Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Mange PCO(S)ere her?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-05, 16:10   #26
lotte
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 102
lotte har en fantastisk aura rundt seglotte har en fantastisk aura rundt seg

Sitat:

Jeg fryser litt jeg nå. Kjenner på en måte klumpen i halsen fra vårt første mislykkede forsøk og hvor skuffet jeg/vi ble. Jeg håper det blir neste gang for dere. Masse babystøv sendes i din retning.
Fornuftig å følge lavkarbo i ventetiden. Jeg ble jo gravid nettopp av den grunn ved vårt andre forsøk. Iallfall var legene overbevist om det. Jeg også for den saks skyld.

Håper flere skriver inn om hvordan det går.
Bruker du metformin forresten??


Takker for babystøvet

Jeg starter som sagt opp for fullt med lavkarbo i morra og da skal jeg også starte med metformin. HAr aldri prøvd det tidligere, men pga at vi nå må vente til høsten før vi kan få nytt IVF, skal jeg prøve med metformin og pergotime i ventetiden.

Itillegg vil det være positivt å gå ned noen kilo både pga at det gjør det lettere å bli gravid og at det hjelper på selvfølelsen som ikke akkurat øker etter gårdagens forsøk på sommer-klær-innkjøp

Ønsker gjerne å høre om andres erfaringer med metformin....bivirkninger, sølskinnshistorier (både ang vektnedgang og graviditet) osv... Jeg vil vite ALT!!!

__________________
Lotte
PCOS`er med 2 mislykkede IVF-forsøk
Motivasjon: ønsket om barn og bikinisesongen!!
Mål: 67 kg
Delmål: 78 kg
lotte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a la Lotte:) Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 20:22   #27
Nutte
Juniormedlem
 
Nutte sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 41
Nutte er ny på veien

Jeg ønsker også å starte med Metformin. Har bestilt legetime, og håper på støtte fra legen. Men, er det noen bivirkinger? Ulemper?

Nutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 23:13   #28
lotte
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 102
lotte har en fantastisk aura rundt seglotte har en fantastisk aura rundt seg

Vet lite selv jeg, men har hørt at mye magevondt og kvalme kan forekomme. Hovedsakelig ved inntak av karbo-rik mat. Sikkert noen som vet mer enn meg her????

__________________
Lotte
PCOS`er med 2 mislykkede IVF-forsøk
Motivasjon: ønsket om barn og bikinisesongen!!
Mål: 67 kg
Delmål: 78 kg
lotte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a la Lotte:) Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 23:01   #29
lotte
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 102
lotte har en fantastisk aura rundt seglotte har en fantastisk aura rundt seg

Da er jeg igang med metformin. So far, so good Ingen bivirkninger å spore så langt, men så har jeg bare tatt en tablett hittil da.....

Startet dagen med veiing og nå skal det gå neeeeeeeedover!!!!

__________________
Lotte
PCOS`er med 2 mislykkede IVF-forsøk
Motivasjon: ønsket om barn og bikinisesongen!!
Mål: 67 kg
Delmål: 78 kg
lotte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a la Lotte:) Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 23:27   #30
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Gratulerer så mye! Og lykke til videre.

  Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 18:17   #31
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Var hoss en halt fantastisk lege her i trondheim en dag, Hun var bare så forståelsesfull og grei. Hun har tatt ultralyd av eggstokkene og forklarte hva hun så hele tiden (masse cyster der...) hun har bestilt en del blodprøver (bl.a glucosebelastning som jeg gruver masse til) og jeg får mest sansynlig metformin til henne neste gang jeg har time...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 19:36   #32
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Har du vært hos Vanky?

  Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 20:18   #33
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Var hoss en halt fantastisk lege her i trondheim en dag, Hun var bare så forståelsesfull og grei. Hun har tatt ultralyd av eggstokkene og forklarte hva hun så hele tiden (masse cyster der...) hun har bestilt en del blodprøver (bl.a glucosebelastning som jeg gruver masse til) og jeg får mest sansynlig metformin til henne neste gang jeg har time...

Glucosebelastning er ikke ille. Smaker litt kvalmt av sukkeret da. Men be om å få isbiter i, evt. en skvett med sitrondråper, så blir det ikke så ille. Det gjorde de da jeg tok slik på endokrinologisk poliklinikk i 10 etasje. Men nå er det visst klinisk/kjemisk som har tatt over den biten.

Men altså, litt kvalmt. Må tilføye at jeg var gravid og var kvalm og kastet opp hele tiden i begge mine svangerskap, men jeg greide allikevel å få i meg "sukkersuppa" og holde den nede i magen. Så dette går så fint så!

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 21:49   #34
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

...pluss at du må huske på en bok eller annet tidsfordriv, for du må sitte der pent og rolig i et par timer...

  Svar med sitat
Gammel 02-07-05, 16:19   #35
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Ja jeg var hos Vanky... en helt fantastisk dame må jeg bare få si. fastlegen min har bare ledd av meg når jeg har nevnt PCOS, og sagt at jeg ikke har det, men gynekologen jeg var hos i 98 sa at jeg har PCOS, så det var utrolig viktig for meg å få en bekreftelse på det. takker for råd om å tamed bok. Har bestilt meg time på klinisk kjemisk nå, men får ikke komme dit før etter ferien. Jeg har vært på laktosebelastning, pga laktoseintoleranse, og det var helt forferdelig. Jeg ble skikkelig dålig i magen, og måtte kaste opp, så jeg håper dette ikke er like ille. Jeg er i utgangspunktet ganske var, og blir lett kvalm, er ikke noe glad i søtt

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-07-05, 22:11   #36
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

er kvalme virkelig en bivirkning av metformin??? Vanky snakket om å gi meg dette, men jeg blir llett kvalm uten medisiner, og ser virkelig ikke frem til dette i så fall...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-07-05, 22:39   #37
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

er kvalme virkelig en bivirkning av metformin??? Vanky snakket om å gi meg dette, men jeg blir llett kvalm uten medisiner, og ser virkelig ikke frem til dette i så fall...

Ja, dessverre. Og noen får magekramper og diare. Jeg fikk alle tre delene, da jeg trappet opp for fort med medisinen. Sendte da E.V en mail, og jeg fikk forslag til opptrapping. Når jeg fulgte denne, så ble alt så mye bedre. Men jeg kom aldri opp i den dosen jeg skulle ha, 850 mg x 3, men havnet på 850 mg x 2. (da ble jeg gravid og måtte slutte). Men i følge E.V. så var det bedre at jeg tok noe, enn ingen ting i det hele tatt.
Kanskje jeg skal legge ut egen tråd ang. opptrapping av Metformin??

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 11:58   #38
chablis
Medlem
 
chablis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
Innlegg: 73
chablis har en fantastisk aura rundt segchablis har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har også PCOS, så melder meg på her. Jeg strevde med "følinger" helt siden jeg kom i puberteten, og la også på meg masse i denne tiden. Så da jeg leste om lavkarbo-teorien i 2001, fikk jeg en a-ha-opplevelse, alle brikker falt på plass. Det var jo MEG de skrev om..
PCOS fikk jeg diagnostisert av gynekolog i 1998, da var jeg 24 år og hadde prøvd å få barn i 2 år uten å lykkes. Fikk Pergotime, og ble gravid på 4.kuren. Da jenta vår var 8 mnd, fikk jeg skrevet ut ny Pergo-kur, vi ville prøve på et nytt barn. Tenkte vi hadde knapt med tid.. Men rakk ikke å starte på kuren, det viste seg at jeg allerede var gravid..spontant! Jeg må nevne at barna mine ble rimelig store, hhv 4460 gram og 5230 gram(jenter).
På første lavkarbokuren min, som jeg mekka sjøl ut fra det jeg leste i ukeblader og andre artikler, gikk jeg ned 20 kg.. så det virker i allefall!
Metformin har jeg aldri prøvd, vet ikke om det er noe for meg?
Problemet mitt er at jeg elsker nypoteter, potetgull og spaghetti...FY!

chablis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, på min måte! Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 13:58   #39
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Metformin er noe for alle overvektige PCOS'ere, såpass tør jeg å påstå. Snakk med legen din. Har du insulinresistens (noe jeg er overbevist om at du har...) så er metformin helt fantastisk.

(Nå er jeg veldig preget av at metformin har hjulpet meg da, men det har hatt enorm virkning på omtrent alle jeg har vært i kontakt med - og det er MANGE!)

  Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 16:40   #40
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Men er det for det meste de som har en god del kg for mye som har nytte av metformin? Jeg var jo hos Vanky og det var hun som nevnte metformin først. Men jeg er egentlig ikke mer enn 10-15 kg for mye i følge henne (20-25 i følge meg selv da...)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 17:05   #41
kie
Juniormedlem
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 50
Innlegg: 10
kie er ny på veien

Jeg har PCOS.
Det er ikke bare derfor jeg jobber med å komme ned i vekt, men er klart det er deilig å se symptomene gradvis vike tilbake når vekten reduseres.

Siden jeg ikke akkurat har problemer med å bli gravid tok det en god stund før jeg fikk diagnosen.

Først nå, som jeg har fått diagnose og behandling for lavt stoffskifte begynner ting å funke ordentlig. Før det var jeg rett og slett for preget av det lave stoffskiftet til å ta ordentlig tak i ting. Jeg forklarte det selvsagt overfor meg selv med at jeg var lat, dum og treg. *himle*

Jeg lever overhodet ikke karbohydratfritt, men kunnskapen om karbohydrater gjør at jeg er bevisst på å begrense det. Noe som merkes. F.eks. forsyner jeg meg med litt ris og mye av det andre. Det jeg som liten hadde lært var fråtsing, altså. Da var det jo nærmest uhøflig å bruke mye av den dyreste maten.

kie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 18:00   #42
chablis
Medlem
 
chablis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
Innlegg: 73
chablis har en fantastisk aura rundt segchablis har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av kie


F.eks. forsyner jeg meg med litt ris og mye av det andre. Det jeg som liten hadde lært var fråtsing, altså. Da var det jo nærmest uhøflig å bruke mye av den dyreste maten.

Ja, ikke sant? Kjenner meg veldig igjen i dette! Og da jeg begynte å bli lubben i tenårene, formante mamma meg om at det var bedre å spise en ekstra potet og lange innpå med flatbrød, enn det var å forsyne seg litt ekstra med karbonade og ertestuing...Akk, ja!

chablis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, på min måte! Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 18:34   #43
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg fikk ikke akkurat så mye tilsnakk av mamma for hva jeg spiste da jeg "este ut" i tenårene, men naboene bad mamma om å slutte å gi meg så mye mat da... *fnis* snakk om gode naboer... men den gang var det ikke noe som het PCOS og lavkarbo...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 19:36   #44
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Men er det for det meste de som har en god del kg for mye som har nytte av metformin?

For det meste ja, men det er utrolig mange normalvektige PCOS'ere som får metformin og klarer å bli gravide. (For de som vil det, selvsagt.) Så metformin kan ha en veldig god virkning på syklus og hormoner og sånt dill.

  Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 20:29   #45
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Noe for meg da skjønner jeg.. Litt tidlig å begynne å snakke om barn, men det er greit å få syklusen på "rett kjøl"... Har en del venner som faktisk misunner meg det å ha mensen et par ganger i året, og jeg kan forsåvidt forstå dem, men jeg vil heller ha mensen en gang i mnd enn PCOS da... Men det er litt vanskelig å forklare disse greiene, for jeg er jo ikke SYK...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 22:43   #46
chablis
Medlem
 
chablis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
Innlegg: 73
chablis har en fantastisk aura rundt segchablis har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Metformin er noe for alle overvektige PCOS'ere, såpass tør jeg å påstå. Snakk med legen din. Har du insulinresistens (noe jeg er overbevist om at du har...) så er metformin helt fantastisk.

(Nå er jeg veldig preget av at metformin har hjulpet meg da, men det har hatt enorm virkning på omtrent alle jeg har vært i kontakt med - og det er MANGE!)

Det skal jeg jammen meg gjøre!(Snakke med legen min, mener jeg!)
Takk for tipset! Og insulinresistens VET jeg at jeg har, tok en slags glukosebelastning en gang for noen år siden..

chablis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, på min måte! Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 22:58   #47
Linge
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Vennesla/Vest Agder
Alder: 42
Innlegg: 8
Linge er på en erverdig vei

23år med pcos

hei, jeg er helt ny her inne. Og jeg har hat pcos nå i 3år. Og må gå ned i vekt får å kunne bli gravid. Etter mange råd fra leger...

bare lurte på om der er mange andre som har der her inne, kanskje dele litt erfaringer og slikt. Det er sikkert mange som deler samme erfaring som meg...

Bare å spørre eller så spørr jeg nok litt også

__________________
Klem Linge
Linge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Rode Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 22:42   #48
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Bra at du tør å spørre når det er noe du lurer på. Bare skriv ned evt spørsmål her eller send pm, så får du som regel svar

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 23:27   #49
Bergrosa
Seniormedlem
 
Bergrosa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 1.234
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent




Kort fortalt fikk jeg påvist PCOS for ca 10 år siden, har siden da gått på Glucophage,1g x 2 pr dag. Kun avbrutt av et overaskende svangerskap i 1998, da kom en stor gutt til verden. Og et lenge ønsket og planlagt svangerskap i 2003, da kom en like stor jente tilverden. Jeg har deltat i Vanky's studier i 2003, kjenner albertinemor, dumpet over denne siden ved en tilfeldighet, og synes det er veldig godt å finne flere i samme båt. Har prøvd en egen versom av Lindberg for 3 år siden, som resulterte i 8 kg minus på like mange uker. har etter siste svangerskap gått opp igjen 10-12 kg, så jeg bør egentlig gå ned. Men mangler litt motivasjon, selv om vi er i prøve-nr tre- fasen......... Jeg har også veldig god effekt av alternativ behandling, fotsone, akkupunktur og homeopati medisin. Ble gravid med nr to etter tre behandlinger og har STOR tro på at dette skal gå igjen......... Det har terapidama mi også...... Så jeg krysser IKKE bena, men fingrene og håper på det beste. Skal komme med en fullstendig histore etterhvert, nå er det litt sent på kveld for min del. Fint å se dere jenter

Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Gammel 06-08-05, 20:41   #50
jade
Nytt Medlem
 
jade sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
Innlegg: 4
jade er på en erverdig vei

PCO(S) her....

jade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Hvor mange er vi her da? lillemy Ketolysekuren 16 27-02-05 01:33
Hvor mange klarer å fullføre en EURO-diett synne Eurodiett 9 08-12-04 15:06
Hvor mange karbohydrater er det egentlig i 6,5 dl salat? Kalorine Induksjonen 1 29-07-04 20:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no