Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

På ferie med lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-11, 11:31   #1
Marjhia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 32
Marjhia er på en erverdig vei

På ferie med lavkarbo?

Vi driver så smått å planlegger ferien for i år. Slik det ser ut nå, blir det nok Bulgaria som vi har reist til to ganger tidligere.
Hva spiser dere i feriene deres? Vi vet jo hvilken mat de har der, og mye klarer vi å styre unna. Men mye er jo dynket med saus, selv om det er sunne grønnsaker og kjøtt.

Og vanligvis har det jo vært øl hele dagen, med et par fyllekuler. Fyllekulene er greit, men hva med ølen? Er det mulig å ta "pause" en uke, isåfall hvor mye har det utgjort hos eventuelle folk som har prøvd?

__________________
Delmål til 5.juni:



Marjhia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, egen Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:40   #2
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: På ferie med lavkarbo?

Jeg haar hatt pause når jeg har reist bort men setter igang igjen med en gang jeg kommer hjem.Har ikke reist så mye mens jeg har gått på ketolysekuren da.Men det har resultert i ca.3kilo opp i vekt men det er jo individuelt da hvordan kroppene våre reagerer.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:47   #3
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Dette tenker jeg også på. Vi reiser på ferie på lørdag, og jeg er kjempe spent på hvordan det vil gå.Nå som jeg er så godt i gang Jeg skal iallefal prøve å være flink,men en del øl og vin blir det nok
Blir spennende !

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:47   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: På ferie med lavkarbo?

Jeg gruer meg til ferien. Sist jeg dro på ferie hadde jeg gått ned 15 kg og var godt i gang.. Sprakk mer og mer og unnet meg mer i ferien og gikk opp 17 kg til slutt (ikke i løpet av ferien da).. Så denne ferien i år blir beinhard, skal ikke unne meg NOE hehe.. Redd for å sprekke og ikke klare å begynne på igjen..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:21   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: På ferie med lavkarbo?

Jeg forstår ikke det der med "pause" fra livsstilen sin jeg? Har man valgt lavkarbo så lever man lavkarbo. Dvs at man i så stor grad som mulig finner og velger lavkarbo-vennlige alternativer NÅR MAN KAN!

Vin er bedre enn øl. MÅ du drikke øl - drikk en og ikke 5 Drikk vann i mellom hver alkohol-holdig drink også! Velg lettbrus om du skal ha deg en drink, be om å få sausen i skål ved siden av, spise MEST grønnsaker og proteinkilde og litt saus - man må ikke spise alt på tallerken Er det viktigere for deg å fråtse i feil mat og feil drikke i ferien enn å sitte med god samvittighet etterpå? I tillegg blir mange svært dårlige av slik fråtsing... Som senorita sier også - det KAN ødelegge hele opplegget ditt og gjøre at du ikke klarer å komme igang igjen - er det verdt det?

Bor du i leilighet med kjøkken har du jo ofte frokost og mellommåltider i boks kanskje? Ost, oliven, nøtter, spekeskinke, egg og bacon, omelett til frokost osv osv osv kanskje spise sjeldnere ute og mer i leiligheten før man går ut?? - mulighetene er kjempemange, men du må ta et bevisst valg på å SØKE etter lavkarbo-alternativet

Jeg skal selv til Madeira om bare 12 dager (sukk... gledes...) og skal bo til en venninne. Jeg sitter allerede å planlegger å ta med meg lavkarbo-brødet mitt, flytende natreen (til drinker hehe), og muligens noen atkins-barer, vi får se. Heldigvis lager min venninne mye god mat med grønnsaker, oljer, pesto osv så dette skal nok gå fint. Det blir nok ikke optimalt - MEN jeg tror det skal bli optimalt utifra situasjonen - dvs at jeg har planlagt det jeg kan - og resten tar vi med et smil. Jeg blir også dårlig om jeg spiser mye høykarbomat nå så det hjelper selvfølgelig på motivasjonen

Åh... ferie... DET trenger jeg nå her jeg sitter hjemme med omgangssjuka...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:32   #6
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Jeg har nettopp vært en uke på Tenerife (kom hjem søndag).
Vurderte litt frem og tilbake om jeg skulle være flink eller kose meg med deg hadde lyst på.
Valgte det siste...

Etter litt over 4 måneder på ketolyse (3 dager fri i jula), spiste jeg absolutt alt jeg hadde lyst på i denne ferien. Jeg drakk MYE rødvin og jaggu avsluttet jeg med en kjempeburger på flyplassen søndag kveld

Jeg gikk opp 2.6 kilo. Helt greit

Startet opp igjen på ketolyse i går, ingen problemer. Regner med å gå ned igjen i løpet av kort tid - for så å gå ned enda mer sakte og sikkert mot sommeren. Jeg trives med ketolyse-kostholdet, men jeg er jo fremdeles glad i all den maten jeg spiste før. Har allikevel innsett at jeg aldri - hele tiden - kan leve på høykarbo. Det får kun bli i ferier, høytider eller en og annen helg hvis jeg reiser bort.

Det er sikkert individuelt hvor mye man går opp på en slik uke. Jeg har tapt ca 8 kilo på denne kuren på 4 måmeder, så jeg raser heller ikke ned i vekt slik som mange.
Fordelen er kanskje at jeg heller ikke raser så fort opp i vekt ved en slik ukes kose-karbo-spising

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:40   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: På ferie med lavkarbo?

Jeg mer bevisst denne gangen og jegføler meg dårlig på høykarbo, oppblåst og fæl.Så når jeg skal på ferie nå skal jeg leve lavkarbo, skal leie leilighet og ikke bo på hotell så man kan lage egen frokost fekst. Skal jeg unne meg noe, så blir det siste dagen, og ikke FØRSTE dagen.. For da slipper jeg å sprekke en hel uke evt.. :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 13:02   #8
Marjhia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 32
Marjhia er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Tusen takk for alle informative svar!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg forstår ikke det der med "pause" fra livsstilen sin jeg? Har man valgt lavkarbo så lever man lavkarbo. Dvs at man i så stor grad som mulig finner og velger lavkarbo-vennlige alternativer NÅR MAN KAN!

Det er jo det jeg ikke vil gjøre, for dette blir jo en livsstil. Er bare på 3. uka enda men.
Fordelen er jo at jeg vet hvilken mat som serveres der. Og jeg vet også hvilken vin, det meste er lokal vin, og den er IKKE god. Men det går an å prøve, smakte jo ikke all vinen sist vi var der.
Jeg må tenke litt på det, men jeg kommer nok til å unne meg litt mer enn vanlig.

__________________
Delmål til 5.juni:



Marjhia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, egen Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 13:05   #9
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: På ferie med lavkarbo?

Jeg drikker heldigvis ikke alkohol, så det problemet slipper jeg. Det får bli vann vann og vann :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 13:34   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: På ferie med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Marjhia, her.

Tusen takk for alle informative svar!



Det er jo det jeg ikke vil gjøre, for dette blir jo en livsstil. Er bare på 3. uka enda men.
Fordelen er jo at jeg vet hvilken mat som serveres der. Og jeg vet også hvilken vin, det meste er lokal vin, og den er IKKE god. Men det går an å prøve, smakte jo ikke all vinen sist vi var der.
Jeg må tenke litt på det, men jeg kommer nok til å unne meg litt mer enn vanlig.

jeg skjønte egentlig det - at du er litt fersk i faget enda - ville bare klemme inn en "lavkarbo som livsstil ikke som slankekur" holdning her

Vær bare så bevisst som mulig underveis, søk og spør og let etter gode alternativer. Det der med å "unne" seg er også litt sånn skjevt - er det å spise "feil mat" i forhold til det du har bestemt deg for å "unne" seg - eller er det å sabotere seg selv? Unn deg bedre helse og en fin vektnedgang istedet! (hihi jeg gir meg ikke her! )

Skulle du komme til å spise feil - vel vel, spist er spist og drukket er drukket - bare pass på at du ikke tar av HELT og overdriver veldig - for da har hjernen din som har sukker-abstinenser tatt helt over kontrollen over den jenta som bestemte seg for å endre kosthold

Det er DU som bestemmer! Ellers håper jeg du får en knallfin ferie i balanse både med avslapning, kos og riktig kosthold

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 23:27   #11
Marjhia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 32
Marjhia er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Hehe, regner med det skinner gjennom at jeg er fersk ja.
Skal legge en ordentlig plan for ferien iallefall. Det er jo å sabotere for meg selv som du sier, men jeg er så innmari glad i øl.. :P

Fin ferie blir det nok ja, takk for svar.

__________________
Delmål til 5.juni:



Marjhia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, egen Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 00:00   #12
Heidi M
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 201
Heidi M er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Jeg har ikke gått på lavkarbo lenger enn siden nyttår, og er også en fersking mht lavkarbolivsstil. Var i Spania for en drøy uke siden, og lurte veldig på hvordan det skulle gå. Tok faktisk med meg et halvt lavkarbobrød i kofferten, men det måtte jeg kaste den dagen vi reiste hjem. Det var jo så lett å spise lavkarbo på ferie;

- omelett, tomat og agurk til frokost
- skinker, oster, corizo og salater til lunsj

middag på restaurant var jo helt greit med unntak av en liten utfording på tapasbar den ene kvelden, hvor vi fikk pinxtos (små skiver av baguett m/noe oppå). Men det løste jeg ved å legge baguetten til side og spise det som lå oppå :-) Ble jo noen biter ekstra da, men det er bare luksus :-P

Det ble en del rødvin, men øl - som jo er flytende brød - var enkelt å styre unna. Syndet to dager med å presse ferske appelsiner (juice til frokost), men kun ett glass to dager. Dessuten spiste jeg noen never potetgull (som er det jeg har vanskeligst for å styre unna hvis jeg har lyst på noe godt.....)

La ikke på meg et eneste gram på turen (4 dager), og har gått ned en kilo siden. Jeg tror derfor at å skeie ut littegrann en dag innimellom ikke er noe problem.

__________________
Det kryper heldigvis nedover......

Start: 68 67 66 65 64 63 62 61 60 :Mål
Heidi M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 02:07   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: På ferie med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Marjhia, her.

jeg er så innmari glad i øl.. :P

Nå er det ofte det man har mest problemer med å holde seg unna som er det som er verst for kroppen. Så at du craver på det er egentlig kroppen som forteller deg at det er ille for deg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:39   #14
Marjhia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 32
Marjhia er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Takk for svar! Oppmuntrende å høre Heidi M! Frokosten tror jeg blir minste problemet her også.

Carisma: Kan ALDRI tenke meg at øl er ille for meg.. Hehehe, skjønner hva du mener.

__________________
Delmål til 5.juni:



Marjhia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, egen Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:06   #15
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Jeg reiste på ferie helt i starten av mitt nye lavkarboliv. Nesten en uke på familieleir med fellesbespisning i matsal og matpakkesmøring og hele pakka. DET var vrient, det, så måtte kompromisse en hel del, men jeg klarte det bra, synes jeg selv! (Droppet potetene til middag, tok med meg pålegg og majones i en medbrakt matboks (måtte jo planlegge litt på forhånd) og var ellers så standhaftig jeg bare klarte. Så å reise på ferie og ordne mat selv, må jo være 'piece of cake' etter min mening
Men jeg aner ingenting om matkulturen i Bulgaria, da.
Lykke til!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:25   #16
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: På ferie med lavkarbo?

Bare husk, at det som kommer fort på, går fort av igjen!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:56   #17
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Ja, nå har jeg vært på min første ferie med lavkarbo. vi bodde på all inclusive, så da var det jo bare å plukke maten selv,. Problemet ble å få i seg nok fett. Også ble det MYE vin

MEn jeg gikk Ikke opp, og det er helt utrolig, første ferien jeg har vært på uten å legge på meg.

vi kom hjem fra Egypt på lørdag, og jeg er glad vi bare var en uke for å si det sånn.. Med tanke på alt som skjer der nede.

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:25   #18
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: På ferie med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

Ja, nå har jeg vært på min første ferie med lavkarbo. vi bodde på all inclusive, så da var det jo bare å plukke maten selv,. Problemet ble å få i seg nok fett. Også ble det MYE vin

MEn jeg gikk Ikke opp, og det er helt utrolig, første ferien jeg har vært på uten å legge på meg.

vi kom hjem fra Egypt på lørdag, og jeg er glad vi bare var en uke for å si det sånn.. Med tanke på alt som skjer der nede.

hehehe, ikke rart du ikke gikk opp. selv hadde jeg sitti på dass med diare og nervøs mage om jeg var i egypt nå:P

fra spøk til alvor, dette er jo suuupert. griet med all inclusive og plukke det man selv vil ja. litt lettere enn å alltid bestille fra en meny og ikke helt ane hva man får

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 13:13   #19
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

hehehe, ikke rart du ikke gikk opp. selv hadde jeg sitti på dass med diare og nervøs mage om jeg var i egypt nå:P

fra spøk til alvor, dette er jo suuupert. griet med all inclusive og plukke det man selv vil ja. litt lettere enn å alltid bestille fra en meny og ikke helt ane hva man får


var derfor det ble så mye vin vettu
Men ja, all inclusive er supert, blir det i mai også. Men da skal vi ikke til Egypt, hehe.

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 16:09   #20
Marjhia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 32
Marjhia er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Takk for innspill alle sammen! Da er turen bestilt iallefall. Same procedure as the two last years.

Har så smått lagt "slagplan", frokosten på hotellet er grei, der er det ost, mye godt grønt, og fett bacon og kjøttpålegg. Med mindre de har endret helt da..

Ellers går nok middagen greit, bare jeg unngår poteter og pizza. :P De har mye god biff og kylling vet jeg, og grillede grønnsaker.

Gleder meg til ferie iallefall kjenner jeg!

__________________
Delmål til 5.juni:



Marjhia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, egen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:32   #21
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Marjhia, her.

Takk for innspill alle sammen! Da er turen bestilt iallefall. Same procedure as the two last years.

Har så smått lagt "slagplan", frokosten på hotellet er grei, der er det ost, mye godt grønt, og fett bacon og kjøttpålegg. Med mindre de har endret helt da..

Ellers går nok middagen greit, bare jeg unngår poteter og pizza. :P De har mye god biff og kylling vet jeg, og grillede grønnsaker.

Gleder meg til ferie iallefall kjenner jeg!

Ja,det er deilig å ha noe å glede seg til Det kommer til og gå kjempe bra!

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 23:01   #22
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Hei,

Jeg har la om til lavkarbo i april 2010. JEg har vært på flere ferier i denne perioden. Jeg bestemte meg før vær ferie at jeg skulle spise strikt lavkarbo så langt jeg kunne. Synes ikke det har vært noe problem. Se muligheten ikke begrensningene. Jeg har drukket vin og wiskey (drikker ikke øl). Jeg har gått ned i vekt hele tiden. Bryr meg ikke om vekt i tall og nr, men ser jo på klærne at jeg går ned i vekt. Har gått ned fra xl til M... For meg er lavkarbo en livstil, men det betyr ikke at jeg aldri skal spise en dessert eller litt sjokolade. Nå er det mer sånn at jeg bestemmer meg på forhånd at hvis vi feks skal i selskap eller på en gourmet restaurant så spiser jeg dessert dersom jeg VIL det.

Til sommeren skal vi til Kroatia. Vi skal ha leilighet med kjøkken og da kan jeg lage litt mat selv. Dette er et bevist valg i forhold til at jeg kan spise den maten jeg trives med uten at det blir stess Tar med meg litt proviant og handler resten på lokale butikker og rekner ikke med at det byr på problemer.

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 23:59   #23
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På ferie med lavkarbo?

Dette jeg er spent på selv også.
Skal til Tyrkia i august. Nå er jo dette lenge til, og jeg vet jo ikke om jeg er på ketolysekuren fremdeles da .... Det er jo _litt_ vanskeligere enn å spise "vanlig sunn mat".

Blir nok til at jeg drikker vann, og kanskje lettbrus hvis de har det. Så må jeg unngå poteter, pomes frites (og så de som er sååååååå gode i tyrkia, med majones på)., ris .... Og så for jeg spise salater og kjøtt. Men Osmansk gryte - DET skal jeg unne meg en gang, for den er bare nydelig.

Men som sagt, vet jo ikke om jeg er på kur da, eller har gått ned nok og er på vanlig livsstil igjen.

Alkohol blir ikke noe problem for det er familietur og vi drikker ikke noe særlig, og øl er jeg ikke gladi. :-)

frokosten er værre med innkjøpte rundstykker som vi spiser i leiligheten. Vet jo ikke om rømme, fløte oster og slikt er godt der nede.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:33   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: På ferie med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av rava, her.

Til sommeren skal vi til Kroatia. Vi skal ha leilighet med kjøkken og da kan jeg lage litt mat selv. Dette er et bevist valg i forhold til at jeg kan spise den maten jeg trives med uten at det blir stess Tar med meg litt proviant og handler resten på lokale butikker og rekner ikke med at det byr på problemer.

Det kommer litt an på hvor du skal. Svigers var på en liten øy med to tettsteder, der var det bare mulig å få tak i kjøtt en gang i uka. Og da egentlig bare i det kvantumet lokalbefolkningen pleide å handle. Så da de kom og raidet grillmat til 11stk var de ikke de mest populære på øya for å si det sånn...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat på ferie? Nellen Lavkarbo generelt 2 10-02-10 21:05
Ferie hvitlilje Ketolysekuren 6 12-01-08 17:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no