Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor er ikke ketose farlig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-11, 09:39   #1
Anyone
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 77
Anyone er på en erverdig vei

Hvorfor er ikke ketose farlig?

Ingen av de stedene jeg har lest til nå har jeg funnet noe om at ketose er farlig. Hvorfor ikke?

På de ketostixene står det at for høyt keton nivå er farlig.
Og når dyr får ketose, ender det veldig ofte i nødslakt og kasert kjøtt (kjøttet lukter og kan ikke brukes som menneskemat).
Og blir ikke dette litt beslektet med det som skjer når unge jenter med diabetes kutter å ta insulin for å slanke seg. Det er jo en livdfarlig ting å gjøre?

Er det noen som kan forklare meg hvordan det ikke er farlig å bruke lavkarbo i slanking? Og hvordan det ikke er farlig å være i ketose over tid som et ledd i vektnedgang?

Anyone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre kh Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:48   #2
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Hvorfor er ikke ketose farlig?

Hei.
Jeg kan ikke så veldig mye om dette, men velger å gi et kort svar likevel Det kommer helt sikkert andre som kan utdype det enda grundigere.

Kostindusert ketose er ikke farlig, men ketoacidose er en tilstand som kan skje hos diabetikere... hvor blodet blir surt eller noe... Og ketoacidose er en farlig tilstand. Mange blander nok sammen ketose og ketoacidose, og derfor oppstår det en del missforståelser. Det står masse om både ketose og ketoacidose her inne på forumet.. bruk google søkefeltet øverst til venstre. Så skal det også være en klistret tråd som heter "alt du trenger å vite om ketose"
Grunnen til at det står at høye ketonnivåer er farlig på boksen med stix er nok mest sannsynelig mtp ketoacidose.

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 12:18   #3
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hvorfor er ikke ketose farlig?

De stixene du har er nok original beregnet på diabetikere som skal sjekke om de er i fare for å havne i ketoacidose. Som ja, er en annen tilstand enn ketose.

Flere folkeslag som lever i områder med manko på grønnsaker og div. har i flere hundre/tusen år levd mesteparten av livene sine i kostindusert ketose. De har da stort sett klart seg fint.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~

Sist redigert av Kitsu : 02-05-11 kl 14:32.
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 12:43   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor er ikke ketose farlig?

Hei,
Her er litt lesestoff: Alt du ønsker å vite om ketose

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor er jeg i ketose, men ikke samboern? Maylinn26 Lavkarbo generelt 4 25-02-11 20:58
Hvorfor får jeg ikke utslag på at jeg er i ketose? Kinkygirl Spørsmål og svar 22 18-02-11 13:22
Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor.. hope10 Ketolysekuren 14 12-01-11 10:52
Hvorfor var jeg plutslig ikke i ketose? Bathory Ketolysekuren 3 18-03-09 10:19
Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose? annabanana Ketolysekuren 9 25-06-08 23:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no