Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

gir opp snart.....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-06, 15:16   #1
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

gir opp snart.....

Hei!

Ja da er jeg tilbake etter en fantastisk weekend med bryllup fest, og mannen min og jeg har virkelig kost oss!

Har gått opp 1 kg, men det var så mye mat og gode rødvin!

Saken er at idag har jeg vært helt på hugget og spist sjokolade, salte kjeks, 1 brødskive og annet rusk jeg har funnet i skapene..............har vondt i hodet og magen er oppblåst. Min dårlige samvittighet er nok det verste og jeg har lyst å gi opp hele greia! Er desperat etter gode råd nå !!!!

Vet at jeg må bare komme godt igang igjen, men jeg er såååååå trøtt og sliten! Så føler jeg at jeg har ødelagt alt og det er ikke så motiverende!

Hjelp folkens!!!!

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 15:59   #2
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: gir opp snart.....

Neida, spist er spist,og i morra er det en ny dag og nye muligheter....
Så begyn med friskt mot i morra

Tenk positivt og det postitve vil gro

Vi har alle våre utskjeielser, men det viktigte er å komme på rett kjør igjen......
Dette vil du klare fint........stå på og lykke til

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 16:01   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: gir opp snart.....

Har ikke så mye gode råd, men det heter jo at felles skjebne er en trøst...er i samme båt som deg, egentlig. Helt demotivert, sukker og saltsug av en annen verden...og det har vart i ukesvis!
Skal følge med hvilke råd du får...annet en "rake ryggen og fortsett", for det er visst ikke noe hold i ryggraden min for tia....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 16:06   #4
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: gir opp snart.....

Lag deg noe god mat, med mye godt krydder, f.eks ketolysepizza.. ha på MASSE kjøtt og ost! Spis deg god og mett, drikk cola zero til f.eks.. og kjenn hvor god og mett du KAN være, selv om du er på "kur". Det hjelper ihvertfall meg hvis jeg er sugen! Jeg VET jo at man skal spise lite og ofte og alt det der, men jeg blir mye mindre fysen hvis jeg får spise meg skikkelig METT, da er jeg mett i mange timer og tenker ikke på snop engang.. Det er det som er det geniale med ketolysekuren, man går ned uten å være sulten!!

Håper du kommer deg ovenpå igjen, jeg har liksom sett på deg som min "slankepartner", siden vi har slitt begge to, har valgt ketolysekuren begge to osv... Hold ut! Det er verd det!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 16:49   #5
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: gir opp snart.....

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.


Håper du kommer deg ovenpå igjen, jeg har liksom sett på deg som min "slankepartner", siden vi har slitt begge to, har valgt ketolysekuren begge to osv... Hold ut! Det er verd det!

Tusen takk! Det var jo snilt sagt!

Jeg vet at det er kun min egen skyld, tenkte at det ikke var noe problem å skjeie litt ut i helgen, det er bare å skjerpe seg igjen på mandag. Men jeg har slitt med å være sulten i over 1 uke så dette var nok ikke lurt! Men spist er spist!

Tusen takk for gode råd, har tatt frem journalen min igjen, så jeg spiser det som jeg har skrevet der fremover! Jeg skal klare det...... Vi tar tiden til hjelp!!!!
Takk for støtte folkens!

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 17:34   #6
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: gir opp snart.....

stå på,bit tenna sammen og IKKE gi opp...dette klarer du

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 17:40   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: gir opp snart.....

Så lenge du starter på nytt igjen så har du ikke ødelagt

Spis deg skikkelig mett på lavkarbomat i et par dager før du prøver å posjonere litt mer ´normalt´

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 18:27   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: gir opp snart.....

Slapp av !
Gjort er gjort og spist er spist. Alle har gjort noe slikt engang. Regner med at de fleste her inne kjenner seg igjen.

Etter en helg med god mat & rødvin er det nok mest vann som utgjør kiloen du har lagt på deg. Og når du spiser/drikker slik og faller ut av ketose vil blodsukkeret ditt være helt på kjøret. Og søtsuger overmanner deg totalt. Det er ganske vanlig - og du er ikke alene.

Du kan spise/drikke hva du vil, men det er viktig å være klar over konsekvensene, slik at en vet om det er verdt det eller ikke.

Neste gang vet du hva dette kostet deg. Da spør du deg selv en ekstra gang; Er det verdt det ? For hver gang det skjer, blir det mindre og mindre verdt det. Og dess lenger tid tar det før du når målet.

Det er bare du som kan bestemme !

Å gi opp nå er bare FOR DUMT ! Dette her klarer du. Spis ren mat, rens opp, drikk vannet ditt, vær i aktivitet. STÅ PÅ !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 18:35   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: gir opp snart.....

Hei
Du er blitt et klokere menneske og har erfart hva søtsaker og raske karbohydrater gjør med kropp og sjel og er på den måte sterkere når fristelsene melder seg igjen.
Se på dette som en positiv erfaring. Dette var ikke bra, dette vil du ikke igjenn. Du har det bedre uten sukker og søtt.

Jeg tror årsaken til at mange klarer å holde det meste av vekttapet ETTER ketolysekuren nettopp skyldes de meget gode erfaringer med ketose og lavkartbo og slike erfaringer som dine med raske karbohydrater og sukker.

Gled deg, du er klokere nå!

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 04:24   #10
ispia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5
ispia er på en erverdig vei

Sv: gir opp snart.....

menu.JPG
Jeg begynner også og se dette litt ulikt, jeg har holdt på nå i en måned og vært veldig flink, men har kun mistet 2,5 kg og har stått på stedet hvil siste uken. Håper at noen kan se på bildet mitt og se om det er noe iveien med dags dietten min. Hvis dere klikker på bildet blir det større. Dette er en typisk dag for meg, veksler mellom tunfisk og egg og bacon til lunsj og mellom fisk og rent kjøtt til middag.

__________________
[
ispia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 09:15   #11
Melankolibri
Juniormedlem
 
Melankolibri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 43
Melankolibri er på en erverdig vei

Sv: gir opp snart.....

Jeg også er totalt uinspirert for tiden.
på fem uker har jeg gått ned to kilo, så gikk jeg opp de samme to kiloene. Så gikk jeg ned de igjen. Og nå er jeg på tur opp igjen.

Jeg gjør som jeg skal. Jeg er i ketose, jeg går tur, jeg drikker vann, jeg spiser fett, jeg spiser variert. Jeg spiser ikke mye, men nok. Jeg spiser hvis jeg er sulten, ikke fordi klokka er lunch.
Jeg er deppa, og demotivert.

__________________











1.delmål og komme under 100 kilo.
Melankolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 09:44   #12
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: gir opp snart.....

Opprinnelig lagt inn av Melankolibri, her.

Jeg også er totalt uinspirert for tiden.
på fem uker har jeg gått ned to kilo, så gikk jeg opp de samme to kiloene. Så gikk jeg ned de igjen. Og nå er jeg på tur opp igjen.

Jeg gjør som jeg skal. Jeg er i ketose, jeg går tur, jeg drikker vann, jeg spiser fett, jeg spiser variert. Jeg spiser ikke mye, men nok. Jeg spiser hvis jeg er sulten, ikke fordi klokka er lunch.
Jeg er deppa, og demotivert.

Hva om du prøver å spise etter klokka en uke å se hvordan det går??
Trenger ikke å spise mye, men iallfall litt, er vel verdt å prøve...
vet ikke om du allerede gjør det, men skriv ned alt du spiser og hvilket klokkeslett så har du litt mere oversikt så ser du hva du kan forandre fra uke til uke, helt til det går av seg selv

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:33   #13
ispia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5
ispia er på en erverdig vei

Sv: gir opp snart.....

Opprinnelig lagt inn av Melankolibri, her.

Jeg også er totalt uinspirert for tiden.
på fem uker har jeg gått ned to kilo, så gikk jeg opp de samme to kiloene. Så gikk jeg ned de igjen. Og nå er jeg på tur opp igjen.

Jeg gjør som jeg skal. Jeg er i ketose, jeg går tur, jeg drikker vann, jeg spiser fett, jeg spiser variert. Jeg spiser ikke mye, men nok. Jeg spiser hvis jeg er sulten, ikke fordi klokka er lunch.
Jeg er deppa, og demotivert.

Jeg fører alt jeg spiser inn i FitDay og spiser stort sett til samme tider hele dagen, jeg husker Skaldemann sa i boka si at han hadde litt dårligere resultat med damer. Tro hvordan Ketolysekuren virker her, er lavkarbo diett best for mannfolka tro?

__________________
[
ispia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:42   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: gir opp snart.....

Hei
Ketolysekuren skiller seg ut fra Skaldemann ved å vektlegge betydnngen av vitaminer og mineraler mye mer. Det er i ketolysekuren krav om blandet salat/ varierte grønnsaker hver dag og kosttilskudd samt regelmessig mosjon.
Forbrenningsprinsippet er imidlertid det samme, men noen kan gå mer ned i vekt på det ene opplegget enn på det andre.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:48   #15
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: gir opp snart.....

Hva er alternativet til å fortsette.. jo, man kan gi opp.

Hva skjer da? Hva skjer om du går tilbake og spiser slik du gjorde før. Ble du slank av det? Eller la du bare på deg?

Hva skal du gjøre om du ikke vil fortsette på lavkarbo? Hvilke alternativer har du som du vet fungerer?

For meg så finnes det ikke noe alternativ. Kroppen min forteller meg at jeg har ikke noe valg. Om jeg vil ha en kropp som fungerer, som er slank og som har det bra så er det kun lavkarbo som fungerer. Slik er det nå og for resten av livet.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:50   #16
Tante_petunia
Juniormedlem
 
Tante_petunia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13
Tante_petunia er på en erverdig vei

Sv: gir opp snart.....

Jeg bestemte meg for og ta et 5 minutt og lese litt her , forde at jeg var så totalt uinspirert...... Vekta har stått stille en uke og jeg er ikke av de mest tålmodige her i verden

Hva putter dere i munnen når dere bare vil ha noe godt? Jeg er altså ikke sulten, vil bare ha noe godt, før ville jeg kanskje ha spist en bolle eller et eple eller en sjokolade,jeg har ikke greid og finne ut hva som er akseptabelt som godt

__________________
Tante_Petunia
Tante_petunia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 11:04   #17
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: gir opp snart.....

Opprinnelig lagt inn av Tante_petunia, her.

Hva putter dere i munnen når dere bare vil ha noe godt? Jeg er altså ikke sulten, vil bare ha noe godt, før ville jeg kanskje ha spist en bolle eller et eple eller en sjokolade,jeg har ikke greid og finne ut hva som er akseptabelt som godt

Når jeg vil ha noe godt så spiser jeg brie, eller en liten bit mørk sjokkis. Eller jeg baker lavkarbomuffins og har oppi bær. Eller gele med krem (lavkarobgele - Confekta), eller ketolysevaffler osv. osv.

Det er masse å velge mellom

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 09:58   #18
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: gir opp snart.....

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Du er blitt et klokere menneske og har erfart hva søtsaker og raske karbohydrater gjør med kropp og sjel og er på den måte sterkere når fristelsene melder seg igjen.
Se på dette som en positiv erfaring. Dette var ikke bra, dette vil du ikke igjenn. Du har det bedre uten sukker og søtt.

Jeg tror årsaken til at mange klarer å holde det meste av vekttapet ETTER ketolysekuren nettopp skyldes de meget gode erfaringer med ketose og lavkartbo og slike erfaringer som dine med raske karbohydrater og sukker.

Gled deg, du er klokere nå!

Vennlig Hilsen
Torkil

Så sant så sant Torkil!
Takk for gode råd og støtte alle sammen! Motivasjonen er på topp igjen- er ikke sulten hele tiden og jeg spiser variert som jeg gjorde før. Har kommet meg inn igjen den gode rutinen å gå 1 times tur eller sykle minst 30 min hver dag. Drikker masse vann!

Jeg føler meg mye bedre allerede, magen er ikke så hoven og hodepinen er borte! Det frister ikke så veldig å skjeie ut som jeg gjorde i langhelgen (lørdag-tirsdag), så var det full skjerpings fra onsdag!!!!

Spennende å gå på vekten mandag!

__________________










Sist redigert av nita58 : 03-11-06 kl 12:43.
nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
nå gir jeg snart opp!!!!!!! libr Atkins kosthold 10 11-08-04 21:43
Nei - nå gir jeg opp! Fedonisten Generell ernæringsdebatt 4 10-03-04 09:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no