Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Et par ketosespørsmål

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-13, 01:23   #1
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Et par ketosespørsmål

Hei hei
Jeg antar nesten at dette er blitt tatt opp tidligere på et eller annet tidspunkt, men da jeg ikke er så godt kjent på forumet enda, velger ejg å starte en egen tråd

1: Hvor lenge er det "forsvarlig" å være i ketose? Ser noen sier 1-2 mnd, mens andre har vært i ketose i flere år??

2: Hvor få karber bør man få i seg om man ønsker å være i ketose over "lengre" tid?

3: Dersom man "slurver" en dag, går man da ut av ketose, og det blir vanskeligere å komme inn igjen?

4: Hva kan man egentlig spise mens man er i ketose?

Håper dere ser litt forbi det at jeg sikkert spør spørsmål som har blitt spurt før, og har noen lure svar

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 03:10   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Et par ketose spørsmål

Hvis du ser nederst på denne siden, så vil du finne mye info om ketose.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:59   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Et par ketosespørsmål

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 03:06   #4
Ole_81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
Ole_81 er på en erverdig vei

Sv: Et par ketosespørsmål

Jeg har vært nesten sammenhengende i ketose i 1,5 år nå, og det funker som faan.

1. Har aldri hørt om noen fare av å være på det lenge. I førhistorisk tid var det vistnok ganske vanlig å leve lengre perioder i ketose pga liten tilgang til korn og sånn.

2. Jeg har eksperimentert en del, og kan spise opp til ca 40g karbo om dagen og fremdeles holde meg i ketose, men det avhengiger selvsagt mye på kroppsvekt/kjønn osv.

3. Om du "slurver" så blir du sparket ut av ketose, garantert. Det er selvsagt ikke krise, men det tar fort et par dager å komme inn i det igjen.

4. Jeg spiser mye grønne grønnsaker, masse fettrik kjøtt, og mye fete melkeprodukter. (Fisk er bra også, jeg må bli flinkere der.)

Lykke til, hurra!

-Ole

Ole_81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketosespørsmål maysa Spørsmål og svar 2 30-09-11 20:01
Ketosespørsmål Mammarosa Lavkarbo generelt 8 29-08-11 09:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no