jeg skal ta meg en tur i ketolyseboka, da jeg sverger til hans råd. Hvis jeg drikker lite vann kjenner jeg tyngde i kroppen. Kan være imaginært, men det er i alle fall en påminner om væske.

Gammel 29-07-11, 19:24   #2289
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Ja, altså, jeg er jo en søtmons og veldig glad i god mat, og når jeg først startet så jeg bare begrensninger. Nå er det om å legge til rette for framtiden med dette kostholdet, da er det greit å være venner med smaksløker, fantasi og kreativitet.
Jeg vet ikke hvor mange pizzabunn-forsøk jeg har prøvd dette året, og det er kun minipizza jeg fristes av. Ja, og frokostmuffinsene som kan gjøres så ufattelig mye med - alt fra ost og skinke-muffinser til rene pizzasnurrer.
Brødoppskriften min kan glatt gjøres om til pizzabunn, det har jeg fått tilbakemeldinger på. Det eneste jeg merker meg er prisen

Gammel 29-07-11, 23:15   #2290
bente1
Seniormedlem

I dag har jeg overspist altså!!! Det brødet var altfor godt....
Det har jo blitt mye fett og lite karber, da, så fordelingen er ikke ille, men prinsippet om å "spise til en er passe mett" er definitivt kastet over bord i kveld
Ja,ja, ny dag i morgen. Nå skal jeg se siste del av detektimen, så skal jeg krype til køys. Ønsker alle dere skjønnaser en riktig god natt, vi skravles i morgen

Gammel 29-07-11, 23:58   #2291
Dollsine
Gjest

Kjenner meg igjen Bente... det er en av grunnene til at jeg prøver å unngå å ha slikt goodies i huset.... Ille nok med muffinsene.... Men veldig bra å ha et alternativ da!

Nå har jeg bestilt på Iherb; det ble mandelmel, kokosmel, stevia med engelsk toffee og med vanilje og en ting til. Det ble 195,- norske etter at rabatten var fratrukket. Puh.... har brukt noen timer på dette, og er spent på det som kommer. Valgte å få det med DHL da det går fortere. Totalt ble summen på kr 287,-.

Nå er det natta natta her. Klem til dere alle

Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 11:02   #2292
Dollsine
Gjest

........ sover dere alle ennå???

Trompetfanfare: ta ta ta ta ta ta!!! Nå må dere våkne!

Trøndelag er deilig i dag; skyene ligger tredd nedover hustakene, det er lett yr, og det lysner. Altså kan det finværet som ble spådd komme. Fyrer i ovnen til det motsatte er bevist jeg

Så deilig å våkne uten hodepine; i dag blir det nok en gåtur, dog en rolig en. Lenge siden sist Frokost er spist og jeg er stappmett. Godt!

....og Appelsinpiken: du kan komme ut av dusjen nå

Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 11:08   #2293
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

hahaha!

Var såå innstilt på at jeg skulle ta det helt ut med italiensk i går.. Så for meg pasta carbonara eller noe sånt... Og så får jeg menyen foran meg.. og det som skriker mest er biff med bearnaise. Så klart.. Mitt perfekte lavkarbomåltid ble jo ødelagt av at jeg og kjæresten spiste hver vår is, og at jeg drakk strawberry daquiries etterpå....

Nå kan jeg ikke henge her mer.. Vi må pakke og gjøre oss klare for avreise i morgen tidlig. Må rydde og vaske leiligheten sånn at den blir finfin når mamma kommer ned i kveld.
I kveld skal kjæresten min og mamma treffes for første gang - og det skjer i Tyrkia. Ikke bare i utlandet, men vi er faktisk i Asia!

Gammel 30-07-11, 11:53   #2294
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

hahaha!

Var såå innstilt på at jeg skulle ta det helt ut med italiensk i går.. Så for meg pasta carbonara eller noe sånt... Og så får jeg menyen foran meg.. og det som skriker mest er biff med bearnaise. Så klart.. Mitt perfekte lavkarbomåltid ble jo ødelagt av at jeg og kjæresten spiste hver vår is, og at jeg drakk strawberry daquiries etterpå....

Nå kan jeg ikke henge her mer.. Vi må pakke og gjøre oss klare for avreise i morgen tidlig. Må rydde og vaske leiligheten sånn at den blir finfin når mamma kommer ned i kveld.
I kveld skal kjæresten min og mamma treffes for første gang - og det skjer i Tyrkia. Ikke bare i utlandet, men vi er faktisk i Asia!

Vil ikke si at måltidet ble ødelagt vel? Du høynet det med en is og en drink etterpå Synes du fikset utskeielsen godt jeg, når du først skulle gjøre det.

Så spennende at de to skal møtes; ønsker det lykke til og at de må må finne tonen!!!

Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 12:22   #2295
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

--Brødet man får som forrett er jo himmelsk. Egentlig ikke så mye brødet som dippen... Men dippen trenger liksom brød...
Når jeg kommer hjem, så skla jeg lage både hvitløksdippen (ala tzaziki) og ezme salatasi (den røde chili-tomat-dippen) man får.... og så skal jeg DEFINITIVT eksperimentere meg frem til en lavkarbovariant av lavash. Lavash er navnet på det brødet man får til forretten (det avlage, oppblåste brødet)--

Det var det brødet der som knakk meg og fullstendig i Tyrkia Det eeeer så godt! Spesiellt de plassene de putter frø oppå... Så det måtte jeg rett og slett bare ha Og imorgen er du hjemme og igang igjen, blir bra det skal du se=)

Bente??? Jeg ska iherb-shoppe nå tenkte jeg... Sist jeg var innpå var det et hav av stevia-stæsj... Kan du legge direkte link på det som du mener er bra? Heheh Vaniljedråpegreiene finner jeg sikkert da.. er det bare i flytende form eller får man stevia i "sukker-form" også? Må begrense all annen søtning har jeg fått for meg.. Bortsett fra at jeg ska lage muffer igjen når jeg kommer hjem da og da blir det sukrin tror jeg.. eller kan jeg bruke stevia til det og? Jeg er IKKE noen mesterkokk nei

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 12:24   #2296
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen.
Neida, Dollsine, sover ikke, men det var helt stille her inne, så jeg tenkte jeg kunne få ryddet og ordnet litt i huset tidlig formiddag mens jeg ventet på at andre våknet til live. Så godt å høre at hodet ditt er bra i dag

Appelsinpiken: Hørtes ut som en fin utskjeielse, det, pasta smaker jo så lite så det er i grunnen bortkastede karber - mye bedre måte du valgte å bruke de ekstra karbene på Masse lykke til i dag, både med pakking og møte mellom mamma og kjæreste - det går nok flott skal du se

Må snart ut og handle inn litt mat, har ingen middagsmat i huset, og kan ikke leve bare på kokosbrød i dag og..... Er så tom for ideer, så får sette meg ned litt med noen oppskrftsbøker først - kanskje noe spennende popper opp.
Håper alle får en strålende dag

Gammel 30-07-11, 12:27   #2297
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Og ja, Dollsine=) udos choice er omega 3,6,9 fra planter istedet for fra fisk og i rett balanse, da spesiellt mellom omega 3 og 6(i våres kosthold er det lett å få for mye 6 i forhold til 3).. Smaken er ikke akkurat nydelig, men det går greit vil jeg si Du kan kjøpe den på iherb eller helsekost ihvertfall Det er denne tråden som gjorde at jeg begynte med det, både som et eksperiment på bakgrunn av tråden og fordi jeg tror jeg har godt av det..=) Kan legge til at jeg ikke har brukt ansiktskrem etter jeg kom igang med det, og det er litt digg å slippe igrunn

Gammel 30-07-11, 12:40   #2298
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Bente??? Jeg ska iherb-shoppe nå tenkte jeg... Sist jeg var innpå var det et hav av stevia-stæsj... Kan du legge direkte link på det som du mener er bra? Heheh Vaniljedråpegreiene finner jeg sikkert da.. er det bare i flytende form eller får man stevia i "sukker-form" også? Må begrense all annen søtning har jeg fått for meg.. Bortsett fra at jeg ska lage muffer igjen når jeg kommer hjem da og da blir det sukrin tror jeg.. eller kan jeg bruke stevia til det og? Jeg er IKKE noen mesterkokk nei

http://www.iherb.com/NuNaturals-Vani...-ml/14130?at=0
http://www.iherb.com/Wisdom-Natural-...-ml/23623?at=0

Disse to er de to jeg har kjøpt der- men det var helt tilfeldig valgt, vet ikke om det er det beste. Mer har jeg ikke handlet, men var så fornøyd, og det er så billig med den lave dollarkursen, at jeg har planer om å bestille mer. NB viktig å holde totalprisen under 200 NKR, så du slipper toll. Jeg brukte vanlig transport - det tok i overkant av en uke, men hvis du ønsker det raskere, kan du bestille m dyrere transport. Bestill det nå, så kommer det jo ganske raskt etter at du er hjemme igjen
Det kan ikke brukes som vanlig sukker, for det er for sterkt, strøsukker eller melisglasur eller annet som trenger "fyllmasse" må foreløpig brukes sukrin til. Muffinsene brukte jeg imidlertid stevia i. Viktig at du starter litt forsiktig og smaker deg fram, slik at det ikke blir for søtt, etter hvert får man det mer i fingrene

Gammel 30-07-11, 12:47   #2299
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

http://www.iherb.com/NuNaturals-Vani...-ml/14130?at=0
http://www.iherb.com/Wisdom-Natural-...-ml/23623?at=0

Disse to er de to jeg har kjøpt der- men det var helt tilfeldig valgt, vet ikke om det er det beste. Mer har jeg ikke handlet, men var så fornøyd, og det er så billig med den lave dollarkursen, at jeg har planer om å bestille mer. NB viktig å holde totalprisen under 200 NKR, så du slipper toll. Jeg brukte vanlig transport - det tok i overkant av en uke, men hvis du ønsker det raskere, kan du bestille m dyrere transport. Bestill det nå, så kommer det jo ganske raskt etter at du er hjemme igjen
Det kan ikke brukes som vanlig sukker, for det er for sterkt, strøsukker eller melisglasur eller annet som trenger "fyllmasse" må foreløpig brukes sukrin til. Muffinsene brukte jeg imidlertid stevia i. Viktig at du starter litt forsiktig og smaker deg fram, slik at det ikke blir for søtt, etter hvert får man det mer i fingrene

Har bestillt jeg vettu Tok en vanilje og en uten tilsatt smak OG en som ligna på pulver Må jo teste litt forskjelllig Og yes, passer på den 200kr-grensa Fjollete at ikke den er heva liksom... Forskjell på 200 på 70-tallet og nå... Men det er en annen diskusjon
Noe annet snæks jeg må handle derfra tro?=) Nå som jeg har kortet fremme liksom

Gammel 30-07-11, 12:48   #2300
Dollsine
Gjest

Bente har også kjøpt stevia, men hvilke husker jeg ikke

Det er et hav av produkter ja, så jeg gikk gjennom denne tråden og sjekket hva folk anbefalte og ikke. Mye godt da.... Sjokkiser og mer til. Jeg kjøpte følgende:
Mandelmel
Kokosmel
Stevia, vaniljeesktrakt med syngende hunder (gleder meg litt til den) Tror Bente anbefalte denne?
Stevia, flytende med vaniljesmak
Stevia, flytende med engelsk toffeesmak (denne tenkte jeg å ha i muffinser)

Tenkte jeg skulle kjøpe stevia suketter, men så ett eller annet sted at de var tilsatt fyllmasse (ris?) og at de etterlot seg en bitter smak. Altså ventet jeg med den. Dog er denne anbefalt, men utsolgt. Flere sier at de heller bruker dråpene i te enn suketter. Skulle hatt noe annet en vanilje da men.... Jeg fikk en kode som andre kan bruke for å få rabatt JUY714 - 5% rabatt er greit å ha med seg.

For øvrig var denne siden grei å lese gjennom først: ikke alt er like bra....

Når du bestiller er det greit å merke seg at næringsinnholdet ikke nødvendivis er oppgitt pr 100 gram slik som det er her i Norge. Det kan gjerne være pr 24 gram...

Og tollvesenet opererer med en fast sats for dollarkurs og denne kan avvike fra valutakalkulatorer som bruker dagens kurser. Jeg liker Aftenspostens valutakalkulator. Sidene hos tollvesenet med kursene pr disse dager finner du her. Kjekt å sjekke.

Levering via ...nå husker jeg ikke hva den het, men den står øverst på lista og koster 4 USD tar opptil flere uker. DHL leverer på døra (dagtid) og tar noen få dager og koster en del mer. Unngå kjøp over 200 kr så slipper du toll (merk at tollvesenet bruker sine gitte kurser og ikke dagens; se over). Flere snakket om maks vekt på 1,361 gram for å unngå toll og - jeg kom godt over og håper det ikke er relevant. Jeg fant ikke mer om det annet enn at det ble nevnt.

Fint å få høre dine erfaringer med produktene når de dukker opp!

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.