Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukker i grønnsaker og karber i sitronsaft?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-08, 23:17   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sukker i grønnsaker og karber i sitronsaft?

Jeg kjøpte purreløk og der står det 2,9 g karb pr 100 gram, hvorav sukker 2,9 gram.
Noe lignende står det på en del av salatene jeg kjøper. Er det virkelig sukker?

I boken til Torkild er det en grunnoppskrift på saus hvor det står at karboinnholdet er null. Hvis man vil ha hollandaisesaus, tilsetter man saften av en halv sitron og vips er karboinnholdet oppe i 2 g. På sitronsaftflasken min står det vitterligen at det er 0 karbohydrater i saften.
Hva blir riktig her? Jeg telte med de karbene, men kanskje det ikke var rett?

Så i en annen tråd at det ble anbefalt å ha sitronskiver i vannet for å få smak, men blir det karbohydrater også?

Er temmelig ny på ketose, så det er mye en lurer på

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 00:41   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sukker i grønnsaker og karber i sitronsaft??

Purreløk skal ikke være tilsatt sukker: http://matvareguiden.no/matvare5380.asp

Sitron har 2,2 g. karber pr 100g http://matvareguiden.no/matvare5479.asp Og er det ren sitronsaft du har, så er det karber i den

Om du putter en sitronskive i en mugge vann, så er det meeeget lite som havner i vannet....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 02:02   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Sukker i grønnsaker og karber i sitronsaft??

Det er litt naturlig sukker i løk-planter, frukt og sikkert også salater og feks tomat. Vet ikke om det er glucose eller fruktose eller begge deler. Men bare du holder antall karber under kontroll kan du vel bruke de fleste grønnsaker i maten...med unntak av de med masse stivelse da.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:58   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukker i grønnsaker og karber i sitronsaft??

Ok, takk for svar.
Synes det er rart at det er så mange forskjellige tabeller. I Torkilds bok skriver han at det er 5g karb pr 100g sitron. Ikke at jeg hadde tenkt å spise så mye sitron, men jeg finner stadig avvik i de forskjellige tabellene - har en Atkins tabell i tillegg til Torkilds bok og alle tabeller jeg finner på nettet.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Finnes det noe uten sukker?! Amalie22 Lavkarbo generelt 9 04-07-07 21:14
Grønnsaker - nødvendig eller ikke? slaskalainen Generell ernæringsdebatt 161 15-04-07 21:25
Sukker! HP Lavkarbo generelt 20 20-12-04 14:22
Sukker i kjøtt? Feil eller fakta? Iset Generell diskusjon 4 19-10-04 11:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no