Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye kh når jeg trener hver dag?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-09, 18:09   #1
sukkerklumpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 16
sukkerklumpen er på en erverdig vei
Arrow

Hvor mye kh når jeg trener hver dag?

Jeg lurer på hvor mye kh jeg egentlig trenger når jeg trener hver dag, er det noen plass jeg kan finne ut dette????

__________________


sukkerklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 18:15   #2
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kh når jrg trener hver dag?

Opprinnelig lagt inn av sukkerklumpen, her.

Jeg lurer på hvor mye kh jeg egentlig trenger når jeg trener hver dag, er det noen plass jeg kan finne ut dette????

Jeg har forstått det slik at man skal fremdeles innta det som er anbefalt for den kuren du går på, og se bort fra treningen. Dette fordi det også anbefales å trene i tillegg.

Siden jeg går på ketolysekuren skal jeg innta inntil 20g karber hver dag. At jeg trener 30-50 minutter hver dag gjør ingen forskjell på mine karber.

Men hvis andre mener noe annet, så er jeg også interessert i å høre mer om dette

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 18:31   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye kh når jrg trener hver dag?

Opprinnelig lagt inn av sukkerklumpen, her.

Jeg lurer på hvor mye kh jeg egentlig trenger når jeg trener hver dag, er det noen plass jeg kan finne ut dette????

Hva trener du da??
Og hvilken lavkarbofilosofi følger du?
Hvis du er i ketose, så har du nok fett på kroppen til å holde det gående leeeeenge - men du har ikke det lille ekstra for å yte maks og intensivt (etter hva jeg har skjønt).
Jeg prøver å trene ca en time om gangen, gjør styrkeøvelser, Pilates og aerob trening (sykling ol.).
Jeg er i ketose og spiser ikke noen ekstra karber ifm treningen.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:08   #4
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye kh når jrg trener hver dag?

Opprinnelig lagt inn av sukkerklumpen, her.

Jeg lurer på hvor mye kh jeg egentlig trenger når jeg trener hver dag, er det noen plass jeg kan finne ut dette????

Ca ingenting, men for enkelhets skyld kan vi si 20g.

  Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 22:38   #5
sukkerklumpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 16
sukkerklumpen er på en erverdig vei
Wink

Sv: Hvor mye kh når jrg trener hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hva trener du da??
Og hvilken lavkarbofilosofi følger du?
Hvis du er i ketose, så har du nok fett på kroppen til å holde det gående leeeeenge - men du har ikke det lille ekstra for å yte maks og intensivt (etter hva jeg har skjønt).
Jeg prøver å trene ca en time om gangen, gjør styrkeøvelser, Pilates og aerob trening (sykling ol.).
Jeg er i ketose og spiser ikke noen ekstra karber ifm treningen.

jeg er ikke i ketose, jeg følger litt generell lavcarbo med ca 20-50 g kh, så då mener dere at jeg ikke trenger mer ved trening takk for tipset....

__________________


sukkerklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 22:40   #6
sukkerklumpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 16
sukkerklumpen er på en erverdig vei
Red face

Sv: Hvor mye kh når jrg trener hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hva trener du da??
Og hvilken lavkarbofilosofi følger du?
Hvis du er i ketose, så har du nok fett på kroppen til å holde det gående leeeeenge - men du har ikke det lille ekstra for å yte maks og intensivt (etter hva jeg har skjønt).
Jeg prøver å trene ca en time om gangen, gjør styrkeøvelser, Pilates og aerob trening (sykling ol.).
Jeg er i ketose og spiser ikke noen ekstra karber ifm treningen.

jeg er instruktør i spinning og aerobic og det blir mye intensitet trening 5 dager i uka

__________________


sukkerklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 09:03   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye kh når jrg trener hver dag?

Opprinnelig lagt inn av sukkerklumpen, her.

jeg er ikke i ketose, jeg følger litt generell lavcarbo med ca 20-50 g kh, så då mener dere at jeg ikke trenger mer ved trening takk for tipset....

Mellom 20 og 50 g karber?? Er du sikker på at du ikke er i ketose?

Uansett vil jeg tro at du merker det godt på kroppen hvis du akkurat har begynt på lavkarbo og du kommer i ketose .
Jeg var helt ferdig de første tre ukene og det var bare så vidt jeg klarte en treningstime... Nå føler jeg at jeg kunne ha syklet i timesvis - men det er mer praktisk at jeg bare trener en time av gangen.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 12:13   #8
sukkerklumpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 16
sukkerklumpen er på en erverdig vei
Wink

Sv: Hvor mye kh når jrg trener hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Mellom 20 og 50 g karber?? Er du sikker på at du ikke er i ketose?

Uansett vil jeg tro at du merker det godt på kroppen hvis du akkurat har begynt på lavkarbo og du kommer i ketose .
Jeg var helt ferdig de første tre ukene og det var bare så vidt jeg klarte en treningstime... Nå føler jeg at jeg kunne ha syklet i timesvis - men det er mer praktisk at jeg bare trener en time av gangen.

ja jeg er nettopp begynt.... kansje jeg må øke litt på kh? jeg får prøve å se hvordan det går....

__________________


sukkerklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye trener du på en uke? tinkerbella Trening 5 31-07-09 08:28
Hvor mye trener dere? Romle Ketolysekuren 9 25-02-08 16:57
Hvor mye trener dere i uka? Kokkosbolla Eurodiett 5 01-10-07 09:39
Hvor mye trener dere? ELLINOR Trening 55 10-06-07 23:30
Hva og hvor mye trener vi??? Nirren Lavkarbo generelt 7 21-02-05 16:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no