Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ost og skinkemuffins

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-10, 12:39   #1
*Flatula*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Østfold
Alder: 42
Innlegg: 12
*Flatula* er på en erverdig vei

Ost og skinkemuffins

Sønnen vår blir 4 år nå i september. Driver å planlegger mat og kaker.
Kom over ei oppskrift ei bok jeg har (Barnas Beste Partybok ), på Ost og Skinkemuffins.

Den består av alt jeg kan spise, bortsett fra at det er hvetemel i oppskriften (3 dl)
Hva kan jeg bytte ut det hvetemelet med?

*Flatula* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:49   #2
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ost og skinkemuffins

Opprinnelig lagt inn av *Flatula*, her.

Sønnen vår blir 4 år nå i september. Driver å planlegger mat og kaker.
Kom over ei oppskrift ei bok jeg har (Barnas Beste Partybok ), på Ost og Skinkemuffins.

Den består av alt jeg kan spise, bortsett fra at det er hvetemel i oppskriften (3 dl)
Hva kan jeg bytte ut det hvetemelet med?

Jeg er ingen ekspert på omgjøring av bakeoppskrifter. Det som ofte brukes i lavkarbobakverk er philidelfia ost, rømme og cottage cheese. Du må jo ha noe som erstatter mengden som blir bort i forhold til melet. Videre brukes ofte Johannesbrødkjernemel eller Fiberhusk til å binde baksten sammen.

Ellers så finnes det helt sikkert muffinsoppskrifter her inne du kan benytte, som er uten mel. På flg blogg har jeg også sett oppskift på tilsvarende muffins:

http://lchf-bloggen.blogspot.com/

Sitter selv og planlegger en bursdagsmeny til i morgen. Her vil gjestene få servert god lavkarbomat uten å vite det selv, hehe .

Lykke til!!

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 15:53   #3
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Ost og skinkemuffins

Sjekk denne kanskje:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2154

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 10:45   #4
*Flatula*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Østfold
Alder: 42
Innlegg: 12
*Flatula* er på en erverdig vei

Sv: Ost og skinkemuffins

Åå. Takker folkens.. Da vet jeg mer. Jeg har jo BakePro (Proteinpulver fra sverige) Men går nok for noe annet

Men den oppskriften Idamor så skikkelg godt ut, takker

*Flatula* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 10:48   #5
*Flatula*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Østfold
Alder: 42
Innlegg: 12
*Flatula* er på en erverdig vei

Sv: Ost og skinkemuffins

Matglad: Lykke til i dag :-D

*Flatula* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:16   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ost og skinkemuffins

Altså, hvis det er slik jeg forstår muffins basert på mel og med ost og skinke som fyll, da tror jeg neppe det blir det samme med noen bakemiks, hvetemel har helt andre egenskaper. Har du oppskriften så vi kan få sett?

Det går an å lage eggebaserte, men det blir miniomeletter og IKKE melmuffins og det er jo to helt vidt forskjellige ting.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 17:29   #7
*Flatula*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Østfold
Alder: 42
Innlegg: 12
*Flatula* er på en erverdig vei

Sv: Ost og skinkemuffins

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Altså, hvis det er slik jeg forstår muffins basert på mel og med ost og skinke som fyll, da tror jeg neppe det blir det samme med noen bakemiks, hvetemel har helt andre egenskaper. Har du oppskriften så vi kan få sett?

Det går an å lage eggebaserte, men det blir miniomeletter og IKKE melmuffins og det er jo to helt vidt forskjellige ting.

3 dl hvetemel
1 ts bakepulver
3 egg
1 dl rapsolje
1 dl kesam
100 gr. revet ost 200 gr skinke
24 muffinsformer.

Det består den av

*Flatula* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 19:15   #8
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Ost og skinkemuffins

Nille har lagt ut oppskrift på nøtte og ostemuffins. Skulle tro det går veldig fint med skinke i disse, og kanskje noen større ostebiter i tillegg til den revne osten?

Disse synes jeg ikke smaker omelett, selv om det er egg i dem

Sitat:

.......eller nøtte oste muffins om du vil.........

12 muffins (store amerikanske muffinsformer)

113 gram malte mandler
113 gram malte valnøtter
80 gram smør
113 gram revet ost
4 egg (medium eller store)
1 ts bakepulver

Ovn forvarmes til 180 C. Former pensles med oliven olje.

Mal mandler og valnøtter, mix alle ingrediensene. Hvis mixen blir tørr, bland litt vann i. Fordel røren på 12 former. Bak i ovnen 15 min.

Gode med ost & smør.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:44   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ost og skinkemuffins

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Nille har lagt ut oppskrift på nøtte og ostemuffins. Skulle tro det går veldig fint med skinke i disse, og kanskje noen større ostebiter i tillegg til den revne osten?

Disse synes jeg ikke smaker omelett, selv om det er egg i dem

De er veldig gode, men jeg får ikke lurt mine barn til at dette er like godt som de med mel.. Det smaker definitivt frø av disse. Men de kan absolutt anbefales! Jeg har lurt på om jeg skal prøve disse, men bytte ut noe av frøene med glutenmel.. Noen ganger kan det være kjekt med praktisk turmat som tåler flere timer i romtemperatur.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:57   #10
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ost og skinkemuffins

Opprinnelig lagt inn av *Flatula*, her.

Matglad: Lykke til i dag :-D

Tusen takk for det Flatula.

Selskapet ble helt supert og maten gikk ned på høykant. Menyen bestod av flg lavkarboretter:

  • laks og aspargesform med egg og fløte
  • muffins med skinke, bacon og ost
  • marinerte kyllinggrillspyd
  • chicken nuggets
med diverse godt lavkarbotilbehør. Alle gjestene spiste med glupsk apetitt og ville til og med ha oppskrifta. De mente t.o.m. at chicken nuggetsene var bedre enn de på Mc D.

Jeg nevnte ikke noe om lavkarbo, men hvis noen skulle antyde at lavkarbomat er kjedelig, kan jeg jo bare spørre om de likte maten i min bursdag, hehe .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:58   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ost og skinkemuffins

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Tusen takk for det Flatula.

Selskapet ble helt supert og maten gikk ned på høykant. Menyen bestod av flg lavkarboretter:

  • laks og aspargesform med egg og fløte
  • muffins med skinke, bacon og ost
  • marinerte kyllinggrillspyd
  • chicken nuggets
med diverse godt lavkarbotilbehør. Alle gjestene spiste med glupsk apetitt og ville til og med ha oppskrifta. De mente t.o.m. at chicken nuggetsene var bedre enn de på Mc D.

Jeg nevnte ikke noe om lavkarbo, men hvis noen skulle antyde at lavkarbomat er kjedelig, kan jeg jo bare spørre om de likte maten i min bursdag, hehe .

Så artig å lese Matglad!

Hva hadde du utenpå nuggetsene? Bacongull?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 14:24   #12
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ost og skinkemuffins

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Så artig å lese Matglad!

Hva hadde du utenpå nuggetsene? Bacongull?

Ja, jeg hadde Bacongull. De var til og med så stor suksess at det var noen av de yngre gjestene som lurte på om tante og onkel skulle spise opp resten selv dagen etter, eller om kanskje de kunne få med seg resten hjem, hehe . Det tok jeg som et kompliment!!

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no