Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ingen vektnedgang på 11 dager - smertestillende

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-11, 16:00   #1
elinm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 38
elinm er på en erverdig vei

Ingen vektnedgang på 11 dager - smertestillende

Jeg har vært i ketose omtrent i tre uker sammenhengde. Jeg gikk ned to kg den første uken. Etter dette står vekten bok fast. Jeg spiser MYE fett og ikke mer enn 25 kh, oftest enda mindre. Tipper jeg har en fordeling på ca 70% fett og 25% proteiner. Men jeg sparer ikke på fettet da, spiser mye ost, men har gått over til mager kesam istedenfor fløte for å se om det hadde noen innvirkning på vekten. Det har det imildertid ikke.

Men, så er det dette med medisiner. Jeg har artrose (slitasjegikt), og i ketose har disse smertene økt noe helt vanvittig. Jeg er smertefri fra jeg står opp, og til mellom 15-18 avhengig av hvor mye jeg beveger meg. Deretter har jeg så vondt hvis jeg ikke tar smertestillende, at jeg omtrent går fra vettet. Jeg har derfor tatt i snitt 1000 mg ibux/naproxen og 1g paracet om dagen, har også tatt pinex forte ved et par anledninger. Dette har ført til forstoppelse, og det kan gå 5 dager mellom hver gang jeg er på do, men vekten går altså ikke ned.

Tror dere medisinene virker inn på vekten?

Tror dere smertestillende kan ha innvirkning? Jeg går også på antibiotika på grunn av UVI.

elinm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat HFLC, 25 carb daglig Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 16:29   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektnedgang på 11 dager - smertestillende

Først... tre uker er veldig kort tid, alt i alt. Elleve dager uten vektnedgang er slett ikke så lenge at det er relevant å begynne å endre på ting eller bli bekymret.

Hva angår medisiner - ja, man kan stagnere litt av smertestillende (spesielt NSAIDer er kjente syndere) men det er mer sannsynlig at det er sykdom og smerter som gjør at kroppen din stresser. Alle former for stress kan slå negativt ut i form av vannsamling og generelt ulykkelig skrott. Så jeg synes ikke at du IKKE skal ta medisinene du trenger, ei heller nødvendigvis klandre dem - men fokuser på å bli frisk, så skal du se at kroppen får overskudd til å tenke på vektnedgang igjen.

At leddsmertene har blitt verre i ketose - forhåpentligvis er dette et overgangsfenomen! Kan det hende at leddgikten også reagerer på annen infeksjon i kroppen (UVI)? (Har ME og autoimmun sykdom selv, og alt henger sammen, for meg - en infeksjon noe sted får fort "alt" til å bli mye verre...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 16:44   #3
elinm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 38
elinm er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang på 11 dager - smertestillende

Tusen takk for et velskrevet svar, det hjalp litt :-) Håper du har rett!

elinm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat HFLC, 25 carb daglig Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 19:14   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektnedgang på 11 dager - smertestillende

Jeg ville tenkt at 4-6 uker må til før du kan konkludere om du må gjøre noe for å unngå smerter.

Jeg ble veldig mye verre av chrons, som er en autoimmun sykdom, de 3 første ukene på lavkarbo. Etter uke 4 ble bare symptomene vekke... for første gang på mange ÅR!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingen vektnedgang søtejenta Spørsmål og svar 17 02-05-11 22:16
Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi? Shamu Ketolysekuren 8 28-04-11 15:02
I ketose, men er ingen vektnedgang... mamman til luca Ketolysekuren 2 28-05-10 21:22
Kvinne over 60 og ingen vektnedgang Grandmother Spørsmål og svar 0 02-05-09 17:32
ingen vektnedgang! moea Lavkarbo generelt 15 30-05-06 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no