Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-05, 08:59   #51
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av smily79

Heisann...
Jeg har netopp fått øynene opp for ketolysekuren og synes dette virker ganske spennende. Har veldig lyst å prøve, men er samtidig skeptisk i og med jeg har prøvd veldig mye annet som ikke har virket. Slik jeg har forstått er det noen av dere som har gått på denne kuren en stund. Er det noen av dere som vil dele hvor mange kg dere har gått ned over hvor lang tid med meg? Går det fort?
Jeg skal gifte meg i august, og ønsker å gå ned 10-15kg før den tid. Tror dere dette er mulig med ketolyse?

Jeg startet kuren 26. januar og hadde gått ned 20 kg frem til slutten av mai. Var i bryllup i juni, og for første gang kunne jeg bruke lang selskapskjole og se bra ut!! Gjett om mann og barn var stolte (jeg også selvfølgelig!). Det er slike øyeblikk man husker og takker for at Torkild finnes!!!!!!
Studentberta

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 19:38   #52
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av studentberta

Jeg startet kuren 26. januar og hadde gått ned 20 kg frem til slutten av mai. Var i bryllup i juni, og for første gang kunne jeg bruke lang selskapskjole og se bra ut!! Gjett om mann og barn var stolte (jeg også selvfølgelig!). Det er slike øyeblikk man husker og takker for at Torkild finnes!!!!!!
Studentberta

Jeg kan ikke dy meg for å svare . 14 kilo er gjennomsnittlig vekttap på 6-7 uker balndt ca 50 kursdeltakere på ketolysekuren. Så bryllup i august er ikke noe problem hvis det står på vektan.!!??
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 22:43   #53
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Hjelpe meg??

Hei..

Er det noen der som kan hjelpe meg?? Er helt grønn på dette med slanking og kosthold... Spiser stortsett sunt, fullkornspasta/nudler/ris og kylling egg, frukt, grønnsaker...

Jeg er 26 år, 1.64 høy og veier 62 kg, vil gjerne ned til 55 til jul?? Er det mulig? Hva slags kur bør jeg begynne på?? Atkins el ketolyse?

Jeg har ikke visa kort og er alenemamma til en gutt, så økonomien er så som så..

Trenger jeg trene? Finnes disse bøkene på pdf?

Trenger også tips til kosthold ( matopskrifter etc)

Og hvis det er noen som har lyst å starte på dette sammen med meg, blir jeg veldig glad..

Håper noen kan hjelpe meg her

*mizzie*

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 11:08   #54
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelpe meg??

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Hei..

Er det noen der som kan hjelpe meg?? Er helt grønn på dette med slanking og kosthold... Spiser stortsett sunt, fullkornspasta/nudler/ris og kylling egg, frukt, grønnsaker...

Jeg er 26 år, 1.64 høy og veier 62 kg, vil gjerne ned til 55 til jul?? Er det mulig? Hva slags kur bør jeg begynne på?? Atkins el ketolyse?

Jeg har ikke visa kort og er alenemamma til en gutt, så økonomien er så som så..

Trenger jeg trene? Finnes disse bøkene på pdf?

Trenger også tips til kosthold ( matopskrifter etc)

Og hvis det er noen som har lyst å starte på dette sammen med meg, blir jeg veldig glad..

Håper noen kan hjelpe meg her

*mizzie*

Jeg vil anbefale deg å gå på biblioteket og låne Atkins og Andersen sine bøker - men det er muligens Fedon Lindberg du bør konsentrere deg om.
Du er godt normalvektig i forhold til BMI'en din, og da er ikke ketolyse det rette svaret.

Et Lindbergkosthold vil kanskje ikke få deg ned 7 kg til jul, men det er et sunt og godt kosthold .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:29   #55
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren

Hei Gracella... men jeg vil så gjerne, alle klærne min har blitt for små.... Og jeg spiser sunt fra før i tillegg går jeg mye...

Noen andre som har et godt tips?

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:40   #56
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Hei Gracella... men jeg vil så gjerne, alle klærne min har blitt for små.... Og jeg spiser sunt fra før i tillegg går jeg mye...

Noen andre som har et godt tips?

På Lindberg skal du ikke spise så mye pasta, nudler, ris eller frukt. Det er heller ikke det samme hvilke grønnsaker du spiser og du må få i deg rett type fett.
Det er flere her inne som går ned på lavkarbo/lindberg, men jeg tror ikke du vil kunne gå ned såpass mye på så kort tid - når du er omtrent normalvektig fra før.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 23:32   #57
monique27
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1
monique27 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren

hei jeg har akkurat startet med kuren,er så langt kjempefornøyd,men har noen sprs.hvor mange kcal pr dag bør man ligge på i ketose?og er det ok å drikke lettbrus,som pepsi max feks?

monique27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 00:11   #58
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av monique27, her.

hei jeg har akkurat startet med kuren,er så langt kjempefornøyd,men har noen sprs.hvor mange kcal pr dag bør man ligge på i ketose?og er det ok å drikke lettbrus,som pepsi max feks?

Hei!
Denne tråden er fra 2005 og var sist aktiv i 2008!

Vi teller IKKE kalorier på ketolyse, vi teller karbohydrater!!!
Etter hvert som du spiser nok fett og passe med proteiner og grønnsaker, vil du bli mye mindre sulten og antall kalorier regulerer seg selv ganske så bra!
Noen svært få må passe på kaloriene i tillegg, men det er mindre vanlig!

Lettbrus innholder ting vi ikke vil ha i oss, nervegiften aspartam blant annet, men for ketosens del, spiller det ingen rolle. For noen vil kunstig søtning hindre vektnedgang, men det må du finne ut av selv!

Masse lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 13:53   #59
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren

Hvordan klarer egentlig folk å holde seg til bare lavkabo mtp øonomi? Hva er det best å handle inn i kvantium??

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 14:11   #60
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Hvordan klarer egentlig folk å holde seg til bare lavkabo mtp øonomi? Hva er det best å handle inn i kvantium??

Lavkarbo trenger ikke å være dyrere enn andre kosthold i det hele tatt. Dette finnes det veldig mange tråder om - Student/økonomi, Lavkarbo og økonomi? og flere andre. (Bruk google-søkefeltet øverst på sida her med nøkkelord som "billig mat" eller "økonomi", så finner du et hopetall.) Selv bruker jeg sjelden mer enn 300 kr på mat i uka.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 18:19   #61
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Lavkarbo trenger ikke å være dyrere enn andre kosthold i det hele tatt. Dette finnes det veldig mange tråder om - Student/økonomi, Lavkarbo og økonomi? og flere andre. (Bruk google-søkefeltet øverst på sida her med nøkkelord som "billig mat" eller "økonomi", så finner du et hopetall.) Selv bruker jeg sjelden mer enn 300 kr på mat i uka.

Wow Hvordan får du det til???Alt er dyrt og er blitt enda dyrere

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 18:30   #62
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Wow Hvordan får du det til???Alt er dyrt og er blitt enda dyrere

Tja. Det går mye i kjøttdeig, nakkekoteletter og frosne kyllingfileter (og sånne naturell kylling-drumsticks er billige og fantastiske å lage suppe av), litt smør og olje, kokosmelk (billigst på innvandrerbutikk eller rema1000), store brett egg fra tyrkersjappa (eller first price), handler gjerne grønnsaker etter hva som er i sesong / på tilbud. (Nå får man feks et helt hode nykål til under en tier på min lokale Meny, store og fine blomkålhoder til en tier på Kiwi, brokkoli til en tier på Rema, osv.) Kan slå til med et stykke biff eller dyre "bakevarer" iblant også, men det er ikke til hverdags. Meieriprodukter gjør fort kostholdet dyrere, og for meg er det best å begrense dem uansett.

Men når det er sagt, jeg synes man godt kan investere litt ekstra i matglede. Jeg liker nakkekoteletter og sånne ufjonge ting, jeg.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 20:22   #63
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren

Så flink du erMan må følge opp ang. tilbud i butikkene,det lønner seg.
Hos meg går det mye i karbonadedeig og kyllingfilet også,da jeg ikke spiser svin,og den er ganske billig.Selv om jeg handler ofte kjøtt i Sverige,blir det dyrt alikevel.Tusen takk for alle tipsenemen jeg klarer meg ikke så bra,selv om jeg ikke unner meg noe luksus

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på ketolysekuren ... Anka Ketolysekuren 7 27-04-08 14:06
Er Ketolysekuren noe for meg? Agurk Ketolysekuren 1 25-10-07 07:23
Ketolysekuren Bigmamma Spørsmål og svar 5 09-11-06 23:48
Ny på ketolysekuren? Hilde3 Ketolysekuren 15 10-09-06 21:44
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no