Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbo grillmat

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-10, 15:00   #1
Trh_1977
Medlem
 
Trh_1977 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 64
Trh_1977 er på en erverdig vei

Lavkarbo grillmat

Tenkte grille i dag siden det plutselig dukket opp en sommerdag igjen. Hva egner seg best på grillen? Rent kjøtt er jo selvfølge, men er det noe annet, og ikke minst, hva slags tilbehør? Dette er første dagen min med lavkarbo så har ikke så mye erfaring...

__________________
Min journal: Nå skal bollemagen vekk en gang for alle!
Trh_1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner med lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:25   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo grillmat

Grønn salat, rømmesalat eller coleslaw, foliepakkede grønnsaker på grillen? Kjøtt, fugl, fisk, noen typer ost kan også grilles... så lenge du styrer klar av potetsalat / bakt potet burde det meste av grillmat være lavkarbovennlig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:44   #3
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo grillmat

Ikke mais!
Men ellers så lager du en deilig pakke i aluminiumsfolie med brokkolibiter, paprika, tomat, løk, persille, masse smør, pepper, salt og kanskje noen minimais (de er greie).
Salat ved siden av kan du også ha: Hjertesalat eller isbergssalat, agurk, fetaost i olje, paprika, tomat.

Dette er eksempler. Grillmat er digg på lavkarbo også!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:47   #4
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo grillmat

Blomkålsalat, dvs. bytt ut poteten med blomkål. Super godt.

Min versjon:
Til et forholdsvist stort blomkålhode trenger du:

1 beger sæterrømme
1 pk ekte majones
litt vårløk el. rødløk
Karry etter smak (kan droppes)
Blandes godt, og settes kjølig

Kok blomkålen passe mør.
Avkjøl og del opp i passe biter, og bland dette inn i dressingen.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:48   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo grillmat

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Blomkålsalat, dvs. bytt ut poteten med blomkål. Super godt.

Min versjon:
Til et forholdsvist stort blomkålhode trenger du:

1 beger sæterrømme
1 pk ekte majones
litt vårløk el. rødløk
Karry etter smak (kan droppes)
Blandes godt, og settes kjølig

Kok blomkålen passe mør.
Avkjøl og del opp i passe biter, og bland dette inn i dressingen.

Vann i munnen

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:54   #6
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo grillmat

og så kan du kjøpe hvitløksdressingen til Salatmestern på Rimi eller Rema, det er flasker som står i kjøledisk. Lite karbo og digg saus.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:59   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo grillmat

Fader Martin Hamburgerdressing har 5 kh pr 100 gram.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 16:22   #8
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo grillmat

Lag grillspyd med sjalottløk, små sjampinjonger, paprika- og squashbiter og annet godt du måtte ha lyst på. Pensle og grill sammen med kjøttet. Veldig godt!

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 16:28   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo grillmat

Mariner biter av kyllingfilet i masse olivenolje, hvitløk, basilikum og sitron, tre på spyd og server med tzatsiki. namnam

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 16:31   #10
Trh_1977
Medlem
 
Trh_1977 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 64
Trh_1977 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo grillmat

Her var det kommet inn mange gode tips på kort tid!
Gleder meg til å handle og ikke minst grille etterpå!

__________________
Min journal: Nå skal bollemagen vekk en gang for alle!
Trh_1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner med lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 16:48   #11
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo grillmat

fylt avokado=) rekesalat

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:17   #12
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo grillmat

Opprinnelig lagt inn av Trh_1977, her.

Her var det kommet inn mange gode tips på kort tid!

Hehe, tenker grillmat er noe mange har ferske minner om

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 18:34   #13
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo grillmat

Jeg har brukt mye hodekål i salat. tror det også går greit.

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:48   #14
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo grillmat

Jeg pleier å ha hotlink pølser fra rema 1000, de er kjempe saftige og litt medium kryddret. Inneholder 0,5kh pr 100 g, 1 pølse er 120g. Jeg pleier å ha til en grillet tomat og avokado. hakker avokadoen i biter å tar på litt seltin, blander den med litt feta ost åsså spiser jeg det er en fest for smaksløkene beste blandingen jeg har smakt.

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:48   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo grillmat

Om du har en Spar-butikk i nærheten, så kanskje du er så heldig at de fører Helle Valdres Fjellgrill! Det er altså de beste pølsene jeg noensinne har smakt, nokså dyre, men det er det verdt! Fire typer kjøtt (lam, elg, okse og spekk av svin), null potetstivelse eller annen dr*t, og nydelig krydret!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 10:07   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo grillmat

I tillegg til blandet salat med egen hjemmelaget dressing (majo/CF med litt natreen, sitronsaft og en sprut med ketchup med mindre sukker) og hjemmelaget blomkålsalat - er favoritten grillet paprika-salat.

Obs obs - det er MYE mer karbo i rød paprika sammenlignet med grønn - så bruk grønn - smaken blir like god.
Grill paprikaen HELT sort på grillen - skikkelig helsvidd! Jeg pleier å dele den i to sånn at det går raskere - men den skal ikke være flekkete sort - den skal være totalt svidd
Ta av grillen, og legg i en plastpose med en gang. Vent litt og gni så kraftig på posen slik at det sorte skinnet går av. Du må sikkert ta det på fjøla og rense for svidd skinn også. Paprikaen endre nå karakter fra litt bitter og skarp til smoooooth søt i smaken

Del opp i passe biter, bland med litt chili-olje og fetaost *sikle*. Finnes fetaost i chiliolje - ihvertfall på coop har jeg sett den - flerkantet glass.

1 grønn paprika er ca 2.1g karbo - og burde holde til en person som grilltilbehør.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tilbehør til grillmat Makronella Middag 4 07-06-10 19:49
Grillmat Kanutten Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 03-05-09 18:30
Deilig grillmat! Ada Ketolysekuren 1 11-06-07 19:23
Bønnesalat til grillmat Carisma Annen mat 4 19-05-07 18:13
Grillmat ... moinx Ketolysekuren 26 08-05-07 23:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no