Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kink i ryggen

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-11, 18:39   #1
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Kink i ryggen

Skulle hjem fra Bulgaria i går, bøyde meg for å legge noe i kofferten og knekk sa det. Skikkelig kink i ryggen Endte med rullestol på flyplassen og heis opp til flyet. Og nå ligger jeg her
Noen som har erfaring med dette og vet hvor lenge det pleier å vare osv?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 18:46   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kink i ryggen

Lang erfaring har lært meg noen triks:

Kink er ikke farlig - men ekstremt smertefullt. Jo raskere du kommer deg OPP og i bevegelse - gange til du blir varm helst, flere ganger om dagen, kanskje du trenger betennelsesdempende fra legen - jo raskere vil du bli frisk. Evt kan du spise maksdosen med ibux (står på pakken), siden ibux også er betennelsesdempende.

Faktisk bør man i slike situasjoner (som er ekstremt smertefulle - I know...) prøve og strekke ut kinken med en gang... men oftest holder man seg i ro fordi det gjør så vondt og røre på seg...

Så bit tenna sammen, og opp og gå! Vekselvis enten varmeomslag eller faktisk kjølende omslag kan også gi effekt.

Jeg antar at du vet at dette "bare" er en kink og ingenting annet

Føler veldig med deg - HOLD UT!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 18:49   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kink i ryggen

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Skulle hjem fra Bulgaria i går, bøyde meg for å legge noe i kofferten og knekk sa det. Skikkelig kink i ryggen Endte med rullestol på flyplassen og heis opp til flyet. Og nå ligger jeg her
Noen som har erfaring med dette og vet hvor lenge det pleier å vare osv?

Uffda! det er skikkelig vondt, men det er over på en liten uke. Prøv og begynne å gå litt så snart du klarer, da blir ryggen bedre på kortere tid.
Masse god bedring

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 18:54   #4
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kink i ryggen

Takk for svar Opp å gå i morgen da! Iser ned området annenhver time, for det skal visst nok hjelpe på hevelsen inni der.
Litt problem at jeg egentlig skal til Mallorca med min mor på lørdag, som grunnet nettopp ryggproblemer ikke kan bære noe som veier mer enn en kilo... Så spørs vel om det går, med kofferter og hele pakka

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 18:56   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kink i ryggen

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Takk for svar Opp å gå i morgen da! Iser ned området annenhver time, for det skal visst nok hjelpe på hevelsen inni der.
Litt problem at jeg egentlig skal til Mallorca med min mor på lørdag, som grunnet nettopp ryggproblemer ikke kan bære noe som veier mer enn en kilo... Så spørs vel om det går, med kofferter og hele pakka

Det er assistanse og få på flyplassen, det er bare og gi beskjed

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 19:05   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kink i ryggen

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Det er assistanse og få på flyplassen, det er bare og gi beskjed

Ja, det vet jeg, da jeg har reist en del med en veldig ødelagt ankel. De er superflinke og koselige
Men ikke så lett når man først kommer ut fra flyplassen. Det har jeg også fått erfare
Men jeg satser på å bli bra nok til dette

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 19:19   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kink i ryggen

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Ja, det vet jeg, da jeg har reist en del med en veldig ødelagt ankel. De er superflinke og koselige
Men ikke så lett når man først kommer ut fra flyplassen. Det har jeg også fått erfare
Men jeg satser på å bli bra nok til dette

Krysser fingra for deg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 20:54   #8
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kink i ryggen

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Krysser fingra for deg

Takk

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:12   #9
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 46
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Kink i ryggen

Da har jeg bare ett råd; kom deg til kiropraktor så fort som mulig. Da får du rettet det som har forskjøvet seg, og slipper å gå med skjev belastning på musklene som igjen kan føre til videre ryggproblemer senere.


Sist redigert av GrønnPepper : 08-09-11 kl 11:30.
GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 22:20   #10
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kink i ryggen

Kiropraktor, eller så tar det en ukes tid. God bedring!

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 11:16   #11
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kink i ryggen

Takk for støtte
Er fryktelig skeptisk til kiropraktorer, da noen jeg kjenner ble helt ødelagt etter et besøk...
Men gir det seg ikke, må jeg vel bare bite i det sure eple.
Men det tar nok en ukes tid, som dere fleste sier

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 11:31   #12
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 46
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Kink i ryggen

Jeg er faktisk mer skeptisk til leger som tror de kan alt enn til kiropraktorer.
Leger har 5 års utdannelse på hele kroppen, mens kiropraktorer har 5 års utdannelse på ledd og muskler.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:16   #13
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kink i ryggen

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Jeg er faktisk mer skeptisk til leger som tror de kan alt enn til kiropraktorer.
Leger har 5 års utdannelse på hele kroppen, mens kiropraktorer har 5 års utdannelse på ledd og muskler.

Akkurat det der er jeg helt enig i

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 20:28   #14
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Kink i ryggen

Ta 1 gram paracet og 400 mg ibux samtidig. Det er den beste smertelindring for rygg. Ta turen til en kiropraktor det er ingenting å være redd for. Er du uheldig har du fått deg et prolaps det tar litt tid før det går over... Kiropraktor er eksperter på rygg.

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 20:36   #15
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kink i ryggen

Opprinnelig lagt inn av rava, her.

Ta 1 gram paracet og 400 mg ibux samtidig. Det er den beste smertelindring for rygg. Ta turen til en kiropraktor det er ingenting å være redd for. Er du uheldig har du fått deg et prolaps det tar litt tid før det går over... Kiropraktor er eksperter på rygg.

Takk for tips Har heldigvis blitt en god del bedre allerede. Men så har jeg tatt en fin coctail med "dop" også
Jeg veit at de er eksperter på rygg. Moren min må gå til en annenhver uke. Uten ham hadde hun vært helt vrak... Men kjenner også de som har hatt dårligere erfaring.
Men som jeg har sagt, må jeg så må jeg

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som vet hvorfor ryggen blir stivere av trening? mio87 Trening 4 06-09-11 22:56
Betennelse og vondt i ryggen (samt bruk av voltaren) 01jun07 Ketolysekuren 9 01-11-07 19:06
Smerter i eggstokkområdet som stråler ut mot ryggen og nedover lårene.. Iset Fysisk og mental helse 15 31-07-05 23:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no