Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Hva har du spist til frokost i dag?

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-05, 16:49   #201
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline

også er det det at en morning shine kun inneholder 125 kcal og det er ikke mye å starte dagen på

Ja, selvsagt. Spiser man kun en morning shine til frokost bør man ikke vente for lenge til neste måltid. Jeg pleier ikke å la det gå mer enn en time før jeg spiser et nytt måltid om jeg spiser en slik bar. Blir vel en såkalt "pre-breakie".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 15-07-05, 16:51   #202
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeppers det har jeg også brukt de til

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-07-05, 19:15   #203
Premium
Nytt Medlem
 
Premium sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 8
Premium er på en erverdig vei

Aha!

Skjønner! Trodde det var fy, fy å bruke ferdigprodukter eller noe, jeg.. Syns det var litt rart i og med at de er produsert av mannen bak dietten . Takk for svar!

Premium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest Lindberg
Gammel 15-07-05, 21:06   #204
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Premium

Skjønner! Trodde det var fy, fy å bruke ferdigprodukter eller noe, jeg.. Syns det var litt rart i og med at de er produsert av mannen bak dietten . Takk for svar!

Ikke alt er produsert med hans "samtykke". Etter hans død tok det litt av faktisk, og flere Atkinsere har mislyktes i dietten pga de har brukt for mye av disse produktene. Nille hadde et innlegg om dette en gang, der hun skrev (eller siterte, husker ikke) at Atkins hadde forkastet mange av produktene om han hadde levd. Eller noe sånt, må nesten se om jeg finner tråden igjen, er leeenge siden.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 15-07-05, 23:17   #205
Carrie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 36
Innlegg: 7
Carrie er på en erverdig vei

Henger meg på denne

Dagens frokost:
2 Ryvita knekkebrød
50 gram Cottage Cheese
2 skiver kokt skinke
1 skive kyllingpålegg
Ett helt egg + en hvite
Agurk
Paprika

Ett eple

Carrie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger
Gammel 15-07-05, 23:29   #206
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

4 brødskiver med Nugatti! Sinnsykt godt da men...

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon

Sist redigert av donjuanwannabe : 15-07-05 kl 23:41.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 16-07-05, 13:47   #207
Premium
Nytt Medlem
 
Premium sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 8
Premium er på en erverdig vei

eh

Litt rar i dag med tanke på at det tok litt lang tid å komme seg opp av sengen....

Spiste til slutt en liten porsjon havregrøt med litt fløte og splendadryss og en Advantagebar... Bruker å være flinkere enn dette altså, men slunken lommebok tilsier ikke de store egg og baconfrokostene dessverre.

Premium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest Lindberg
Gammel 16-07-05, 13:56   #208
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Blåbærsmoothie, vel! 100 g blåbær, 1 egg, 1 scoop proteinpulver, 3 ss rapsolje, søtstoff og melk.

*stappfull av antioksidanter*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 16-07-05, 13:58   #209
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

mhm, bolle med nektarin, jordbær og druer, og en kopp grønn te..

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20
Gammel 16-07-05, 14:02   #210
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

mhm, bolle med nektarin, jordbær og druer


Hørtes nyyydelig ut!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 17-07-05, 00:02   #211
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Ja, jeg er virkelig enig i at frukt er godt, Lennor!
Men....når en går på Ketolysekuren skal en jo bare ha ca.15 karbohydrater daglig, og mesteparten skal være fra grønnsaker. Itillegg skal en ha melkeprodukter hver dag og egg inneholder også litt karbohydrater. Hvor mye kan det da bli igjen til frukt?
Hvis du tar av og fortsatt er i ketose på litt mer karbohydrater, kan du forsiktig smake på litt frukt/bær. Velg i så fall frukt/bær med minst karbohydrater. Bringebær har f.eks. bare 3.2 g ,- mens bananer har 21g karbohydrater pr. 100g. Ellers finner du det meste i denne karbohydrat-tabellen:


http://www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold
Gammel 17-07-05, 04:17   #212
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

I dag var min frokost en fiber-rik med cajun-ost (Kavli) - og mye av den! Og så en Ryvita sesam med smør, dansk salami og hauger av norvegia-ost. Og te. Og vann og kost-tilskudd.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse
Gammel 17-07-05, 10:08   #213
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jordbærsmoooothie!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 17-07-05, 10:12   #214
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

En enkel frokost!

To kokte egg og en kopp kaffe. Å 3 glass vann da

Ang ketolyse og frukt så blir det ikke så mange utskeielsene på meg heller. Men jeg koser meg med bringebær jeg dah -innimellom

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 17-07-05, 10:14   #215
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Gikk tur 40 min
Drakk en Atkins Advantake shake etter det.

Basispannekaker (egg, prot.pulver,vann, litt salt)
m/2 ss rekesalat + ekstra reker inni
3 skiver akurk og litt salat

Vann, spectro, krom, Udo's, MSM

 
Gammel 17-07-05, 12:16   #216
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

ajn: så flink du var som gikk tur først!

Jeg har spist pannekake med glutenfri havre og egg, med blåbær og bringebær. Og drukket detox te.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt
Gammel 17-07-05, 12:34   #217
Nika
Juniormedlem
 
Nika sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 58
Innlegg: 12
Nika er på en erverdig vei

fikk lyst på grøt - men med 15 g. karbo for dagen har jeg ikke mye å gå på. Testet derfor dette:
20 gram kruskakli (regal) (1,8 g. karbo)
kokt med vann (ca 1,5 dl.)
litt fløte (ca. 1 g. karbo)
litt rømme (ca. 0,5 g karbo)
litt søtstoff ( 0 g)
1 ts. johannesbrødkjernemel ( aner ikke karbo) for at det skulle bli grøtaktig
Kanel på toppen og smørøye...

Ikke aldeles verst - og veldig mettende.

__________________

Sist redigert av Nika : 18-07-05 kl 11:28.
Nika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 17-07-05, 18:46   #218
chablis
Medlem
 
chablis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
Innlegg: 73
chablis har en fantastisk aura rundt segchablis har en fantastisk aura rundt seg

Dagens frokost:

1 tynn skive rugbrød med peppermakrell, paprika, spinat og agurk. Noen jordbær og hasselnøtter. Litt biola. Vann og sitronte.

Litt tynt, men...

chablis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, på min måte!
Gammel 18-07-05, 01:38   #219
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

En fiberrik med cajun-ost, og en Ryvita sesam med hamburgerrygg og norvegia i hauger.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse
Gammel 18-07-05, 10:15   #220
RuneN
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 53
Innlegg: 5
RuneN er på en erverdig vei
Smile

Spiser en del forskjellig til frokost, men som regel blir det 2 kokte egg med litt godt smør til. Kanskje litt lite, men jeg er i allefall mett etter det måltidet. En del frokoster blir med Cottage Cheese med 1 teskje Heistad jordbærsyltetøy. Andre ganger spiser jeg 1 stk kyllingfile. Noen ganger går det i nøtter av ymse slag (valnøtter, paranøtter og hasselnøtter).
Gjør det jeg kan for at ikke frokosten skal inneholde mer enn 10 aktive karbohydrater. Da har jeg maks 50 aktive karbohydrater å fordele på resten av dagen. (PS unntak ved karboload dager)

RuneN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Natural Hormonal Enhancement
Gammel 18-07-05, 13:24   #221
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

To speilegg med en neve stekte små baconbiter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 18-07-05, 14:57   #222
Premium
Nytt Medlem
 
Premium sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 8
Premium er på en erverdig vei

Havregrøt. Lider av fattigdom om dagen.

Premium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest Lindberg
Gammel 19-07-05, 13:10   #223
Heidisen
Medlem
 
Heidisen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 52
Heidisen er ny på veien

Må bare kommentere en liten ting...

Dere virker så glad i kanel alle sammen! Bra antioksidant leste jeg Men dere har kanel på ting jeg aldri har tenkt på. Syns cottage cheese ikke smaker så voldsomt godt, bare smakt det en gang, men om man rører inn kanel så hørtes det da ganske mye bedre ut!

Sorry, litt sånn halvveis off topic, men måtte bare si det hehe

__________________




Heidisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins / egenkomponert
Gammel 27-08-05, 14:02   #224
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

1 boks CC med kanel og søtstoff!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 28-08-05, 12:06   #225
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel



1 Fiberpluss med Philadelphia, salatblad, skinke, gulost, tomat og pepper.
1 Fiberpluss med cottage cheese og makrell i tomat og tomat.

Nammenam

__________________
Tingeling
-Medlem av Ren Mat Klubben-

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo
Lukket tråd

Emneord
frokost


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva har du spist til kveldsmat i dag? mofe Frokost og kveldsmat 724 07-08-14 01:59
Hva har dere spist i dag? karoks Ketolysekuren 55 01-07-09 23:59
Nå har jeg spist frokost Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 6 01-02-06 17:18
dette har jeg spist i dag elinej Induksjonen 2 20-12-04 03:36
Har jeg spist for mye i dag? Janis Induksjonen 5 02-12-04 10:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no