Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Festmat

Juleoppskrifter

Festmat Fest og høytid er en del av livene våre, og her kan vi poste og finne oppskrifter som kan gjøre disse dagene til gode opplevelser for oss som spiser etter en lavkarbofilosofi.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-10, 00:22   #51
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Juleoppskrifter

Mmm.. abbonerer herved på denne Masse snadder her

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 01:07   #52
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juleoppskrifter

hmmm. kom over denne tråden her og har lest igjennom den. NÅ gleder jeg meg til jul, nå...bare så synd det er så lenge til

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 00:20   #53
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Juleoppskrifter

Noen som har forsøkt disse?:
http://fristendelavkarbo.wordpress.c...mintsjokolade/

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 01:08   #54
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Juleoppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Noen som har forsøkt disse?:
http://fristendelavkarbo.wordpress.c...mintsjokolade/

Nei, men det skal jeg definitivt prøve til jul! Jeg skal lage masse konfekter til jul. Jeg har planer om å lage så mange forskjellige at jeg får en overraskelse hver gang jeg skal spise en sjokolade.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 01:52   #55
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Juleoppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Nei, men det skal jeg definitivt prøve til jul! Jeg skal lage masse konfekter til jul. Jeg har planer om å lage så mange forskjellige at jeg får en overraskelse hver gang jeg skal spise en sjokolade.

Hahaha, får jeg kjøpe en smakspose? =P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 13:36   #56
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Juleoppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Nei, men det skal jeg definitivt prøve til jul! Jeg skal lage masse konfekter til jul. Jeg har planer om å lage så mange forskjellige at jeg får en overraskelse hver gang jeg skal spise en sjokolade.

Kuult. Om du eller noen andre kjenner til et nettsted å bestille sukrinmelis på fra utlandet, please tell. Peppermynteoljen som trengs i oppskriften fåes på iherb.com. (Der har de kun sukrin i granulert form, eller hva det heter, kalt erythrothol, elelr noe linende.)

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 13:59   #57
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Juleoppskrifter

Jeg har pepermynteolje stående i skapet fra iHerb, og disse søkte jeg opp rett etter jeg hadde fått den, så disse skal prøves nærme jul

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 04:16   #58
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Juleoppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kuult. Om du eller noen andre kjenner til et nettsted å bestille sukrinmelis på fra utlandet, please tell. Peppermynteoljen som trengs i oppskriften fåes på iherb.com. (Der har de kun sukrin i granulert form, eller hva det heter, kalt erythrothol, elelr noe linende.)

Jeg har ikke sett på iherb, men jeg sjekket netrition nå og det ser ut til at de har. Denne her finnes i granular og powder. Meeen... frakta er så dyr på netrition at det ender opp med å koste mer enn å bestille sukrinmelis fra funksjonellmat.

Men hvis vi spør om iherb kan ta inn sukrin fra sensato? Jeg har spurt Yasi om hun kan gjøre det. Hun har fått sin egen kontaktperson hos iherb.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 11:44   #59
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Juleoppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg har ikke sett på iherb, men jeg sjekket netrition nå og det ser ut til at de har. Denne her finnes i granular og powder. Meeen... frakta er så dyr på netrition at det ender opp med å koste mer enn å bestille sukrinmelis fra funksjonellmat.

Men hvis vi spør om iherb kan ta inn sukrin fra sensato? Jeg har spurt Yasi om hun kan gjøre det. Hun har fått sin egen kontaktperson hos iherb.

Super ide. De tar sikkert inn sukrinmelis.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 11:48   #60
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Juleoppskrifter

Kjøper sukrin og sukrinmelis på helsekost jeg..........

__________________
Min dagbok



jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 11:50   #61
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Juleoppskrifter

Opprinnelig lagt inn av jegerjenta, her.

Kjøper sukrin og sukrinmelis på helsekost jeg..........

Prisen er dobbelt der, skjønner du.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 14:04   #62
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Juleoppskrifter

Fattigmann. Kan man lage det uten å steke den i smult. Det må jo bli godt likevel? Og å få den til å bli lavkarbo burde være enkelt siden de består av egg, egg og egg.
http://www.schulze.no/juletradisjone...fattigmann.htm

Kanskje bruke kokosmel og mandel mel 50-50? Og tilsette noe smør?

Her er allle oppskriftene på julekaker og julekonfekt som man kan lavkarbo-endre.http://www.home.no/ebratne52/Kaker2.htm


Sist redigert av Yrla : 06-11-11 kl 14:38.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 18:58   #63
maia41
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 14
maia41 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Juleoppskrifter

Julebrød

http://forum.lavkarbo.no/showthread....64#post1256464



Sist redigert av maia41 : 24-11-11 kl 19:19.
maia41 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 19:09   #64
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Juleoppskrifter

Minner om:

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Her kan dere legge inn lenke til oppskrifter av julemat som dere legger inn (både bakst og mat), så skal jeg oppdatere hovedinnlegget. (Ikke legg oppskrifter her, men der de hører hjemme, bare lenken her.)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 19:23   #65
maia41
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 14
maia41 er på en erverdig vei

Sv: Juleoppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Minner om:

hehe
Tok hintet og lenka julebrødet mitt

maia41 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 19:27   #66
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Juleoppskrifter

Opprinnelig lagt inn av maia41, her.

hehe
Tok hintet og lenka julebrødet mitt

Flott

Da er lenken lagt til i hovedinnlegget og mye lettere å finne

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:08   #67
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Juleoppskrifter

Her er mi pepperkakeoppskrift

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 20:32   #68
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Juleoppskrifter

*Dytter* litt i denne tråden siden vi nermer oss jul )

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 01:23   #69
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Juleoppskrifter

Hm.... hva tror folk om å bruke kikertmel i pepperkakedeig? Har mer eller mindre funnet ut at kikerter går bra hos meg, tross karber... så da lurer jeg på om det kan være med på å gjøre pepperkakene litt mer... pepperkakete.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no