Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
19-02-10, 22:03 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
|
Mye kalorier (fett) vs lite kalorierJeg er ganske ny her inne, så lurer på noen ting: |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
19-02-10, 22:27 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierHei, |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse |
20-02-10, 03:41 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierHvis du fortsetter å spise litte fett og minimalt med karbohydrater vil kroppen settes på sparebluss og du vil definitivt ikke gå ned noe.
20-02-10, 09:19 | #4 |
Juniormedlem
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierTusen takk fors svar. Har lest en del av de linkene du (arnakristin) har lagt ut, de er til stor hjelp... Okey, men da får jeg bare skru opp fettmengden nå da. Men dersom kroppen min nå er på sparebluss, da jeg har spist for lite fett i det siste, vil det rette seg opp nå (når jeg skal begynne å spise mer fett), slik at forbrenningen blir høy igjen? Håper virkelig ikke jeg har ødelagt forbrenningen min... Kan forresten mye av dette fettet komme fra ost, creme fraiche og fløte, for er virkelig glad i det, eller er det dumt med for mye meieriprodukter? |
20-02-10, 09:59 | #5 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierÅ ''ødelegge forbrenningen'' er et relativt uttrykk. Det skal nok litt mere til. Det kan være mulig at du har satt den litt ut av stand, men klart, da snakker vi vel et skikkelig sultekosthold over lang tid. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
20-02-10, 13:29 | #6 |
Juniormedlem
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierÅh, takk for så utfyllende svar. Der fikk jeg egentlig en liten tankevekker, siden fett og proteiner metter mere, så spiser man også mindre (får i hvert fall håpe det ) Jeg må klare å venne meg av behovet for å ha noe og småspise. Tenker at jeg kanskje får dette behovet/lysten siden jeg rett og slett har spist for lite gjennom dagen. Men er litt redd nå for at jeg skal gå opp igjen, i og med at jeg øker mengden med mat og fett. Tror dere det?eller vil det bare sette fart på forbrenningen min igjen? Vekten min har stått stille de siste ukene... |
20-02-10, 13:37 | #7 |
Supermoderator
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierBare hyggelig . |
21-02-10, 10:59 | #8 |
Juniormedlem
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierDu skriver så gode svar du I går hørte jeg kun på kroppen, spiste meg mett og spiste når jeg var sulten, men prøvde og kjenne etter om jeg egentlig kun var fysen... Spiste faktisk ganske mye, mer enn jeg pleier i hvert fall, egentlig spiste jeg veldig mye når jeg tenkte meg om (men kun lovlig mat), i tillegg var jeg ute og drakk to glass vin med en venninne. I dag når jeg veide meg hadde jeg gått ned 600 g fra i går (uten å ha hatt avføring til og med) og da ble jeg så glad, for vekten min har stått stille en tid nå. Så kanskje kroppen min trengte et lite boost |
21-02-10, 11:11 | #9 |
Supermoderator
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierDet er vel nettopp i ketose det kan ta opp til fire uker før den reelle fettforbrenningen finner sted. Med det mener jeg ikke at man ikke mister fett før det, men det vil i stor grad være vann. MEN! Det skal man IKKE kimse av! Vann tar stor plass i kroppen, og det er ikke bra å bære på overflødig vann heller, så det er like viktig å bli kvitt som overflødig fett . |
21-02-10, 11:29 | #10 |
Juniormedlem
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierOkey, merker jeg har litt problemer med å forså dette helt. For jeg tenker at når glucoselagrene er tømt og du er i ketose, må fettforbenningen være kilden til energi, ergo ren fettforbrenning? Men skjønner at det ikke er så lett som dette, er bare så interessat dette med kroppen, hvor kompleks den er! |
21-02-10, 13:47 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierDet er vel ikke selve fettforbreningen som tar opptil 4 uker å få i gang , men som jeg har skjønt det kan kroppen trenger opp til 4 uker for optimalt å kunne bruke ketoner som brennstoff! Tar litt tid å omstille seg fra glukose til ketoner!
21-02-10, 13:49 | #12 |
Supermoderator
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierWhat she said . |
22-02-10, 15:07 | #13 |
Juniormedlem
|
Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorierNå skjønner jeg det helt, beklager at jeg er litt treig |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvor mye fett? Og evt. kalorier? | beate | Ketolysekuren | 39 | 05-08-11 01:11 |
For lite kalorier? | mih | Ketolysekuren | 1 | 23-09-09 21:16 |
For mye fett og kalorier? | smilefjes | Lavkarbo generelt | 2 | 28-04-08 11:03 |
Lite kalorier? | Tussi jenta | Lavkarbo generelt | 21 | 21-10-07 21:47 |
Får jeg for lite kalorier? | evasr | Ketolysekuren | 8 | 23-05-07 11:42 |