Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarboprodukter

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-05, 01:56   #1
tonekvam
Medlem
 
tonekvam sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bodø
Alder: 57
Innlegg: 103
tonekvam har en fantastisk aura rundt segtonekvam har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarboprodukter

Grrr... jeg blir så irritert..

Snakket med mamma i telefonen, og hun er også hekta på lavkarbo...

Men hun er heldig, hun!!!!

For hun bor i New York der de har hyllemeter på hyllemeter i alle butikker med alskens deilige produkter som hun kan kjøpe.

Tror jeg har lest noe om at Celina Midelfart skulle begynne å importere...? Hvis det er hun som står bak det vi får tak i i butikkene i dag, håper jeg at dette bare er en begynnelse.


Det de selger her i Bodø av Atkins sine produkter er jo bare en variant av Nutrilett-produktene------- shakes og bars og denslags.

JEG VIL HA POTETGULL OG NACHOS OG BRØD................... jeg vil ha alt det mammaen min får!!!!



Håper det kommer til Norge også....

__________________


tonekvam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 06:16   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hadde vært kjekt med litt mere utvalg

men om man gidder og har tid, så kan man jo lage mye av det selv, f.eks lage pannekakeaktige tortillalefser

vel, den som lever får se

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 10:28   #3
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

De der lavkarboproduktene er ikke så veldig gode, i forhold til skikkelig tillaget mat fra bunnen av, av gode råvarer. Selv ikke kjøpt i New York.

Det er også flere her som har funnet ut at det ikke er helt riktig at de kan spise det de vil av lavkarboprodukter uten å få problemer av det, og tilgang på herlighetene betyr slett ikke at de er gode for dietten.

Dessuten er det mye bedre å kunne lage maten selv, ha kontroll over alle stegene av prosessen og vite hva du putter i deg.

New York er lagt opp til at folk skal stole på andre når det gjelder matlaging: ferdigprodukter og all verdens slags steder å få kjøpt mat. Derfor må det være et så variert utvalg, med solid merking (om enn ofte misvisende), for befolkningen generelt er rett og slett uvitende når det gjelder mat og kosthold. Tilbudet er basert på ferdigmat, ikke matlaging hjemme. Det er for eksempel ikke vanskelig å få kjøpt alle forskjellige Atkins-barer, men nesten umulig å få kjøpt en boks fruktose. De har lavkarbo-is i nesten hvilken som helst frysedisk, men ikke nøtter eller mandler eller mørk sjokolade i bakehyllene. Soyamel eller andre ting som du trenger for å lage din egen lavkarbomat må du lete lenge etter.

Jeg skjønner at du lengter etter snop, men siden det er nettopp det det er, snop, så kan du gjøre som mange her: bestille det. Eller du kan få mamma til å sende over ei stor eske til jul. Du kan ikke spise det uhemmet uansett, det gjør bare litt mindre skade enn vanlig snop.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 13:12   #4
tonekvam
Medlem
 
tonekvam sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bodø
Alder: 57
Innlegg: 103
tonekvam har en fantastisk aura rundt segtonekvam har en fantastisk aura rundt seg

jeg tror nok du har rett, Muskat....

det er nok bare tanken på alt det gode som gjør meg skjelven i knærne... Jeg har liksom bare lyst til å ha muligheten til å gå berserk i hyllene.

Vi skal dit i julen, og da har jeg tenkt å ta med meg fotoapparat i butikken...

__________________


tonekvam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 15:51   #5
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av tonekvam

jeg tror nok du har rett, Muskat....

det er nok bare tanken på alt det gode som gjør meg skjelven i knærne... Jeg har liksom bare lyst til å ha muligheten til å gå berserk i hyllene.

Vi skal dit i julen, og da har jeg tenkt å ta med meg fotoapparat i butikken...

Been there, done that...

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 16:00   #6
tonekvam
Medlem
 
tonekvam sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bodø
Alder: 57
Innlegg: 103
tonekvam har en fantastisk aura rundt segtonekvam har en fantastisk aura rundt seg

TØFT....

to sjeler, samme tanke.

__________________


tonekvam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når kommer Lavkarboprodukter? TinaF Atkins kosthold 2 25-05-05 19:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no