Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Tannlegeregning

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-11, 21:23   #1
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Tannlegeregning

Nå lurer jeg veldig siden jeg var hos tannlegen i dag og fylte igjen et hull i bakerste tanna og betalte 2400 kr.

Jeg holdt på å besvime.

Noen som har erfaring , er tannleger her inne....skjønte ikke hvorfor denne tanna var så spesiell eller dette hullet....
enyone??

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 21:24   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Tannlegeregning

WOW! var det rotfylling eller? Dæven det var dyrt.. Shit..

Jeg betalte 800 kr sist fordi jeg hadde vondt i ei tann.. tok bilde. fant ingenting galt... dvs jeg kunne like gjerne vært hjemme, han gjorde ingenting og fant ingenting.. sukk..

Hva stod det på regningen? Spurte ikke du hvorfor det ble SÅ dyrt??

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 21:29   #3
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: Tannlegeregning

Nei, det var en fylling i ei tann med et hull i. Ingen rotfylling, det var en spesiell teknikk sa han. Jeg hadde regna med det beløpet du iser, men så var selve hullet i tanna på beløpet 1800 kr+ bilder, bedøvelse og udersøkelse : 600 = 2400 kr.

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 21:31   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tannlegeregning

Opprinnelig lagt inn av sols, her.

Nei, det var en fylling i ei tann med et hull i. Ingen rotfylling, det var en spesiell teknikk sa han. Jeg hadde regna med det beløpet du iser, men så var selve hullet i tanna på beløpet 1800 kr+ bilder, bedøvelse og udersøkelse : 600 = 2400 kr.

Spesiell teknikk? Be om forklaring, og ta en kjapp ringerunde rundt til et par andre tannleger. Ligger han langt over - KLAG! Dette burde du vært informert om på forhånd om det ble dyrere enn prisene som SKAL være oppslått på veggen hos tannlegen din!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 21:32   #5
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: Tannlegeregning

Men hvis du betalte 800 kr for ingen ting, så er kanskje ikke det dyrt da?

Jeg synes det var horribelt. Var inne i 35 min.

Det står rare ting på regninga: ,koposittinnlegg, one-step, enamel flow, filtek supreme XT, biscover polsih

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 21:34   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Tannlegeregning

vel jeg betalte jo for de forbanna røntgenbildene da... 800 kr.. for å glane meg i kjeften og si at alt ser fint ut og at jeg bare må gå og vente til smertene går over.. hehe.. ja jeg går sjelden til tannlege nå utenom når jeg virkelig plages gitt, for dyrt!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 22:12   #7
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: Tannlegeregning

Vel, nå har jeg skrevet til tannlegen, så har jeg startet med å undersøke..... dette skal jeg følge opp.......

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 22:30   #8
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Tannlegeregning

Vel, syns kanskje det var noget dyrt. Har nettopp hatt en runde med tannlege min, betalte rundt 1400 for hver fylling (tre dårlige fyllinger som måtte byttes), og da var det ekstra dyrt siden jeg går til en som bruker laserbor. Men vet at type rotfylling fort kan komme opp i 6-7000.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 22:45   #9
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: Tannlegeregning

men dette var altså IKKE en rotfylling

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 22:49   #10
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tannlegeregning

Problemet er ofte at tannleger kan ta betalt det de vil ettersom de ikke er koblet til noen refusjonsordninger av noe slag. Tannlegen jeg bruker tar 500 kr for røntgenbilder, en av de andre her i byen tar 800 kr. Mannen var innom to tannleger og fikk prisoverslag på det som skulle gjøres. Den ene var en halv gang til så dyr som den andre...

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 22:53   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tannlegeregning

Hei,
Sjekk ut denne:
http://dintannlegeoslo.no/tannlege_priser.htm

Denne oversiktene over priser fra 12 tannleger i ulike regioner i Norge, aug. 2009
http://www.klikk.no/helse/tannhygiene/article493724.ece

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 22:59   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tannlegeregning

Gubben hadde nettopp en liten tur til tannlegen! 1900,- takk!
Byttet en liten og en stor fylling, ikke noe store greier!
Og han er ingen dyr tannlege!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 23:02   #13
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: Tannlegeregning

Dette var nok en kompositt fylling, men ny metode...... vel jeg får vel svar....... fristet til å reise til Polen eller Budapest neste gang jeg!!

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 23:06   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tannlegeregning

Opprinnelig lagt inn av sols, her.

Dette var nok en kompositt fylling, men ny metode...... vel jeg får vel svar....... fristet til å reise til Polen eller Budapest neste gang jeg!!

Thailand om jobben er stor nok!
Da får du 2 ukers feire i verdens herligste land + tannbehandling for mindre enn det en dårligere behandling koster her i landet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no