Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Pris på avokado ... Ran!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-11, 15:23   #26
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Opprinnelig lagt inn av nadine, her.

Jøss,jeg betaler 18 kr for blomkål på Kiwi

24,90 for blomkål på min Kiwi i dag og tror det var 16-17 kr pr stk for (overmodne) avokadoer.
På Coop var det 29,90 pr stk for blomkålen. 56 kr kiloen for avokado.


EDIT:
23,90 for blomkål på Rema1000 i dag. Kjeeeeempebillig, altså!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 09-04-11 kl 17:54.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 16:17   #27
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Pris på avokado ... Ran!

På rema; 37.90 for duopack avocadon, 29,90 pr blomkål, 17,90 for brokkoli, , 17,90 pr stykk avocado, 31,90 for paprikamix, og 49 for en eske plommer

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 17:56   #28
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

På rema; 37.90 for duopack avocadon, 29,90 pr blomkål, 17,90 for brokkoli, , 17,90 pr stykk avocado, 31,90 for paprikamix, og 49 for en eske plommer

Vi bor "noraførr" priskrigen i allefall....

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 17:56   #29
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Konklusjon:
Pris variere fra sted til sted, selv innenfor samme kjede.
Følg derfor med på butikkene i ditt område for å finne den biligste og beste

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 18:07   #30
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Forrige gang jeg kjøpte blomkål kostet den 24,90. I dag kostet den 15,90..

Begge prisene er på Rema 1000..

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 20:43   #31
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

For 2 uker siden kostet de 20 kr for 2 stk..

Så prisene variere hele tiden.

Et tips kan jo være å se på prisen

Jo jeg er absolutt ikke flink til å se på prisene når det gjelder frukt og grønnsaker, det er noe jeg tar som en selvfølge at vi skal ha med. Kanskje det lønner seg å handle på Kiwi? de har jo momskutt, men det hjelper kanskje ikke?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 00:46   #32
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Pris på avokado ... Ran!

9 kr og noen øre pr avocado på Kiwi i går, så det lønner seg nok hvis de koster 16 kroner og sånn andre steder. Og det var flotte avocadoer, håper det fortsetter sånn. Kjøpte ni stykk!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 07:43   #33
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Kanskje det lønner seg å handle på Kiwi? de har jo momskutt, men det hjelper kanskje ikke?

Jeg har sjekka endel ang pris på kiwi vs rema1000 og selvom kiwi har priskutt på mange varer så ligger rema1000 lavere i pris.. Hvertfall på de butikkene rundt om her... Feks en pose med rosenkål er det 4kr forskjell på...

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 08:19   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Kan være greit å ta i betraktning at avocadotrær ikke bærer frukt så ofte, og at det er en hard jobb å plukke dem.
Søstra mi plukka avocoadoer på Kibbutz i Israel, og endte opp med å holde på å kutte av seg hele tommelen på de skarpe plukkeknivene! (Det gikk bra altså, og alt grodde sammen igjen). Men det er i hardt arbeid! Greit å ha i bakhodet når man synes noe er dyrt.

Med det sagt så pleier jeg å kjøpe avocadoer i nett på nærmeste innvandrerbutikk. Det er litt billigere, selv om de er mindre, og stort sett alltid umodne. Men det er bare å legge dem i en kurv i vinduet. Om man legger dem sammen med bananer, så modnes de fortere, visstnok. I alle fall i følge venninna mi, men nå er ikke akkurat bananer noe jeg pleier å kjøpe, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 11:18   #35
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om man legger dem sammen med bananer, så modnes de fortere, visstnok. I alle fall i følge venninna mi, men nå er ikke akkurat bananer noe jeg pleier å kjøpe, da.

Epler er vel den frukten som avgir mest etylengass - som får frukt til å modnes fortere.
Derfor bør man ikke legge epler sammen med annen frukt (som bananer) da de fortere blir overmodne og stygge
Avokadoer modnes fint på kjøkkenbenken eller i vinduskarmen

Les mer her:
http://www.tryggmat.net/fruktoggront.html

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 11:41   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Epler er vel den frukten som avgir mest etylengass - som får frukt til å modnes fortere.
Derfor bør man ikke legge epler sammen med annen frukt (som bananer) da de fortere blir overmodne og stygge
Avokadoer modnes fint på kjøkkenbenken eller i vinduskarmen

Les mer her:
http://www.tryggmat.net/fruktoggront.html

Ah, ok. Som sagt, dette var bare noe venninna mi hadde observert, jeg har aldri prøvd det selv, men så har jeg heller aldri likt epler og bananer!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 12:19   #37
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Det er mye arbeid med masse mat som vi "rike" ikke vet om.. *dårlige minner fra ris marker i thailand*..

Jeg kjøpte akkurat 2 nett med 1 kg avokado på prix. De er umodne og det er i grunnen greit fordi da kan jeg modne dem etterhvert som ejg trenger dem
1 nett litt i kjøleskapet, 3 stk ligger sammen med epler og 3 stk ligger i egen kurv. Når de 3 er modne legger jeg epler til de andre 3 og sånn fortsetter jeg

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 22:24   #38
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, ok. Som sagt, dette var bare noe venninna mi hadde observert, jeg har aldri prøvd det selv, men så har jeg heller aldri likt epler og bananer!

Men du kan jo prøve tomater, det funker også fint.... Og tomater liker du

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 22:41   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Og tomater liker du

Ok!
Men, ellers så synes jeg det funker helt greit å ha noen liggende i vinduskarmen, og resten i kjøleskapet i de periodene jeg spiser avokado! Men jeg skal huske på det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:33   #40
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Duopack avocado på Rema; 39,95. Enkel avocado 21,90.

Enkel avocado ica; 12.90.

Kgspris avocado COOP; 45, 00

Anyone higher? =)

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:46   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pris på avokado ... Ran!

Et nett med avocado på Sultan på Løkka koster i overkant av tredve kroner, tror jeg. Det er vel en sju åtte stykker i nettet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:46   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pris på avokado ... Ran!

(Og sorry om jeg har skrevet det før).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avokado storemor Ketolysekuren 11 19-03-09 22:53
Avokado Viclin Lavkarbo generelt 8 27-10-07 16:18
Avokado? Agape Ketolysekuren 2 30-09-07 22:27
Avokado? Stompa Induksjonen 1 04-07-06 19:14
avokado snoopygirl Oppskrifter 5 17-02-06 19:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no