Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Når blir mye fett for mye?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-11, 12:50   #1
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Når blir mye fett for mye?

Kostholdet kalles tross alt "low carb, high fat" - og jeg innrømmer at jeg pøser på med fett. Man kan det bli for mye fett? jeg ligger på 75% fett, 25% proteiner og 10% karbs daglig....men ser at jeg jommen er oppi 150 gr fett noen dager...Steike, er ikke det mye? FOR mye?

Hva er lurest å gjøre ved stagnasjon eller oppgang...kutte fett eller øke fett? Syns det er utrolig tvetydige råd her inne på akkurat det...

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 13:22   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Når blir mye fett for mye?

Opprinnelig lagt inn av Nurk, her.

Kostholdet kalles tross alt "low carb, high fat" - og jeg innrømmer at jeg pøser på med fett. Man kan det bli for mye fett? jeg ligger på 75% fett, 25% proteiner og 10% karbs daglig....men ser at jeg jommen er oppi 150 gr fett noen dager...Steike, er ikke det mye? FOR mye?

Hva er lurest å gjøre ved stagnasjon eller oppgang...kutte fett eller øke fett? Syns det er utrolig tvetydige råd her inne på akkurat det...

Det må være noe feil i tallene dine, for 75 + 25 + 10 = 110.

Uansett, et enkelt regnestykke (hentet fra bloggen min):

142 gram fett + 85 gram proteiner + 20 gram karbohydrater = 1700 kcal.
Og dette gir altså:

  • 75 e% fett
  • 20 e% proteiner
  • 5 e% karbohydrater

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 13:58   #3
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Når blir mye fett for mye?

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Det må være noe feil i tallene dine, for 75 + 25 + 10 = 110.

Uansett, et enkelt regnestykke (hentet fra bloggen min):

142 gram fett + 85 gram proteiner + 20 gram karbohydrater = 1700 kcal.
Og dette gir altså:

  • 75 e% fett
  • 20 e% proteiner
  • 5 e% karbohydrater

Oops, ja, jeg tok sånn ca de verdiene jeg har sett daglig jeg, men klarte ikke helt regne sammen skikkelig Hehe, men ja noe slik du skriver, er veldig vanlig hos meg. Som regel litt under 75% fett,nærmere 70 - og så 20 protein og 10 karbs...Det må da bli 100

Uansett....er det ikke for mye fett i grunn?

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 13:58   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Når blir mye fett for mye?

Opprinnelig lagt inn av Nurk, her.

Kostholdet kalles tross alt "low carb, high fat" - og jeg innrømmer at jeg pøser på med fett. Man kan det bli for mye fett? jeg ligger på 75% fett, 25% proteiner og 10% karbs daglig....men ser at jeg jommen er oppi 150 gr fett noen dager...Steike, er ikke det mye? FOR mye?

Hva er lurest å gjøre ved stagnasjon eller oppgang...kutte fett eller øke fett? Syns det er utrolig tvetydige råd her inne på akkurat det...

Har du stagnasjon eller oppgang nå? Og har hatt det i minst 4 uker?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 14:00   #5
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Når blir mye fett for mye?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Har du stagnasjon eller oppgang nå? Og har hatt det i minst 4 uker?

Oppgang. Ikke 4 uker, bare 1 Men likevel - jeg spør bare for å vite hva som er smart å ligge på daglig, jeg og evt hva man gjør hvis det er oppgang over lengre tid....evt stagnasjon.

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 14:02   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Når blir mye fett for mye?

Opprinnelig lagt inn av Nurk, her.

Oops, ja, jeg tok sånn ca de verdiene jeg har sett daglig jeg, men klarte ikke helt regne sammen skikkelig Hehe, men ja noe slik du skriver, er veldig vanlig hos meg. Som regel litt under 75% fett,nærmere 70 - og så 20 protein og 10 karbs...Det må da bli 100

Uansett....er det ikke for mye fett i grunn?

Nei....høres ikke ut som mye fett det synes jeg, ganske vanlig at man spiser ca 150 gram fett på lavkarbo.
Noen spiser mer, andre mindre, alt etter hvor strengt man lever lavkarbo og hvilket energibehov man har

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 14:06   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Når blir mye fett for mye?

Opprinnelig lagt inn av Nurk, her.

Oppgang. Ikke 4 uker, bare 1 Men likevel - jeg spør bare for å vite hva som er smart å ligge på daglig, jeg og evt hva man gjør hvis det er oppgang over lengre tid....evt stagnasjon.

Jeg ville ikke brukt 1 uke som grunnlag for endring. Det er bare du som til syvende og sist vet hva som er optimalt inntak for deg også Avvent nå noen uker til, hold deg til slik du spiser nå og se hva som skjer.

Som LenaBeatrice sier - føler du deg i fin form, opplagt med energi og er komfortabel med maten - ikke gjør endringer nå Kjøp deg ei bøtte med tålmodighet istedet (jeg kan sende deg litt - fikk tak i mye på billigsalg her før jul *ler*)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett eller karbohydrater ... En blir ikke overvektig av fett! (?) Hva gir utslaget? ragabast Generell diskusjon 11 09-03-11 10:52
Blir syk av fett! Hillemoi Spørsmål og svar 13 14-11-10 07:16
Blir dette nok fett da?? Pearl75 Ketolysekuren 3 07-04-10 13:34
Når blir det for mye fett? Paris Lavkarbo generelt 8 22-08-09 18:47
Når blir det for mye fett? Søster Spørsmål og svar 6 22-05-08 21:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no