Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ny type snop?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-05, 03:36   #1
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Ny type snop?

Jeg fant i dag en ny type sukkerfritt snop på Rema 1000. Søtet med maltitol. Svenskprodusert, av merket "Sårätt." Fire varianter hadde de på min Rema: Skumbananer, tropiske frukter, colaflasker og bringebær-geletopper. Kostet 20 kr for en pose med 100 gram. Jeg kjøpte alle! (Datteren: "Mamma, er du klar over at du nettopp har kjøpt snop for 80 kroner??")

Nå har jeg spist to av hver sort. Dommen? Ganske OK, men litt smakløse, noen av dem... Var for eksempel sjanseløse mot Mix-snopet når det gjaldt smak. Og Mix-snopet har heller ikke maltitol, hvis jeg leste rett på etikettene på beholderne.

Jeg lurte litt på å smelte sjokolade og lage sjokoladetrekk på skumbananene (for de var "nakne") og se om det hjalp.

Ellers gleder jeg meg til å reise til England i sommer. Skal ha med meg Nilles liste over hva de har hvor. Gleder meg vilt, blant annet til karameller/fruktkarameller.

Nå er det jo restriksjoner på hvor mange kilo med sukkervarer man kan ta med seg inn i landet. Men gjelder de restriksjonene på sukkerfritt snop??? Det er jo faktisk ikke sukkervarer! Dette er faktisk et seriøst spørsmål - noen som vet svaret??

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 10:37   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

mix-godteriet inneholder et eller annet sukkeralkohol.... (Det fant jeg kjapt ut... )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 11:46   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline



Karin: jeg kan tenke meg at det blir de samme restriksjonene... Men du kan jo sende en mail til noen og høre? Tollvesenet?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 17:43   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kan ikke finne noe på tollvesenet sine sider heller. Det sto der før. Kanskje det er tatt vekk ??

Se her: http://www.toll.no/index_emne2.htm

Det eneste som står om sukkervarer er:

Sitat:


Barn under 12 år kan ikke, toll- og avgiftsfritt ta med andre matvarer enn mineralvann, sjokolade- og sukkervarer.

men ikke noe om mengde ..... *lete mer*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 17:50   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Mener jeg har betalt sukkervaretoll når jeg har bestillt fra Atkins.com

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 20:04   #6
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Karin


Gleder meg vilt, blant annet til karameller/fruktkarameller.

Fruktkarameller får du tak i på helsekost i Norge, merket heter De Bron eller noe sånt.

De godteriene der hørtes spennende ut, men jeg synes det meste sånn sukkefri vingummi kan bli litt kjedelig (vingummi meg sukker er egentlig også litt kjedelig. Jeg gleder meg til en sukkerfri erstatning for sure og salte dødningehoder fra Mix. Hvis noen finner det, blir jeg en lykkelig kvinne.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 21:19   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hanne

Fruktkarameller får du tak i på helsekost i Norge, merket heter De Bron eller noe sånt.

Jupp - men Asda sine smaker såååååååå mye bedre !! De smaker EKTE !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 21:36   #8
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

*kjennerdetrumleimagenavmaltitol*

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-06-05, 01:22   #9
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Hanne

Jeg gleder meg til en sukkerfri erstatning for sure og salte dødningehoder fra Mix. Hvis noen finner det, blir jeg en lykkelig kvinne.

De (Mix) har jo en sukkerfri variant på lakris, da. Sånn litt søtlig, ikke salt og ikke helt søt. God, men setter seg noe inn i helsikes jævlig i tennene.

Ellers hjertelig takk for svar! Ble ikke så mye klokere, men... Klarer meg nok for det!

Noen andre som har prøvd Rema-snopet? Hva er i så fall dommen? Enig med meg, eller ikke?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 14:06   #10
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

på apoteket har de her noen gooode salte drops etc som er sukkerfritt....og dyrt!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes type 2 Marianne Fysisk og mental helse 19 22-03-12 19:59
Atkins + blodtypedietten? Marianne Generell ernæringsdebatt 8 10-05-05 10:07
Wannabe-veggis - type O emma23 Type O 9 30-03-05 22:54
Avvenning av snop og potetgull Diva Lavkarbo generelt 1 12-03-05 21:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no