Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Samboer spiser høykarbo

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-10, 16:48   #1
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Samboer spiser høykarbo

Heisann. Det er sikkert flere enn meg som spiser lavkarbo uten at resten av familien gjør det. Hvordan angriper dere situasjonen? De som spiser høykarbo ønsker jo fettfattig kost, mens vi vil ha masse fett.

Nå går sambo til og med på kostholdsveiledning på Sats, så jeg må jo hjelpe til så godt jeg får til. Er stort sett jeg som lager middag i huset. I dag blir det taco av svinekjøttdeig. Har kjøpt tyrkisk jåggurt som erstatning for rømme til han, og seterrømme til. Ellers dropper jo jeg lefsa. MEN. Kan jo ikke spise taco hver dag.

Trenger licks og tricks.

Hilsen Åsmund

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 18:43   #2
princez82
Nytt Medlem
 
princez82 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 41
Innlegg: 3
princez82 er på en erverdig vei

Sv: Samboer spiser høykarbo

koteletter med bearnaisesaus til og "jukseris"... :-)

princez82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 18:46   #3
princez82
Nytt Medlem
 
princez82 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 41
Innlegg: 3
princez82 er på en erverdig vei

Sv: Samboer spiser høykarbo

avsluttet litt for tidelig med meldingen :-)
Er jeg som lager maten her i huset også... Prøver å få de andre til å ville spise det jeg vil ha da, når det ikke går lager jeg en hovedrett med forskjellig tilbehør til bare.... Men nå elsker typen min fett osv og ikke er han noe særlig glad i ris, pasta og poteter heller.

Lykke til :-)

princez82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 21:44   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Samboer spiser høykarbo

Opprinnelig lagt inn av princez82, her.

avsluttet litt for tidelig med meldingen :-)
Er jeg som lager maten her i huset også... Prøver å få de andre til å ville spise det jeg vil ha da, når det ikke går lager jeg en hovedrett med forskjellig tilbehør til bare.... Men nå elsker typen min fett osv og ikke er han noe særlig glad i ris, pasta og poteter heller.

Lykke til :-)

Min sambo spiser den maten jeg lager til han Til noen fiskeretter liker han potet - og jeg koker gjerne et par poteter til han Ellers må jeg vel si at jeg er nå så lavkarbo-hjernevasket at det plager meg ikke at han spiser potetgull de få gangene de skjer - ei heller - tja.. hva annet liker han da? Nei generelt sett så bare spiser han den maten han får

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 22:39   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Samboer spiser høykarbo

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Nå går sambo til og med på kostholdsveiledning på Sats, så jeg må jo hjelpe til så godt jeg får til. Er stort sett jeg som lager middag i huset.

Hvis han krever "spesiell" diett pga kostholdsveiledningen, så bør han engasjere seg i matlagingen selv og ikke bare forvente å få servert de riktige tingene. Syns jeg da.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 09:18   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Samboer spiser høykarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis han krever "spesiell" diett pga kostholdsveiledningen, så bør han engasjere seg i matlagingen selv og ikke bare forvente å få servert de riktige tingene. Syns jeg da.

Ditto!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 09:28   #7
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Samboer spiser høykarbo

^^^ det dei sa

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Andpusten av høykarbo? JenJen Fysisk og mental helse 5 06-11-09 03:56
Freaka ut i går, på høykarbo LenaBeatrice Generell diskusjon 10 27-09-09 18:00
Dere med kresne samboer/ektefelle ... iren84 Generell diskusjon 1 28-11-07 13:40
Får dere støtte av mann/kone/samboer? MorStine Ketolysekuren 51 25-05-07 10:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no