Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Koffein .... og den motivasjonen

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-11, 19:54   #1
cathrin09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Nordland
Alder: 36
Innlegg: 35
cathrin09 er på en erverdig vei
Question

Koffein .... og den motivasjonen

Det står på tips til nybegynnere at man skal unngå koffein helt de 2 første ukene. Hvorfor i all verden da? Er jo avhegig av kaffen min ... Den har jo ingen karber!? Jeg drikker ikke mye kaffe, men en kopp eller to per dag. Den er et must for meg.


En annen ting: Hvordan klarer dere å holde dere? Altså holde motivasjonen oppe og ikke sprekke?
Jeg klarte lavkarbo/ketolyse i 12 dager og gikk ned 3 kg etter nyttår, men så sprakk jeg og holdt det gående og gått opp 5 kg!!!
Ikke bra!! Jeg må komme meg ned i vekt nå, klærne passer ikke lenger ......

Motivasjonstips?

cathrin09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 19:59   #2
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Koffein kan for noen påvirke insulinproduksjonen. Derfor kan det være greit å være uten i begynnelsen.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:06   #3
cathrin09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Nordland
Alder: 36
Innlegg: 35
cathrin09 er på en erverdig vei

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Så selve kaffen er ikke skadelig da, men man kan få sukkerhunger av den?
For meg er kaffen en erstatter for snop .... Motsatt effekt?

skal prøve å holde meg til max en kopp om dagen, å kutte den helt tror jeg kan bli hardt!!!

cathrin09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:22   #4
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

jeg drikker kaffe
å kommer ikke til å slutte med det heller.
det er 4 karbohydrater i 1 liter.
det er så mye annet som er værre enn det.
hadde jeg skulle tatt vekk det når jeg begynte hadde jeg ikke vært til å ha i hus.
jeg får vondt i hue av å ikke få kaffe min.
unn deg kaffen du..min mening

  Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:53   #5
cathrin09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Nordland
Alder: 36
Innlegg: 35
cathrin09 er på en erverdig vei

Sv: Koffein .... og den motivasjonen



Noen som har ERFART at kaffen ødelegger vektnedgangen da??

cathrin09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:22   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av cathrin09, her.



Noen som har ERFART at kaffen ødelegger vektnedgangen da??

Har lest at koffein øker forbrenningen,vet ikke om det stemmer, men jeg koser meg med kaffen min uansett

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:25   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av cathrin09, her.

Det står på tips til nybegynnere at man skal unngå koffein helt de 2 første ukene. Hvorfor i all verden da? Er jo avhegig av kaffen min ... Den har jo ingen karber!? Jeg drikker ikke mye kaffe, men en kopp eller to per dag. Den er et must for meg.


En annen ting: Hvordan klarer dere å holde dere? Altså holde motivasjonen oppe og ikke sprekke?
Jeg klarte lavkarbo/ketolyse i 12 dager og gikk ned 3 kg etter nyttår, men så sprakk jeg og holdt det gående og gått opp 5 kg!!!
Ikke bra!! Jeg må komme meg ned i vekt nå, klærne passer ikke lenger ......

Motivasjonstips?

Lurer på hvorfor du sprakk med så mye god mat tilgjengelig? Hva var det du sprakk på?
Min motivasjon kommer av flere ting - selv om jeg ikke går ned særlig i vekt:
1. Jeg har nesten aldri diare lengre - noe jeg hadde 12-15 ganger om dagen før jeg begynte på lavkarbo - dette pga chrons.
2. Jeg er aldri sulten - og kan endelig spise mye majones og smør som jeg alltid har vært glad i
3. Maten gir meg jevn energi - og har hjulpet meg utav karbo-fangenskapet...

Jeg er sikker på at andre kan følge på med flere årsaker til å IKKE sprekke

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:44   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Jeg har også hørt her og der at koffein er noe man skal unngå på grunn av blodsukkeret, men jeg har fortsatt ikke sett noen levende eksempel på at det er tilfelle at det går utover vekttapet. Jeg prøvde selv å kutte ut i tre uker, med hodepine og grettenhet som eneste resultet. Ellers har jeg drukket min daglige kanne hele tiden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:54   #9
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Et tips til dere som vil slutte med kaffi'n. Gå legg dere tidligere og kast vekk vekkaklokka.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 23:28   #10
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Et tips til dere som vil slutte med kaffi'n. Gå legg dere tidligere og kast vekk vekkaklokka.

Jaha......Den må du forklare

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 00:45   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Det kan hende han vil man skal bli kvitt all avhengighet??Men da hadde det vel stått tobbakk også. Det gjør det vel ikke? Koffeinfri kaffe drikker jeg. Noen veldig følsomme ser effekt på blodsukkeret. Tobbak har samme effekt. Men to kopper om dagen er lite. Noen drikker to liter. Det fører til utskillelse av enkelte vitaminer. Det kan være verdt å tenke på. Tror det er b6,jeg. Men er ikke helt sikker.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 16:27   #12
cathrin09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Nordland
Alder: 36
Innlegg: 35
cathrin09 er på en erverdig vei

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Lurer på hvorfor du sprakk med så mye god mat tilgjengelig? Hva var det du sprakk på?
Min motivasjon kommer av flere ting - selv om jeg ikke går ned særlig i vekt:
1. Jeg har nesten aldri diare lengre - noe jeg hadde 12-15 ganger om dagen før jeg begynte på lavkarbo - dette pga chrons.
2. Jeg er aldri sulten - og kan endelig spise mye majones og smør som jeg alltid har vært glad i
3. Maten gir meg jevn energi - og har hjulpet meg utav karbo-fangenskapet...

Jeg er sikker på at andre kan følge på med flere årsaker til å IKKE sprekke

sprakk fordi trangen til å spise sjokolade, loff/brød ble for stor .....
Men det var ikke verdt å gi etter ....... :S
Elsker karbohydrater, men dem gjør meg dårlig ...... Så burde jo være nok motivasjon til å styre unna dem i grunn ..... Skal holde meg på forumet her hveeeeeer dag for å holde koken

cathrin09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 16:42   #13
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jaha......Den må du forklare

I steinalderen hadde vi ikke internett, tv eller annen underholdning som holdt oss våkne langt over natten. Vi la oss til å sove når det ble mørkt og sov lenge nok til at vi våknet av seg selv og hadde ikke vekkeklokke til å forstyrre oss når vi var midt i den dypeste søvnen. Jeg regne med at de fleste drikke kaffi for å kvikke seg opp mellom ørene? Eller er det kun kaffi drikking av gammel vane?

Jeg selv har ikke brukt vekkeklokka i snart 1 år nå.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 16:45   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

I steinalderen hadde vi ikke internett, tv eller annen underholdning som holdt oss våkne langt over natten. Vi la oss til å sove når det ble mørkt og sov lenge nok til at vi våknet av seg selv og hadde ikke vekkeklokke til å forstyrre oss når vi var midt i den dypeste søvnen. Jeg regne med at de fleste drikke kaffi for å kvikke seg opp mellom ørene? Eller er det kun kaffi drikking av gammel vane?

Jeg selv har ikke brukt vekkeklokka i snart 1 år nå.

Jeg blir ikke så mye mer våken av kaffe, men jeg synes det smaker himmelsk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 16:51   #15
cathrin09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Nordland
Alder: 36
Innlegg: 35
cathrin09 er på en erverdig vei

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg blir ikke så mye mer våken av kaffe, men jeg synes det smaker himmelsk!


Enig, så enig!!!
Gjør hverdaen vesentlig bedre med en kaffekopp i kroppen

cathrin09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:36   #16
maxit
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 15
maxit er på en erverdig vei

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Dersom du bare MÅ ha sjokolade, så unn deg en Atikinsbar istedenfor. Selges i tilnærmet alle dagligvareforretninger. Da får du sjokolade uten å sprekke.

Brød"angsten" har jeg kjent litt på selv også. Har enda tilgode å faktisk lage et lavkarbobrød, men oppskriftene er jo der ute. Så ingen grunn til å ikke prøve.

Min motivasjon er nok stort sett basert på kropp. Bli tynnere og se bedre ut. Har ingen sykdommer som jeg er klar over, og har ikke merket noe særlig på kroppen verken fra eller til. Men det hele avhenger av deg egentlig - deg og viljestyrken din. Bare å stå på, så blir det rutine etter hvert.

__________________

maxit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:57   #17
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg blir ikke så mye mer våken av kaffe, men jeg synes det smaker himmelsk!

enig

  Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 18:04   #18
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Jeg vil råde deg til å lese masse her inne, lage egen journal og være aktiv. Ikke minst finne bildetrådene. Det er vanvittig motiverende å bare være pålogget her og bruke timer til å lese oppskrifter og historier.

Jeg har blitt litt avhengig av jukseloff og frokostboller. Da har jeg noe å ha pålegget på og det smaker ikke egg av dem. Kjempegodt!

Dette klarer du

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:30   #19
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av cathrin09, her.

Det står på tips til nybegynnere at man skal unngå koffein helt de 2 første ukene. Hvorfor i all verden da? Er jo avhegig av kaffen min ... Den har jo ingen karber!? Jeg drikker ikke mye kaffe, men en kopp eller to per dag. Den er et must for meg.


En annen ting: Hvordan klarer dere å holde dere? Altså holde motivasjonen oppe og ikke sprekke?
Jeg klarte lavkarbo/ketolyse i 12 dager og gikk ned 3 kg etter nyttår, men så sprakk jeg og holdt det gående og gått opp 5 kg!!!
Ikke bra!! Jeg må komme meg ned i vekt nå, klærne passer ikke lenger ......

Motivasjonstips?

Jeg har valgt å følge rådene fra ketolyse.no Å det fungerer for meg Jeg drikker litt pepsi max, men jeg drikker til gjengeld MASSE vann! Om du føler at du kan drikke kaffe uten at dette går utover vekt nedgangen din ville ikke jeg hørt på hva andre sier, men i steden for følge den "malen" på ketolyse.no.

Jeg har motivasjon i at jeg har en forlovede som går på akkurat samme kur, å at jeg har lyst til å gå ned før sommeren Dessuten finnes det så enormt mange gode oppskrifter der ute

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 08:35   #20
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Til dere kaffeelskere: prøv Aeropress! Den lager fantastisk kaffe

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:34   #21
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Jeg har lest både at kaffe gir null kalorier og andre steder at man skal regne 1 kcal pr kopp. Og det gjaldt te også.. Hvis man da er en stordrikker kan det bli en del karbo, men skulle tro den kalorien ble oppbrukt av å svelge ti ganger

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:24   #22
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Kaffe i seg selv inneholder ikke mye karber, men den er en belastning for leveren som reagerer med å dumpe glukose i blodet i en prosess som jeg dessverre ikke husker hva heter.

Ikke for det, jeg tar gjerne den belastningen, når bare ikke magesåret lurer.

Mmmmm, aeropress <3

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:28   #23
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

... Ikke vekkeklokke? Haha! Jeg står jo opp kl 04.30 når jeg skal på de tidligste vaktene mine. Aldri verden om jeg hadde våkna uten vekkerklokke til da!

Ellers drikker jeg også kaffe fordi jeg synes det smaker digg. Mmmm.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:39   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Kom på at jeg en gang målte blodsukkeret før og etter et stort inntak av kaffe (to timer etter?!), og det var så marginalt at jeg ikke tror det har vært avgjørende for min del, tror vi snakker 0,2 eller noe. Men man reagerer kanskje forskjellig? Og kanskje jeg skal prøve igjen? Jeg måtte kutte veldig ned på kaffe, og drakk faktisk koffeinfritt en stund da jeg hadde magesår og spiserørsbrokk (hva skjer med koffeinfritt? MÅ det smake crap?), men jeg kjenner ingenting av reflukser eller noe særlig med surhet i magen av kaffe nå, annet enn hvis jeg er veldig stressa, men da drikker jeg bare litt mindre av det.
Jeg elsker virkelig kaffe, det har noe nesten hellig over seg for meg, og jeg vet ikke om jeg hadde vært så strukturert ellers uten! Smaken, ettersmaken, varmen, mmmmm!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sliter max med motivasjonen ... Almyrida Ketolysekuren 3 03-02-10 10:50
Nå sliter jeg med motivasjonen Hannehk Ketolysekuren 22 08-07-08 13:25
Hjelp for motivasjonen? "lille meg" Fysisk og mental helse 3 06-05-05 14:16
Bukse-motivasjonen; luringen Generell diskusjon 66 06-03-05 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no