Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Ost og kjeks?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-11, 11:24   #1
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Ost og kjeks?

Lurte på å servere ost å kjeks i leseringen, men hva kan jeg servere i tillegg til "vanlig" kjeks, jeg skla jo ikke ha det?
Noen som har gode oppskrifter på kjeks? Vet om ost i mikro, men er det flere alternativ?

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 11:36   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: ost og kjeks?

Gerds brødpinner
Fine
Grove

Nannah knekkebrød

Kjeks uten bismak

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:03   #3
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ost og kjeks?

Jeg lager dette knekkebrødet og strør salt på. Brekker i små kjeks str biter- funker super godt. Veldig sprøt og nærmest smaksløst så en kan nye osten oppå

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:36   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ost og kjeks?

Eg serverte ost og kjeks då eg hadde bursdag sist veke. Kjøpte inn diverse kjeks, samt at eg laga Nannah sine knekkebrødkjeks og ein "heimesnikra" versjon der eg hadde i 2 egg, litt philadelphia, ei toppa skei glutenmjøl, litt sesamfrø (ein liten neve), litt fiberhusk og maldonsalt. Denne røra vart ganske blaut og lett å få utover bakepapiret med ein slikkepott. Langsteikte den på ganske lav varme (100grader), då eg måtte ein tur nedom ein butikk i mellomtida, men kan nok steikast omtrent om Nannah sine knekkebrødkjeks. Berre pass på at dei ikkje blir svidd!
Eg laga jo desse kjeksa for at også eg kunne ete det samme som dei andre, men det viste seg at dei heimelaga kjeksa var mykje meir populære enn dei som var kjøpt, dei forsvann veldig fort! Og folk skrytte og ville ha oppskrift! Det var berre få av dei som var der som veit at eg er full LCHF'ar, så det var litt kult.

Oppskrifta på min heimesnikra versjon er veldig på slump, då eg greidde å småsvi nokre av Nannah si oppskrift, og i rein desperasjon berre heiv ihop noko for å bli ferdig med alt i tide!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 13:52   #5
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Ost og kjeks?

Tusen takk da skal jeg prøve ut litt av disse

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 07:37   #6
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ost og kjeks?

Disse kjeksene er også gode til ost. Ellers trenger man egentlig ikke kjeks til osten. Spis osten som den er, eller ha dem på stangselleristaver eller paprika, for eksempel.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:29   #7
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Ost og kjeks?

Nannahs knekkebrødkjeks sier jeg bare, de er nydelige. (søk så finner du di her inne)

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:37   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ost og kjeks?

Jeg kommer også med et forslag, jeg bestiller stadig vekk "nye" produkter fra spisdegslank, nå har de faktisk noe som heter smørbrødkjeks som smaker litt som favorittkjeksen min - nemlig den jeg ikke husker hva heter hahaha! Den firkantete oste-kjeks greiene... ååååååh brain-fog!

vel ihvertfall - den er kjempegod (spiste til frokost med ost på) - og når jeg nå skriver om denne lurer jeg på om den vil være GENIAL som ostekakebunn også!?

*noterer på en av listene sine*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:41   #9
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ost og kjeks?

Kornmo?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:42   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ost og kjeks?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Kornmo?

JA!! TAKK! For en lettelse

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:44   #11
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ost og kjeks?

Hadde det og Salinas samt heimelaga kjeks i bursdagen min. Det er framleis litt kult at dei heimelaga forsvann først!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 20:14   #12
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Ost og kjeks?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Disse kjeksene er også gode til ost. Ellers trenger man egentlig ikke kjeks til osten. Spis osten som den er, eller ha dem på stangselleristaver eller paprika, for eksempel.

Disse var jo bare såååå gode

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjeks? mija Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 25-01-10 20:29
Kjeks timich Eurodiett 5 14-08-09 19:38
Ost og kjeks ... Vibekebra Ketolysekuren 7 01-10-08 20:49
Kjeks AltforStor Ketolysekuren 1 19-08-07 21:56
Ost og kjeks - hvilken kjeks? Snikende Saccosekk Spørsmål og svar 4 20-02-07 14:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no