Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Manglende vektnedgang

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-11, 22:48   #51
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Grunnen til at jeg lurte på hvilken bakgrunn du har er at jeg synes du presenterer løsninger og synspunkter som om du eide dem....dette forumet har mange år på baken, og det du serverer er ikke nyheter, eller uprøvd her inne. Det virker som du på en måte tror at vi andre her aldri har prøvd/erfart/lest noe som helst eller har kunskap om noe som helst. Det skjønner jeg at kan virke ganske så arrogant på mange som hørte allt dette for flere år siden....
Altså har du IKKE funnet opp lyset her inne...du har bare funnet ditt lys... og bra er det for deg, men kansje burde du tenke på en litt mindre belærende tone framover.

Og les! Det finnes masser av erfaringer og kunskap her inne for den som er mottagelig.

No problem, som sagt så har jeg skjønt at veldig mange her inne er sårbare for de slankemetoder som fungerer for de som er friske og raske uten antydning til forstyrrelser i hverken stoffskifte, hormoner, gikt, skader, sykdom i ledd, sykelig fedme, psykiske skader, eller rett og slett ikke kan bevege seg.

  Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 22:55   #52
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Hvis ingen har noe i mot det... denne tråden ble startet av noen som hadde problemer med vektnedgang. Den har utartet til en detaljert gjennomgang av stoffskifteproblemer...

Kanskje man kan ta den diskusjonen i en ny tråd så TS "får igjen" temaet sitt?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 22:58   #53
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Alarm! Når du i tillegg har tørre øyne som svir og stikker, så har du alvorlige symptomer som krever oppmerksomhet fra legen din. Vet han om at du har disse symptomer på øynene? Jeg skal så absolutt ikke skremme deg, men ja, dette er symptomer du MÅ fortelle din lege om snarest. Denne sviende følelsen i øyne er noe som kan indikere symptomet med stirrende blikk/utstående øyne og det er ytterligere en form for Graves syndrom.

Når det er sagt, så er det å spise soya fordelaktig sammen med et lavkarbo kosthold, men så snakke lavkarbo kosthold til en skolemedisinlege er jo som å snakke til en låvedør......

Igjen, takk for at du informerer meg om dette! Skal absolutt informere legen min om alt dette, selv om jeg jo sa de til han ved forrige besøk. Men alt skal jo bare tolkes etter blodprøvesvar...
Men jeg har hørt om to gode leger på feltet her i Bergen, så om fastlegen er like defansiv denne gangen som de andre gangene, kontakter jeg en av de andre.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 22:59   #54
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvis ingen har noe i mot det... denne tråden ble startet av noen som hadde problemer med vektnedgang. Den har utartet til en detaljert gjennomgang av stoffskifteproblemer...

Kanskje man kan ta den diskusjonen i en ny tråd så TS "får igjen" temaet sitt?

Ja igjen, beklager! Men bare så godt å få noen tilbakemeldinger....
Men vi skal ikke diskutere mer stoffskiftegreier her mer nå.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 23:00   #55
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Ja igjen, beklager! Men bare så godt å få noen tilbakemeldinger....
Men vi skal ikke diskutere mer stoffskiftegreier her mer nå.

Helt klart, men lag en egen tråd - temaet vil jo aldri bli utdebattert - og selv om det finnes mange gamle tråder, start en ny!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 23:01   #56
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Men for å finne tilbake til temaet for tråden, to uker er kort tid! Gi dette en sjangs i en litt lengre periode. Vi er jo så forskjellige, og noen går raskt ned (som min kamerat som gikk ned 1/2 kg om dagen i starten) og noen går sakte ned, som jeg som gikk ned 1/2 kg i måneden.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 19:05   #57
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Manglende vektnedgang

Skriver under på det, jeg presterer faktisk å gå opp i vekt på en uke jeg. 70,5 ene uken og 71,4 den andre uken....og da var jeg nok på rundt 50-80 karbs om dagen. Men, i snitt så går jo vekten ned da. 2 uker kan være knapt med tid, gi det et par måneder og se totalen over tid. Utrolig mange ting vil kunne påvirke vekten, dobesøk, vann i kroppen, urin, stoffskifte, hormoner, menstruasjon (uten at jeg vet noe om dette...haha, jeg er jo mann). Jeg ville vært tro mot metode uansett om du ikke går ned, evt går opp fra den ene uken til den andre pga variasjoner som nevnt. Det som jeg er litt skeptisk til er om man "snur alle steiner" fra en uke til den andre fordi man ikke fikk forventet nedgang. Gi det tid og mål over flere uker. Følger jeg nøyaktig samme metode, så kan jeg i en til to uker gå ned 4-5 kilo, mens jeg i neste periode kan bare ha målt 1-2 kilo eller enda mindre. Endringer i kroppen tar lang tid og på lavkarbo er det ikke uvanlig at dette kan ta flere måneder :-)

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 10:48   #58
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.




Men hvis du vil så er www.sonjas-stoffskifteforum.info er veldig anbefalt å lese både for de med lavt og høyt stoffskifte. Særdeles kompetente mennesker, leger og spesialister er med der inne. Sågar endokrinologer deltar i debatter der.

På Sonjas Stoffskifteforum står dette: Husk at dette nettstedet ikke har noen fagpersoner. Dette er kun ment som en erfaringsdatabase for støtte og hjelp på livsveien for oss med stoffskifteproblemer. Hverken nettstedet eller forumets innehavere/moderatorer kan holdes ansvarlige for skader eller problemer som måtte oppstå om du velger å følge råd hentet herfra. All deltakelse skjer på eget ansvar.

I en tråd på Sonjas Stoffskifteforum skriver admin: Hvor "hypah" har denne viden fra, vides ikke. Det er i hvert fald ikke her, at der tilbydes assistance fra "leger", "spesialister" eller "endokrinologer".

Mitt inntrykk er at Sonjas Stoffskifteforum er et forum med mye bra innhold og mange kunnskapsrike mennekser, men altså viktig å opplyse om hva dette forumet er.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:37   #59
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

På Sonjas Stoffskifteforum står dette: Husk at dette nettstedet ikke har noen fagpersoner. Dette er kun ment som en erfaringsdatabase for støtte og hjelp på livsveien for oss med stoffskifteproblemer. Hverken nettstedet eller forumets innehavere/moderatorer kan holdes ansvarlige for skader eller problemer som måtte oppstå om du velger å følge råd hentet herfra. All deltakelse skjer på eget ansvar.

I en tråd på Sonjas Stoffskifteforum skriver admin: Hvor "hypah" har denne viden fra, vides ikke. Det er i hvert fald ikke her, at der tilbydes assistance fra "leger", "spesialister" eller "endokrinologer".

Mitt inntrykk er at Sonjas Stoffskifteforum er et forum med mye bra innhold og mange kunnskapsrike mennekser, men altså viktig å opplyse om hva dette forumet er.

Jeg har aldri skrevet eller vært inne på sonjas stoffskifteforum, så da må denne hypah være en annen enn meg

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:52   #60
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jeg har aldri skrevet eller vært inne på sonjas stoffskifteforum, så da må denne hypah være en annen enn meg

Kan godt være, men noen der inne hadde visst lest i denne tråden og syntes det var nødvendig med denne presiseringen, slik at lesere her ikke tror de kan få legehjelp der inne
Jeg har skrevet noen tråder der inne, og fått tilbakemeldinger fra andre meget kompetente folk som også er stoffskiftesyke

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:59   #61
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Manglende vektnedgang

Det er noen meget kompetente folk der inne med høy utdanning innenfor helsesektoren. De aller fleste er nok privatpersoner som bruker egen kropp til å forske, samt å lese på nett. Men blant de, så er det også et par tre med faktisk utdanning innenfor faget.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stress!! - og manglende vektnedgang... Fedonisten Generell ernæringsdebatt 15 24-05-11 19:24
Trenger sårt hjelp med manglende vektnedgang connie83 Lavkarbo generelt 33 07-09-09 22:53
Depper (predison og manglende vektnedgang) newone Ketolysekuren 20 16-04-09 21:52
Manglende vekttap!!! sirkeline Lavkarbo generelt 11 28-07-05 16:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no