Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nå gir jeg snart opp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-09, 22:52   #51
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Gladjenta81, her.

Jeg har prøvd å lete etter dette stedet, som Megvel henviser til, men uten hell. Jeg er ikke helt kjent her inne, så klarte ikke å finne det. Kan noen henvise meg via en lenke, eller si fremgangsmåten?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 00:41   #52
Hengebuksvinet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 52
Innlegg: 44
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Jeg forstår ikke at man ikke går ned i vekt hvis man kun spiser 1400 kalorier om dagen?

Det er da ikke mulig å bruke mindre energi enn det?
Kroppen skal jo ikke gå i sparemodus før du nærmer deg 1000 og selv om den gjør det klarer den jo ikke å lage energi?

Man regner jo vanligvis rundt 2500 - 3000 for en mann og 2000 - 2500 for kvinner og man er jo da minst 1000 i minus.
Er man i ketose så skal jo kroppen da bruke minst 1000 kalorier fra fettlageret hver dag.

1 kg kroppsfett er 7000 kalorier, altså bør man gå ned 1 kg i uka.

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 00:58   #53
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Fin logikk! Sånn skulle det ha vært. Men det er det ikke.

En normalvektig mann har et gjennomsnittlig kaloriforbuk på mellom 1500-2000 kcal om dagen, MEGET grovt regnet. Da regnes alt det som slår hull på hele kaloritellinga, nemlig alle fysiske prosesser og bevegelse, varme, utånding etc. Bare det å være overvektig koster mer energi.
Når kroppen får tilført for lite energi, vil den begynne å spare på det den får og forbrenningen reduseres. Det er en måte kroppen kan greie å overleve på i dårlige tider.

For en voksen mann i ditt kaliber er 1400 kcal virkelig dårliger tider!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 02:33   #54
Hengebuksvinet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 52
Innlegg: 44
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Nå har jeg lest mye her på forumet og MANGE sier at man skal spise så og så mye fett og fet mat, men HVA er det de spiser?

Jeg blir mett av det jeg spiser, og lurer på hvordan jeg skal få i meg mer fett uten å drikke matolje.

Jeg har ikke lest boka til Skaldeman, burde kanskje gjort det, men av omtale virker han litt for ekstrem.

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 02:55   #55
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

I det innlegget der du skriver om hva du spiser om dagen (innlegg 15 tror jeg det var) - så skriver du bl.a. at du spiser litt bacongull om kvelden. Det er ingen andre her som har reagert på det, og det er ikke sikkert at det er snakk om hver kveld eller særlige mengder av det - men bacongull er jo ofte veldig salt da. Kan det være at du får i deg "akkurat nok" til at saltet binder vannet i kroppen din slik at du ikke opplever vektnedgang?
Bare en tanke som slo meg ...

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 10:35   #56
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Hengebuksvinet, her.

Nå har jeg lest mye her på forumet og MANGE sier at man skal spise så og så mye fett og fet mat, men HVA er det de spiser?

Jeg blir mett av det jeg spiser, og lurer på hvordan jeg skal få i meg mer fett uten å drikke matolje.

Jeg har ikke lest boka til Skaldeman, burde kanskje gjort det, men av omtale virker han litt for ekstrem.

For å være ærlig så tror jeg at du må kaste en del gamle oppfatninger på båten dersom du skal lykkes med et lavkarbokosthold
Skaldemann har jo hatt en tendens til å appellere til menn, men da må man også stille seg åpen til at verden ikke er så enkel som Statens ernæringsråd og Olympiatoppen framstiller den. Termodynamikkloven er for komplisert til at menigmann kan ha noen nytte av den!

Jeg vet ikke helt hva mer jeg skal si. Men les gjerne Skaldemann sin bok (GI Noll), om ikke annet så for en ny input. Bedre uten Brød er også en veldig bra bok, og jeg har merket at det er en overvekt av menn som praktiserer Optimal ernæring som Bedre uten Brød beskriver, kanskje fordi det er en av de retningene som har en mer vitenskapelig approach.
Håper du finner din vei!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 10:43   #57
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Vet ikke om denne er linkt i tråden her før, men den er fin og informativ når man skal snu tankegangen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Denne kan også være verdt å titte på: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24058

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 16:23   #58
Hengebuksvinet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 52
Innlegg: 44
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

I det innlegget der du skriver om hva du spiser om dagen (innlegg 15 tror jeg det var) - så skriver du bl.a. at du spiser litt bacongull om kvelden. Det er ingen andre her som har reagert på det, og det er ikke sikkert at det er snakk om hver kveld eller særlige mengder av det - men bacongull er jo ofte veldig salt da. Kan det være at du får i deg "akkurat nok" til at saltet binder vannet i kroppen din slik at du ikke opplever vektnedgang?
Bare en tanke som slo meg ...

Kun snakk om 50 gr i uka, og det er 2 uker siden sist, så jeg tviler på om det er saltet.

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:30   #59
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Tusen takk for svar med lenke, Photobscura

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 20:39   #60
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Hengebuksvinet, her.

Kun snakk om 50 gr i uka, og det er 2 uker siden sist, så jeg tviler på om det er saltet.

OK! Enda en ting som kan elimineres fra lista med andre ord.
Jeg ville nok ha gjort som Photobscura sier og lest litt Skaldeman. Det var han som fikk meg i gang i hine hårde dager.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 11:17   #61
Hengebuksvinet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 52
Innlegg: 44
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Nå har jeg brukt et par uker på å eliminere potensielle partystoppere.

Jeg har kuttet ut kaffe uten hell.

Jeg kuttet også ut smothien uten hell.

Økte fettinntaket uten hell.

Resultatet er at jeg nok en gang går opp i vekt.

Jeg spiser store mengder egg og bacon.
Kyllingfilet og indrefilet av svin evt laks.
Salat og dressing av majones, rømme og Creme fresh til hvert varmt måltid.
Har laget noen lavkarbo snacks til kvelds ( Dronning Maude pudding, sjokolade pudding osv. )

Har vært i ketose hele tiden, og spiser aldri mer enn 15-20 karbo om dagen.

Er enda nærmere å gi opp nå.

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 11:18   #62
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Nå gir jeg snart opp

Det kan være at du er en av de som må se på kcal-inntaket samtidig. Jeg tror jeg må det.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 12:48   #63
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Jeg får stopp om jeg er over 12-14 karbo om dagen.
Har noen dager jeg har vært oppe i 17-19, da går det ca 2-3 dager med stopp/opp.

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 18:44   #64
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

for noen er jo søtningsmiddel en stopp,vet ikke om du har d i kveldssnacksen din jeg da..

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå gir jeg snart opp ... Irenesol Ketolysekuren 9 28-03-09 20:16
Gir Snart Opp! Dippsey Induksjonen 8 08-04-08 13:51
Snart i mål! MorStine Ketolysekuren 11 02-09-07 08:50
gir opp snart..... nita58 Ketolysekuren 17 03-11-06 09:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no