Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-11, 11:30   #226
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Men den største Udo's-flaska, den på 32 fl oz er vel helt på 200-kronersgrensen? Litt risky hvis kursen er litt dårlig den dagen den kommer... Valutakalkulatoren hos finn.no sier at den koster 200,22 kroner i dag, og da vil de vel beregne toll og moms...

Satser på en av de på rundt halvliteren tenker jeg - og en stor med cocosolje, den er jo billigere.

Forresten, noen som vet om det er stor forskjell på den vanlige Udo'sen og den som det står DHA på?

Når starter folkeaksjonen for å øke den dustete toll/mva-grensa forresten?

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 11:40   #227
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Men den største Udo's-flaska, den på 32 fl oz er vel helt på 200-kronersgrensen? Litt risky hvis kursen er litt dårlig den dagen den kommer... Valutakalkulatoren hos finn.no sier at den koster 200,22 kroner i dag, og da vil de vel beregne toll og moms...

Satser på en av de på rundt halvliteren tenker jeg - og en stor med cocosolje, den er jo billigere.

Forresten, noen som vet om det er stor forskjell på den vanlige Udo'sen og den som det står DHA på?

Når starter folkeaksjonen for å øke den dustete toll/mva-grensa forresten?

Ah, ja, jeg tenkte på den halvlitersflaska. Ærlig talt vet jeg ikke hva som er forskjellen. Morsomt nok så bestilte jeg en litt annen Udo¨s nå enn sist, altså -de virker jo i utgangspunktet like, men det er litt annen tekst og design, men da jeg fikk flaska i posten var den dønn like den jeg hadde fra før.

Det siste der lurer jeg på også. Den er jo ikke formålstjenlig lenger med de premissene vi har i dag. Helt teit er det. Misunner faren min litt, som bare bestiller ting fra utlandet over tollgrensa til adressa til den lille grensehandelen i Sverge rett ved der foreldrene mine bor. Smarting.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 15:26   #228
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Men den største Udo's-flaska, den på 32 fl oz er vel helt på 200-kronersgrensen? Litt risky hvis kursen er litt dårlig den dagen den kommer... Valutakalkulatoren hos finn.no sier at den koster 200,22 kroner i dag, og da vil de vel beregne toll og moms...

Satser på en av de på rundt halvliteren tenker jeg - og en stor med cocosolje, den er jo billigere.

Forresten, noen som vet om det er stor forskjell på den vanlige Udo'sen og den som det står DHA på?

Når starter folkeaksjonen for å øke den dustete toll/mva-grensa forresten?

Du kan jo prøve å bestille herfra:
http://www.shopping4net.com/no/Helse...ice-liquid.htm

Det står på sidene deres at hvis du bestiller for over 200 NOK, så må du kun betale 39,- ekstra i fortollingsgebyr.
Forøvrig er portoen som regel bare 6 kr, så da kan man jo bestille flere pakker.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 14:26   #229
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mulig du bare må øke litt langsommere. Men kroppen tåler jo ikke alltid ting ilke godt når den har infeksjoner å bekjempe.

Photobscura: du kan ha rett i at kroppen hadde mer å jobbe med. Jeg tok 2 dagers pause før jeg i dag igjen prøver meg. Har trappet ned til 1 ts av hver, 2 g daglig. Så får jeg se når jeg tør å øke igjen.

Bare et lite spørsmål til deg Photobscura. Jeg mener å huske at BitTorres var oppe i 45 ml Udos og 45 ml av Cocosa om dagen. Hvilke mengder er du oppe i? På Udos flasken står det at anbefalt inntak kun er 15 ml pr dag. Kankskje det bare er noen som tåler større mengder uten å bli dårlig?

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 14:36   #230
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Photobscura: du kan ha rett i at kroppen hadde mer å jobbe med. Jeg tok 2 dagers pause før jeg i dag igjen prøver meg. Har trappet ned til 1 ts av hver, 2 g daglig. Så får jeg se når jeg tør å øke igjen.

Bare et lite spørsmål til deg Photobscura. Jeg mener å huske at BitTorres var oppe i 45 ml Udos og 45 ml av Cocosa om dagen. Hvilke mengder er du oppe i? På Udos flasken står det at anbefalt inntak kun er 15 ml pr dag. Kankskje det bare er noen som tåler større mengder uten å bli dårlig?

Jeg er fortsatt på tredve, ca (to store ss av hver av oljene daglig), og har ikke tenkt å øke ennå. Har fått litt kvalme og sånn tilbake, men mulig det kan være på grunn av bursdagfylla også.

Noe jeg har lagt merke til, som først bekymret meg, men som jeg nå kanskje tror jeg skjønner litt mer av, er at strumaen min føles som om den er forverret. Men så så jeg denne artikkelen som noen har postet her på forumet, og seff! Det er jo ikke akkurat overraskende at kokosolje påvirker stoffskiftet! Jeg har jo f.eks blitt varmere i kroppen. Dette skjedde, både med strumaen og litt med kroppstemperaturen da jeg begynte med joddråper også, selv om det var marginalt, så merket jeg det godt. Da satser jeg på at det bare er noe, igjen, som blir verre før det blir bedre, for nå er strumaen temmelig plagsom, altså ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 16:21   #231
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Photobscura: du kan ha rett i at kroppen hadde mer å jobbe med. Jeg tok 2 dagers pause før jeg i dag igjen prøver meg. Har trappet ned til 1 ts av hver, 2 g daglig. Så får jeg se når jeg tør å øke igjen.

Bare et lite spørsmål til deg Photobscura. Jeg mener å huske at BitTorres var oppe i 45 ml Udos og 45 ml av Cocosa om dagen. Hvilke mengder er du oppe i? På Udos flasken står det at anbefalt inntak kun er 15 ml pr dag. Kankskje det bare er noen som tåler større mengder uten å bli dårlig?

På min flaske Udos står det, sitat: "15ml (ca 2ss) 1-2 ganger daglig i forbindelse med måltid." Dette sier meg at dosen er 30ml per dag. Men under næringsinnhold står det, sitat: "Næringsinnhold per dagsdose (15 ml): "
Mildt sagt forvirrende

Dessuten, dette er noe av det verste jeg har smakt......Godt jeg har kjøpt Steviadråper med godsmak...Etter å ha skyllt munnen med vann tar jeg et par dråper Toffismak i munnen og alt er bra igjen Reagerer ikke på Udos-oljen med kvalme heldigvis

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 16:40   #232
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.


Dessuten, dette er noe av det verste jeg har smakt......Godt jeg har kjøpt Steviadråper med godsmak...Etter å ha skyllt munnen med vann tar jeg et par dråper Toffismak i munnen og alt er bra igjen Reagerer ikke på Udos-oljen med kvalme heldigvis

Å holde seg for nesa mens man svelger, hjelper bra. Holder meg for nesa mens jeg drikker vann etterpå også... . Popper littt i ørene, men, men.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 16:47   #233
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Å holde seg for nesa mens man svelger, hjelper bra. Holder meg for nesa mens jeg drikker vann etterpå også... . Popper littt i ørene, men, men.

Ja, jeg vet om det å holde seg for nesa, men etter at jeg fikk de deilige dråpene vil jeg jo helst bruke dem da

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 22:05   #234
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Ja, jeg vet om det å holde seg for nesa, men etter at jeg fikk de deilige dråpene vil jeg jo helst bruke dem da

Joda, man kan jo slippe nesa når man inntar det som er godt

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 13:00   #235
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Blander ut i smakssatt proteinpulver, dressing eller gryteretter jeg. Selvfølgelig etter at det er varmet. Klarte definitivt ikke å ta den bar. Cocosa tar jeg fint bar.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 14:31   #236
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jeg har økt på til 1 barneskje 2 ganger daglig (frokost og middag), og det går veldig bra.
Jeg har ikke målt livet enda, for jeg har jo ikke holdt på en uke med oljene engang, men på 6 dager har jeg gått ned nesten 2 kg, så ett eller annet er det som funker i alle fall!

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 15:07   #237
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sleng deg på! Jeg har ikke tatt tran på evigheter, de tranene som er gode på fettsyrer er uansett så grisedyre. Møllers er vel mer eller mindre ødelagt i prosessen, og tilsatt omega tre syntetisk i ettertid ...

Jeg tror nok ALT blir ødelagt når det ender opp i kapsler, men jeg tar flytende, naturlig tran og den er vel ikke tilsatt Omega3?

Uansett UDOs får vel Omega-3 fra Linfrø. Det som er synd er at man får ganske mye Omega-6 også og det får vi, som spiser kjøtt, alt for mye av fra før. UDO bruker det faktum at ordet Omega er positivt ladet hos befolkningen, mens det igrunn kun er omega3 som virkelig er godt for deg i den flaska.

Tittelen på denne tråden er noe rar også. Det er genene våre som bestemmer hvilket fettlager som går først, ikke hvilken type fett man spiser?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 15:20   #238
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Jeg tror nok ALT blir ødelagt når det ender opp i kapsler, men jeg tar flytende, naturlig tran og den er vel ikke tilsatt Omega3?

Uansett UDOs får vel Omega-3 fra Linfrø. Det som er synd er at man får ganske mye Omega-6 også og det får vi, som spiser kjøtt, alt for mye av fra før. UDO bruker det faktum at ordet Omega er positivt ladet hos befolkningen, mens det igrunn kun er omega3 som virkelig er godt for deg i den flaska.

Tittelen på denne tråden er noe rar også. Det er genene våre som bestemmer hvilket fettlager som går først, ikke hvilken type fett man spiser?

Nå skal jo Udo Erasmus sin olje ha et balansert forhold mellom omega 3-6-9. Selv om for mye omega 6 ikke er bra for oss, så skal vi ha litt av det!

Du får gjerne synes at tittelen er rar. Bakgrunnen ligger i det at noen mente å ha grunn for å uttale at det nettopp hadde en positiv effekt på magefettet, og ettersom jeg starta tråden, fordi jeg hadde tenkt å teste det ettersom det stort sett kun er der jeg har overflødig fett, så synes jeg tittelen er akkurat som den skal være!

Nå vet jeg ikke hvilken tran du tar, men Møllers er kjent for å raffinere fiskeoljen sin sånn at A- og D-vitaminer må bli tilsatt syntetisk etterpå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 23:59   #239
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jeg har troen på at dette funker, ny minstenotering på meg i dag!!

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 07:56   #240
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Jeg har troen på at dette funker, ny minstenotering på meg i dag!!

Yay!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 12:56   #241
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Da var linfrøoljen tom og jeg har kjøpt inn UDO`s, blir noen dagers pause da jeg reiser bort, men fortsetter med omega-3 kapsler. Har kjøpt en ny boks med høykonsentrert nå og uten omega-6 for å ikke få for mye av det. Har også bestilt UDO`s fra Iherb, men den bruker jo litt tid da... Ser ingenting på vekta enda og sliter med disse magemålene, men så har det ikke vært de beste dagene nå heller da...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:21   #242
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Tankespinn om årsak/virkning der det virker - og kanskje en ide om hvorfor det ikke virker for alle?

Det finnes jo ganske mye støtte for at vi lagrer skadelige stoffer i fett. En av kroppens forsvarsmekanismer mot skadelige stoffer i maten blir altså å øke fettprosenten og "døtte svinereiet dit" om det ikke går an å få det ut.

Jeg har lest dette som forklaring på platåer under vektreduksjon - at kroppen må håndtere de frigitte toksinene, og dermed vil bremse vekttapet til at de allerede frigitte toksinene er under kontroll og ute. Muligheter for å avhjelpe dette er først og fremst "ren" mat og dernest leverstøttebehandling og tarmstøttebehandling - alt etter hva man trenger.

Videre leser jeg om forholdstallet mellom omega6 og omega3. Med høyt inntak av vegetabilske oljer (de fleste oljene i supermarkedet med unntak av kaldpresset olivenolje, rapsolje og noen flere med fordelaktig mengde enumettet fett) vil de aller fleste av oss få i oss for stor andel omega6 til omega3.

Jeg tror kanskje at man gjennom å tilføre fett fra rene kilder - og da godt fett (dvs fett uten toksiner, og som har vært skånsomt behandlet og da også helst lite omega6 til fordel for f.eks omega3 og enumettet) så slår man muligens to fluer i en smekk:
- man forbedrer balansen mellom omega3 og omega6 (og da gjerne uten å få i seg økt andel toksiner - det er en kjensgjerning at det følger en del toksiner med fiskefett)
- at man rett og slett ubevisst spiser litt mindre annet (annet fett som da ofte vil være mer skadelig) siden man har fått i seg ganske mye energi fra 1-4 ss godt fett...

Dere som ikke har så god virkning har kanskje ikke så mye "dritt" lagret? Det er jo en kjennsgjerning at ulike kropper har ulik evne til å få skilt ut toksiner - og at man kanskje lever/spiser slik at man er ulikt eksponert.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:25   #243
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Interessant, Smgj! Jeg har lurt litt på hvorfor jeg igjen har begynt å lukte mer svette, for ikke å snakke om navelen ... Jeg som har vært mer eller mindre luktfri i fire år ... Kanskje forklaringen ligger her?

De siste dagene har vært harde, og jeg har reagert veldig på det som har skjedd. Kroppen også, tydeligivs. Jeg har knapt klart å spise eller holde på det lille jeg har fått i meg. Likevel har vekta fykt opp to kilo. Merkelige kroppen ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:33   #244
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Kanskje det var en bra helg for pms, Photo... Klemmer

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:49   #245
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Interessant, Smgj! Jeg har lurt litt på hvorfor jeg igjen har begynt å lukte mer svette, for ikke å snakke om navelen ... Jeg som har vært mer eller mindre luktfri i fire år ... Kanskje forklaringen ligger her?

De siste dagene har vært harde, og jeg har reagert veldig på det som har skjedd. Kroppen også, tydeligivs. Jeg har knapt klart å spise eller holde på det lille jeg har fått i meg. Likevel har vekta fykt opp to kilo. Merkelige kroppen ...

Tror nok at kortisolandelen i det norske folk har nådd nye høyder i helga. Kortisol stopper vekttap veldig effektivt. Kortisol gir også svette som lukter (Såkalt "nervøs" svette.) Kortisol skilles forresten ut både under psykisk stress og fysisk stress. Toksiner vil gi det siste.
Kjenner det selv - dårlig/urolig søvn/lite søvn gjør rare ting med kroppen.(Vi endte opp på legevakta med mannen etter at han tryna på sykkel ... med vår flaks var det seint lørdagskvelden så vi satt i "fyllikkø" og ventet på å få brodering, og det var natta etter fredagen - hvor det også ble kun et par-tre timer urolig søvn... først Oslo/Utøya og så tordenvær ... ) Melatonin - som skilles ut før og under en god natts søvn skal derimot bidra til at leptinet fungerer som det skal - med god forbrenning.

Så for alle av oss som lar oss påvirke - og spesielt for dere som har fått det tett innpå dere - så kan nok nytt vekttap la vente på seg til at søvn og "hverdag" er tilbake igjen - og man iallfall har en roligere tid.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:50   #246
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Ikke noe pms her. Holder en knapp på psykisk stress og mye fukt i lufta ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:53   #247
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Tror nok at kortisolandelen i det norske folk har nådd nye høyder i helga. Kortisol stopper vekttap veldig effektivt. Kortisol gir også svette som lukter (Såkalt "nervøs" svette.) Kortisol skilles forresten ut både under psykisk stress og fysisk stress. Toksiner vil gi det siste.
Kjenner det selv - dårlig/urolig søvn/lite søvn gjør rare ting med kroppen.(Vi endte opp på legevakta med mannen etter at han tryna på sykkel ... med vår flaks var det seint lørdagskvelden så vi satt i "fyllikkø" og ventet på å få brodering, og det var natta etter fredagen - hvor det også ble kun et par-tre timer urolig søvn... først Oslo/Utøya og så tordenvær ... ) Melatonin - som skilles ut før og under en god natts søvn skal derimot bidra til at leptinet fungerer som det skal - med god forbrenning.

Så for alle av oss som lar oss påvirke - og spesielt for dere som har fått det tett innpå dere - så kan nok nytt vekttap la vente på seg til at søvn og "hverdag" er tilbake igjen - og man iallfall har en roligere tid.

Ja, tror du er inne på noe her. Jeg har forsåvidt sovet som en stein, men mer av utmattelse (det tar på å gråte og gråte og gråte ...) enn normal tretthet, så hvor mye kvalitet det har vært over søvnen vet jeg ikke.
I dag har jeg klart å få i meg mat uten noen vonde bivirkninger. Så ting begynner vel å roe seg litt ned ...!

Det med lukta begynte forsåvidt for et par uker siden, samtidig som at vekta rykket litt ned etter jeg begynte å innta oljer. Det er ikke ille, men bemerkelsesverdig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 14:03   #248
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, tror du er inne på noe her. Jeg har forsåvidt sovet som en stein, men mer av utmattelse (det tar på å gråte og gråte og gråte ...) enn normal tretthet, så hvor mye kvalitet det har vært over søvnen vet jeg ikke.
I dag har jeg klart å få i meg mat uten noen vonde bivirkninger. Så ting begynner vel å roe seg litt ned ...!

Det med lukta begynte forsåvidt for et par uker siden, samtidig som at vekta rykket litt ned etter jeg begynte å innta oljer. Det er ikke ille, men bemerkelsesverdig.

Jeg har også hatt den der "ekstra" lukta i perioder. Selv har jeg hatt ganske omfattende detox-/leverstøttebehandling ved hjelp av en vidsynt lege etter lekk tarm og har vel satt det i forbindelse med "bedring i rykk og napp". For min egen del har jeg ikke brydd meg særlig om det siden resten har utviklet seg til det bedre. Man kan rett og slett verken forklare eller bry seg om alt. I sær ikke ting som kommer og går. (BTW har jeg alltid hatt den der lukta 2-3 dager før mensen... *blæh*)

Når det gjelder psykisk stress så er det en del som har veldig god virkning av yoga - også vektmessig. Antakelig kommer det mye av at man lærer "mindfullness" - å være til stede i kroppen på en positiv og konsentrert måte som igjen påvirker hormonbalansen i en retning vi vanligvis har behov for.

Ønsker deg bedre dager. Dager hvor man klarer å være til stede på en slik måte at man ikke ødelegger seg selv oppi det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 14:07   #249
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Har aldri tenkt over sammenhengen før, men nå skjønner jeg kanskje hvorfor jeg synes jeg stinker om morgenen etter netter med veldig dårlig/mangelfull søvn. Utover dét har jeg aldri noe luktproblem, heldigvis. Og jeg får melatonin-tabletter siden jeg ofte sliter veldig med søvngreier, men prøver å ikke bruke dem hele tiden, siden jeg synes de blir mindre effektive da.

Det er nok vannsamlevær også, Photo. Jeg har i alle fall hatt ballong-fot i helgen, uten at jeg har spist verken salt eller søtt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 14:59   #250
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har også hatt den der "ekstra" lukta i perioder. Selv har jeg hatt ganske omfattende detox-/leverstøttebehandling ved hjelp av en vidsynt lege etter lekk tarm og har vel satt det i forbindelse med "bedring i rykk og napp". For min egen del har jeg ikke brydd meg særlig om det siden resten har utviklet seg til det bedre. Man kan rett og slett verken forklare eller bry seg om alt. I sær ikke ting som kommer og går. (BTW har jeg alltid hatt den der lukta 2-3 dager før mensen... *blæh*)

Når det gjelder psykisk stress så er det en del som har veldig god virkning av yoga - også vektmessig. Antakelig kommer det mye av at man lærer "mindfullness" - å være til stede i kroppen på en positiv og konsentrert måte som igjen påvirker hormonbalansen i en retning vi vanligvis har behov for.

Ønsker deg bedre dager. Dager hvor man klarer å være til stede på en slik måte at man ikke ødelegger seg selv oppi det.

Takk for det! Det ønsker jeg alle!

Det med svettelukt har jeg ikke kjent på flere år, som jeg kan huske. Og jeg må merke meg endringer med en gang de skjer, ellers bare glemmer jeg dem ... MEN, det med navelen ble jeg nesten litt gretten over, ettersom det var en velkommen bieffekt, å slippe navlefis. Haha. Fysj, for et ord, og fenomen.

Yoga trener jeg alt daglig. Ikke så mye de siste dagene, men sånn til det daglige gjør jeg det. Godt for roen, og ikke minst ryggen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du klart å redusere lipoprotein a ved hjelp av kostholdsendringer? bettyblue Fysisk og mental helse 0 02-06-11 19:53
Mettet fett i kokosolje MarianneSB Spørsmål og svar 1 25-05-11 11:25
Mettet fett og Udo's Choice kamp Spørsmål og svar 28 31-12-10 11:47
Lavkarbo- redusere fett? supha Lavkarbo generelt 10 26-05-09 22:32
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no