Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lavkarbo og kaloritelling

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-11, 21:00   #1
kvitre
Juniormedlem
 
kvitre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 25
kvitre er på en erverdig vei

Lavkarbo og kaloritelling

Hei og hopp
Har sittet lenge og lest side opp og side ned der enkelte sier at man skal telle kalorier OG være på lavkarbo... Meg = forvirret...

Men i all forvirringen gikk jeg inn på diett.no (hvor jeg legger inn all mat og drikke jeg konsumerer) og fant til min store glede ut at jeg ligger mellom 1500 og 2000 kcal hver dag.. Dette er vel ikke så gale.. er jeg litt flink likevel? Holder meg under 50 karbs hver dag, men ligger som regel rett oppunder 30..

__________________


kvitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 21:13   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kaloritelling

Det er nok ingen som sier man SKAL telle kalorier på "lavkarbo" Bare at det er mange som må holde en viss kontroll.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:08   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og kaloritelling

Kanskje nyttig for de som ikke kjenner eller stoler så godt på sult-og metthetssignalene sine å ha en viss kontroll. Diett. no er et fint redskap for å ha oversikt. Det skal jo gå an å finne et kompromiss eller møtepunkt mellom fornuftig spising, ens personlige smak og kroppens behov. Om man er redd for å være sulten kan det hende man spiser litt for mye, og omvendt, om man er redd for å bli mett spiser man for lite. Det er derfor greit å ha objektive fakta å se på og justere seg litt etter. Å spise bare litt mer eller litt mindre til hvert måltid kan være ganske lett å gjøre om man faktisk spiser litt for mye eller litt for lite.Men hva som er for mye eller for lite vet bare hver enkelts kropp, selvfølgelig.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:37   #4
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og kaloritelling

Jeg ville ikke telt kcal før jeg måtte. Jeg må dessverre, for jeg går opp i vekt når jeg spiser for mye, men hadde jeg ikke gått opp hadde jeg spist alt jeg kom over

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:51   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kaloritelling

Kalorier teller man ikke på lavkarbo.

Har du holdt på i minst 2-6 mnd og ikke gått ned et eneste gram selv om du er reelt overvektig, har kuttet alle partystopper, spiser nok fett og nok protein, drikker nok vann og ellers følger alle generelle regler for et lavkarbokosthold kan det være greit og sjekke at man ikke spiser altfor LITE (for det er det også mange som gjør) eller altfor MYE i forhold til kroppens energibehov.

Dette er fullstendig individuelt - ikke heng deg opp i spesifikke spørsmål fra enkeltpersoner i en spesifikk situasjon - sett deg inn i grunnfilosofien rundt lavkarbo, innfør kostholdet i ditt liv - og se selv om du må gjøre justeringer over tid.
Altfor mange gjør som du - leser ALT om ALLE selv om det ikke nødvendigvis har noe med deg og din kropp og gjøre og begynner og bekymre seg og stresse HELT unødig

De aller aller fleste spiser generell lavkarbo uten å telle noe særlig i det hele tatt uten problem Unntak er det bestandig, men ikke anta at du selv er et unntak før du har noen mnds erfaring med lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:56   #6
kvitre
Juniormedlem
 
kvitre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 25
kvitre er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og kaloritelling

Tusen takk for gode svar.

Mente jeg hadde satt meg godt inn i lavkarbo..lest bøker, sett på innlegg fra ernæringseksperter osv... Så er godt å vite at jeg faktisk hadde litt rett

Det var det der med å ha troen på seg selv hahaha..

__________________


kvitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05
Kaloritelling? pesada Ketolysekuren 92 15-01-11 00:03
Dietter og kaloritelling er bare tull MFUS Spørsmål og svar 19 06-10-10 01:00
Frå kaloritelling til lavkarbo! Hjelp! Mikro Spørsmål og svar 14 15-07-09 00:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no