Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Mer miljøskadelig å gå enn å kjøre til butikken

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-09, 10:43   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Mer miljøskadelig å gå enn å kjøre til butikken

http://www.aftenposten.no/nyheter/mi...cle1923164.ece

"Mer miljøskadelig å gå enn å kjøre til butikken!
Om folk trimmet mindre, spiste mindre og stort sett holdt seg i ro, ville faktisk klimaet tjene på det.
Mannen som står bak det oppsiktsvekkende regnstykket - som snur populære klimamyter på hodet - er Chris Goodall, forfatter av boken "How to Live a Low-Carbon Life".
-De problematiske fakta er at mye mosjon og stort matkonsum ikke er bra for atmosfæren. Å spise mindre og å kjøre for å spare energi ville vært bedre, sier Goodall til The Times. "

Ha, ha, på en måte har han jo rett, men ellers var det mye rart i den artikkelen.
På den annen side tar artikkelen også opp hvor energikrevende ferdigmatindustrien er, og det er et godt poeng. Spis mest mulig ren og ubehandlet mat! Det gavner både miljøet og helsen din

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 13:19   #2
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Mer miljøskadelig å gå enn å kjøre til butikken

Han har faktisk eg ganske bra poeng. Jeg så på TV for en stund siden en person som skulle gå en rimelig lang tur, husker ikke fra og til, men det var et godt stykke.

Han gikk for miljøet, men det han ikke tenkte på var jo at han hadde produsert mye mindre co2 av å sitte hjemme på baken og ikke gjøre noen ting

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flaut på butikken ... gullahar Ketolysekuren 21 12-03-08 21:13
Ny her.. Skal kjøre ketolysekuren.. MegaWai Ketolysekuren 18 08-08-06 11:19
nå skal jeg i butikken ... nøtta Lavkarbo generelt 3 19-10-05 18:46
Usukrede bær i butikken! HP Annen mat 7 02-02-04 17:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no