Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Målet er nådd-hva nå?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-08, 19:17   #1
Sheena
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 16
Sheena er ny på veien

Målet er nådd-hva nå?

Nå har vekta stabilisert seg med +/- to kg alt etter om det er morgen eller kveld. Jeg har gått ned 7 kg siden nyttår, og er VELDIG fornøyd Buksene passer igjen, og det forferdelige magefettet er redusert til det normale. Jeg, som mange andre, kunne tenke meg å gå ned enda et par kg, men det er kun ønskekg. Det som er poenget er at jeg har slitt litt gjennom kuren. Ikke med maten, den koser jeg meg med, men har fått en del andre plager som det ikke er like lett å hanskes med. Har lenge slitt med magesyren, og smertene har blitt merkbart verre på ketolyse. Har også fått stygge utslett som klør både på brystet og i nakken. De siste dagene har jeg også vært litt sliten, selv om jeg føler at jeg absolutt spiser nok. Samlet har dette ført til at jeg nå er lite motivert til å fortsette med så streng telling av karbene (og i hvertfall siden jeg egentlig har nådd målet mitt) Jeg trenger litt råd og veiledning i forhold til hvordan jeg bør spise fremover for å holde meg stabil på vekta, evt ta av et par- tre kg til mot sommeren. Jeg ønsker vel egentlig å få et kosthold noe ala Grethe Roede, bare uten poteter/ ris/ pasta hver dag, da dette ikke er noe savn. Det med å kunne spise litt "junk" i helgene, ta meg en øl eller to, og kunne slenge meg på sofaen med en film og litt snop i helgene frister også veldig Rett og slett kunne spise sunt, for så å unne seg det lille ekstra i helgene. Problemet er bare at jeg alt for lett faller tilbake til gamle synder når jeg ikke teller/ holder kontroll på det jeg spiser. Da blir det gjerne burger, pølser og pizza store deler av uka, og da tar det ikke lange tida før jeg er der jeg startet igjen Kan det være en ide å gå over til under 40 g karber om dagen? Da kan jeg liksom unne meg litt frukt, litt mer av de karbohydratrike grønnsakene og knekkebrød til daglig... Huff, dette ble langt, men håper noen gidder å komme med noen tanker

Sheena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse m/ tilpassing Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 19:27   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Målet er nådd-hva nå?

Nå går du over på Lindberkosthold ved å gradvis trappe opp på lavglykemiske karbohydrater, og så finner du det nivået på karbene der du ikke går opp i vekt, og holder deg der videre, og så kan du eksperimentere med ulike karber innenfor det nivået og se hvordan det går.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:04   #3
Sheena
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 16
Sheena er ny på veien

Sv: Målet er nådd-hva nå?

Ok, takk. Da får jeg sette meg litt bedre inn i Lindberg- filosofien Men gjør jeg rett hvis jeg øker på grønnsakene, og spiser litt frukt? Kan jeg også spise litt Fiberrik/ Ryvita/ Lindbergbrød? Har spist ketolysebrød denne perioden, og begynner å få lyst på litt variasjon

Sheena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse m/ tilpassing Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 22:46   #4
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Målet er nådd-hva nå?

Jeg vil nok tro at det er lurt å sette seg grundig inn i den filosofien man vil følge.
Tips:
Jeg kjøpte akkurat disse:

ATKINS, ROBERT C. R ATKINS NEW DIET REV (ISBN006001203X)
LINDBERG, FEDON A.:NATURLIG SLANK (ISBN 8205341834)
ATKINS, ROBERT C. R. ATKINS NYE SLANKER (ISDN 8279001913)

for 200 kr på http://www.capris.no/ Syns det var et godt (billig) kjøp

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 09:44   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Målet er nådd-hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Sheena, her.

Ok, takk. Da får jeg sette meg litt bedre inn i Lindberg- filosofien Men gjør jeg rett hvis jeg øker på grønnsakene, og spiser litt frukt? Kan jeg også spise litt Fiberrik/ Ryvita/ Lindbergbrød? Har spist ketolysebrød denne perioden, og begynner å få lyst på litt variasjon

Ja, det kan du. Men du skal bare spise en halv frukt om gangen (om dagen?), og spise noen nøtter sammen med den for å stabilisere mellommåltidet. Og så kan du spise litt fiberrik og ryvita, og også en skive eller to (tynne) med Lindbergbrød og masse pålegg (det er meningen du skal ha ca 30g protein i måltidet, dvs ca 120g ost, 150g fisk/kjøtt, ca 3-4 egg ), og husk fettet. Må være fett i måltidet, men ikke så mye (smør og oliven/rapsolje).

Jeg ville begynt med knekkebrød/fiberrik, og trappet sakte opp med andre ting. Slik at du får oversikten over hvordan hver ting påvirker deg og kroppen din. Da er det lettere å luke bort dersom noe ikke er bra for deg. Jeg vil også anbefale deg å kjøpe Fedons metode. Det er mye lettere når man har et oppslagsverk og kunnskap.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:23   #6
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Målet er nådd-hva nå?

når jeg er ferdig tenkte jeg også at jeg skal gå over til mere fedon. Tror det blir lettere og leve med i lengden

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:45   #7
Sheena
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 16
Sheena er ny på veien

Sv: Målet er nådd-hva nå?

Takk for de tilbakemeldinger jeg har fått! Har nå begynt så smått å øke karbo mengden. Jeg er faktisk fortsatt i ketose, men det er jo bare positivt Fant forresten noen knekkebrød på Meny som kun har rundt 3 g kh pr skive. Og de var gode! ikke type spon i det hele tatt De heter Helseklibrød med havre, og var gode med baconost og salami på

Sheena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse m/ tilpassing Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Hva kan man spise i JULA ? haukhe Dr Lindbergs 29 14-12-07 22:02
Dere som har nådd målet! tullann Ketolysekuren 16 01-09-07 19:42
Målet nådd.. deeluxe Atkins kosthold 7 15-04-04 04:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no