Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Trollkrem! Eggedosis!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-12-11, 19:23   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Trollkrem! Eggedosis!

Takket være en annen tråd om mangel på fløte kom jeg til å erindre min barndoms dessert; trollkrem!

Jeg har litervis av tyttebær i fryseren og jeg skal jaggu lage trollkrem til juledessert!

Og en annen dag frosne rips med eggedosis..
Da jeg var lita fikk vi eggedosis som lørdagsgotter...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 22:22   #2
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

♥ trollkrem ♥

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 22:52   #3
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Lager du da i lavkarboversjon?

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 22:54   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Takket være en annen tråd om mangel på fløte kom jeg til å erindre min barndoms dessert; trollkrem!

Jeg har litervis av tyttebær i fryseren og jeg skal jaggu lage trollkrem til juledessert!

Og en annen dag frosne rips med eggedosis..
Da jeg var lita fikk vi eggedosis som lørdagsgotter...

Du glemte å legge ved oppskrift ....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 23:37   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Trollkrem! Det er skikkelig godt!

Og jeg har jo tyttebær i fryseren. Mulig vi får lage det i jula, ungene elsker det og de spiser nok gjerne trollkrem til krumkakene( det får bli med sukker til de, jeg skal lage ciss sin strull til meg).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 10:09   #6
Kari97ogenhalv
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1
Kari97ogenhalv er på en erverdig vei

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

1 liter tyttebær

2,5 dl sukrin + litt ekstra flytende søtning

1 eggehvitte

http://lavkarbohverdag.com/2011/09/22/trollkrem/

Kari97ogenhalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:51   #7
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Synes min trollkrem er den beste. Den blir så stiv at du kan snu bollen på hodet

2 dl tyttebær
2 dl sukker (sukrin)
2 eggehviter
Litt vaniljesukker eller tilsvarende

Alt has oppi samtidig, og mixes på full effekt til den er lyserosa og STIV.
Mmmmm, utrolig god!

Denne oppskriften er nok til 4 personer altså, så her får du mye ut av bærene i forhold til oppskrifta over som bruker en liter bær

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 08:41   #8
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

har dere brukt frosne tyttebær? funker det? jeg har prøvd å få tak i tyttebær, men finner ingen butikk som har

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 08:45   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Og jeg som har levd i 32 år og trodd at trollkrem var tyttebær og pisket krem - Det var i hvert fall det jeg kalte trollkrem da jeg var lita. Jaja, man lærer så lenge man lever Og da regner jeg også med at jeg egentlig ikke liker trollkrem heller, for jeg er ikke noe glad i eggedosis

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 08:32   #10
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Og jeg som har levd i 32 år og trodd at trollkrem var tyttebær og pisket krem - Det var i hvert fall det jeg kalte trollkrem da jeg var lita. Jaja, man lærer så lenge man lever Og da regner jeg også med at jeg egentlig ikke liker trollkrem heller, for jeg er ikke noe glad i eggedosis

hehehe det trodde jeg før også- helt til jeg skulle lage det selv og fant en oppskrift. men kan hende du liker det selvom du ikke liker eggedosis, det smaker ikke eggedosis i det hele tatt

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:34   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Og jeg som har levd i 32 år og trodd at trollkrem var tyttebær og pisket krem - Det var i hvert fall det jeg kalte trollkrem da jeg var lita. Jaja, man lærer så lenge man lever Og da regner jeg også med at jeg egentlig ikke liker trollkrem heller, for jeg er ikke noe glad i eggedosis

Trollkrem har jo ikke eggeplomme i seg - bare hviten, så det blir jo ikke som eggedosis. Det er seriøst godt altså!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:38   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Trollkrem har jo ikke eggeplomme i seg - bare hviten, så det blir jo ikke som eggedosis. Det er seriøst godt altså!

Jeg får vel prøve det da Jeg kan jo ikke gå rundt og si at jeg ikke liker det uten å ha smakt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:42   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg får vel prøve det da Jeg kan jo ikke gå rundt og si at jeg ikke liker det uten å ha smakt



avventer rapport

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 23:30   #14
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

har dere brukt frosne tyttebær? funker det? jeg har prøvd å få tak i tyttebær, men finner ingen butikk som har


Jeg fryser ned tyttebær ja (fryser i poser med så og så mange dl i hver ).
Så tar jeg opp en pose og lar den tine før jeg pisker trollkrem.

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 23:59   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av Bonitta, her.

Synes min trollkrem er den beste. Den blir så stiv at du kan snu bollen på hodet

2 dl tyttebær
2 dl sukker (sukrin)
2 eggehviter
Litt vaniljesukker eller tilsvarende

Alt has oppi samtidig, og mixes på full effekt til den er lyserosa og STIV.
Mmmmm, utrolig god!

Denne oppskriften er nok til 4 personer altså, så her får du mye ut av bærene i forhold til oppskrifta over som bruker en liter bær

Bare hvittene,ja. Noe sånt skal jeg prøve, for jeg blir kvalm av eggedosis trolig pga plommene. Takk for at du la denne ut til oss.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 12:53   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Hver gang jeg leser i denne tråden får jeg så fryktelig lyst på trollkrem på lavkarbo vafler! Det er knallgod kosemat

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 14:23   #17
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Trollkrem er kjempegodt!

Det smaker ikke som eggedosis i det hele tatt.

Bak i "Tambar og trollkjerringa" (barnebok) er det oppskrift på trollkrem, noe liknende som den over. Tenkte lese den og servere trollkrem etterpå, til småkrokodillene (evt småtrollene).

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 15:09   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Trollkrem er kjempegodt!

Det smaker ikke som eggedosis i det hele tatt.

Bak i "Tambar og trollkjerringa" (barnebok) er det oppskrift på trollkrem, noe liknende som den over. Tenkte lese den og servere trollkrem etterpå, til småkrokodillene (evt småtrollene).

Å nei. Takk.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 15:13   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av Bonitta, her.

Synes min trollkrem er den beste. Den blir så stiv at du kan snu bollen på hodet

2 dl tyttebær
2 dl sukker (sukrin)
2 eggehviter
Litt vaniljesukker eller tilsvarende

Alt has oppi samtidig, og mixes på full effekt til den er lyserosa og STIV.
Mmmmm, utrolig god!

Denne oppskriften er nok til 4 personer altså, så her får du mye ut av bærene i forhold til oppskrifta over som bruker en liter bær

Kan det være godt med yoghurt naturell oppi?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 15:24   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kan det være godt med yoghurt naturell oppi?

Jeg tror ikke at du da får denne stive luftige konsistensen som eggehviten gjør. Men det er jo verd å prøve.

Trollkremen er stiff ser du!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 15:26   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Fikk lyst til å prøve:

Lage nøttebunn
Legge et lag med trollkrem oppå nøttebunnen... iskald trollkrem
Legge så marengsrøre oppå der igjen

Stekes i ovnen til marengsen er ferdig!

Det blir en sånn lettvindt variant av en annen nøttebunnmarengsiskake jeg aldri husker navnet på.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 16:08   #22
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fikk lyst til å prøve:

Lage nøttebunn
Legge et lag med trollkrem oppå nøttebunnen... iskald trollkrem
Legge så marengsrøre oppå der igjen

Stekes i ovnen til marengsen er ferdig!

Det blir en sånn lettvindt variant av en annen nøttebunnmarengsiskake jeg aldri husker navnet på.

Prøv! Og husk rapporten etterpå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 18:42   #23
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Kan man bruke bringebær i stedet for tyttebær, eller blir det for bløtt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 19:47   #24
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kan man bruke bringebær i stedet for tyttebær, eller blir det for bløtt


Jeg har prøvd med rips, og det fungerte helt fint.
Det er mer væske i bringebær, så det er ikke sikkert den blir så stiv, men verdt å teste?!

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 19:49   #25
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Trollkrem! Eggedosis!

Sånn ser forresten min trollkrem ut, som er laget av oppskriften jeg la ut lengre oppe

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00393.JPG (34,1 KB, 15 visninger)
Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bringebær"trollkrem" med cocosa Dolly Kake/dessert og snacks 2 02-10-12 20:22
Eggedosis Echo Spørsmål og svar 8 23-05-11 19:43
Eggedosis ninasov Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 01-03-11 15:41
Eggedosis futuba Kake/dessert og snacks 15 19-05-09 16:27
Eggedosis? Lucky Tess Ketolysekuren 4 21-03-08 17:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no