Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ikke gått ned et gram siden oppstart

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-11, 10:58   #26
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Heisann, jeh er som deg slank på magen og tillegg på armer og lår. Har levd lavkarbo mest for helsens skyld det siste året, men har vært on/off før det siden 2007. Jeg skal jo ikke noe særlig ned i vekt enn noen få kosekilo, men de sitter godt på meg og om det er en trøst. Men jeg har vel gått ned 4-6 kg det siste året uten å "slanke" meg hele tiden. Jeg lever vanlig lavkarbo og tar noen perioder innimellom med PSMF for å booste litt om jeg vil ned litt. Men du har jo holdt på i bare noen uker, så gi det tid. Noen kropper trenger tid for å omstille seg, de tviholder på alt og vil ikke gi slipp, men vis den at det er du som bestemmer Kutt ut all brøderstatning, kunstig søtning, evt koffein bruk koffein fri kaffe. Spis så ren mat som mulig, egg, kjøtt, fisk og grønnsaker, test ut om det er cherrytomater som stopper eller meieriprodukter. Du må bare prøve deg frem. Egg og bacon er greit og kan brukes til flere ting. Du kan lage ovsnpannekake av det, bruk fantasien. Ønsker deg masse lykke til. Det løsner nok til slutt for deg også.

Takk! Godt å høre fra noen med "feil" fasong (eller riktig i følge min mann ). Jeg trenger imidlertid å gå ned i vekt og hvis jeg er av typen som går ned mindre enn ti kilo i løpet av et år vil jeg nok velge en annen løsning!

Jeg skal kutte søtstoff helt denne uken. Kaffe drikker jeg ikke så koffein forsvant med Pepsi maxen. Tomat har jeg ikke spist mer enn to-tre ganger. Når du sier melkeprodukt - mener du alle? Jeg spiser endel (nei, ikke ekstreme mengder) ost, rømme, fløte og creme fraise... På den annen side er det en av grunnene til å prøve LK...

Jeg har tittet litt på sidene til extravagansa...

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 11:13   #27
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du har min fulle medfølelse - jeg har også alt "jevnt fordelt" med i dag minst 15 kilo pluss igjen... jeg gikk ikke ned et gram de første SEKS mnd på lavkarbo selv om jeg ikke skeiet ut med NOE som helst.... dog gikk jeg ikke opp heller heldigvis og chronsen min ble bedre

MEN det hjelper jo ikke da - når man gjør alt korrekt - og det ikke vises på vekta!
Jeg ser du har kuttet alt av kunstig søtning og det tror jeg er fornuftig. Du skal ned 40 kilo til - så det er klart at du har reell overvekt og ta av. Jeg antar du heller ikke spiser noe sukkerfri drops eller annet lovlig lavkarbosnacks, du drikker mye rent vann og spiser god og riktig mat.

Hva spiste du pre-lavkarbo? Vanlig mat - eller har du vært innom lavkalori-diett? Dette kan ta litt tid i overgangen da kroppen tror den har sultet en stund og vil ikke slippe helt med en gang.

Så jeg har ett tips til deg... legg inn all maten din på www.diett.no over et par dager. Vær så nøye som mulig. Finn deretter ut om du har bra fordeling prosentvis over karbo, protein og fett.

Deretter - sjekk ut antall kalorier du spiser hver dag. Det KAN hende du spiser ALTFOR lite til å få i gang ordentlig fettforbrenning - ELLER du spiser for mye til at kroppen trenger å ta av kroppsfettet. Flere av oss her inne har samvittighetsfullt spise lavkarbo korrekt over lang tid uten særlig vekttap og opplever at vi må justere opp eller ned mengden mat vi spiser. For min del fordi jeg spiser fordi jeg synes det er godt - kan spise etter at jeg er mett osv uten problem.

Jeg håper du klarer og finne allerede positive "bivirkninger" av lavkarbokostholdet helsemessig - som kan hjelpe deg på motivasjonen til å fortsette og finne utav hvordan dette må justeres i forhold til vekttap for DIN kropp... akkurat som jeg nå i laaaaaaang tid jobber med og finne "min" metode.

Når det gjelder prøver og insulinresistens så er mine også helt flotte - men det er INGEN tvil om at lavkarbo uansett er bedre for meg! Jeg har ikke lengre blodsukkersvingninger fra helv... og har jevnere energi. I tillegg som sagt er chronsen nå symptomkontrollert med denne type mat

Husk også at for noen tar det 2-8 uker for ordentlig fettforbrenning er i gang - selv om du er i ketose kan man få utslag på fett inntatt - det er ikke garantert at det kommer fra forbrenning av kroppsfett...

Personlig anbefaler jeg deg å sette en frist på feks 4 uker til hvor du ikke veier deg - men bare nyter maten, prøver ut oppskrifter, gjør kostholdet til noe du er komfortabel med. Så veier du - og sjekker vekta. Er den ikke gått ned - forsøk med kaloriendring etter at du har lagt inn maten du spiser på www.diett.no. Hold oss oppdatert da - og lykke til

Takk. Så flott at du har blitt friskere!

Jeg fullammet frem til mars og har derfor hatt et helt vanlig kosthold. Jeg har imidlertid alltid "ulvehunger" når jeg ammer og går derfor opp litt... Så jeg veier i dag 4 kg mer enn som høygravid (la på meg 20 kg i graviditeten). Så det har definitivt ikke vært lavkalori... Bortsett fra slitasjevondt pga vekt hadde jeg ingen helseplager i utgangspunktet. Med andre ord har jeg bare hatt bivirkninger av LK...

Jeg har gått ned med innsats etter tidligere graviditeter og holdt meg nede så jeg har metoder jeg vet fungerer for meg ... Jeg er bare så lei og ville prøve noe annet... Men hvis det betyr ingen vektnedgang på 6 mnd er det nok ikke for meg... Og må jeg drive med kalorikontroll så kan jeg i grunnen gjøre det som jeg har gjordt før - bare at jeg da kan spise alt jeg vil

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 11:19   #28
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Du sier at alle prøver (på blodsukker) er fine, har du fått tatt utvida hormonprøver? Mine blodsukkerverdier har også alltid vært fine, men i fjor tok en spesialist på hormonsjukdommer (har Pcos) tilfeldigvis utvida hormonprøver ta meg og fant at jeg har insulinresistens, og det til tross for helt fine prøver ellers. Legen sa da at mange ikke veit at de har insulinresistens nettopp fordi blodprøvene er fine ellers. Jeg har sannsynligvis gått med insulinresistens i 8-10 år uten at noen har oppdaga det før. Kan være verdt å sjekke det ut om du ikke allerede har gjort det Har du insulinresistens så kan det være noe ta årsaken at vekta ikke rikker seg så mye. Hos meg har det gått veldig tregt og har også hatt stillstand i lange perioder.

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 11:51   #29
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.


Jeg har gått ned med innsats etter tidligere graviditeter og holdt meg nede så jeg har metoder jeg vet fungerer for meg ... Jeg er bare så lei og ville prøve noe annet... Men hvis det betyr ingen vektnedgang på 6 mnd er det nok ikke for meg... Og må jeg drive med kalorikontroll så kan jeg i grunnen gjøre det som jeg har gjordt før - bare at jeg da kan spise alt jeg vil

Helt klart et poeng - husk bare at om du spiser mindre kalorier på lavkarbo finnes du ikke sulten - mens spiser du a la Grete Roede må du ofte spise mange små måltider og blodsukkeret ditt vil gå opp og ned flere ganger i løpet av dagen... jeg tenker også at det kan være greit og gjøre alt på lavkarbo - hvordan tenkte du og spise når du hadde nådd målvekt? Jeg vet av erfaring at jeg nå for første gang i mitt liv har et kosthold der jeg faktisk kan spise ganske mye deilig mat og dessertalternativer UTEN å gå opp i vekt - så jeg er liksom halvveis til målet hehe - jeg må bare nå finne ut hvordan NÅ det

Det viktigste er uansett at du finner det kostholdet som du er mest komfortabel med over tid - og som du kan holde vekta med uten å stresse med å skifte diett avhengig av om du skal ned i vekt eller holde vekta

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 12:02   #30
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Helt klart et poeng - husk bare at om du spiser mindre kalorier på lavkarbo finnes du ikke sulten - mens spiser du a la Grete Roede må du ofte spise mange små måltider og blodsukkeret ditt vil gå opp og ned flere ganger i løpet av dagen... jeg tenker også at det kan være greit og gjøre alt på lavkarbo - hvordan tenkte du og spise når du hadde nådd målvekt? Jeg vet av erfaring at jeg nå for første gang i mitt liv har et kosthold der jeg faktisk kan spise ganske mye deilig mat og dessertalternativer UTEN å gå opp i vekt - så jeg er liksom halvveis til målet hehe - jeg må bare nå finne ut hvordan NÅ det

Det viktigste er uansett at du finner det kostholdet som du er mest komfortabel med over tid - og som du kan holde vekta med uten å stresse med å skifte diett avhengig av om du skal ned i vekt eller holde vekta

Hei med bare løsninger har det vært tøfft den første mnd og derfor lett å "sprekke" før jeg er skikkelig igang. Dessuten er jeg lei...Når jeg er igang har det imidlertid ikke vært et problem. Når jeg har gått ned har vekten holdt seg fint - til neste graviditet hvor jeg alltid er kjempesulten fra dag en... Legger gjerne på meg 5-10 kg i første trimester... Med fire barn og dobbelt så mange graviditeter så har det gått endel opp og ned ja...

Problemet er at hvis jeg må begrense mengde på LK og viljestyrke meg gjennom første mnd så ser jeg ikke forskjellen... Iallefall ikke hvis jeg går ned mindre med LK

Når jeg er nede skal jeg ha et normalt kosthold - har aldri spist mye brød/potet/ris og alltid spist mye frukt, grønnsaker og "rene proteiner" som kyllingbryst, filet og fisk. Så til en hvis grad er det jo et LK kosthold...

Poenget med å prøve ketolyse var jo å spise meg mett...

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 12:23   #31
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Problemet er at hvis jeg må begrense mengde på LK og viljestyrke meg gjennom første mnd så ser jeg ikke forskjellen... Iallefall ikke hvis jeg går ned mindre med LK

Forskjellen er et stabilt blodsukker.

Hva med å prøve Fedon da?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 12:56   #32
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Forskjellen er et stabilt blodsukker.

Hva med å prøve Fedon da?

Sant - men det har igrunnen ikke vært et problem for meg. Målet er i første omgang å prøve dette skikkelig så jeg gir det minimum 10 dager til. Fraværet av resultat kombinert med bivirkning er desverre lite motiverende... Hvis det funker for så mange må jeg kunne knekke koden også? Prøver bare å finne ut om det er noe med meg som gjør at det ikke funker...

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 10:42   #33
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Sant - men det har igrunnen ikke vært et problem for meg. Målet er i første omgang å prøve dette skikkelig så jeg gir det minimum 10 dager til. Fraværet av resultat kombinert med bivirkning er desverre lite motiverende... Hvis det funker for så mange må jeg kunne knekke koden også? Prøver bare å finne ut om det er noe med meg som gjør at det ikke funker...

Hvis du virkelig vil prøve dette (lavkarbo) skikkelig, så må du gi det tre mnd.
30 dager er ingenting i kroppssammenheng.
Går man på ketolyse, har fettforbrenningen ikke kommet optimalt i gang på 30 dager (men den har selvfølgelig startet).

Du har dessuten fullammet fram til i mars, det er jo heller ikke sikkert at hormonene dine er helt på plass enda.
Ang mengder med mat osv, så reegulerer det seg for de fleste. Når man spiser nok fett (det er der energien skal komme fra) så blir man mett. Når man ikke spiser raske karbohydratrer så vil man heller ikke legge på seg.
Metthetsfølelsen kommer, men det kan være at man må jobbe litt med den.
Photobscura sa at hun pleide å ta en bit av maten, og så la hun fra seg bestikket mens hun tygde. Det tar tid, men da merker man faktisk når man begynner å bli mett.
Å drikke mye er også viktig, sult og tørste blir ofte forvekslet.

Hvis du mener at du ikke kan leve uten frukt, så vil jeg også foreslå Fedon, han tillater litt frukt. (Jeg tror Hexberg også har frukt, melk og grovt korn med i kostholdet, så kanskje du burde lese en bok av henne??)

Til sist:
Du sier at blodsukkeret ikke har vært et problem for deg, men det er ustabilt (og høyt) blodsukker (pga sukker, stivelse og raske karber) med påfølgende insulinutskillelse som gjør at man legger på seg...
Å ha et stablit (lavt) blodsukker gir også mange helsegevinster

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 11:50   #34
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Jeg har HELT LIK kroppsfasong som deg. Det høres helt idiotisk ut, men jeg måtte endre trening for å gå ned i vekt... Gikk fra stepp og styrke til yoga og lange turer ute. Jeg er 85 cm rundt livet, å 114 rundt hoftene!

Det har kanskje ikke noe å si men, jeg byttet fra atkins barer til carbrite barer... Jeg får ikke den "vektbremsen" med carbrite (har ikke peiling på hvorfor)

Lykke til!!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 12:15   #35
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Jeg har opgivet ketolysekuren nu - efter 6,5 uger var jeg stadig ikke begyndt at tabe mig, men tog stadig på.
Jeg har netop bestilt den nye bog med Atkins - han har lidt begrænsninger på bla. fløde, som jeg elsker og sikkert at fået for meget af på ketolysekur.
Efter 14 dage på Atkins havde jeg tabt 2,8 kg (har lige fejret min mands 50 års fødselsdag over flere dage, så har desværre taget 1,8 kg på igen) - men nu er jeg fundet MIN vej til vægttab.
MÅske du skal læse lidt om nogle andre veje, og forsøge dig frem.

Held og lykke.
/Helle

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 12:23   #36
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Takk! Godt å høre fra noen med "feil" fasong (eller riktig i følge min mann ). Jeg trenger imidlertid å gå ned i vekt og hvis jeg er av typen som går ned mindre enn ti kilo i løpet av et år vil jeg nok velge en annen løsning!

Jeg skal kutte søtstoff helt denne uken. Kaffe drikker jeg ikke så koffein forsvant med Pepsi maxen. Tomat har jeg ikke spist mer enn to-tre ganger. Når du sier melkeprodukt - mener du alle? Jeg spiser endel (nei, ikke ekstreme mengder) ost, rømme, fløte og creme fraise... På den annen side er det en av grunnene til å prøve LK...

Jeg har tittet litt på sidene til extravagansa...

Hei på du Har du testet PSMF? Jeg booster vektnedgangen med det av og til. Det er lavkarbo, lavfett og høyprotein. Jeg kjører psmf 4,5 dager og lchf 2,5 dager så tilbake på psmf igjen, det funker supert på min kropp. Men det gjør jeg bare av og til altså, da psmf er er ekstremdiett og noe en IKKE skal følge over lang tid. Men tenkte på tålmodigheten din og resultater. Du kan sjekke inne på bloggen min mer om PSMF.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 12:41   #37
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Jeg vil overhodet ikke anbefale PSMF. Jeg anser det som pining av kroppen, og å leve på så lite fett og karbohydrater over tid er ikke bra, og vi forfekter god helse her på lavkarbo. Merk deg i hvert fall det som Livsglede påpeker at den ikke skal følges over lang tid, og skulle du forsøke deg på noe sånt så vit i hvert fall hva du driver med og skaff deg godt med kunnskap. Ikke kast deg hodestups inn i noe sånt som PSMF.

Jeg vil heller anbefale deg å følge Gracellas råd. Gi det tid Apropo amming, så er jeg en av de som opplevde at det stoppet helt opp da jeg ammet. Kroppen tviholdt på alt. Og det kan jo ta litt tid før hormonene er på plass etter amming.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 12:56   #38
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg vil overhodet ikke anbefale PSMF. Jeg anser det som pining av kroppen, og å leve på så lite fett og karbohydrater over tid er ikke bra, og vi forfekter god helse her på lavkarbo. Merk deg i hvert fall det som Livsglede påpeker at den ikke skal følges over lang tid, og skulle du forsøke deg på noe sånt så vit i hvert fall hva du driver med og skaff deg godt med kunnskap. Ikke kast deg hodestups inn i noe sånt som PSMF.

Jeg vil heller anbefale deg å følge Gracellas råd. Gi det tid Apropo amming, så er jeg en av de som opplevde at det stoppet helt opp da jeg ammet. Kroppen tviholdt på alt. Og det kan jo ta litt tid før hormonene er på plass etter amming.

Kan du fortelle litt om PSMF Cyan?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 13:20   #39
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Kan du fortelle litt om PSMF Cyan?

Det er flere tråder med temaet her inne allerede - søk opp i søkefeltet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 18:38   #40
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvis du virkelig vil prøve dette (lavkarbo) skikkelig, så må du gi det tre mnd.
30 dager er ingenting i kroppssammenheng.
Går man på ketolyse, har fettforbrenningen ikke kommet optimalt i gang på 30 dager (men den har selvfølgelig startet).

Du har dessuten fullammet fram til i mars, det er jo heller ikke sikkert at hormonene dine er helt på plass enda.
Ang mengder med mat osv, så reegulerer det seg for de fleste. Når man spiser nok fett (det er der energien skal komme fra) så blir man mett. Når man ikke spiser raske karbohydratrer så vil man heller ikke legge på seg.
Metthetsfølelsen kommer, men det kan være at man må jobbe litt med den.
Photobscura sa at hun pleide å ta en bit av maten, og så la hun fra seg bestikket mens hun tygde. Det tar tid, men da merker man faktisk når man begynner å bli mett.
Å drikke mye er også viktig, sult og tørste blir ofte forvekslet.

Hvis du mener at du ikke kan leve uten frukt, så vil jeg også foreslå Fedon, han tillater litt frukt. (Jeg tror Hexberg også har frukt, melk og grovt korn med i kostholdet, så kanskje du burde lese en bok av henne??)

Til sist:
Du sier at blodsukkeret ikke har vært et problem for deg, men det er ustabilt (og høyt) blodsukker (pga sukker, stivelse og raske karber) med påfølgende insulinutskillelse som gjør at man legger på seg...
Å ha et stablit (lavt) blodsukker gir også mange helsegevinster

Endringer i kroppen/ amming er faktisk et veldig godt poeng - spesielt fordi jeg er så sulten når jeg ammer - har tenkt at det ikke vil være et problem at jeg fortsatt ammer - men selv om jeg ikke fullammer så ammer jeg fortsatt en gang i døgnet...

Jeg har forsøkt LK en gang før uten spesielt god effekt - da fulgte vi menyen til Fedon. Derfor jeg ville prøve dette

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 18:56   #41
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av HelleV2, her.

Jeg har opgivet ketolysekuren nu - efter 6,5 uger var jeg stadig ikke begyndt at tabe mig, men tog stadig på.
Jeg har netop bestilt den nye bog med Atkins - han har lidt begrænsninger på bla. fløde, som jeg elsker og sikkert at fået for meget af på ketolysekur.
Efter 14 dage på Atkins havde jeg tabt 2,8 kg (har lige fejret min mands 50 års fødselsdag over flere dage, så har desværre taget 1,8 kg på igen) - men nu er jeg fundet MIN vej til vægttab.
MÅske du skal læse lidt om nogle andre veje, og forsøge dig frem.

Held og lykke.
/Helle

Takk. Jeg tror nok også jeg skal gi det litt mer tid men tror nok 4-6 uker uten resultat er en god indikasjon på å prøve noe litt annet. Men induksjonen på Atkins er vel ketose? Eller har jeg misforstått? Godt å høre at andre LK kan fungere selv om man "mislykkes" med ett!

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 18:58   #42
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg har HELT LIK kroppsfasong som deg. Det høres helt idiotisk ut, men jeg måtte endre trening for å gå ned i vekt... Gikk fra stepp og styrke til yoga og lange turer ute. Jeg er 85 cm rundt livet, å 114 rundt hoftene!

Det har kanskje ikke noe å si men, jeg byttet fra atkins barer til carbrite barer... Jeg får ikke den "vektbremsen" med carbrite (har ikke peiling på hvorfor)

Lykke til!!!

Takk!
Snodig at det skal ha noe å si... Trener styrke og jogger - kanskje jeg skal prøve noe annet de neste ukene? Styrke fikk jeg anbefalt pga alder og har holdt på siden noen uker etter fødsel...

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 19:03   #43
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Takk. Jeg tror nok også jeg skal gi det litt mer tid men tror nok 4-6 uker uten resultat er en god indikasjon på å prøve noe litt annet. Men induksjonen på Atkins er vel ketose? Eller har jeg misforstått? Godt å høre at andre LK kan fungere selv om man "mislykkes" med ett!

Det stemmer at man er i ketose på Atkins induksjon, men det er en del flere restriksjoner der på hva man kan spise enn det er på ketolyse. F.eks. som Helle nevner kan man omtrent ikke spise fløte, rømme o.l. (husker ikke helt i farten hvor mye man kunne spise, 2 ss om dagen eller noe sånt?) Sånn sett kan det være verdt et forsøk, da det er mer strippet for partystoppere enn ketolyse.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 19:08   #44
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Det er ganske vanlig at vekta står stille eller går opp når man begynner å trene. Det kan ta opptil 8 uker før kroppen har normalisert seg og begynner å slippe kiloene. Du kan lese mer om det her, og det fins flere tråder om emnet i treningsforumet. Er det lenge siden du begynte å trene?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 19:33   #45
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Takk!
Snodig at det skal ha noe å si... Trener styrke og jogger - kanskje jeg skal prøve noe annet de neste ukene? Styrke fikk jeg anbefalt pga alder og har holdt på siden noen uker etter fødsel...

Heia nå har jeg lest gjennom hele tråden og ser at nesten ingen har kommentert det med trening som partystopper. Men det er faktisk helt vanlig, det er mange av oss som ikke kan trene for da går vi ikke ned i vekt. Det er mulig at kroppen ser på det som en ekstra stressfaktor og derfor vil holde på det den har.

Selv har jeg brukt lang tid på å gå ned mine 42 kilo, og jeg gikk ned mest og fortest da jeg bare gikk en tur med hunden hver dag og ikkeno mer intensivt enn det. Jeg prøvde å begynne og trene flere ganger, men da stoppet vekta alltid opp.

Beste hilsen Nic

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:02   #46
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Takk!
Snodig at det skal ha noe å si... Trener styrke og jogger - kanskje jeg skal prøve noe annet de neste ukene? Styrke fikk jeg anbefalt pga alder og har holdt på siden noen uker etter fødsel...

Jeg har prøvd det ut i to omganger, å kjøre opp treningen, å det stoppet opp begge gangene... Det er jo hur demotiverende som helst! Jeg gikk ikke ned i cm heller. Jeg drev en del med yoga når jeg var litt yngre, å tenkte at det kanskje kunne være en god trenings form, å det trives jeg kjempe godt med! Når jeg kommer ned dit jeg skal holde meg, skal jeg begynne å trene cardio og styrke igjen.. Til det, gjør jeg det kroppen sier jeg skal gjøre for å gå ned i vekt.. 100 prosent ærlig, jeg er for utålmodig til å gå 8 eller 9 uker for å eventuelt venne kroppen min treningen (all hyllest til dere som gidder). Men nå som jeg skulle ned nesten 30 kilo måtte jeg faktisk velge noe som fungerer for meg her å nå, det gir meg motivasjon i lengden.. Men selvfølgelig, alle er forskjellige

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:03   #47
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Heia nå har jeg lest gjennom hele tråden og ser at nesten ingen har kommentert det med trening som partystopper. Men det er faktisk helt vanlig, det er mange av oss som ikke kan trene for da går vi ikke ned i vekt. Det er mulig at kroppen ser på det som en ekstra stressfaktor og derfor vil holde på det den har.

Selv har jeg brukt lang tid på å gå ned mine 42 kilo, og jeg gikk ned mest og fortest da jeg bare gikk en tur med hunden hver dag og ikkeno mer intensivt enn det. Jeg prøvde å begynne og trene flere ganger, men da stoppet vekta alltid opp.

Beste hilsen Nic

Dette stemmer i hvertfall veldig godt med min kropp... Signerer!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:58   #48
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det er ganske vanlig at vekta står stille eller går opp når man begynner å trene. Det kan ta opptil 8 uker før kroppen har normalisert seg og begynner å slippe kiloene. Du kan lese mer om det her, og det fins flere tråder om emnet i treningsforumet. Er det lenge siden du begynte å trene?

Ja, jeg har alltid trent men fikk forbud i svangerskap. Startet forsiktig etter 6 uker og økte etter 3 mnd når jeg kunne trene mage (keisersnitt). Men det er et halvt år siden nå. Har trent litt mindre dem siste tiden fordi jeg har vært helt vanvittig trøtt...

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:02   #49
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg har prøvd det ut i to omganger, å kjøre opp treningen, å det stoppet opp begge gangene... Det er jo hur demotiverende som helst! Jeg gikk ikke ned i cm heller. Jeg drev en del med yoga når jeg var litt yngre, å tenkte at det kanskje kunne være en god trenings form, å det trives jeg kjempe godt med! Når jeg kommer ned dit jeg skal holde meg, skal jeg begynne å trene cardio og styrke igjen.. Til det, gjør jeg det kroppen sier jeg skal gjøre for å gå ned i vekt.. 100 prosent ærlig, jeg er for utålmodig til å gå 8 eller 9 uker for å eventuelt venne kroppen min treningen (all hyllest til dere som gidder). Men nå som jeg skulle ned nesten 30 kilo måtte jeg faktisk velge noe som fungerer for meg her å nå, det gir meg motivasjon i lengden.. Men selvfølgelig, alle er forskjellige

Det høres jo helt bakvendt ut at det å ikke trene skal øke vektnedgang - men om det er svaret så er det ikke akkurat vanskelig å bytte trenig med en hyggelig spasertur!

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:13   #50
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Det høres jo helt bakvendt ut at det å ikke trene skal øke vektnedgang - men om det er svaret så er det ikke akkurat vanskelig å bytte trenig med en hyggelig spasertur!

De stemmer for meg også, trening er lik stopp, turer med bikkja holder

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
3 oppskrifter på lavkarb brød, sto i et ukeblad for ikke så lenge siden.... trude.lutt Bakst 3 14-11-10 14:30
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Går ikke ned ett gram hegepedersen Spørsmål og svar 4 16-09-08 13:01
Dag 10, ikke ned ett gram Babalotta Ketolysekuren 27 07-08-07 16:33
Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram! **Angelica** Ketolysekuren 25 11-02-07 18:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no