Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ops! Spiste Atkins-bar i Induksjonsfasen

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-05, 15:37   #1
American
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 50
Innlegg: 3
American er på en erverdig vei
Cool

Ops! Spiste Atkins-bar i Induksjonsfasen

[FONT=Arial Narrow]Hei hei.
Jeg lure på om eg har ødlagt noke med å spise en Atkins bar siden eg er bare i uke 1??? Den har jo bare 2 g. karbohydtater?
Men.... smakte så godt, at nå har eg dårlig samvitighet. hehe!

Altso, dieten går ganske greit. Er ikke sulten, og hodepinnene har gitt seg. Men hvordan kan eg vite om eg er i ketoses? Finnes det noen produkter på marked i norge for å teste det? På apoteket kansje?
Takk for hjelpen! [/font]

American er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-01-05, 18:10   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

du kan kjøpe ketostix på apoteket ca 50 kr for 50 stk de gir bare en indikasjon. andre her som vet mere enn meg. for de fleste så tror jeg ikke en sånn bar ødelegger noe...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-05, 00:00   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av American

Hei hei.
Jeg lure på om eg har ødlagt noke med å spise en Atkins bar siden eg er bare i uke 1??? Den har jo bare 2 g. karbohydtater?
Men.... smakte så godt, at nå har eg dårlig samvitighet. hehe!

Ingen fare, gjort er gjort og spist er spist !
Tror ikke du har ødelagt noe, - så lenge du begrenset deg til en stk. og ikke spiser fler på en stund !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 15:58   #4
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Har man ikke lov til å spise Advantage og Endulge barene på induksjonen??? Men det står jo at den er "good for fases 1,2,3,4 of atkins" på pakka!!!! IIIIK!!! men merket ingenting i magen etterpå, betyr det at man kan spise det likevel?? Hva er kriteriene for at man kan spise maltitol o.l på induksjonen? Dere sier at noen kan spise det, og noen kan det ikke. Hva avgjør om jeg kan spise det? Som sagt merker jeg aldri noe i magen etter å ha spist maltitol (enten sjokolade m maltitol eller dietorelle osv).

Hehe! er litt forvirra av dette nå (igjen...)

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 21:02   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ingen av Endulge barene (eller produktene) er merket med tillatt for fase 1 på Atkins Shop på Atkins.com eller i varekatalogen. Kun fase 2,3,4. Har sjekket alle 36 produkter.

Når det gjelder Advantage bar'ene var jeg nok litt rask på labben ja !
Det står faktisk OK på alle faser på Atkins.com, men ikke i katalogen
Nå er er min katalog fra 2003 så det kan hende at produktene er tilpasset siden da. I siste utgave av boka som ble skrevet før Atkins døde og før Atkins Nutritionals gikk bananas med produksjon av produkter, står det klart og tydelig at man IKKE skal spise annet enn det som stårpå tillatte matvarelista. If it's not on the list, don't eat it. Atkins support advarer også mot "frankenfoods" under induksjon. I USA har Atkins Nutritionals måttet gå ut offentlig og advart fordi folk byttet ut måltider med bar'er.

Når det er sagt, - at man kan spise dem betyr ikke at det er bra å gjøre det. Hver og enkelt må prøve seg frem og se om de reagerer på dem eller tåler dem (reaksjoner på søtstoffet, stans i vektnedgang). Atkins support forumene flyter over av advarsler MOT å spise det, men for å slå all tvil til side:

ADVANTAGE BAR ER TILLATT PÅ INDUKSJON !

Det er ingen spesielle regler MOT maltitol på induksjon. Det eneste som sies i boka er at man bør holde kunstig søtstoff til et minimum (tilsvarende 3 pk/prosjonsposer pr dag -og bare der begrenses jo bar-inntaket noe). MEN når det gjelder maltitol er det er veldig mange som ikke tåler det. Det merker man fort !!!! Luftsmerter, magekramper og diare er ofte nevt i den sammenhengen. Det kommer an på hva annet søtstoff som er blandet i. Det virker som færre reagerer på Splenda + maltitol (som Atkins bruker) enn andre blandinger med maltitol. Også her må man også prøve seg frem til hva man tåler !

Så kos deg med Advantage baren din du....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 14:47   #6
Sanne:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: nordland
Alder: 40
Innlegg: 15
Sanne:) er på en erverdig vei

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Hadde fått inntrykk av at man kunne spise alt bare du ikke overstiger karbohydratgrensen på 20 pr dag i induksjonsfasen? Så jeg kan ikke spise bacongull eller atkins muffins eller pannekaker eller gele m vaniljesaus i induksjonsfasen?

Sanne:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 14:57   #7
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Opprinnelig lagt inn av Sanne:), her.

Hadde fått inntrykk av at man kunne spise alt bare du ikke overstiger karbohydratgrensen på 20 pr dag i induksjonsfasen? Så jeg kan ikke spise bacongull eller atkins muffins eller pannekaker eller gele m vaniljesaus i induksjonsfasen?


HVor har du fått d inntrykket??har du lest bøkene for der står d veldig klart, pluss her på forumet...hehe men e vet d e vanskelig å være nybegynner (som alle har vært)
Du bør jo i bunn og grunn holde deg unna alt av søtningsstoffer, iallfall de 14 første dagene, og d e jo ikke så lenge så kan du heller spise d andre etterpå, men tror ikke d gjør noe at litt bacongull osv men alt me måte (ps d e sukker i bacongull) også kommer d jo ann på hvor mye du skal ta av.....du merker jo fort på vekta om du kan spise d eller ikke....

surf litt rundt her på tillatte matvarer så finner du fort utav d, og som e skrev tidliger d e bare de 14 første dagene som e kjempe "strenge"...

lykke te vidre....kjenner e nille rett så kommer ho sikkert me et bedre og utfyllende svar

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 15:08   #8
Sanne:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: nordland
Alder: 40
Innlegg: 15
Sanne:) er på en erverdig vei

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Ja du har helt rett!!! Dette er ikke ENKELT!!!! Har ei vennine som må ha misforstått en god del etter alt hun forteller meg jeg kan spise. Jeg leser og leser,men utifra det synes jeg det er vanskelig og tolke hva man kan spise og ikke i induksjonsfasen! Altså de første 14 dagene hvis jeg forstår deg riktig? Jeg skal ned fra 68 til 60.....Helst fortest mulig. Har allerede gått ned fra 78,men d var med friskhusets ekstravaganza program, der var vi også i ketose de tre første ukene,men der drakk vi bare pulver 3 gang for dag. Tusen takk for at du tok deg tid til og svare meg

Sanne:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 15:17   #9
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Opprinnelig lagt inn av Sanne:), her.

Ja du har helt rett!!! Dette er ikke ENKELT!!!! Har ei vennine som må ha misforstått en god del etter alt hun forteller meg jeg kan spise. Jeg leser og leser,men utifra det synes jeg det er vanskelig og tolke hva man kan spise og ikke i induksjonsfasen! Altså de første 14 dagene hvis jeg forstår deg riktig? Jeg skal ned fra 68 til 60.....Helst fortest mulig. Har allerede gått ned fra 78,men d var med friskhusets ekstravaganza program, der var vi også i ketose de tre første ukene,men der drakk vi bare pulver 3 gang for dag. Tusen takk for at du tok deg tid til og svare meg


Er ikka alltid like enkelt å skulle oritere seg om hva en kan spise og ikke...

Viss du ser litt på denne tråden her så står der en del om tillate varer på Atkins Induksjon.

Lykke til!

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 15:22   #10
Sanne:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: nordland
Alder: 40
Innlegg: 15
Sanne:) er på en erverdig vei

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Kan noen skrive et forslag på hva man f,eks kan spise i løpet en dag i inuksjonsfasen og hvor ofte? Feks frokost,middag og kvelds.

Sanne:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 21:00   #11
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Opprinnelig lagt inn av Sanne:), her.

Kan noen skrive et forslag på hva man f,eks kan spise i løpet en dag i inuksjonsfasen og hvor ofte? Feks frokost,middag og kvelds.

spis når du e sulten....frokost lunsj middag kveld pluss mellommåltider om du vil d, så lenge du ikke overstiger 20gr karbo om dagen.
alt av kjøtt, fisk, fjærkre, egg osv og grønnsaker som står på tillatlista..
100gr ost pr dag....Går du inn på frokost/middag/kvelds linkene e d masse forslag der...
du må også lære deg å regne ut karbo sånn at du har peiling..

gode fettkilder er :salatoljer, avakado, sæterrømme,fløte, meierismør osv

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 21:16   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Med listen med tillatte matvarer du har fått link på, er det lett å sette sammen måltider. Du kan spise hva som helst fra lista til et hvilket som helst måltid. Alle måltider skal inneholde proteiner, fett og karbohyrater - oveddelen av disse skal bestå av grønnsaker. Hvis du ikke er 100% sikker på at venninda di har lest boka skikkelig (det hørtes litt tvilsomt ut) så ikke ta i mot råd. Les boka sjøl og lær !

Bud nr. en for å kunne lykkes er å lese boka grundig og lære deg å lese næringsinnhold og regne ut hvor mye karber det er i maten du spiser. Næringstabellen finner du bl.a. her på forumet på første siden:
Den store matvaretabellen

Du behøver ikke telle alltid, bare til du lærer deg omtrent hvor mange karber det er i porsjonene du pleier å spise. Til du føler deg trygg på at du har oversikten. Om du ikke teller overlater du litt vel mye til tilfeldighetene og faren er at du spiser for mange karber.

Når det gjelder søtstoff så anbefaler Atkins IKKE søtstoffet Apartame, men han forbyr ikke søtstoff på induksjon. Han har godkjent Splenda i bruk på induksjon. MEN i begrensede mengder. Klarer man å holde seg unna kunstig søtstoff er det det aller beste.

Lykke til !


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 23:20   #13
Sanne:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: nordland
Alder: 40
Innlegg: 15
Sanne:) er på en erverdig vei

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Takk for svaret Nille. Lurer fortsatt på en ting...du sier at han godtar et søtstoff i minerale mengder,betyr det at det er tillatt med pannekake og vaffelmixen hans? lurer også på brødblandingen hans? kan jeg spise dette i induksjonsfasen?

Sanne:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 23:26   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Hvis du mener Atkins Bake Mix eller Quick Quisine Bake Mix, så er de tillatt. De andre du nevner kjenner jeg ikke til. Det skal uansett stå på pakka om det er tillatt i fase 1/Induksjon.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 23:51   #15
Sanne:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: nordland
Alder: 40
Innlegg: 15
Sanne:) er på en erverdig vei

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Den brømixen jeg har står d på boksen er tillatt i alle faser,men ikke muffinsblandingen. Den heter Quick Quisine Muffins.

Sanne:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 00:15   #16
Sanne:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: nordland
Alder: 40
Innlegg: 15
Sanne:) er på en erverdig vei

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Et spm til før jeg tar kveld Er det noen sauser jeg kan spise i fase1?

Sanne:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:09   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: oppps. spiste atkins bar i Induksjons fasen

Posesauser skal du uansett ligge unna. De er fulle av transfett og IKKE sunne i det hele tatt. Lag saus av kremfløte, gjerne med ost, - eller creme fraishe eller rømme. Søk på oppskrifts forumet så finner du masse gode alternativer !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man er i induksjonsfasen matitt Spørsmål og svar 7 27-11-08 22:23
Dette spiste jeg i går ... Frankie Ketolysekuren 5 18-06-08 20:31
Nyest her inne (med spørsmål om Atkins Induksjonsfasen) Mørkemannen Atkins kosthold 12 03-04-08 23:44
Jeg spiste en Yoplait 0.1% VioLETTa Ketolysekuren 12 17-10-07 13:33
Forlenge induksjonsfasen? Minus Induksjonen 2 04-10-07 20:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no