Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tagatesse (tagatose, isomalt)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-11, 14:31   #1
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Tagatesse (tagatose, isomalt)

Jeg har sett flere oppskrifter med dette søtningsstoffet og har gått til innkjøp av en kilo Tagatesse. Jeg var veldig spent og prøvde ut en oppskrift på brente mandler. Det ble overraskende bra resultat, karamelliserte fint og greier. Jeg kjente at jeg ble litt skeptisk for dette virker nesten for godt til å være sant. Og det tror jeg nesten at det er... Jeg har sett enkelte steder at det er 0 karbohydrater i det, andre steder står det at det gir lav blodsukkerstigning og andre steder finner jeg at folk med diabetes kan reagere på det.
På pakken min står det faktisk at det er 2 karbohydrater pr 2,5 gram. Karbohydratene er oppgitt til 79,8 pr 100 gram, hvorav 39,9 er tagatose og resten er antagelig isomalt (39,9). Glykemisk indeks er oppgitt å være 7,5. Dette henger ikke helt sammen for meg? Syns den informasjonen jeg finner om tagatose og isomalt er litt ullen og greier ikke helt å bestemme meg for hva jeg tror. Et raskt søk på isomalt ga meg masse negativ informasjon. En av tingene jeg fant en del om, var utslett/sår i munnen og det fikk jeg etter å ha smakt på den første mandelen. Er det noen som vet litt mer enn meg og kan forklare meg hvordan man kommer til 0 karbohydrater på dette produktet?

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 20:31   #2
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tagatesse (tagatose,isomalt)

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Jeg har sett flere oppskrifter med dette søtningsstoffet og har gått til innkjøp av en kilo Tagatesse. Jeg var veldig spent og prøvde ut en oppskrift på brente mandler. Det ble overraskende bra resultat, karamelliserte fint og greier. Jeg kjente at jeg ble litt skeptisk for dette virker nesten for godt til å være sant. Og det tror jeg nesten at det er... Jeg har sett enkelte steder at det er 0 karbohydrater i det, andre steder står det at det gir lav blodsukkerstigning og andre steder finner jeg at folk med diabetes kan reagere på det.
På pakken min står det faktisk at det er 2 karbohydrater pr 2,5 gram. Karbohydratene er oppgitt til 79,8 pr 100 gram, hvorav 39,9 er tagatose og resten er antagelig isomalt (39,9). Glykemisk indeks er oppgitt å være 7,5. Dette henger ikke helt sammen for meg? Syns den informasjonen jeg finner om tagatose og isomalt er litt ullen og greier ikke helt å bestemme meg for hva jeg tror. Et raskt søk på isomalt ga meg masse negativ informasjon. En av tingene jeg fant en del om, var utslett/sår i munnen og det fikk jeg etter å ha smakt på den første mandelen. Er det noen som vet litt mer enn meg og kan forklare meg hvordan man kommer til 0 karbohydrater på dette produktet?

Nei, det har ikke 0 karbohydrater...det har ca 80 karbohydrater...hvorav ca 40 er reelle karbohydrater mens 40 er sukkeralkoholer og 20 er fiber....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 09:26   #3
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Så da trekker man bare fra 20% som er fiber da? Fatter ikke hvordan man kan skrive at det hele utgjør 0 i reelle karbohydrater da. Har skjønt/lest at noen av karbohydratene ikke blir opptatt i tarmen. Mener det var noe med inulin? Ser på disse produktene som blir lagd med stoffet, de har jo også lite karbohydrater oppgitt.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 13:16   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Tagatesse (tagatose,isomalt)

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Nei, det har ikke 0 karbohydrater...det har ca 80 karbohydrater...hvorav ca 40 er reelle karbohydrater mens 40 er sukkeralkoholer og 20 er fiber....

Hva er hva da? Isomalt som er de reelle karbohydratene? Får man isåfall kjøpt tagatose som ikke er tilsatt isomalt eller noe annet rart?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 14:43   #5
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tagatesse (tagatose,isomalt)

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Hva er hva da? Isomalt som er de reelle karbohydratene? Får man isåfall kjøpt tagatose som ikke er tilsatt isomalt eller noe annet rart?

Nei, de reelle karbohydratene er ca 40 og de er fra melkesukkeret som tagatosen er laget av ...Sukkeralkoholene(isomalt og pittelitt sukralose) er ca 40 og inulinen er 20 (kalles her fiber) Når jeg sier reelle karbohydrater mener jeg de karbohydratene som vi kan legge på oss av......Altså de karbohydratene som kroppen tar opp uten problemer....
Tror ikke en får kjøpt tagatose uten isomalt....

På min pakke Tagatesse står det på en påklistret lapp på norsk i tillegg til andre språk:
Ingredienser: Tagatose (39,9 %), isomalt, kostfiber (inulin og oligosakkarider), sukralose (0,02 %).

På utenlandsk står det:
Energie............ ... ....175 kcal
Protein.................. ....0,0g
Karbohydrat...............79,8g
Av dette Tagatose......39,9g
Av dette Polyoler........39,9g
Fett...........................0,0g
fibras alementarias.......20,1g
Natrium.......................0,0g

Opplysningene er oppdelt, så en må lese over hele pakken. I tillegg er mye av skriften hvit mot sølvfarget bakgrunn og derfor vanskelig å lese....

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 02-12-11 kl 15:18.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 18:12   #6
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Er svært usikker på om de 40g kh fra tagatosen skal alle regnes med, siden ren tagatose skal ha 2 i GI og svært liten påvirkning på blodsukker. Det er jo ikke laktose, men isomerisert galaktose, og gir 1.5kcal per gram, ikke 4 som sukker.

Tagatessen har høyere GI, men tror kanskje det er isomalten som drar opp.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 18:23   #7
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Sukrin har jo også karbohydrater, men det påvirker ikke blodsukkeret. Blir jo det samme med tagatesse?
Jeg har brukt tagatesse en god stund nå, og det påvirker ikke vekta eller ketosen. Har heller ikke merket noe til sår eller utslett.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 18:49   #8
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Har brukt tagatesse ei stund, og har ikkje merka noke negativt med den.
Har ikkje fått sår i munnen og ikkje oppblåst mage.
Om eg spiser noke med sukker i, merkar eg veldig godt blodsukkerstigning
og ubehag. Har ikkje merka noke sånt når eg har søta kake med tagatesse.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 19:40   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Også er tagatesse visstnok dobbelt så søtt som sukker, så om du skal erstatte sukker i en oppskrift vil du få en fjerdedel av de opprinnelige karbene. Men i form av lav gi.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 20:38   #10
ninaPCOliv
Juniormedlem
 
ninaPCOliv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 13
ninaPCOliv er på en erverdig vei

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

I følge min diætist så har Tagatesse en GI på 3. Og påvirker ikke blodsukkeret særlig meget. JEg har fået ok for det. Men det kan desværre ikke købes i Danmark endnu.

Skal lige høre jer eksperter om Tagatose og isomalt er det samme???

__________________
De bedste hilsner

Nina
www.pcoliv.dk
ninaPCOliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PCOvenlig kost Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 20:52   #11
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Er ikke nei. Virker som om isomalten er brukt som fyllmasse i tagatessen.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:03   #12
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

hmmm, intressangt, men det er jo bare å følge med å se hva som skjer med enn.....mi reagerer jo alle forskjellige på ting...så da er det bare å teste om man stopper opp vektnedgang, får sår osv og om man gjør det så er det jo bare å lavær å spise det og om man ikke merker noe så er det bare å bruke det...uannsett så er det jo ikke noe man skal bruke ofte, tenker jeg da...og ikke mye av heller...

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:34   #13
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Jeg syns i hvertfall at det er litt vanskelig å forstå seg på den tagatessen. Det hadde vært helt supert dersom jeg kan bruke den, kanskje jeg ikke får blemmer i munn dersom jeg bruker den i noe annet enn de mandlene.

Jeg har i hvertfall en kilo tagatesse som jeg får prøve å eksperimentere med, men jeg syns jeg merker at jeg får større søtsug etter å ha spist noen av de brente mandlene. Det merker jeg ingen ting til med f.eks sukrin.

Skal bli spennende å høre hva slags erfaringer flere har.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:55   #14
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

hvor har de det og hva koster det?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:22   #15
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Hei,
Jeg har akkurat kjøpt 500 g Tagatesse (importør: funksjonellmat.no) hos min lokale Spar butikk og den kosten i overkant av 80 kroner.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:28   #16
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

De her den også hos allergimat.no

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:34   #17
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Eg betalar 75 kr på min lokale helsekost.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 16:26   #18
Kvakk
Seniormedlem
 
Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 1.563
Kvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt likt
Question

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Hvordan er det med diabetes og Tagatesse?

Er det risiko for dia2?

Gir det utslag på blodsukker for dia1?

*nysgjerrig*

__________________

Tro på deg selv

Kvakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 18:39   #19
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Slik jeg ser det er det lite vits i å bruke Tagatesse som eneste søtning. Som mye annet strøsukker er det bulket for å få et visst volum slik at 1ss av dette tilsvarer 2ss sukker. Hverken isomalt eller tagatose er søtere enn sukker så Tagatesse er i realiteten Splenda med annen bulking enn maltodextrin.

Hadde jeg kjøpt dette ville jeg brukt det til å ha på Creme Bruleen og brukt andre søtningsmiddel til alt annet siden det alltid innebærer (mye) karberi søtningsmiddel som er bulket.

Inulin er heller ikke fiber for alle. Dvs. enkelte klarer faktisk å fortære det og for de så burde det stått under karbohydrater istedenfor fiber. Jeg tror det er omvendt proposjonalt med hvor stor trompet du blir av det.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 00:43   #20
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Jeg har lest at inulin inneholder halvparten av kaloriene til vanlig sukker, derfor bruker ikke jeg produktet.http://www.wisegeek.com/what-is-isomalt.htm

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 05-12-12 kl 00:50.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 00:47   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Er svært usikker på om de 40g kh fra tagatosen skal alle regnes med, siden ren tagatose skal ha 2 i GI og svært liten påvirkning på blodsukker. Det er jo ikke laktose, men isomerisert galaktose, og gir 1.5kcal per gram, ikke 4 som sukker.

Tagatessen har høyere GI, men tror kanskje det er isomalten som drar opp.

Jeg tror de har regnet det ned så mye de kan for å gjøre produktet mest mulig salgbart. Jeg tror jeg spurte de om det en gang og de bekreftet det jeg sier.

Det som forvirrer meg er hvorfor det oppgis kalorier på noe som ikke kroppen opptar.

isomalts påvirkning:http://inchem.org/documents/jecfa/jecmono/v20je14.htm

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 00:48   #22
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Opprinnelig lagt inn av Kvakk, her.

Hvordan er det med diabetes og Tagatesse?

Er det risiko for dia2?

Gir det utslag på blodsukker for dia1?

*nysgjerrig*

Nei, det er trygt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 07:16   #23
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Jeg bruker tagatesse der jeg trenger karamellisering eller seighet, det gir ikke sukrin.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 15:08   #24
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Hvordan er det igrunn med dette no? Kan vi bruke tagatesse feks å bake med?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 15:25   #25
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Tagatesse (tagatose, isomalt)

Paris,-JEG synes tagatesse er genialt å bake med , hverken jeg eller gjester har hatt noen problemer med dette. Jeg blander det gjerne med sukrinmelis som har 0 karber. Og om du kan bruke det eller ikke bestemmer du jo selv

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tagatose Bik Lavkarbo generelt 4 29-09-11 19:14
Tagatose Suann Lavkarbo generelt 9 24-08-11 11:42
Fortell meg om Tagatesse Bjella Spørsmål og svar 4 13-08-11 12:35
Produktene fra Tagatose.. misslinda Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 05-08-11 11:10
Isomalt hønselovisa Ketolysekuren 2 09-08-10 22:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no