Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Lenge siden sist ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-09, 13:57   #1
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 54
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Lenge siden sist ...

Ja, da er det på`n igjen for min del. Leenge siden jeg har vært her inne nå. Men greide å gå ned 35 kilo med ketolysekuren for noen år siden
Nå er de tilbake......sammen med barn nr 4

I tillegg har jeg fått noen helseplager som bekymrer meg veldig!

Jeg fikk svangerskapsforgiftning under siste svangerskap, og sliter enda med høyt blodtrykk over 2 år etter fødselen. Dette har jeg aldri vært plaget med før. I tillegg har jeg høy puls, nå ligger jeg vanligvis på noen og nitti i hvilepuls.
Tidligere i år var jeg svært syk, og lå i flere uker på sykehus med indre blødninger. Da ble det oppdaget at jeg har fettlever
Og i tillegg alle disse ekstra kiloene! Jeg bør ned ca 35 kilo for å finne igjen meg selv.

Men til tross for alt dette...og mere til......har jeg ingen motivasjon!
Jeg drømmer om å være slank igjen, og jeg husker hvor deilig det var forrige gang jeg greide å ta av 35 kilo. Men denne gangen har jeg liksom ikke ork. Jeg er bare så sliten, så sliten, og utsetter det alltid.

Jeg har greid det kunststykket å legge på meg over 10 kilo mens jeg var i ketose. (Etter siste fødsel) Og det kan være noe av grunnen til at jeg nå gruer meg for å begynne igjen. Ingen har funnet en forklaring på dette, så det er litt av et mysterium. Noen som har hørt om noe lignende?

Er også redd for at jeg ikke tørr å spise fett nok, på grunn av leverproblemene. Har noen av dere andre erfaringer med fettlever? Legen var ganske bekymret, og mente at leveren min slett ikke var særlig god. Vil mye fett være en ekstra belastning for leveren?

Fysisk aktivitet er på minimumsnivå en god stund enda, på grunn av de indre blødningene. Men jeg kan gå litt, om jeg ikke overdriver.

Som dere skjønner er ikke utgangspunktet det beste. Men nå viser vektnålen 100 kilo, og jeg vil ikke over det igjen!
Skal sjekke stoffskifte igjen....men det bruker å være ok. Har litt lav blodprosent for tiden, men den er stigende
Mister fryktelig mye hår for tiden, og mistenker at det kan skyldes de påkjenningene som kroppen har vært igjennom tidligere i år. Men vil det også hindre meg i å gå ned i vekt?

Fastlegen min er helt ok, men har vel heller liten tro på lavkarbo. Får beskjed om å spise "ordentlig" mat fra den kanten

Det var litt om meg. Kom gjerne med råd og kommentarer. Føler meg litt på usikker grunn for tiden. Men nå MÅ jeg begynne å ta vare på kroppen min! Jeg er bare usikker på hvordan.......

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 14:22   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lenge siden sist.......

Velkommen tilbake

Vettu, ang det med fettlever, send en PM til Torkil

Håper du finner motivasjonen

Så jeg sier lykke til og på deg!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 15:08   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Lenge siden sist.......

Masse lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 15:55   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lenge siden sist.......

Hei,
Det står ikke noe vedrørende lever her men denne tråden bør du få med deg.
Er fett og ketose farlig, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656
Pål har akkurat lagt inn en link til en blogg han har skrevet, den er på engelsk her, http://ramblingsofacarnivore.blogspot.com/

Sitat:

Sitat fra Pål, fra denne tråden, Magiske kropper, magiske tall, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24058

Det må nevnes at det finnes medisinske tilstander som ikke går lett å kombinere med en langsiktig ketose. Blant annet nyresykdommer og leversykdommer. Skulle man ha medisinske tilstander man er usikker på så spør en lege (underforstått en som er oppdatert på kostindusert ketose). Likevel er vi mennesker med all sannsynlighet godt rustet for å leve i lang tid med svært lavt karbohydratinntak. Vi er tross alt et av få dyr som kan produsere og nyttiggjøre seg av ketonlegemer.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 23:35   #5
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Lenge siden sist ...

Hei

Velkommen tilbake Trist å høre om alle plagene du har hatt, håper virkelig at det går bedre og bedre med deg !

Vet desverre lite om det ang leveren din ! Men masse lykke til !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 00:21   #6
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 54
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lenge siden sist ...

Takk for gode tips og oppmuntring

Jeg har sendt en PM til Torkil. Spent på om det gir noe resultat.
Jeg kommer tilbake med nytt

Lykke til videre til dere alle! Vi er sterkere enn vi tror

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 08:19   #7
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Lenge siden sist ...

Velkommen tilbake og masse lykke til med ny vektnedgangsperiode

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 20:53   #8
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Lenge siden sist ...

Heisann. Velkommen, håper du klarer å finne motivasjon til å ta kampen mot kiloene

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:21   #9
tinus76
Medlem
 
tinus76 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sør-vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 447
tinus76 er på en erverdig vei

Sv: Lenge siden sist ...

Masse lykke til

__________________
Klem fra Tinus gift med mannen, mamma til E04, J06, J08
Min_Journal - Startdato: 20.10.09, Startvekt: 96 kg, skal ned minst 31 kg


tinus76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Som sist eg var på ketolyse nattinatt Ketolysekuren 0 11-08-09 10:06
Hvilken fim så du sist? Carisma Generell diskusjon 31 08-08-06 14:02
Nå er det lenge siden. Miriam Lavkarbo generelt 4 11-03-05 12:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no