Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Pusse tenner før eller etter frokost?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-10, 14:03   #1
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Pusse tenner før eller etter frokost?

Mannen min lært at man skal pusse tennene før man spiser eller drikker noe på morgenen. Årsaken til dette skal være at om man spiser før man har pusset tennene så vil dette slite på emaljen.

Jeg har lært at man skal pusse tennene etter frokost, men kan ikke huske at det har blitt gitt noen mer fornuftig grunn til det enn at det forebygger hull i tennene

Hva er egentlig korrekt, og hvorfor? Eller spiller det ingen rolle?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:11   #2
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Jeg aner ikke om det spiller noen rolle egentlig..
Mannen min også pusser før, jeg pusser etter. Mest fordi at det ikke smaker så godt med mat når jeg nettopp har pusset tennene. Ganske logisk.. pusser også tennene rett før jeg legger meg, da spiser jeg jo ikke noe etterpå.

Jeg mener jo at det eneste rette er å pusse ETTER frokost, mannen er ikke enig Har gitt opp diskusjonen

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:13   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Ideelt sett skal man vel pusse etter frokost slik at maten ikke ligger og tærer på emaljen frem til lunsj!

Jeg syns uansett tannpuss om morgenen er noe herk!
Pusser jeg før frokost, smaker maten fullstendig pyton. Egg og bacon med peppermyntesmak, lissom!
Pusser jeg rett etter frokost, blir det masse matrester og greier i tannbørsten som jeg dytter rundt i munnen *grøsser*
Og den gangen jeg røykte, smakte røyken utrolig rart rett etter tannpuss

Men det blir etter frokost, da! Bare helst ikke rett etter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:14   #4
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Eneste jeg er sikker på å ha hørt, er at det er forskjell på matvarer. For eksempel skal man ikke pusse tennene like etter å drukket appelsinjuice, fordi da sliter man bort emaljen. Men er vel ikke så mange her som drikker det kanskje

Jeg pusser alltid etterpå, fordi jeg ikke liker å spise etter tannpuss og fordi da varer den gode følelsen i munnen lenger.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:16   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Er ikke så lenge siden tannpleier pratet om dette her... Og ho kom emed følgende:

Det beste for tennenes del er å pusse før frokost.
Viss man f.eks drikker juice eller andre ting med syre i, så vil tannpuss rett etterpå slite på emaljen.

Dessuten så er ikke selveste pussingen om morran det viktigste, men at man får fluoren i munnen. Den vil utoverdagen beskytte tennene etterhvert som man spiser.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:19   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Takk for oppklaringen, Gerd Da har jeg vel offisielt tapt diskusjonen med mannen min, og skal heretter begynne å pusse tenner før frokost

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:38   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Jeg har spurt to forskjellige tannleger om dette og begge sier at man skal pusse tennene FØR frokosten, så det gjør jeg. Jeg har forresten alltid gjort det uansett, for når man står opp om morgenen har man ofte belegg på tunge og tenner og ekkel ånde/lukt fra munnen. Jeg har aldri skjønt de som klarer å putte mat i munnen før tennene er pusset om morgenen, jeg brekker meg av tanken på å blande mat inn i det ekle belegget.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:59   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Og jeg pusser både før og etter. Før for å få frisk smak i munnen etter natta og etter for å ha rene tenner til neste måltid (Jeg drikker ikke jus)

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 15:43   #9
Smiley123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 18
Smiley123 er på en erverdig vei

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Det jeg har hørt av tannlegen min er at dersom man pusser minimum to ganger i døgnet med en del timers mellomrom så er det ikke så farlig når det er. Poenget er at munnen skal rengjøres to ganger i døgnet så ikke bakterier og annet får ligge og "jobbe" der inne for lenge.

Smiley123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 16:20   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

En annen sak er det at etter at jeg begynte på ketolyse/kuttet ut sukker, så er det ikke noe belegg på tennene mer!! Helt herlig .


Før pusset jeg alltid tennene etter frokost, men etter at jeg har vært nødt til å spise frokost i matsaler ol. så har jeg begynt å pusse før jeg går til frokost.
Siden jeg aldri er sulten om morgenen på dette kostholdet, så pusser jeg tennene om morgenen og spiser frokost på jobb. Har med en liten tannbørste i veska som jeg bruker hvis jeg synes at det er noe som sitter fast på tennene .

Ellers har jeg hørt at man bør pusse tennene med "feil" hånd innimellom for ikke å slite så mye på tennene - og "trene" hjernen med å gjøre noe annerledes.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:14   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har aldri skjønt de som klarer å putte mat i munnen før tennene er pusset om morgenen, jeg brekker meg av tanken på å blande mat inn i det ekle belegget.

Belegg? No sir, not anymore
Jeg (som tydeligvis en av de få) synes tannkrem smaker ekkelt. Jeg blir kvalm av menthol- og peppermyntesmak, så jeg pusser tenna av plikt, og synes ikke det smaker friskt, bare ekkelt .
Heldigvis har jeg kommet over en tannkrem som smaker anis, så jeg slipper problemet.
Og å pusse før? Urk! Da smaker det jo æsj av frokosten.
Nå er jeg heldig, og får aldri hull, forsåvidt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:16   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Jeg har belegg, hater det. Mulig jeg ikke hadde hatt det om jeg var i ketose, jeg husker ikke om jeg hadde det eller ei da. Men jeg elsker smaken av tannkrem da, jeg gleder meg til å pusse tennene hver morgen og kveld fordi jeg synes det er så deilig og friskt.
Det smaker aldri ekkelt av frokosten heller, jeg synes tannkremsmaken forsvinner etter få minutter, egentlig. Dessuten drikker jeg alltid et glass vann før jeg spiser, det tar også vekk endel.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:35   #13
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Jeg spiser ikke frokost, men pusser tenner før jeg går i dusjen og når jeg er ferdig sminket/fønet og kledd på er kaffen klar og mye av tannkremsmaken har blitt borte.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 20:02   #14
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Har ikke spesielt med belegg på tenna eller vond smak i munnen jeg heller. Men jeg skal begynne å pusse tenna før frokost heretter, for å glede min mann . Dusjer og sminker meg før frokost uansett, så da smaker forhåpentligvis ikke frokosten ekkelt. Svelger jo uansett unna vitaminpillertene med et stort glass vann før jeg spiser, så da skyller jeg vel vekk peppermyntesmaken

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 20:44   #15
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Moren til en venninne er tannlege og hun anbefalte å pusse tennene før frokost, og bruke tanntråd etter frokost. Siden jeg ikke spiser frokost, så blir det bare tannpuss på meg.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 22:48   #16
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Jeg kan ikke dusje uten å også pusse tenner..

men ikke samtidig da

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 08:50   #17
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Jeg pusser tenner etter frokost.
Men når jeg kjenner etter nå som jeg ikke har pusset tenner enda, så har ikke jeg belegg på tennene heller. Er i ketose.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 09:15   #18
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Siden jeg ikke spiser frokost hjemme - så blir det tannpuss før

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 17:47   #19
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Er ikke så lenge siden tannpleier pratet om dette her... Og ho kom emed følgende:

Det beste for tennenes del er å pusse før frokost.
Viss man f.eks drikker juice eller andre ting med syre i, så vil tannpuss rett etterpå slite på emaljen.

Dessuten så er ikke selveste pussingen om morran det viktigste, men at man får fluoren i munnen. Den vil utoverdagen beskytte tennene etterhvert som man spiser.

Helt enig at hvis man drikker sure drikker er det best å pusse før ( eller vente minimum 1 time med tannpuss)

Men ang fluor; kan det være en misforståelse her ?
For at fluor skal ha den effekten som det nevnes bør det på morgen gå minst 1 time før vi spiser eller drikker, slik at fluoren får virke på tennen. Dette fordi at fluoropptaket er størst den første timen.
Av den grunn er det best å pusse etter frokost.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Belegg? No sir, not anymore
.

For de aller fleste dannes det belegg på tennene selv om vi ikke umiddelbart kan kjenne det, og dette vil etter en tid gi dårlig ånde.
Kan lett testes ut hvis en ikke pusser tennene på flere dager
---
Den generelle anbefalingen til befolkningen er å pusse etter frokost, men å pusse før er bedre enn å ikke pusse.
Men siden vi som ikke spiser noe (eller minimalt) som inneholder sukker/stivelse,og dermed er vesentlig mindre utsatt for å få hull i tennene, er det av mindre betydning om vi om pusser før eller etter frokost.

__________________



Sist redigert av Krizzi : 23-02-10 kl 18:23.
Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 08:15   #20
olver
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 1
olver er på en erverdig vei

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

[quote=Cyan;836173]Mannen min lært at man skal pusse tennene før man spiser eller drikker noe på morgenen. Årsaken til dette skal være at om man spiser før man har pusset tennene så vil dette slite på emaljen.

Jeg har lært at man skal pusse tennene etter frokost, men kan ikke huske at det har blitt gitt noen mer fornuftig grunn til det enn at det forebygger hull i tennene

Hva er egentlig korrekt, og hvorfor? Eller spiller det ingen rolle?[/q

olver er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkinsen Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 08:43   #21
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.


For de aller fleste dannes det belegg på tennene selv om vi ikke umiddelbart kan kjenne det, og dette vil etter en tid gi dårlig ånde.
Kan lett testes ut hvis en ikke pusser tennene på flere dager

Det stemmer sikkert, men i forhold til det belegget som jeg pleide å våkne opp med da jeg spiste HCLF, så er dette ingenting!

Min teori er at siden jeg ikke spiser sukker lengre, så er det ikke så mye igjen til bakteriene å jobbe med om natten.
Uansett hvor flink man er til å pusse tennene, så klarer man ikke å fjerne alt (tenker da på hvordan det ser ut i munnen hvis du tar en slik tablett som setter rødfarge på tannbakterier - etter at du har pusset tennene. Det er alltid noe igjen.)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 17:36   #22
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Tannhygienen har blitt så mye bedre etter jeg la om til lavkarbo at jeg tror ikke det spiller noe særlig rolle lenger. Men på sukkerkosthold så er det vell viktig :P

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 18:16   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Jeg MÅ pusse før jeg klarer å spise noe som helst. Belegg eller ikke. Det er nok mye mentalt, men jeg klarer ikke mat før tennene er pusset.
Nå spiser jeg uansett ikke frokost før etter jeg har kommet på jobb på hverdagene, så det er jo ganske upraktisk å vente til etterpå også....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 01:02   #24
Stinepusen
Juniormedlem
 
Stinepusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 17
Stinepusen er på en erverdig vei

Sv: Pusse tenner før eller etter frokost?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Og jeg pusser både før og etter. Før for å få frisk smak i munnen etter natta og etter for å ha rene tenner til neste måltid (Jeg drikker ikke jus)

Godt å se det er fler av oss;-)

__________________


Stinepusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf uten svin melk og gluten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins etter 2 uker: induksjon eller vedvarende? frkprym Atkins kosthold 4 25-11-09 14:30
Frokost eller ikke før morgentrening Fast-i-fisken Trening 2 20-03-09 17:41
Vi skal pusse opp Anitra Generell diskusjon 0 24-03-04 17:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no