Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Speltbrød fra Godt brød

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-04, 20:14   #1
ElinGH
Medlem
 
ElinGH sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 105
ElinGH er en juvelElinGH er en juvelElinGH er en juvel
Question

Speltbrød fra Godt brød

Gikk forbi Godt Brød i dag, og på utsiden stod det et skilt: Speltbrød med hirse, uten gjær! Eller noe sånt , har ikke så god hukommelse!

Er det noen av dere som har prøvd dette brødet? Eller kjenner til karb innhold?!

E.

__________________
MVH ElinGH

www.overvektig.net
En uavhengig nettside laget for og av overvektige som ønsker å gå ned i vekt.




ElinGH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert - snart atkins Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 22:46   #2
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ElinGH

Gikk forbi Godt Brød i dag, og på utsiden stod det et skilt: Speltbrød med hirse, uten gjær! Eller noe sånt , har ikke så god hukommelse!

Er det noen av dere som har prøvd dette brødet? Eller kjenner til karb innhold?!

E.

'
Er ganske sikker på at det ikke er lavkarbo, ElinGH! Sunnere enn kneipp og sånt men...

Marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 22:58   #3
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:

Speltbrød med hirse, uten gjær

Det kan være så ymse...
Er det et bakeri så SKAL de kunne vise/fortelle deg hva brødet inneholder.
Gå innom og forhør deg du.

Kan fortelle deg at jeg så innholdsfortegnelsen på Lindbergbrød her om dagen .. var ikke spesielt imponert over det heller. Ingers Rugbrød like så. Men som Marianne sier ... det er bedre enn vanlig kneip.

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 23:07   #4
ElinGH
Medlem
 
ElinGH sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 105
ElinGH er en juvelElinGH er en juvelElinGH er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Musti

...Men som Marianne sier ... det er bedre enn vanlig kneip.

Ja, det er noe med det! Men jeg foretrekker nå engang å lage brød selv, da vet jeg hva jeg får!

E.

__________________
MVH ElinGH

www.overvektig.net
En uavhengig nettside laget for og av overvektige som ønsker å gå ned i vekt.




ElinGH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert - snart atkins Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 23:17   #5
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Kjempelurt ElinGH!

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 12:35   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

ingers rugbrød...?

kan ikke si at jeg har satt meg nøye inn i hva det inneholder, men det er da masse riktig mel og korn i ingers? (ihvertfall det man baker selv... vet jo ikke om bakerier har forandret litt på oppskriften...)

hva er isåfall bra å spise på lavkarb?

når skal jo ikke jeg spise noe sånnt noe før en stund ute i fase to.. men greit å være forberedt..


klem Aline

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 16:16   #7
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av aline

kan ikke si at jeg har satt meg nøye inn i hva det inneholder, men det er da masse riktig mel og korn i ingers? (
klem Aline

Jeg synes det er litt "høl i hue" å kalle et brød Inger's RUG-brød, når det inneholdet MASSE hvete........ MYE mer hvete enn rug..... Så det er vel heller et "grovbrød med rug" eller noe.....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 16:23   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

du har et poeng!
men til brød å være.. er det ganske ok, eller finnes det bedre alternativer? speltbrød f.eks?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 17:09   #9
ElinGH
Medlem
 
ElinGH sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 105
ElinGH er en juvelElinGH er en juvelElinGH er en juvel

Opprinnelig lagt inn av elian

Jeg synes det er litt "høl i hue" å kalle et brød Inger's RUG-brød, når det inneholdet MASSE hvete........ MYE mer hvete enn rug..... Så det er vel heller et "grovbrød med rug" eller noe.....

Enig!!

Oppskriften jeg har:

Sitat:

Ingers rugbrød

Sitat:




3 stk brød i 2 liters former



1,3 kg sammalt hvete

200 g fin sammalt rug

200 g helkorn hvete

75 g gjær

2 ts salt

9 dl hvetekli/havrekli

1,8 l lunkent vann (37°)

1 dl linfrø

1 dl solsikke kjerner




1,5 kg hvete, 200 kg rug... ikke et rugbrød

Men for all del, det er et godt brød....

__________________
MVH ElinGH

www.overvektig.net
En uavhengig nettside laget for og av overvektige som ønsker å gå ned i vekt.




ElinGH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert - snart atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Brød for vedlikehold Kristian Vedlikeholdsdietten 6 29-06-05 12:55
Har Fått Svar Fra Vg !! Nille Nyheter / media 13 09-12-04 10:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no