Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Halsbetennelse og ketolyse

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-09, 00:19   #1
mika75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 2
mika75 er på en erverdig vei

Halsbetennelse og ketolyse

Holder på med Ketolyse kuren og da skal man som kjent ikke spise karbohydrater i særlig stor grad .
Har fått halsbetennelse og sliter med å finne halspastiller eller andre remedier for å lindre den såre halsen min .
Kan jo ikke akkurat bøtte nedpå med te med honning og alle halstablettene i butikken inneholder sikkert det dobbelte av antall karber jeg bør spise , per pakke .

Noen tips?

mika75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 01:08   #2
Hole
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3
Hole er på en erverdig vei

Sv: Halsbetennelse og ketolyse

Samme her...Helt håløst ,med vond hals på lavkarbo ( Ble overrasket over HVOR mye karbohydrater det var i halstabletter...hmpf!

Hole er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil ned noen kilo. Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 07:06   #3
mika75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 2
mika75 er på en erverdig vei

Sv: Halsbetennelse og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Hole, her.

Samme her...Helt håløst ,med vond hals på lavkarbo ( Ble overrasket over HVOR mye karbohydrater det var i halstabletter...hmpf!

Ja , det er jo helt sinnsykt . 5-6 ganger så mange karbohydrater i en liten pakke , som en hel dagsrasjon .

Anyway , jeg måtte kaste inn håndkleet nå idag morges .
Har så vondt i halsen at jeg ikke kan snakke , så nå spiser jeg halslinser .
Blir veeeldig glad for tips hvis noen vet om noe annet å altså

mika75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 08:22   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Halsbetennelse og ketolyse

Du får kjøpt fribol halselinser på apoteket, ellers er det vel kun store ifa, som sikkert ikke er like effektive..
God bedring!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 10:29   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Halsbetennelse og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Du får kjøpt fribol halselinser på apoteket, ellers er det vel kun store ifa, som sikkert ikke er like effektive..
God bedring!

... men med stort inntak av sukkerfrie IFA (eller andre sukkerfrie pastiller som Fishermans friend ol.) så risikerer man å bli såpass løs i magen at man ikke TØR å hoste

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 10:35   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Halsbetennelse og ketolyse

Denne er ikke helt lavkarbo, men den er fantastisk til å lindre sår hals og "ta" en forkjølelse i starten:

Ha i en stor kopp:
1 stor ss grovhakket fersk ingefær
3 skiver sitron
1 stor ss honning

Hell på kokende vann og rør godt rundt.
Klem ut sitronsaften og hakk litt på ingefæren slik at smaken kommer godt ut i "teen".

Denne drikken gjør godt og smaker godt!

Uten honningen kan den nok gå som lavkarbo, men om den er sååå effektiv da, vet jeg ikke. Jeg har nemlig prøvd den selv de siste dagene (altså uten honning) og det har ikke hjulpet noe særlig - men ellers er det ok med noe varmt som ikke er te.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 10:40   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Halsbetennelse og ketolyse

På kvelden kan man varme opp et glass rødvin (jeg er lat og setter koppen inn i mikroen og tar den ut når det begynner å ryke litt...) og deretter drysse litt kanel over. Er du skikkelig "sprek" kan du ha et lett dryss med pepper i tillegg. Rør rundt og drikk forsiktig.

Denne får opp temperaturen og er god i halsen. Men jeg tviler på at den kurerer så mye...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 10:41   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Halsbetennelse og ketolyse

Kok opp vann, tilsett litt fun saft. Og drikk så varmt du bare klarer

God bedring

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Halsbetennelse Isis29 Spørsmål og svar 0 24-04-08 14:58
Halsbetennelse MHM Fysisk og mental helse 9 07-04-05 19:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no