Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjeeelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-09, 12:07   #1
boiboi2009
Nytt Medlem
 
boiboi2009 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Skedsmo
Innlegg: 8
boiboi2009 er på en erverdig vei
Exclamation

Hjeeelp!

Hva i all verden gjør jeg galt?

Jeg startet på atkins for nøyaktig en uke siden. Spist AKKURAT det jeg skal. Drakk cola zero de første 3 dagene, men veide men og syntes 1,2 kg var lite og gå ned på 4 dager og sluttet dag 4. Veier meg idag og jeg har gåt ned totalt 900 GRAM!!??

Hva er galt med meg?

Jeg som trodde dette skulle gå veien og alt sammen... *lei meg*

Vær så snill og svar meg dere som har peiling?

__________________


boiboi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 12:13   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp!

Forstår jeg deg riktig om du synes det er lite med en vektnedgang på 2.1 kg på èn uke ?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 12:21   #3
boiboi2009
Nytt Medlem
 
boiboi2009 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Skedsmo
Innlegg: 8
boiboi2009 er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Forstår jeg deg riktig om du synes det er lite med en vektnedgang på 2.1 kg på èn uke ?

Nei, da forstår du ikke rett.. jeg har gått ned 900 gram på en uke. Gått opp i vekt siden jeg veide meg 3. dagen altså! Ketostixen er lilla og jeg har gått 45 min rask gange hver dag (noe jeg ikke gjorde før) så jeg ønsket liksom litt mer "WOW" når jeg gikk på vekta idag..

__________________


boiboi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 12:22   #4
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Hjeeelp!

Vekten sier ikke alt, har du målt deg? Noen ganger går en ned i cm, feks rundt magen, men nålen på vekten står bom stille.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 12:23   #5
boiboi2009
Nytt Medlem
 
boiboi2009 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Skedsmo
Innlegg: 8
boiboi2009 er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av Krøllerellerei, her.

Vekten sier ikke alt, har du målt deg? Noen ganger går en ned i cm, feks rundt magen, men nålen på vekten står bom stille.

Nei, ikke èn cm engang! Kan det være at dette ikke funker for meg eller er dette noe som skal funke på alle?

__________________


boiboi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 12:25   #6
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Hjeeelp!

Jeg er ikke spesialist på dette i det hele tatt, men jeg tenker at noen går det raskt for, noen går det ikke så raskt for. Noen raser i starten, noen gjør det ikke. Dersom en følger opplegget 100 % til Atkins, så gjør en ikke noe galt, da kommer resultatene av seg selv som et resultat av kostomleggingen.
Tenker jeg.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 12:32   #7
boiboi2009
Nytt Medlem
 
boiboi2009 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Skedsmo
Innlegg: 8
boiboi2009 er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av Krøllerellerei, her.

Jeg er ikke spesialist på dette i det hele tatt, men jeg tenker at noen går det raskt for, noen går det ikke så raskt for. Noen raser i starten, noen gjør det ikke. Dersom en følger opplegget 100 % til Atkins, så gjør en ikke noe galt, da kommer resultatene av seg selv som et resultat av kostomleggingen.
Tenker jeg.

Takk for svar uansett

Jeg må bare holde ut videre. Vil ikke at denne uken her skal være bortkastet heller..

Men lurer på en ting; kan det være at jeg får i meg FOR MYE kcal? Jeg spiser ofte.. har vel være en såkalt overspiser før jeg begynte med dette og skal jeg være ærlig så spiser jeg nok når jeg ikke er sulten også
Er atkins kcal begrenset? Sier seg vel kanskje selv at jeg ikke går ned om jeg spiser mer enn jeg forbrenner.. hehe.

Kan man spise "ubegrenset" på atkins?

__________________


boiboi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 12:53   #8
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Hjeeelp!

Generelt teller man ikke kalorier på lavkarbo, men for noen så er det nødvendig med både telling av kalorier og karber.

Siden du ikke skriver noe om hva du spiser og hvor mye av det så blir det vanskelig å peke på hva som kan være partystopperen.
Når det er sagt så er ikke 900 g nedgang på en uke noe dårlig resultat, det er faktisk nesten 2 pakker smør og det syns jeg er veldig bra

Hva med om du skriver ned menyen din i detaljer for noen dager med både hva og hvor mye, så kan de erfarne (jeg er ganske ny, nemlig) her inne ta en titt. Det kan være at du spiser veldig mye salt, så kroppen ikke slipper vannet, eller at du drikker for lite vann f.eks.

Lykke til!

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 12:54   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av boiboi2009, her.

Takk for svar uansett

Jeg må bare holde ut videre. Vil ikke at denne uken her skal være bortkastet heller..

Men lurer på en ting; kan det være at jeg får i meg FOR MYE kcal? Jeg spiser ofte.. har vel være en såkalt overspiser før jeg begynte med dette og skal jeg være ærlig så spiser jeg nok når jeg ikke er sulten også
Er atkins kcal begrenset? Sier seg vel kanskje selv at jeg ikke går ned om jeg spiser mer enn jeg forbrenner.. hehe.

Kan man spise "ubegrenset" på atkins?

Nå synes ikke eg at 900 gram på en uke er lite, men jeg skjønner deg også, for du har sikkert lest alle historier om hvordan "alle" raser ned flere kilo i vekt den første tiden?
Vel, alle gør ikke det, og 900 gram på en uke er veldig bra det synes jeg!

MEN! Du gikk ned veldig mye på bare 4 dager, for så å gå opp igjen, og da tror jeg bestemt at det er noe i kosten eller muligens livsførsel som kan være årsaken til at du gikk opp.
Du skriver at stixen er lilla....er den veldig lilla? Det bør den helst ikke være da de aller mørkeste fargene indikerer at du drikker for lite.
Så, hvor mye vann drikker du? For lite vann kan gjøre at vekta oppfører seg som du beskriver.

Du skriver at du muligens overspiser. Hva er det du spiser av da?
Husk at overskudd av proteiner kan omdannes til glukose/blodsukker, og med mere glukose trenger kroppen mindre av det lagrede fettet.
Dessuten, med mere glukose i blodet produserer du også insulin som er er et effektivt hinder for at kroppens fettreserver skal kunne utnyttes som energi.
Enda mer...insulin hjelper godt til med å lagre overskuddsenergi du ev. måtte spise.

Når det gjelder overspising.
Det er mye vanskeligere, for ikke å si nesten umulig, å overspise på atkins/lavkarbo.
Men, denne mekanismen fungerer ikke så godt i starten av et nytt kosthold.
Og du er jo nettopp i starten.
Grunnen er at det tar tid for kroppen å venne seg til å hente energi fra fett, ikke karbo. I denne perioden kan man oppleve sult og sug etter mat fordi kropppen føler at den mangler energi.
Det gjelder å bite tennene sammen og være litt tøff denne første tiden, så vil det bedre seg :-)

Lykke til, og hold ut. :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 12:57   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Nå synes ikke eg at 900 gram på en uke er lite, men jeg skjønner deg også, for du har sikkert lest alle historier om hvordan "alle" raser ned flere kilo i vekt den første tiden?
Vel, alle gør ikke det, og 900 gram på en uke er veldig bra det synes jeg!

MEN! Du gikk ned veldig mye på bare 4 dager, for så å gå opp igjen, og da tror jeg bestemt at det er noe i kosten eller muligens livsførsel som kan være årsaken til at du gikk opp.
Du skriver at stixen er lilla....er den veldig lilla? Det bør den helst ikke være da de aller mørkeste fargene indikerer at du drikker for lite.
Så, hvor mye vann drikker du? For lite vann kan gjøre at vekta oppfører seg som du beskriver.

Du skriver at du muligens overspiser. Hva er det du spiser av da?
Husk at overskudd av proteiner kan omdannes til glukose/blodsukker, og med mere glukose trenger kroppen mindre av det lagrede fettet.
Dessuten, med mere glukose i blodet produserer du også insulin som er er et effektivt hinder for at kroppens fettreserver skal kunne utnyttes som energi.
Enda mer...insulin hjelper godt til med å lagre overskuddsenergi du ev. måtte spise.

Når det gjelder overspising.
Det er mye vanskeligere, for ikke å si nesten umulig, å overspise på atkins/lavkarbo.
Men, denne mekanismen fungerer ikke så godt i starten av et nytt kosthold.
Og du er jo nettopp i starten.
Grunnen er at det tar tid for kroppen å venne seg til å hente energi fra fett, ikke karbo. I denne perioden kan man oppleve sult og sug etter mat fordi kropppen føler at den mangler energi.
Det gjelder å bite tennene sammen og være litt tøff denne første tiden, så vil det bedre seg :-)

Lykke til, og hold ut. :-)

tillegg: om å spise ubegrenset. Det er et relativt ord synes jeg. Tenk heller at du skal spise deg behagelig mett, ikke stappmett, og ha samtidig i tankene det jeg skrev om sult og sug den første tiden med dette kostholdet

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:06   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av boiboi2009, her.

Er atkins kcal begrenset? Sier seg vel kanskje selv at jeg ikke går ned om jeg spiser mer enn jeg forbrenner.. hehe.

Kan man spise "ubegrenset" på atkins?

Nå har ikke jeg lest Atkins, men står det ikke noe om dette i boka?
Altså hvorfor man ikke trenger å tenke på kalorier når man ikke spiser mat som gir rask blodsukkerstigning osv?

Du sier også at du har spist akkurat det du skal, men har drukket cola zero de tre første dagene... Under induksjonen i Atkins (som jo bare varer i to uker) så er det vel temmelig strengt med hvilke matvarer (og søtningsstoffer) man kan spise, etter hva jeg har skjønt her inne. Etterpå skal det innføres nye matvarer og karbomengden økes til man ikke går ned mer.

Om du kan spise ubegrenset av noe?
Nei.
For mye protein i kosten vil omgjøres til glukose og øke blodsukkeret som øker insulinet som får kroppen til å lagre fett.
For mye fett? Vel, spiser du for mye karber, så er det ikke bra med for mye fett. Du vil nok bli dårlig før du klarer å få i deg for mye fett...

Torkil (og Pål Jåbekk, hvis jeg ikke husker helt feil) sier at fettforbrenningen ikke kommer skikkelig i gang før det har gått ca 4 uker, så du bør nok gi Atkins en sjanse i noen uker til .
Det er vanlig at man mister noe vann i begynnelsen.

Få i deg nok vann, minst to-tre liter om dagen, spis de karbene du skal i følge Atkins og få i deg nok fett, så skal du nok se at det løsner. Ikke stress, det hindrer vektnedgang.

Lykke til videre

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:15   #12
boiboi2009
Nytt Medlem
 
boiboi2009 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Skedsmo
Innlegg: 8
boiboi2009 er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

tillegg: om å spise ubegrenset. Det er et relativt ord synes jeg. Tenk heller at du skal spise deg behagelig mett, ikke stappmett, og ha samtidig i tankene det jeg skrev om sult og sug den første tiden med dette kostholdet

Skal vi se da... Jeg begynte jo på foseids sin diett egentlig. Kjøpte inn 1 ukes rasjon og begynte. Jeg var skrubbsulten første dagen. Trodde jeg skulle dø. hehe! Så jeg spiste mat utenom (kylling, bacon, egg) og jeg klarte ikke slutte med det. Så spiser vel ca ett av foseids måltider om dagen, der står karb innholdet så jeg vet jeg holder meg under grensen (20 karbs). Det sier vel stixa også.

Og ja, stixa er mørke. Jeg drikker vel 6 glass vann om dagen.. 2,5 dl glass.

Spiser mye omelett, bacon, kylling (hel, lår, kyllingvinger). Har også spist cheeseburger på mc donalds uten brød, seff.
Salter eggene endel, men ikke mer enn 1 ts om dagen MAX.

Men det med sulten har roet seg litt. Men kjenner jeg plutselig blir sulten og da MÅ jeg ha mat, med en gang! Og da kan jeg spise MASSE før jeg klarer å slutte.

Tomat har jeg spist litt av da.. det kan vel være partystopper? 1 tomat om dagen max.
Løk har jeg også spist. Har gjerne en halv løk i omeletten

Hva gjør jeg feil tror du?

Ser du har klart å gått ned MASSE gratulerer! Jeg vil og

Og ja, jeg har hørt om alle andre som har gått ned mange kilo i begynnelsen. Jeg pleier å gå ned lett selv når jeg tar meg selv i nakken. Spiser lite og jogger. Har gått ned 4 kg på 1 uke. Håpet på noe lignenede nå da

__________________


boiboi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:30   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av boiboi2009, her.

Jeg pleier å gå ned lett selv når jeg tar meg selv i nakken. Spiser lite og jogger. Har gått ned 4 kg på 1 uke. Håpet på noe lignenede nå da

Der har du kanskje svaret... For hver gang du går ned (og evt opp igjen) vil kroppen holde hardere på kiloene neste gang.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:31   #14
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeelp!

Jeg vet ikke hvem foseid er, eller hva de måltidene inneholder....
Kanskje en ide å sjekke ingredienser i de, ikke bare karboinnholdet?

Jeg synes du drikker altfor lite vann! Øk til 2-3 liter/dag.

Cheeseburger på McDOnalds....vet du hva den inneholder?
Du tok vekk brød skriver du,men hva med dressingen?

Plutselig sult er stort sett et ukjent fenomen for meg, og mange andre har jeg inntrykk av.
Mulig det kan tilskrives at du enda er i startperioden, men det kan også bety at du spiser feil.
Jeg KAN oppleve sånn sult hvis eg har spist et dårlig balansert måltid med overvekt av karbo, og for lite fett og proteiner.

Tomat kan være en partystopper for noen ja, men jeg har ikke opplevd det.

Jeg kan ikke VITE hva du gjør feil, men jeg vil råde deg til å kutte ut Mc Donalds-burger, drikke mere vann, sjekke innholdet i foseidmaten (som jeg ikke vet hva er), se over proteininntaket ditt, og være sikker på at du ikke spiser for mye karbo.
Får du i deg fett, og hva slags fett?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:34   #15
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Hjeeelp!

Tomat og løk er nok noe du bør bruke lite av nå i starten, for de inneholder ganske mye karber i forhold til selleri og squash f.eks.
Her kan du se hvor mye de forskjellige grønnsakene inneholder av karber og annet.

Og kanskje du kan drikke litt mer vann i løpet av dagen, tror Torkil anbefaler 8 glass pr dag.

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:47   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av boiboi2009, her.

Hva gjør jeg feil tror du?

De største feilene du gjør er å begynne å stresse aaalt for tidlig i kostholdet, at du sammenligner deg med andre og spiser når du ikke er sulten

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:41   #17
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp!

Sitat:

og jeg har gått 45 min rask gange hver dag (noe jeg ikke gjorde før) så jeg ønsket liksom litt mer "WOW" når jeg gikk på vekta idag..

Dersom du nettopp har begynt å trene så holder kroppen ofte på vann en periode mener jeg å ha lest i ymse treningsforum

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:47   #18
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp!

Og en ting til: En god del av foseidproduktene er proppfulle av søtningsstoff. Xylitol om jeg ikke husker feil.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 15:54   #19
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Hjeeelp!

Denne kan være til hjelp når du føler at det butter i mot

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:20   #20
boiboi2009
Nytt Medlem
 
boiboi2009 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Skedsmo
Innlegg: 8
boiboi2009 er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp!

Tusen takk for alle fine svar

Foseids er konseptet spisdegslank.no Et konsept som går på lavkarbo og samtidig lav kalori. Så rettene er nok med mye søtning da de er med lite kcal og lite karb. Er jo brownies, mandelkake osv med i dietten. Søtning er kanskje ikke det beste å spise de første 14 dagene? Og er vel dumt av meg å kombinere disse ferdigrettene med mitt atkins kosthold. Har bare 2-3 retter igjen og etter det er det slutt.
Har bare litt dårlig oppfinnelse når det gjelder atkins. Jeg spiser egg, egg og mere egg rent kjøtt kan jeg jo spiser men det blir tørt uten saus.. Er redd alt av posesauser så tør ikke det.

Hva spiste dere de første 14 dagene?
Jeg kan jo ikke bruke alle de lavkarb oppskriftene her inne da de er for de som er på stadiet "etter de 14 dagene"

Har drukket 3 liter idag og fikk lilla stix nå... hmmm Ja ja.. er i ketose hvertfall. Håper flesket brenner

__________________


boiboi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:31   #21
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeelp!

Saus kan være smeltet smør, litt rømme, fløte, kraft som du jevner med eggeplommer eller ev. noe annet (ikke kok med plommer i).

Mener bestemt at du hver dag i fase 1 kan spise 2-3 ss rømme og en drøy dl fløte.
Det står at du kan drikke litt fløte (regner da med i kaffe) og at man i tillegg kan bruke fløte i matlagingen. Litt over 1 dl/dag tilsammen.
Sjekk i tråden under atkins induksjon, tillate matvarer eller reglene for induksjon, husker ikke helt.

Men burde du ikke rett og slett droppe de siste foseidmåltidene? Ev. spare de til senere?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 23:31   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp!

Er det ikke to ss fløte ELLER to ss rømme da, Dreamy?
Jeg spiser ikke noe av det uansett.

Jeg er tilbake på induksjonen for to uker nå, og i går spiste jeg til middag:
En og en halv nakkekotelett, som jeg først krydra med salt, pepper og dryssa over litt krøsta hvitkløk, og stekte i ovnen på to hundre gr i tretti førti minutter på alufolie. Sammen i ovnen kutta jeg opp en haug med grønnsaker (skvåsj, brokkoli, blomkål, paprika, løk etc) som jeg krydra med salt og pepper, og høvla et par skiver smør med osthøvel og hadde over, og pakka inn i alufolie og la det på brettet sammen med kotelettene.
Nakkekoteletter er dødsgodt og kjempebillig.

Når det gjelder sauser, så har du bernais, eggesmør, saus av kokosmelk, kraft og så videre. Det er bare fantasien som setter grenser.
Gjør deg ferdig med Foseid-dietten, og begynne på indukjsonen på nytt, men denne gangen med masse tålmodighet og matglede

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 23:43   #23
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er det ikke to ss fløte ELLER to ss rømme da, Dreamy?


Under aksepterte drikkevarer står blant annet:

Kremfløte eller matfløte (begrens til 2-3 spiseskjeer daglig(30-45ml); regn med karbohydratene)

Matvarer med spesielle hensyn:
For å ha litt ekstra variasjon, kan du spise 10 til 20 olivener per dag, en halv liten avokado, 30ml seterrømme (2ss) eller 90ml usøtet kremfløte (6ss), så vel som 2 til 3 spiseskjeer med sitron eller lime juice. Men vær oppmerksom på at disse matvarene noen ganger kan redusere vekttap hos noen personer, og kanskje må unngåes de første 2 ukene. Hvis det virker som at vekten går sakte ned, så modererer du ditt inntak av disse matvarene.

Altså 2 ss seterrømme, eller 6 ss fløte.
Men om disse 6 ss fløte kommer i tillegg til det du kan drikke av fløte....ja det ble jeg litt usikker på nå.......

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 00:13   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeelp!

Hmmm, nå spiser jeg ikke meieriprodukter i det hele tatt, bortsett fra smør, men mener liksom å huske at jeg enten spiste to ss rømme eller fløte om dagen i første omgang. Men det er over to år siden, så jeg husker ikke ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 11:30   #25
boiboi2009
Nytt Medlem
 
boiboi2009 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Skedsmo
Innlegg: 8
boiboi2009 er på en erverdig vei

Sv: Hjeeelp!

Veide meg idag .....
Ned 3 kg!!!! Hurra! Så deilig å få resultater for all "slitet" hehe!



God helg!!!

Takk for alle svar. Skal fortsette på dette, det funker jo!

__________________


boiboi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjeeelp CarrieBee Spørsmål og svar 7 26-07-09 14:33
Hjeeelp! Guners Lavkarbo generelt 7 19-07-09 23:32
Hjeeelp! Marita Ketolysekuren 19 12-04-08 12:11
Søvnløs! Hjeeelp! Katovi Lavkarbo generelt 3 07-01-07 09:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no